trebboR | Honda Accord > verkocht, nu een S2000 uit 2004
Vandaag via Bas van R-developments mijn Dixcel remschijven ontvangen! Bedankt Bas voor de goede service :wink:
Aan het begin van de week de Ferodo DS2500 remblokken al binnen gekregen via Yeelai (Maskertje hier op het forum)
Volgende week laat ik de schijven door Gerben monteren, ik laat dan ook gelijk Goodridge RVS remslangen monteren.

Aan het begin van de week de Ferodo DS2500 remblokken al binnen gekregen via Yeelai (Maskertje hier op het forum)

Volgende week laat ik de schijven door Gerben monteren, ik laat dan ook gelijk Goodridge RVS remslangen monteren.
De Dixcel schijven met Ferodo blokken + Goodridge RVS remleidingen zitten eronder, de remklauw linksachter zat vast, dus daar even een nieuwe klauw voor geregeld via Honderdelen.
De nieuwe remklauw is gisteren binnengekomen en heb deze gemonteerd samen met een kameraad. De ITR rijd nu weer super, nu kan ik weer verder met het inremmen van de schijven + blokken.
Ook heb ik mijn P06 ECU naar Martijn (Tinustussengas) verstuurt om deze om te laten bouwen naar een VTEC ECU. Martijn laad daar de standaard mappen in van de 96 spec ITR en haalt de limiter eraf.
Ik kan dan de ECU weer monteren samen met een conversieharness. Verder heb ik nog een EDM kmh tellerklok liggen die er dan in kan

De nieuwe remklauw is gisteren binnengekomen en heb deze gemonteerd samen met een kameraad. De ITR rijd nu weer super, nu kan ik weer verder met het inremmen van de schijven + blokken.
Ook heb ik mijn P06 ECU naar Martijn (Tinustussengas) verstuurt om deze om te laten bouwen naar een VTEC ECU. Martijn laad daar de standaard mappen in van de 96 spec ITR en haalt de limiter eraf.
Ik kan dan de ECU weer monteren samen met een conversieharness. Verder heb ik nog een EDM kmh tellerklok liggen die er dan in kan

Gisteren even bij Gerben langs geweest voor 2 nieuwe ashoezen en 1 nieuwe stuurhoes. Binnenkort nog even laten uitlijnen.
Verder moet de OBD1 swap nog even wachten, na het aansluiten had ik een foutcode, Martijn geeft aan dat er even 1 draadje om moet worden gesoldeerd (van de kabelboom naar de conversieharness) en dat laat ik fijn aan hem over :wink:
Nog even een foto van de meeting bij Showoff imports 2 week geleden.

Verder moet de OBD1 swap nog even wachten, na het aansluiten had ik een foutcode, Martijn geeft aan dat er even 1 draadje om moet worden gesoldeerd (van de kabelboom naar de conversieharness) en dat laat ik fijn aan hem over :wink:
Nog even een foto van de meeting bij Showoff imports 2 week geleden.

Even een kleine update. De Integra is uitgelijnd nadat de auto is verlaagd, de remmerij is vervangen en de ashoezen + stuurhoezen zijn vervangen, dit rijd echt goed zo
Woensdag wordt de airco opnieuw gevuld, dan is dat ook weer klaar voor de trip naar Berlijn, waar ik met 2 vrienden even een lang weekend heen ga.
Ook heb ik vorige week zaterdag een slipcursus gedaan bij Trials in Assen, dit was een erg leuke dag. Beetje remmen op nat/droog wegdek en o.a. rijden in een vrachtauto. Het mooie van deze cursus is dat het 65 euro kost voor een hele dag en je krijgt (bij een aantal verzekeraars) 2 schade vrije jaren erbij en dat scheelt dus in de premie!

