Mr. X... Y-56 DC2 (Final Goodbye)
Goed bezig M.
Ook goed dat je ze wil testen t.o. andere semi's maar imo is een goede test/vergelijking tussen de verschillende types te doen zal je een circuit op moeten, op straat zal je ze niet zo op temp. krijgen als op een circuit waar ze eigenlijk dus voor bedoeld zijn.
Op straat test je eigenlijk alleen de straat eigenschappen als je begrijpt wat ik bedoel.
Ook goed dat je ze wil testen t.o. andere semi's maar imo is een goede test/vergelijking tussen de verschillende types te doen zal je een circuit op moeten, op straat zal je ze niet zo op temp. krijgen als op een circuit waar ze eigenlijk dus voor bedoeld zijn.
Op straat test je eigenlijk alleen de straat eigenschappen als je begrijpt wat ik bedoel.
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
@ Miguel
Ben inderdaad bang dat ik eraan moet geloven. Wil ik deze (en het toekomstige tweede setje) tot de limiet kunnen testen zal het een dagje circuit banjeren worden. Gelukkig kan ik ze volgende week al op hoge snelheid testen als we naar de NSX meeting gaan.
Binnenkort ga ik wat metertjes aanschaffen voor de DC2 want olie temperatuur en druk zijn onmisbaar maar ook een baffled oil pan zal met deze banden noodzaak zijn want better be safe then sorry... Helaas groeit het geld me niet op de rug en staan er volgende maand een shitload spullen op het programma voor de EK9. Zal dus nog wel even duren ben ik bang.
@ Vince
Nee, thuis kan ik nog geen banden op een velg leggen maar mocht je dat willen laten doen kan je ze hier thuis afgooien. Dan doe ik dat op mijn werk de dag erna even voor je in een pauze en kan je ze die avond ophalen. Kost je niks :wink:
@ Gaskleppie
Als het goed is zijn deze gewoon straat legaal. Er staat de aanduiding 'E11' op.
De eerste indruk die ik heb is verder goed, rubber voelt lekker aan maar ik heb het idee dat ze niet zo zacht zijn als de A048. Toch, als je er een nagel in drukt blijft deze er ook permanent in staan.
Als jij gaat rijden met BaT kunnen we ze misschien wel even onder jouw auto leggen als je belooft dat je ze niet op zal roken in 2 rondjes :lol:. Jij hebt toch wel zeer veel ervaring met verschillende banden en in de Integra sowieso.
@ Keung
Dacht dat niet alle banden deze banen hadden maar ben vergeten echt goed te kijken. Vandaar de verwarring. Tijdens het erop leggen (en eraf halen van de A048) had ik het idee dat de wang van de 03G wel een stuk stugger was.
Even nog een quote van een forum (OzHonda)
Ben inderdaad bang dat ik eraan moet geloven. Wil ik deze (en het toekomstige tweede setje) tot de limiet kunnen testen zal het een dagje circuit banjeren worden. Gelukkig kan ik ze volgende week al op hoge snelheid testen als we naar de NSX meeting gaan.
Binnenkort ga ik wat metertjes aanschaffen voor de DC2 want olie temperatuur en druk zijn onmisbaar maar ook een baffled oil pan zal met deze banden noodzaak zijn want better be safe then sorry... Helaas groeit het geld me niet op de rug en staan er volgende maand een shitload spullen op het programma voor de EK9. Zal dus nog wel even duren ben ik bang.
@ Vince
Nee, thuis kan ik nog geen banden op een velg leggen maar mocht je dat willen laten doen kan je ze hier thuis afgooien. Dan doe ik dat op mijn werk de dag erna even voor je in een pauze en kan je ze die avond ophalen. Kost je niks :wink:
@ Gaskleppie
Als het goed is zijn deze gewoon straat legaal. Er staat de aanduiding 'E11' op.
Hoe dan ook, zoals voor het kenteken geldt ook voor de banden dat ik het risico op een boete wel wil lopen. Toch binnenkort eens naar het RDW gaan om een babbeltje te maken over deze band want de A048 vond de keurmeester destijds ook niet leuk.Deze band voldoet aan de europese richtlijnen. Een band zonder E-nummer mag dus niet in Europa worden gebruikt !!
