trebboR | Honda Accord > verkocht, nu een S2000 uit 2004

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Stock heeft de DC2 ook een fluitje hoor. Je hoort hem alleen bijna niet.

Ik had deze reactie al verwacht maar toch goed om te horen!
Denk dat ik dit ook ga doen.
trebboR
Posts: 350
Joined: Mon Jan 18, 2010 5:36 pm

Post by trebboR »

Vandaag via Bas van R-developments mijn Dixcel remschijven ontvangen! Bedankt Bas voor de goede service :wink:

Image

Aan het begin van de week de Ferodo DS2500 remblokken al binnen gekregen via Yeelai (Maskertje hier op het forum) :D

Volgende week laat ik de schijven door Gerben monteren, ik laat dan ook gelijk Goodridge RVS remslangen monteren.
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Lekker, met de remmen zit het wel snor zie ik 8)
trebboR
Posts: 350
Joined: Mon Jan 18, 2010 5:36 pm

Post by trebboR »

De Dixcel schijven met Ferodo blokken + Goodridge RVS remleidingen zitten eronder, de remklauw linksachter zat vast, dus daar even een nieuwe klauw voor geregeld via Honderdelen.

De nieuwe remklauw is gisteren binnengekomen en heb deze gemonteerd samen met een kameraad. De ITR rijd nu weer super, nu kan ik weer verder met het inremmen van de schijven + blokken.

Ook heb ik mijn P06 ECU naar Martijn (Tinustussengas) verstuurt om deze om te laten bouwen naar een VTEC ECU. Martijn laad daar de standaard mappen in van de 96 spec ITR en haalt de limiter eraf.

Ik kan dan de ECU weer monteren samen met een conversieharness. Verder heb ik nog een EDM kmh tellerklok liggen die er dan in kan :)

Image
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

Nice.
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

Ik ben wel blij dat die van mij niet gelimit is( ukdm heeft geen limit), spaart me extra kosten uit die ik anders gehad zou hebben.
trebboR
Posts: 350
Joined: Mon Jan 18, 2010 5:36 pm

Post by trebboR »

Gisteren even bij Gerben langs geweest voor 2 nieuwe ashoezen en 1 nieuwe stuurhoes. Binnenkort nog even laten uitlijnen.

Verder moet de OBD1 swap nog even wachten, na het aansluiten had ik een foutcode, Martijn geeft aan dat er even 1 draadje om moet worden gesoldeerd (van de kabelboom naar de conversieharness) en dat laat ik fijn aan hem over :wink:

Nog even een foto van de meeting bij Showoff imports 2 week geleden.

Image
trebboR
Posts: 350
Joined: Mon Jan 18, 2010 5:36 pm

Post by trebboR »

Nog een fototje, misschien een beetje doorgeschoten in PS, maar het is wel leuk om te doen.

Image
FastFWD
Posts: 232
Joined: Fri Apr 14, 2006 3:35 pm

Post by FastFWD »

Gaat dat achterruitje normaal zo open bij DB8?
trebboR
Posts: 350
Joined: Mon Jan 18, 2010 5:36 pm

Post by trebboR »

Eh ja, voor zover ik weet wel :P verder dan dit kan het raam niet naar beneden.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Heeft denk ik te maken met de vorm van de achterdeur. Die ronding van het 'wiel' zal er wel voor zorgen dat die niet recht naar beneden kan zakken. Staat wel gaaf overigens.
trebboR
Posts: 350
Joined: Mon Jan 18, 2010 5:36 pm

Post by trebboR »

Even een kleine update. De Integra is uitgelijnd nadat de auto is verlaagd, de remmerij is vervangen en de ashoezen + stuurhoezen zijn vervangen, dit rijd echt goed zo :D

Woensdag wordt de airco opnieuw gevuld, dan is dat ook weer klaar voor de trip naar Berlijn, waar ik met 2 vrienden even een lang weekend heen ga.

Ook heb ik vorige week zaterdag een slipcursus gedaan bij Trials in Assen, dit was een erg leuke dag. Beetje remmen op nat/droog wegdek en o.a. rijden in een vrachtauto. Het mooie van deze cursus is dat het 65 euro kost voor een hele dag en je krijgt (bij een aantal verzekeraars) 2 schade vrije jaren erbij en dat scheelt dus in de premie!
Joostb
Posts: 184
Joined: Mon Sep 14, 2009 6:30 pm

Post by Joostb »

toevallig foutcode 21 of 22 ? Zit hier met hetzelfde probleem :razz:
User avatar
sigur
Posts: 655
Joined: Wed Jun 25, 2008 1:35 pm

Post by sigur »

Heb je de slipcursus gedaan met je eigen auto?
trebboR
Posts: 350
Joined: Mon Jan 18, 2010 5:36 pm

Post by trebboR »

sigur wrote:Heb je de slipcursus gedaan met je eigen auto?