Woensdag wordt de airco opnieuw gevuld, dan is dat ook weer klaar voor de trip naar Berlijn, waar ik met 2 vrienden even een lang weekend heen ga.
Ook heb ik vorige week zaterdag een slipcursus gedaan bij Trials in Assen, dit was een erg leuke dag. Beetje remmen op nat/droog wegdek en o.a. rijden in een vrachtauto. Het mooie van deze cursus is dat het 65 euro kost voor een hele dag en je krijgt (bij een aantal verzekeraars) 2 schade vrije jaren erbij en dat scheelt dus in de premie!
sigur wrote:Heb je de slipcursus gedaan met je eigen auto?
Nope... voor 10 euro kan je de slipcursus in een auto van Trials doen, dus heb ik dat gedaan. Opzich is met je eigen auto een stuk leerzamer, maar ik heb het niet gedaan.
Joostb:
toevallig foutcode 21 of 22 ? Zit hier met hetzelfde probleem :razz:
Ik weet niet welke foutcode het is, maar het is iig iets met de VTEC solenoid, die krijgt geen signaal, daardoor heb ik dus geen VTEC. Je moet dan 1 draad uit de kabelboom halen en deze aan je conversie harness solderen.
Ik heb besloten om de ITR in de verkoop te gooien, vanaf half augustus kan de auto weg, tot die tijd heb ik de auto eerst nog nodig, dus eventueel geïnteresseerden kunnen zich melden. (soort van interesse peiling)
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik nu precies wil. In ieder geval iets nieuwers.
Het gaat om een 4 deurs versie die alleen in Japan geleverd is. De auto is vrijwel identiek aan de DC2 behalve dat deze 4 deuren heeft. (extra ruimte) Het is overigens tot nu toe de enige DB8 in NL.
Prijs: 8250 euro
Merk & type auto: Honda Integra Type-R DB8
Bouwjaar: 1996
Gewicht: 1140kg
Motor: B18c (197PK stock, de motor in de DB8 heeft 208pk, motorische aanpassingen onbekend)
Km stand: 135***km
APK: 18 januari 2011
Minpunten: Blanke lak begint af te bladeren aan de rechterkant, zijkant van het dak en rechter deuren (alleen aan de bovenkant), beginnend aan de rechterkant op de achterklep (JDM kwaal). Kras op de spoiler. Verder de standaard gebruikerssporen aan de buitenkant voor een auto uit 1996. Velgen hebben wat stoeprand schade.
Pluspunten: Uniek (enige in NL), veel ruimte, net interieur, frisse motor, onderkant is als nieuw, geen roest! Auto staat op NL kenteken, dus geen gezeur met BPM, vervoer etc.
Modificaties/Extra's:
- standaard airco (werkt goed, net bijgevuld)
- ABS
- OEM Honda Access radio (tapedeck, cd-speler)
- OEM Recaro interieur, stoelen zijn nog erg netjes
- OEM window visors (uit een geheel)
- OEM klokje
- Elektrische ramen + spiegels
- B18c (erg gezond blokje, mooi droog)
- LSD diff
- stuurhoezen + ashoezen vervangen
- koppeling is in Engeland vervangen
- kleine beurt in januari (olie, bakolie, filters)
- Skunk2 magnetic drain plugs
- Nieuwe OEM kleppendeksel
- Cusco style brakestopper
- K&N drop-in filter
- Tein Superstreet schroefset (z.g.a.n)
- Dixcel schijven rondom (zitten er net 3000km onder, gemonteerd door Honderdelen)
- Ferodo DS2500 blokken rondom (zitten er net 3000km onder, gemonteerd door Honderdelen)
- TRW remvloeistof
- Castrol 5w40 olie
- Goodridge RVS remleidingen
- Nieuwe toeterknop
- Nieuwe OEM 98 spec pookhoes
- JDM Road Flair
- Alle boekjes en papieren erbij vanuit Japan/UK
- 18.2 vermelding op het kenteken (kleine platen dus)
Eventuele bijzonderheden: Ik heb de auto uit Engeland geïmporteerd in januari 2010, de auto heeft ongeveer 1 jaar in Engeland rondgereden en is in 2008 uit Japan geïmporteerd. Laat je niet afschrikken doordat je aan de “andere†kant zit, dit rijd echt goed wanneer je er na een dag aan gewend bent. Foto’s van het lakwerk op aanvraag.
Foto's:
Dyno:

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik nu precies wil. In ieder geval iets nieuwers.
Het gaat om een 4 deurs versie die alleen in Japan geleverd is. De auto is vrijwel identiek aan de DC2 behalve dat deze 4 deuren heeft. (extra ruimte) Het is overigens tot nu toe de enige DB8 in NL.
Prijs: 8250 euro
Merk & type auto: Honda Integra Type-R DB8
Bouwjaar: 1996
Gewicht: 1140kg
Motor: B18c (197PK stock, de motor in de DB8 heeft 208pk, motorische aanpassingen onbekend)
Km stand: 135***km
APK: 18 januari 2011
Minpunten: Blanke lak begint af te bladeren aan de rechterkant, zijkant van het dak en rechter deuren (alleen aan de bovenkant), beginnend aan de rechterkant op de achterklep (JDM kwaal). Kras op de spoiler. Verder de standaard gebruikerssporen aan de buitenkant voor een auto uit 1996. Velgen hebben wat stoeprand schade.
Pluspunten: Uniek (enige in NL), veel ruimte, net interieur, frisse motor, onderkant is als nieuw, geen roest! Auto staat op NL kenteken, dus geen gezeur met BPM, vervoer etc.
Modificaties/Extra's:
- standaard airco (werkt goed, net bijgevuld)
- ABS
- OEM Honda Access radio (tapedeck, cd-speler)
- OEM Recaro interieur, stoelen zijn nog erg netjes
- OEM window visors (uit een geheel)
- OEM klokje
- Elektrische ramen + spiegels
- B18c (erg gezond blokje, mooi droog)
- LSD diff
- stuurhoezen + ashoezen vervangen
- koppeling is in Engeland vervangen
- kleine beurt in januari (olie, bakolie, filters)
- Skunk2 magnetic drain plugs
- Nieuwe OEM kleppendeksel
- Cusco style brakestopper
- K&N drop-in filter
- Tein Superstreet schroefset (z.g.a.n)
- Dixcel schijven rondom (zitten er net 3000km onder, gemonteerd door Honderdelen)
- Ferodo DS2500 blokken rondom (zitten er net 3000km onder, gemonteerd door Honderdelen)
- TRW remvloeistof
- Castrol 5w40 olie
- Goodridge RVS remleidingen
- Nieuwe toeterknop
- Nieuwe OEM 98 spec pookhoes
- JDM Road Flair
- Alle boekjes en papieren erbij vanuit Japan/UK
- 18.2 vermelding op het kenteken (kleine platen dus)
Eventuele bijzonderheden: Ik heb de auto uit Engeland geïmporteerd in januari 2010, de auto heeft ongeveer 1 jaar in Engeland rondgereden en is in 2008 uit Japan geïmporteerd. Laat je niet afschrikken doordat je aan de “andere†kant zit, dit rijd echt goed wanneer je er na een dag aan gewend bent. Foto’s van het lakwerk op aanvraag.
Foto's:

Dyno: