Ep3 lambda fooler, getest

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
Dennis typeR

Ep3 lambda fooler, getest

Post by Dennis typeR »

Na het monteren va het DC spruitstuk van Sander kwamen de storings meldingen op de ECU heel irritant.

Na een aantal mechanische foppers geprobeert te hebben mocht dit niet baten, Euro's armer en nog steeds dat ..... lampje.

Eindelijk na lang zoeken ,testen, proberen en meten heb ik het electronisch opgeslost. Gezien me electronica kennis was dit redelijk makkelijk.
Na gemeten te hebben met de orginele kat onder de auto kwam ik op een signaal uit van 0,85V met een pulserende actie van +-3 sec bij normale draaiende warme motor. Daar zat net de truc kwam ik later achter. De DC header zonder kat kwam ik op een pulserende spanning van 0,9 / 0,85 V waarbij de pulssnelheid hoger lag en dat gaf de foutcode.
Dus zelf in de weer geweest met wat hulp en alles op een experimenteer printplaat gemaakt, gesoldeerd en tussen de ECU gemonteerd. Achterste lambda losgekoppeld en de FOP PRINT er tussen gezet.

Kind kan de was doen

Ik heb nu 2 weken de DC header met de eigen gemaakte electronische fopper op de ctr zitten en dat gaat goed, geen .....lampje tot nu toe.
Voorheen kwam het lampje al na een paar dagen.

Nu weet ik niet wat de ECU met de achterste lambda regelt in het motormangenment wie kan mij dit vertellen????????????????????

Wat mij verteld is dat de achterste lambda alleen meet of de kat niet stuk is / of je dus aan de emissie eis voldoet. wie heeft er ervaring hiermee???
Niet dat de motor te arm of te rijk loopt, naar mijn idee is de 1e lambda voor het mengsel en de 2e lambda voor het meten bewaken van de emimsie.

Mochten er nog mensen zijn die hier interesse of ervaring in hebben hoor ik het wel.
ik houd me eigen aanbevolen ook voor het maken van deze printjes.

grt Dennis

:wink:
slydawg

Post by slydawg »

Je antwoord je vraag al zelf over de functie van de 2de sensor.
Dat printje is ook gewoon leverbaar via diverse tuningsshops.
Vreemd dat de mechanische sim het bij jou niet doet, heb eentje voor een kennis gezet op een EP3 met DC spruit en geen fout melding.
HONDA

Post by HONDA »

Goed bezig! Ik heb drie foppers erop gehad en bij alledrie gingen het lampje (uiteindelijk) weer branden.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Dennis typeR

Post by Dennis typeR »

HONDA wrote:Goed bezig! Ik heb drie foppers erop gehad en bij alledrie gingen het lampje (uiteindelijk) weer branden.

waren dit mechanische foppers of elctronisch?
Dennis typeR

Post by Dennis typeR »

slydawg wrote:Je antwoord je vraag al zelf over de functie van de 2de sensor.
Vreemd dat de mechanische sim het bij jou niet doet, heb eentje voor een kennis gezet op een EP3 met DC spruit en geen fout melding.

Kun je anders een link sturen ik kon de electronische printjes niet vinden.
HONDA

Post by HONDA »

Dennis typeR wrote:
HONDA wrote:Goed bezig! Ik heb drie foppers erop gehad en bij alledrie gingen het lampje (uiteindelijk) weer branden.

waren dit mechanische foppers of elctronisch?

Mechanisch, volgens mij doen die dingen niet meer dan de lambda iets verder uit de pijp houden.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
slydawg

Post by slydawg »

Dennis typeR wrote:
slydawg wrote:Je antwoord je vraag al zelf over de functie van de 2de sensor.

Kun je anders een link sturen ik kon de electronische printjes niet vinden.

TCC heeft ze.
BuddyClub heeft ze ook.
Nog een paar die ik ff niet meer weet.
Locked