waar voorruit vervangen?
waar voorruit vervangen?
Zoals de titel al aangeeft, waar kun je het beste / of door wie het beste je voorruit laten vervangen?
Dit gaat heel lullig klinken Wes maar als het om jouw auto gaat zou ik niet heel bang zijn. Er rijden genoeg lease Hybrids rond. Carglass en Autotaalglas kunnen deze waarschijnlijk dromen. Zorg er alleen voor dat je 100% zeker een OEM ruit en rubbers krijgt. Overigens is er een tijd geleden al een topic aangemaakt door Laurens over ruitvervaning en bij wie. Een goede dealer zou ook mijn voorkeur hebben.
mr. X wrote:Dit gaat heel lullig klinken Wes maar als het om jouw auto gaat zou ik niet heel bang zijn. Er rijden genoeg lease Hybrids rond. Carglass en Autotaalglas kunnen deze waarschijnlijk dromen. Zorg er alleen voor dat je 100% zeker een OEM ruit en rubbers krijgt. Overigens is er een tijd geleden al een topic aangemaakt door Laurens over ruitvervaning en bij wie. Een goede dealer zou ook mijn voorkeur hebben.
Het zou kunnen dat er een andere ruit in zit?
Daarom zeg ik ook, zorg er voor dat je 100% een nieuwe OEM ruit erin krijgt. Principe van erin-eruit snijden blijft hetzelfde. Heb het al vaak genoeg gezien bij de BMW dealer. Overigens besteden zij dat ook uit aan Autotaalglas. Je moet er zeker van zij dat je een liefhebber treft. Je kan namelijk makkelijk in je stijlen snijden waar het dan over een aantal maanden/jaren kan gaan roesten. Verder dekken ze het dashbord altijd netjes af hier. Vaak met oude kentekenplaten die ingetaped zijn met een zachte soort doek.
mr. X wrote:Daarom zeg ik ook, zorg er voor dat je 100% een nieuwe OEM ruit erin krijgt. Principe van erin-eruit snijden blijft hetzelfde. Heb het al vaak genoeg gezien bij de BMW dealer. Overigens besteden zij dat ook uit aan Autotaalglas. Je moet er zeker van zij dat je een liefhebber treft. Je kan namelijk makkelijk in je stijlen snijden waar het dan over een aantal maanden/jaren kan gaan roesten. Verder dekken ze het dashbord altijd netjes af hier. Vaak met oude kentekenplaten die ingetaped zijn met een zachte soort doek.
Ja daarom zei ik ook zorgen dat ze het ff met anti roest behandelen voor de nieuwe ruit erin gaat.
Netjes dat ze het dashboard afdekken bij jullie, maar als je zo een carglass/autotaalglas knakker laat komen vraag ik me af of ze dat doen...
Op mijn leen toestel posten op dit forum is zo klote maar in principe kan je makkelijk zelf een ruit eruit snijden. Vaak nog beter want je bent onwijs voorzichtig. Ik heb de raam van de EG5 er zelf uit gesneden en dat plaatsen op locatie inc nieuwe ruit was bij een Marktplaatsboer dan ook maar € 200,-
Toch dealer zie ik... goede keus. Die prutsers bij Carglass etc moet je er niet aan laten knoeien.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Hahahaha wat een onzin weer allemaal. Hoe vaak moet ik nog zeggen dat er geen OEM ramen bestaan van welk merk dan ook?
Zijn precies dezelfde ruiten als Autotaalglas en Carglass hebben alleen een Honda sticker. Zelfde fabriek, zelfde ruit alleen duurder bij de dealer door een stickertje.
Autotaalglas is de beste glaszetter, Carglass zijn inderdaad prutsers al hangt het wel van de vestiging af.
Informeer eens bij je verzekeraar. Als het goed is heb je verlaagd eigen risico als je naar autotaal of carglass gaat. scheelt je weer 7 tientjes. Wat betreft de lijsten, als ze iets slopen is het garantie. Zelfde met lekkage eventueel. De meeste dealers besteden het uit of doen het niet vaak en daarom is een specialist vele malen beter.
Dealers en schade is een slechte combinatie zoals je reeds eerder gemerkt hebt.
Zijn precies dezelfde ruiten als Autotaalglas en Carglass hebben alleen een Honda sticker. Zelfde fabriek, zelfde ruit alleen duurder bij de dealer door een stickertje.
Autotaalglas is de beste glaszetter, Carglass zijn inderdaad prutsers al hangt het wel van de vestiging af.
Informeer eens bij je verzekeraar. Als het goed is heb je verlaagd eigen risico als je naar autotaal of carglass gaat. scheelt je weer 7 tientjes. Wat betreft de lijsten, als ze iets slopen is het garantie. Zelfde met lekkage eventueel. De meeste dealers besteden het uit of doen het niet vaak en daarom is een specialist vele malen beter.
Dealers en schade is een slechte combinatie zoals je reeds eerder gemerkt hebt.
Nana korobi ya oki
RedSun wrote:Hahahaha wat een onzin weer allemaal. Hoe vaak moet ik nog zeggen dat er geen OEM ramen bestaan van welk merk dan ook?
Zijn precies dezelfde ruiten als Autotaalglas en Carglass hebben alleen een Honda sticker. Zelfde fabriek, zelfde ruit alleen duurder bij de dealer door een stickertje.
Autotaalglas is de beste glaszetter, Carglass zijn inderdaad prutsers al hangt het wel van de vestiging af.
Informeer eens bij je verzekeraar. Als het goed is heb je verlaagd eigen risico als je naar autotaal of carglass gaat. scheelt je weer 7 tientjes. Wat betreft de lijsten, als ze iets slopen is het garantie. Zelfde met lekkage eventueel. De meeste dealers besteden het uit of doen het niet vaak en daarom is een specialist vele malen beter.
Dealers en schade is een slechte combinatie zoals je reeds eerder gemerkt hebt.
Idd, klopt ook wel wat je zegt.
Maar dit keer ben ik er zelf bij.
Morgen word het sterretje in de DC5 gefixt bij Autototaal mocht het al te groot zijn dan word de ruit vervangen.
Bij mijn verzekering heb ik 75euro eigen risico voor ruitschade.
Bij honda krijg je een tegemoet koming van 68euro dus dan word het 7euro betalen voor een ruit.
wesjes wrote:Rikky wrote:Misschien domme vraag maar is dat niet gewoon de zelfde danops:
Nee,.. Hybrids hebben geen mooie raamband :O en hebben geen supperglad glas zodat je minder last hebt van de luchtweerstand.
Superglad glas dat vind ik wel een cool woord :lol: even onthouden
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!