EE8 & Mitsubishi Lancer > update p.8

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
RobertoVTI

vandaag Accord opgehaald!

Post by RobertoVTI »

vandaag de Accord opgehaald, wat een machtige wagen! Was al best wat gewend met m'n CRX'je, dit is weer een heel andere beleving van autorijden. Echt complimenten aan de vorige eigenaren die deze auto echt perfect hebben bijgehouden, ik zal hier een net zo goed vervolg aan geven....

M'n CRX heb ik nu 10 jaar, het kan zomaar zijn dat die Accord dat ook minimaal gaat reden.... :razz:

Wat foto's:

Image

Image

Image

Image
Arno

Post by Arno »

Damnz, wat strak! Moeten allen wel andere velgen onder imo... (en remschijven/klauwen weer zwart + booskijkers eraf :razz :)
Sincx

Post by Sincx »

Arno wrote:Damnz, wat strak! Moeten allen wel andere velgen onder imo... (en remschijven/klauwen weer zwart + booskijkers eraf :razz :)

Welnee ding is super strak ! Niks meer aan doen, wees er zuinig op :thumbs:
mr. X

Post by mr. X »

Arno wrote:Damnz, wat strak! Moeten allen wel andere velgen onder imo... (en remschijven/klauwen weer zwart + booskijkers eraf :razz :)

Als hij booskijkers heeft moeten die er mijns inziens ook zeker vanaf en voor de rest ben ik het ook met Arno eens.
Vind het verder erg mooie auto's, hou hem heel en geniet er van!
AlexG

Post by AlexG »

Idd, booskijkers eraf en originele velgen eronder, verder strakke bak.
RobertoVTI

Post by RobertoVTI »

deze week wordt de ATR onder handen genomen bij de dealer. Met name preventief een hoop zaken laten doen. Zo wordt de gehele distributieset vervangen (spanrol, riemen, automatische spanner etc.) een duur grapje maar als het allemaal open ligt, dan maar gelijk alles. Van het weekend de auto zelf op de brug even wat hoger zetten, en de booskijkertjes eraf halen. Vind het zelf toch mooier zonder dan met. En dan met een paar weekjes lekker naar Frankrijk tuffen....

In de tussentijd ben ik al op zoek naar de org. wielen. Er ligt nog goed rubber om de 18" ers, dus kan nog wel even door. Het zijn trouwens Speedlines, de org. 17" ers en in principe direct in kleur verkrijgbaar... ga 's informeren wat ze moeten kosten. Op http://www.hondaoriginalparts.com staan ze ook vermeld
RobertoVTI

Post by RobertoVTI »

Zo, de Accord van de week grote beurt gehad, waarbij ondermeer distributieriem, spanrol en autom.spanner zijn vervangen. Daarna zaterdag zelf dagje geklust en de auto wat hoger geschroefd, met name achter was het nodig, omdat ik toch wat drempels ging raken. Bovendien binnenkort op vakantie en dan moet er aardig wat mee. Hij staat nu een beetje voorover, dat lage was misschien mooier, het blijft wel een daily driver, dus beetje hoger was wel nodig.
Daarnaast nog de booskijkers eraf, ik vind dat zelf een beter gezicht!

Wat betreft de CRX, laatste bericht van Rising Sun Performance is dat ik m'n Kakimoto catback de 1e week augustus kan verwachten.... Hope so, want ik wil er graag weer 's mee rijden.....