De eerste indruk die ik heb is verder goed, rubber voelt lekker aan maar ik heb het idee dat ze niet zo zacht zijn als de A048. Toch, als je er een nagel in drukt blijft deze er ook permanent in staan.
Als jij gaat rijden met BaT kunnen we ze misschien wel even onder jouw auto leggen als je belooft dat je ze niet op zal roken in 2 rondjes :lol:. Jij hebt toch wel zeer veel ervaring met verschillende banden en in de Integra sowieso.
@ Keung
Dacht dat niet alle banden deze banen hadden maar ben vergeten echt goed te kijken. Vandaar de verwarring. Tijdens het erop leggen (en eraf halen van de A048) had ik het idee dat de wang van de 03G wel een stuk stugger was.
Even nog een quote van een forum (OzHonda)
R888: not the fastest semi slicks by far, but the easiest to use, No need to worry too much about pressures or temperature, just go out and drive them. Compound lasts quite awhile but will overheat given constant laps. Good as a starting tire, sprints, auto-x, hill climb, cheap, can be easily had from taleb tyre or elsewhere.
RE55S: fast circuit tire, sensitive with temperature. They are horrible when cold but will handle continuous abuse at the circuit. Give it a few warm up laps and strap yourselves on and feel the Gs! These tires will carry amazing cornering speed. compound will last awhile, but grips gets worse as you wear them down.
D03G: The dunlops are a lot more tricky, they have a very narrow operating window, if you stay in it they deliver grip like no other. They are a very soft compound tire, I would not recommend them for circuit work, when you overheat them they leave chunks of compound on the tarmac. They are by far the best tire I've had for late braking right to the point where the compound delaminates itself ahaha probably the best tire for auto-x, sprints, hill climb etc but they wear down like no tomorrow!
Mickey Thompson Street ET: Drag radials, nuff said :-P
A048/A050: I personally have not used these tires, but I've been told the A048 is rubbish because Australia only get the Medium-Hard compound and they dont grip as well as any of the above tire. The A050 however are getting a lot of good rep because for once, we get the Medium and Soft compound, these will be my next tires to test. From the ppl Ive spoken too, the consensus is they give the same level of grip as the Dunlops while using a harder compound, so they dont suffer overheating issues.
Re: Mr. X... Y-56 DC2 (Final Goodbye)
Vrienden, de tijd is gekomen dat ik afscheid ga nemen van het forum, van de mensen en van al mijn Honda's.
Ik ben op een punt aangekomen in mijn leven dat werk, privé en zo'n uit de hand gelopen hobby niet meer samen gaan. Eerlijkheidshalve gebiedt me ook te zeggen dat ik er geen zin meer in (of tijd meer vóór) heb. Het plezier is weg in de auto's. Het laatste jaar tot 1,5 jaar hebben jullie gemerkt dat ik niet meer op het forum ben geweest. Ik heb niets meer gepost of gelezen. Ik wilde eens kijken of ik het zou missen dat is helaas niet het geval. Het enige forum dat ik actief bezoek is EK9.org en HCN in verband met het zoeken naar de laatste onderdelen voor mijn EK9 build en de EJ2 track-coupe die ik een tijd geleden heb gekocht. Sinds de laatste maand ben ik bij de laatste ook zeer fanatiek en agressief mijn hobby aan het verkopen. Ik heb twee weken geleden met Benjamin de schuur gedeeltelijk ontdaan van alles dat in mijn ogen geen waarde meer had (denk aan plastic interieur kappen, ramen, oude deuren, kabelbomen etc etc etc). Alleen de helft van onze bovenverdieping was al een complete dubbelassige aanhangwagen vol zooi. De rest met enige waarde heb ik met foto geplaatst op het HCN forum. Als dat niet binnen 3 maanden verkocht wordt gaat het alsnog in een container naar het oud vuil. Spijtig om te zeggen maar het interesseert me niet meer! Aan de grote vraag te zien reflecteert de vraagrpijs die ik hanteer dit ook.
