Dennis.... Back in Black....

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
hontec
Posts: 178
Joined: Sun Mar 11, 2007 1:48 pm

Post by hontec »

Benjdmin wrote:
hontec wrote:Jep, my new toy..... 8)


What are the plans for it mate?


Going to completely mediablast the chassis, then cutout the complete inside, make a new frame/ interior/bottom not covered by sheetmetal but carbon.

I wanted to convert suspension to lotus elise double wishbone but after consulting with the RDW if I do that, my car will become not a 1974 914 but a 2010 914 wich means I have to pay roadtaxes etc...so I will cage and reinforce the oem suspension and go from torque tubes to full coilovers...that will do the trick

Body will become GT widebody with most likely 16 inch centerlock wheels

Powerplant will be subaru turbo 4-cil boxer, transmission is a subaru gearbox modified from 4wd to 2wd....
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Benjdmin wrote:
hontec wrote:Jep, my new toy..... 8)


What are the plans for it mate?



You are not registered at hondaperformance.nl right ? There is his complet build thread.
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Haha you serious?

I'm not shitting you I was going to say 'putting an ej20 in there?' but then I was like nah hes not that nuts...

I WAS WRONG!

This is awesome man, I need to check up on this some time...

:thumbs: :thumbs: :thumbs:

:worshippy:
trebboR
Posts: 350
Joined: Mon Jan 18, 2010 5:36 pm

Post by trebboR »

Wow! Dit is echt mooi om te zien :thumbs:
User avatar
D-Rex
Posts: 206
Joined: Tue Apr 03, 2007 9:03 pm
Contact:

Post by D-Rex »

Dempers zitten weer in elkaar:
Image

Image
trebboR
Posts: 350
Joined: Mon Jan 18, 2010 5:36 pm

Post by trebboR »

Je hebt de veren dus ook laten coaten? Moet dit met een speciale coating ivm de beweging van de veer?
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Ziet er goed uit!!

@trebboR; met poedercoaten is het niet nodig om ze speciaal laten te behandelen naar mijn weten want poedercoating is flexibel..
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
hontec
Posts: 178
Joined: Sun Mar 11, 2007 1:48 pm

Post by hontec »

Klopt idd wat rikky zegt....
hontec
Posts: 178
Joined: Sun Mar 11, 2007 1:48 pm

Post by hontec »

Gisteren de remklauwen gereviseerd:

De oem tools daarvoor:

Image


Het resultaat:

Image

Image

Image

Image

Image

Image



Vandaag ook begonnen met het opschonen van de voorste fusees; dwz al het schroefdraad opnieuw tappen en de oude lagers/fuseekogels eruit:

Image

Image

Image

Image


Toen de lagers erin geperst, ook mbv oem tools:


Image

Image

Image



Toen waren de nieuwe fuseekogels aan de beurt, ook mbv de oem tools:

Image

Image

Image


Voor montage stofkappen:

Image

Image

Image


En na:

Image

Image

Image

Image


Nu alleen nog de voorste naven schoonmaken en voorzien van nieuwe ARP studs en dan terugpersen en dan kan het hele spul weer in elkaar en gemonteerd worden onder de auto!
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Looks good!
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

wesjes wrote:Looks good!


Agreed!
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Very good indeed.

I want a CRX :o ops:
'98 JDM Integra Type-R
hontec
Posts: 178
Joined: Sun Mar 11, 2007 1:48 pm

Post by hontec »

Vanmiddag de achterkant afgemaakt, alles verder in elkaar gezet. Het wachten is nu alleen op andere blokken( verkeerd geleverd) ontluchtingsnippels en nieuwe bouten om de banjo's van de remslang op de klauw vast te zetten en dan is het echt helemaal klaar op een uitlijnbeurtje na.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Jij doet t goed of anders niet zeker ?

Maar je hebt me overtuigd hoor, ik wil er een CRX bij !
'98 JDM Integra Type-R
hontec
Posts: 178
Joined: Sun Mar 11, 2007 1:48 pm

Post by hontec »

L4urenZ wrote:Jij doet t goed of anders niet zeker ?


Jep, there is no other way, althans niet in mijn ogen.. :D
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Goed bezig ziet er erg goed uit !!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
hontec
Posts: 178
Joined: Sun Mar 11, 2007 1:48 pm

Post by hontec »

Vandaag laatste oem meuk binnengekregen om alles af te maken, helaas staat 1 van de stofkappen van de voorste fusees in backorder tot september, maar goed dingen hebben nou niet zo'n functie dat je niet zonder kan rijden, de linkerkant maar vast gemonteerd, de rechter doe ik dan wel in September.

Alle oem zakjes weer:

Image

Stofkapje gemonteerd in linker fusee:

Image

en de onluchtingsnippels en banjobouten met ringetjes weer gemonteerd, nu is achter alles klaar:

Image

Image

Image
User avatar
D-Rex
Posts: 206
Joined: Tue Apr 03, 2007 9:03 pm
Contact:

Re: Dennis.... Back in Black....

Post by D-Rex »

Tijd om de boel hier ook maar eens bij te werken..

ED9 staat weer met alle 4 de pootjes op de grond!
Image

De eerste km's zijn inmiddels gemaakt... DAMN! Wat een verschil! Scheelt werkelijk dag en nacht. Stuurt echt weer lekker strak. Auto reageert veel beter met accelereren, remmen en bochten. Dat zenuwachtige gedag in de bochten van voorheen is nu echt verdwenen.

Supersprint demper klinkt ook echt heel lekker. Mooi stil, zelfs zonder kat eronder.

Ook nog een mooie Spoon strut in Marcells batcave gevonden
Image


Er heeft ook nog een familie uitbreiding plaatsgevonden:
Image
Op de KW Variant 3 na compleet origineel...

Ook daar is het gepruts mee begonnen:

Bij het olie verversen bleek ook het schroefdraad van de carterplug verhoert... Gelukkig had Bas @ R-Developments dit nog rond slingeren;
Image

En na het heengaan van Wesley z'n CRX, is één van de donor-organen bij mijn EE8 terecht gekomen;
Image
Mugen... :wub: Thanks Marcell!! ;)

Dus.... Ze hangt weer in de steigers @ Hontec...
Image

Moroso pan en Mugen spruit op de B16...
Image

Planning was een Mishimoto radiator en fan shrout te monteren, maar bleek helaas niet te passen... Gelukkig kwam de pakketslet weer 'to the rescue' met een Tegiwa alu radiator :up:
Image

Image

Image
User avatar
D-Rex
Posts: 206
Joined: Tue Apr 03, 2007 9:03 pm
Contact:

Re: Dennis.... Back in Black....

Post by D-Rex »

:)
Image
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Re: Dennis.... Back in Black....

Post by HONDA »

CRX blijft een mooi model ondanks de 23 jaar. Goed bezig!
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Locked