Nope... voor 10 euro kan je de slipcursus in een auto van Trials doen, dus heb ik dat gedaan. Opzich is met je eigen auto een stuk leerzamer, maar ik heb het niet gedaan.

Joostb:
toevallig foutcode 21 of 22 ? Zit hier met hetzelfde probleem :razz:


Ik weet niet welke foutcode het is, maar het is iig iets met de VTEC solenoid, die krijgt geen signaal, daardoor heb ik dus geen VTEC. Je moet dan 1 draad uit de kabelboom halen en deze aan je conversie harness solderen.
trebboR
Posts: 350
Joined: Mon Jan 18, 2010 5:36 pm

Post by trebboR »

Ik heb besloten om de ITR in de verkoop te gooien, vanaf half augustus kan de auto weg, tot die tijd heb ik de auto eerst nog nodig, dus eventueel geïnteresseerden kunnen zich melden. (soort van interesse peiling)

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik nu precies wil. In ieder geval iets nieuwers.

Het gaat om een 4 deurs versie die alleen in Japan geleverd is. De auto is vrijwel identiek aan de DC2 behalve dat deze 4 deuren heeft. (extra ruimte) Het is overigens tot nu toe de enige DB8 in NL.

Prijs: 8250 euro

Merk & type auto: Honda Integra Type-R DB8

Bouwjaar: 1996

Gewicht: 1140kg

Motor: B18c (197PK stock, de motor in de DB8 heeft 208pk, motorische aanpassingen onbekend)

Km stand: 135***km

APK: 18 januari 2011

Minpunten: Blanke lak begint af te bladeren aan de rechterkant, zijkant van het dak en rechter deuren (alleen aan de bovenkant), beginnend aan de rechterkant op de achterklep (JDM kwaal). Kras op de spoiler. Verder de standaard gebruikerssporen aan de buitenkant voor een auto uit 1996. Velgen hebben wat stoeprand schade.

Pluspunten: Uniek (enige in NL), veel ruimte, net interieur, frisse motor, onderkant is als nieuw, geen roest! Auto staat op NL kenteken, dus geen gezeur met BPM, vervoer etc.

Modificaties/Extra's:
- standaard airco (werkt goed, net bijgevuld)
- ABS
- OEM Honda Access radio (tapedeck, cd-speler)
- OEM Recaro interieur, stoelen zijn nog erg netjes
- OEM window visors (uit een geheel)
- OEM klokje
- Elektrische ramen + spiegels
- B18c (erg gezond blokje, mooi droog)
- LSD diff

- stuurhoezen + ashoezen vervangen
- koppeling is in Engeland vervangen
- kleine beurt in januari (olie, bakolie, filters)
- Skunk2 magnetic drain plugs
- Nieuwe OEM kleppendeksel
- Cusco style brakestopper
- K&N drop-in filter
- Tein Superstreet schroefset (z.g.a.n)
- Dixcel schijven rondom (zitten er net 3000km onder, gemonteerd door Honderdelen)
- Ferodo DS2500 blokken rondom (zitten er net 3000km onder, gemonteerd door Honderdelen)
- TRW remvloeistof
- Castrol 5w40 olie
- Goodridge RVS remleidingen
- Nieuwe toeterknop
- Nieuwe OEM 98 spec pookhoes
- JDM Road Flair
- Alle boekjes en papieren erbij vanuit Japan/UK
- 18.2 vermelding op het kenteken (kleine platen dus)

Eventuele bijzonderheden: Ik heb de auto uit Engeland geïmporteerd in januari 2010, de auto heeft ongeveer 1 jaar in Engeland rondgereden en is in 2008 uit Japan geïmporteerd. Laat je niet afschrikken doordat je aan de “andereâ€￾ kant zit, dit rijd echt goed wanneer je er na een dag aan gewend bent. Foto’s van het lakwerk op aanvraag.

Foto's:

Image

Image

Image

Image

Image

Dyno:

Image
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Damn zonde man... Ik weet nog dat ik ooit riep dat als deze de verkoop in ging dat ik hem zou moeten hebben... Maar ben nu ondertussen wel erg gehecht aan mijn ITR :o ops:

Succes met de verkoop :thumbs:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Joostb
Posts: 184
Joined: Mon Sep 14, 2009 6:30 pm

Post by Joostb »

weer een JDM integra in de verkoop :( wat is dat toch?
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Misschien valt het "rechts" ze toch wel tegen of ze stappen over naar een Niksan :lol:
'98 JDM Integra Type-R
trebboR
Posts: 350
Joined: Mon Jan 18, 2010 5:36 pm

Post by trebboR »

Ik zou zo weer een RHD Honda kopen :wink: dat is het probleem niet, maar ik wil gewoon wat anders, wat nieuwers waarschijnlijk. Eerst de winter door in een leuke daily en dan even rustig nadenken en sparen.
Locked