Zoals enkele van jullie wellicht weten ben ik al langer actief in de autobranche maar sinds 2 jaar echt full-time bezig als auto-verkoper. Dit legt me geen wind eieren en bevalt me prima. Sindsdien heb ik een auto van de zaak, gratis benzine en weinig vrije tijd (altijd zaterdagen werken). Het lukt me dan ook niet meer om nog actief en fanatiek met mijn hobby bezig te zijn. Ik word iedere dag omringt door auto's en in het weekend vind ik het fijn om met mijn vriendinnetje leuke dingen te doen die juist NIET autogerelateerd zijn. Zij is nog bezig op school dus effectief zien we elkaar alleen zondagen.
Lang verhaal kort: Al mijn auto's en al mijn gespaarde, unieke onderdelen gaan samen met mijn passie voor het merk in de verkoop.
In de desbetreffende topics in de daarvoor bestemde gedeeltes vinden jullie alles terug. Het meerendeel van de auto's en onderdelen zal eerst de kans krijgen op het Type-R forum omdat hier mijn liefde is begonnen en daar ook zal eindigen.
Een kort lijstje wat er (gestaag) verkocht gaat worden:
Suzuki GSX-R 1000 K7 (2007)
BMW 130i (2006)
Volkswagen Golf (1988)
Honda Civic EJ2 track-coupé (1994)
Honda Civic EJ6 (1996)
Honda Civic EG5 (1992)
Honda CRX ED9 (1989)
En helaas worden ook de beide auto's verkocht die me het meeste plezier, tijd, geld en moeite hebben gekost.
Beide zijn nog altijd zeer unieke verschijningen in Nederland:
Honda Integra EDM Y-56 DC2 (2000)
Honda Civic Type-R VSM EK9 (1997)
Daarnaast nog een hele waslijst unieke onderdelen zoals gloednieuwe J's racing uitlaat, Mugen B-serie intake, Tein suspension, SW888 velgen, ES-masterset, OEM EK navigatie (UNIEK), strutbars, floorbars, JDM B18C, klein materiaal etc etc. Je zult het niet geloven...
Het punt is dus aangebroken dat ik ga stoppen met deze hobby en het graag wil laten slinken naar één dikke weekend auto waar ik met plezier in ga rijden die ik iedere 2-3 jaar ga inruilen voor een ander speeltje. Het sleutelen begint te slijten en de dingen die ik met de nieuwe auto wil doen beperken zich tot lichtgewicht velgen, veren/dempers en wat IHE bolt-ons voor wat extra vermogen. Aan opgetelde kosten voor alle auto's die ik op dit moment heb kan ik de afschrijving betalen van een behoorlijk dure auto. Daar gaat nu mijn voorkeur naar uit. Waarschijnlijk ga ik over een tijdje, als alles verkocht is, toch één mooie auto erbij kopen om op te knappen. Denk dan aan een Porsche 964 of BMW 2002 of E30 M3. Gewoon iets dat oud en gaaf is en zijn waarde voor een breder publiek behoudt.
Waarom toch de DC2 verkopen terwijl ik zo stellig was die auto mijn leven lang te houden? Simpel. Afgelopen jaar heb ik, inclusief +- 160 km van en naar de keuring bij Keung, 571 km met die auto gereden. Effectief dus 400 km in één jaar. Volgens mij heb ik er maar 2 keer in gereden. In de beperkte vrije tijd die ik hem neem ik vaak de BMW mee omdat het lekker comfortabel rijdt en in zijn 6e op de snelweg nog sneller is dan 90% van de auto's. De Integra is stug, zeer opvallend en ik ben er zó zuinig op dat ik te paranoide ben om deze op een openbare plek te parkeren. Ik rij dus letterlijk plezier rondjes van +- 100-200 km en zet de auto dan weer terug op zijn plek bij ons in de schuur. Die auto staat nooit ergens onbeheerd. Deze auto zal dus ook niet tegen een schijtprijs weg gaan maar voor het juiste geld naar de juiste liefhebber die er met zo'n zelfde glimlach en gevoel mee zal rijden als ik dat ooit heb gedaan. Al staat de auto daardoor 12 maanden te koop, je kunt ze in deze staat niet meer kopen, zeker niet origineel geel.
Mag ik iedereen bedanken die een positieve bijdrage heeft geleverd aan de sfeer op het forum en in de privé situatie om de Honda en met name de Type-R visie levendig te houden.