Image

Image

Image
Rikky

Post by Rikky »

Schitterende foto's!!! En die booskijkers moesten er inderdaad af :roll:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
RobertoVTI

Post by RobertoVTI »

ja, vind het toch ook beter. Ook de verhoging is een stuk prettiger rijden en met een kleintje van 3 en een zwangere vrouw in de auto helemaal.... :razz:
Rikky

Post by Rikky »

Haha dat kan ik me voorstellen ja!!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
AlexG

Post by AlexG »

Zonder booskijkers idd. stuk beter. Vind de ATR met standaard veren/dempers al straf genoeg. Heb je nog plannen met je kleppendeksel? Moet er ook nog wat aan doen, verf bladdert af. Nieuwe kost € 500,--.
RobertoVTI

Post by RobertoVTI »

vorige eigenaar heeft 'm al 's overgespoten, in NH-O. Ik heb onlangs zelf van m'n CRX het deksel in een relief paint gespoten met een zeer goed resultaat. Ik overweeg dat nu ook te doen met dit H22 deksel, maar dan weer terug in rood......
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

RobertoVTI wrote:ja, vind het toch ook beter. Ook de verhoging is een stuk prettiger rijden en met een kleintje van 3 en een zwangere vrouw in de auto helemaal.... :razz:

Hoe hoger is toch in dit geval minder comfort?

Ik wilde het toen ook doen, maar als je hem omhoog draait, dan draai je de veer juist in.....dus stugger als de veer langer is.

Blijft toch een pracht van een wagen.... :wink:
RobertoVTI

Post by RobertoVTI »

het rijdt prettiger omdat je nu niets meer raakt, met name met volle bepakking wel lekker. Zit nu in Frankrijk en het was een prima rit. De hobbelige binnenwegen hier leren mij idd. dat het niet meer comfort heeft betekend......
Dirk V

Post by Dirk V »

Mooie plaatjes hoor!

De aanpassingen zijn zeker een vooruitgang! :D
RobertoVTI

Post by RobertoVTI »

Vakantie helaas weer achter de rug. Heerlijk met de ATR naar Frankrijk geweest. Was een heerlijke rit, zo'n 2000 km. alles bij elkaar gedaan. Heerlijke rit, en vooral leuk op de bergweggetjes, veel bekijks toch ook nog. Heb nog wat fotootjes geschoten. In Frankrijk de auto nog 's goed onder handen genomen: kleien, 3 stappenplan van Meguiars gebruikt en toen wassie ook echt helemaal clean!

Thuisgekomen vorige week de auto laten taxeren door een taxateur die heel goed op waarde kan schatten wat liefde voor een auto betekent. Aangeraden door mijn verzekeraar Verburg, aardige kerel, Toyota liefhebber, maar wist ook bijzonder goed wat er in ondermeer Honda-land verkrijgbaar is, ik kan 'm iedereen aanraden. M'n CRX laat ik binnenkort ook doen. Ben erg blij met het rapport en de waarde, erg handig mocht je ooit onverhoopt in conflict belanden met een verzekeraar bij schades/diefstal.

Ik heb trouwens besloten de orginele schokdempers en veren terug te plaatsen, omdat het toch de gezinswagen is en het met comfort nu wel karig gesteld is. KW gaat er dus onderuit. Originele velgen worden binnenkort opgeknapt en gaan er eveneens onder.

wat pics:
Image
Image
Image
LCR

Post by LCR »

Damn netjes man...blij dat ik er ook EEN bezit :toost:
Zo te zien moet de mijne weer de Mequiers garage in....wat een beauty (zonder te slijmen :wink: )

De ATR gaat nu niet meer zoveel rijden ivm afstand naar werk na de verhuizing (450-500 eurootjes aan benzine p/m ivm zware voet) dus hij mag strakker dan strak eruit zien 8)

PS. ik zou de ATR liever op een horizontale stukje grond zetten als ik jouw was. De achterremmen kunnen problemen geven als ie op een helling geparkeerd staat.........een revisie is niet echt leuk :x
RobertoVTI

Post by RobertoVTI »

je bedoelt dat ze vast gaan zitten?
LCR

Post by LCR »

RobertoVTI wrote:je bedoelt dat ze vast gaan zitten?

Ja...en dat gaat een hoop kosten :cry:
jupke

Post by jupke »

LCR wrote:
RobertoVTI wrote:je bedoelt dat ze vast gaan zitten?

Ja...en dat gaat een hoop kosten :cry:

150,- revisie set bij dealer
Locked