Rikky wrote:Is de lamp van kunstof of van glas (volgens mij glas) ik zou het voor zichtig proberen met polijst middelen en steeds wat verder gaat tot je verschil merkt ( ik poets ze altijd met polijst middel van Meg Step 1)
Koplamp kan of glas of plastic zijn naar gelang het ontwerp en vaak ook de leeftijd van de auto.
ChristopheR wrote:Ik had ook last van een paar krasjes en heb mijn schermpje behandeld met Displex Display Polish voor gsm's (mobiele telefoons). Koste 5 euro. Nu blinkt dat scherm echt en lijkt het heel glad, alleen aan de randen is het moeilijker polijsten. Ben meer dan 1u bezig geweest. Maar het resultaat mag er zijn.
Dat bedoelde ik dus precies!
Voor mobieltjes werkt dat echt heel goed.
Het materiaal van de koplamp is afhankelijk van de leeftijd, niet van ontwerp.
Oudere auto's hebben bijna allemaal glas (zoals bijvoorbeeld de EG's), het modeljaar daarna (de EJ/EK's) hebben geen een van alle glazen lampen meer. Dit heeft te maken met de voetgangersveiligheid. Om daaraan te kunnen blijven voldoen zijn ze van plastic geworden.
ChristopheR wrote:Ik had ook last van een paar krasjes en heb mijn schermpje behandeld met Displex Display Polish voor gsm's (mobiele telefoons). Koste 5 euro. Nu blinkt dat scherm echt en lijkt het heel glad, alleen aan de randen is het moeilijker polijsten. Ben meer dan 1u bezig geweest. Maar het resultaat mag er zijn.
Dat bedoelde ik dus precies! Voor mobieltjes werkt dat echt heel goed.
Ja ja, ik had naar u geluisterd en voor 5 euro wou ik het ns proberen. Meguiars zal wel een stuk meer kosten. Ik heb ondertussen de randen bijgewerkt met een oorwatje.
Nu is het perfect. :-)