Dit laat ik eerst bezinken bij mezelf en op het forum alvorens alles te koop te zetten.
Als er een discussie komt in dit topic zal ik me er graag in mengen, andere vragen of opmerkingen betreffende die liever niet openbaar gemaakt worden mogen per PM!
Ik ben op een punt aangekomen in mijn leven dat werk, privé en zo'n uit de hand gelopen hobby niet meer samen gaan. Eerlijkheidshalve gebiedt me ook te zeggen dat ik er geen zin meer in (of tijd meer vóór) heb. Het plezier is weg in de auto's. Het laatste jaar tot 1,5 jaar hebben jullie gemerkt dat ik niet meer op het forum ben geweest. Ik heb niets meer gepost of gelezen. Ik wilde eens kijken of ik het zou missen dat is helaas niet het geval. Het enige forum dat ik actief bezoek is EK9.org en HCN in verband met het zoeken naar de laatste onderdelen voor mijn EK9 build en de EJ2 track-coupe die ik een tijd geleden heb gekocht. Sinds de laatste maand ben ik bij de laatste ook zeer fanatiek en agressief mijn hobby aan het verkopen. Ik heb twee weken geleden met Benjamin de schuur gedeeltelijk ontdaan van alles dat in mijn ogen geen waarde meer had (denk aan plastic interieur kappen, ramen, oude deuren, kabelbomen etc etc etc). Alleen de helft van onze bovenverdieping was al een complete dubbelassige aanhangwagen vol zooi. De rest met enige waarde heb ik met foto geplaatst op het HCN forum. Als dat niet binnen 3 maanden verkocht wordt gaat het alsnog in een container naar het oud vuil. Spijtig om te zeggen maar het interesseert me niet meer! Aan de grote vraag te zien reflecteert de vraagrpijs die ik hanteer dit ook.
Zoals enkele van jullie wellicht weten ben ik al langer actief in de autobranche maar sinds 2 jaar echt full-time bezig als auto-verkoper. Dit legt me geen wind eieren en bevalt me prima. Sindsdien heb ik een auto van de zaak, gratis benzine en weinig vrije tijd (altijd zaterdagen werken). Het lukt me dan ook niet meer om nog actief en fanatiek met mijn hobby bezig te zijn. Ik word iedere dag omringt door auto's en in het weekend vind ik het fijn om met mijn vriendinnetje leuke dingen te doen die juist NIET autogerelateerd zijn. Zij is nog bezig op school dus effectief zien we elkaar alleen zondagen.
Lang verhaal kort: Al mijn auto's en al mijn gespaarde, unieke onderdelen gaan samen met mijn passie voor het merk in de verkoop.
In de desbetreffende topics in de daarvoor bestemde gedeeltes vinden jullie alles terug. Het meerendeel van de auto's en onderdelen zal eerst de kans krijgen op het Type-R forum omdat hier mijn liefde is begonnen en daar ook zal eindigen.
Een kort lijstje wat er (gestaag) verkocht gaat worden:
Suzuki GSX-R 1000 K7 (2007)
BMW 130i (2006)
Volkswagen Golf (1988)
Honda Civic EJ2 track-coupé (1994)
Honda Civic EJ6 (1996)
Honda Civic EG5 (1992)
Honda CRX ED9 (1989)
En helaas worden ook de beide auto's verkocht die me het meeste plezier, tijd, geld en moeite hebben gekost.
Beide zijn nog altijd zeer unieke verschijningen in Nederland:
Honda Integra EDM Y-56 DC2 (2000)
Honda Civic Type-R VSM EK9 (1997)
Daarnaast nog een hele waslijst unieke onderdelen zoals gloednieuwe J's racing uitlaat, Mugen B-serie intake, Tein suspension, SW888 velgen, ES-masterset, OEM EK navigatie (UNIEK), strutbars, floorbars, JDM B18C, klein materiaal etc etc. Je zult het niet geloven...
