Kleine oranje vuilvlekjes
Kleine oranje vuilvlekjes
Als ik heel dicht bij het plaatwerk van m'n auto ga kijken kom ik soms hele kleine oranje-kleurige vlekjes tegen.
Deze vlekjes zitten op de lak.
Aangezien dit nu echt een ergernis begint te worden, was ik een speurtocht naar schoonmaakmiddelen, danwel mogelijkheden om ze te verwijderen begonnen.
Ik heb vele schoonmaakmiddelen geprobeerd, echter zonder resultaat.
Heb hier en daar wel gelezen over de "detailing clay" van Meguiars, maar ik kan niet vinden op internet of dit werkelijk werkt op dit soort vlekjes?
Heeft iemand ervaring met het verwijderen van dit soort oranje-kleurige vlekjes?
PS: De vlekjes komen wel eens tevoorschijn als ik een teerachtig zwart pitje verwijder.....
Ik heb geprobeerd er een duidelijke foto van te maken, echter dit lukt niet omdat ze te klein zijn.... :x
Deze vlekjes zitten op de lak.
Aangezien dit nu echt een ergernis begint te worden, was ik een speurtocht naar schoonmaakmiddelen, danwel mogelijkheden om ze te verwijderen begonnen.
Ik heb vele schoonmaakmiddelen geprobeerd, echter zonder resultaat.
Heb hier en daar wel gelezen over de "detailing clay" van Meguiars, maar ik kan niet vinden op internet of dit werkelijk werkt op dit soort vlekjes?
Heeft iemand ervaring met het verwijderen van dit soort oranje-kleurige vlekjes?
PS: De vlekjes komen wel eens tevoorschijn als ik een teerachtig zwart pitje verwijder.....
Ik heb geprobeerd er een duidelijke foto van te maken, echter dit lukt niet omdat ze te klein zijn.... :x
Re: Kleine oranje vuilvlekjes
Heb er zelf ook wel eens last van.
Bij mij komt dit van teer dat ik opvang.
Als je er op tijd bij bent krijg je ze meestal
nog weggepoetst. Ik heb er een op de velg die ik
ook niet meer weg krijg....
Succes!
Bij mij komt dit van teer dat ik opvang.
Als je er op tijd bij bent krijg je ze meestal
nog weggepoetst. Ik heb er een op de velg die ik
ook niet meer weg krijg....
Succes!
-
Met clay kan je veel meer weghalen dan de meesten weten, ook die teervlekjes.
Clays heb je in alle soorten, maar de Megs is een goede allrounder.
Let wel op als je met clay aan de gang gaat, dat je de wagen hierna goed in de was zet! Met de clay haal je je beschermlaag er van af.
Bijgevoegd een uitleg wat klei doet en hoe te gebruiken :wink:
>>LINK<<
Clays heb je in alle soorten, maar de Megs is een goede allrounder.
Let wel op als je met clay aan de gang gaat, dat je de wagen hierna goed in de was zet! Met de clay haal je je beschermlaag er van af.
Bijgevoegd een uitleg wat klei doet en hoe te gebruiken :wink:
>>LINK<<
Klei haalt alles weg wat op de lak zit, zelfs oneffenheden IN de lak.
Je moet gewoon weten wélke klei je moet gebruiken. De Meguiars Detailing klei is namelijk de minst agressieve en klaart niet altijd de klus. Zelfs sterk verontreinigde velgen krijg ik schoon.
Probeer het eerst met de Meguiars klei. Daarmee kan je ook niks verpesten. Des te grover de klei, des te meer je ook kan verpesten en weer moet herstellen.
Je moet gewoon weten wélke klei je moet gebruiken. De Meguiars Detailing klei is namelijk de minst agressieve en klaart niet altijd de klus. Zelfs sterk verontreinigde velgen krijg ik schoon.
Probeer het eerst met de Meguiars klei. Daarmee kan je ook niks verpesten. Des te grover de klei, des te meer je ook kan verpesten en weer moet herstellen.
Thnx guys.
Ga het eerst eens proberen met de clay van Meguiars.
Als het goed werkt post ik het wel even.
Wat bedoel je met "beschermlaag?".
Geldt dit ook voor de clay van Meguiars?
Ga het eerst eens proberen met de clay van Meguiars.
Als het goed werkt post ik het wel even.
Wat bedoel je met "beschermlaag?".
Geldt dit ook voor de clay van Meguiars?
In principe haal je met klei er alles af wat op de lak ligt. De wax laag ligt ook op de lak dus haal je deze er met kleien dus ook af.
Een quote van een Meguiars site:
Does clay remove wax?
Een quote van een Meguiars site:
Does clay remove wax?
Yes, while clay is designed to remove above surface bonded contaminants, clay will also remove some wax protection from the surface. We strongly recommend following the claying process with a coat of wax for maximum gloss and protection.
Ik zou het 5 stappen plan van meguairs toepassen dan
- Wassen
- Kleien
- Polieren (eventueel)
- polish (eventueel)
- Waxen
Heb op mijn witte fn2 er ook een tijd last van gehad. Heb hem dit jaar al een grote behandeling gegeven en binnenkort terug 1tje. Ik dacht eerst dat dit was van stuifmeel/teerachtig iets was. Als ik er nu heb pak ik even mijn klei van meguairs en is er direct af. Zalig zo'n ding :P
Grtz
- Wassen
- Kleien
- Polieren (eventueel)
- polish (eventueel)
- Waxen
Heb op mijn witte fn2 er ook een tijd last van gehad. Heb hem dit jaar al een grote behandeling gegeven en binnenkort terug 1tje. Ik dacht eerst dat dit was van stuifmeel/teerachtig iets was. Als ik er nu heb pak ik even mijn klei van meguairs en is er direct af. Zalig zo'n ding :P
Grtz
Rikky wrote:Is teer :wink: Muscle werkt goed en beschadigt de lak niet...
welke van de 100 :lol:
http://www.britsuperstore.com/acatalog/Mr_Muscle_.html
kleien is voor mij geen optie dan moet ik dat namelijk ogv elke week gaan doen

-
gebruik zelf van MQ dat 3 stappen spul. 1st paintcleaner (daarmee haal je ook die kleine teervlekjes weg), dan polish en dan Canabau wax. Is topcombi! Om tussendoor bij te houden gebruik ik de quick detailer. Je kunt ook commandant gebruiken op een niet metallic lak, en daarnma weer goed in de wax, succes verzekerd!
Rikky wrote:Ik zou nooit!! commandant gebruiken want hoe voelen je handen als je er mee bezig bent?? Je voelt het bijten dus wat doet het met jou lak...???
Ik vind het ook te sterk, zelfs de lichte variant. Je kunt het best een keer gebruiken op een oudere auto, maar dan moet je dat wel echt met verstand doen.