Het punt is dus aangebroken dat ik ga stoppen met deze hobby en het graag wil laten slinken naar één dikke weekend auto waar ik met plezier in ga rijden die ik iedere 2-3 jaar ga inruilen voor een ander speeltje. Het sleutelen begint te slijten en de dingen die ik met de nieuwe auto wil doen beperken zich tot lichtgewicht velgen, veren/dempers en wat IHE bolt-ons voor wat extra vermogen. Aan opgetelde kosten voor alle auto's die ik op dit moment heb kan ik de afschrijving betalen van een behoorlijk dure auto. Daar gaat nu mijn voorkeur naar uit. Waarschijnlijk ga ik over een tijdje, als alles verkocht is, toch één mooie auto erbij kopen om op te knappen. Denk dan aan een Porsche 964 of BMW 2002 of E30 M3. Gewoon iets dat oud en gaaf is en zijn waarde voor een breder publiek behoudt.
Waarom toch de DC2 verkopen terwijl ik zo stellig was die auto mijn leven lang te houden? Simpel. Afgelopen jaar heb ik, inclusief +- 160 km van en naar de keuring bij Keung, 571 km met die auto gereden. Effectief dus 400 km in één jaar. Volgens mij heb ik er maar 2 keer in gereden. In de beperkte vrije tijd die ik hem neem ik vaak de BMW mee omdat het lekker comfortabel rijdt en in zijn 6e op de snelweg nog sneller is dan 90% van de auto's. De Integra is stug, zeer opvallend en ik ben er zó zuinig op dat ik te paranoide ben om deze op een openbare plek te parkeren. Ik rij dus letterlijk plezier rondjes van +- 100-200 km en zet de auto dan weer terug op zijn plek bij ons in de schuur. Die auto staat nooit ergens onbeheerd. Deze auto zal dus ook niet tegen een schijtprijs weg gaan maar voor het juiste geld naar de juiste liefhebber die er met zo'n zelfde glimlach en gevoel mee zal rijden als ik dat ooit heb gedaan. Al staat de auto daardoor 12 maanden te koop, je kunt ze in deze staat niet meer kopen, zeker niet origineel geel.
Mag ik iedereen bedanken die een positieve bijdrage heeft geleverd aan de sfeer op het forum en in de privé situatie om de Honda en met name de Type-R visie levendig te houden.
Dit laat ik eerst bezinken bij mezelf en op het forum alvorens alles te koop te zetten.
Als er een discussie komt in dit topic zal ik me er graag in mengen, andere vragen of opmerkingen betreffende die liever niet openbaar gemaakt worden mogen per PM!
Re: Mr. X... Y-56 DC2 (Final Goodbye)
Begrijpelijk besluit in ieder geval! Maar ga het eerst lekker laten bezinken maar vind het zeker respect dat je dit besluit wilt gaan nemen.
Re: Mr. X... Y-56 DC2 (Final Goodbye)
Snap je punt, succes met alles! Maarten, bedankt!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Re: Mr. X... Y-56 DC2 (Final Goodbye)
Al vaker gelezen, tot over een paar jaar. :-)
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Re: Mr. X... Y-56 DC2 (Final Goodbye)
Maarten , jammer dat je deze passie van je gaat beëindigen.
Maar zoals je al zegt zijn er nu eenmaal keuzes die er in het leven gemaakt worden.
Als je in zo'n situatie komt, so be it.
De passie voor de auto blijft toch kriebelen lees ik.
Mooi lijstje waar je je op wilt gaan richten in de toekomst!
Ik wil je bij deze bedanken voor je bijdrage aan dit forum, je gastvrijheid voor te sleutelen en de bbq's.
En natuurlijk heel veel succes wensen met de liefde, de verkoop van al je voertuigen en je werk.
Maar dat zal wel allemaal los lopen ;-)
Maar zoals je al zegt zijn er nu eenmaal keuzes die er in het leven gemaakt worden.
Als je in zo'n situatie komt, so be it.
De passie voor de auto blijft toch kriebelen lees ik.
Mooi lijstje waar je je op wilt gaan richten in de toekomst!
Ik wil je bij deze bedanken voor je bijdrage aan dit forum, je gastvrijheid voor te sleutelen en de bbq's.
En natuurlijk heel veel succes wensen met de liefde, de verkoop van al je voertuigen en je werk.
Maar dat zal wel allemaal los lopen ;-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Re: Mr. X... Y-56 DC2 (Final Goodbye)
Ik respecteer je mening. Succes M.