Sincx - '05 EP3 CTR NHB - 19/6 Terug van TDI North
Thanks, me is very happy R driver o yes !
@ Mr.x: Nee rijd op Potenza's moet nog velgen en semi's binnen krijgen.
En Launch Control is eigenlijk meer voor de fun :lol:
Lijkt wat meer benzine in je uitlaatsysteem te gaan hangen geeft wel leuk effect, maar gewoon met je voetjes gas bedienen is sneller zoals Miquel al aangeeft.
Trouwens ook nog een nieuwe daily drive voor korte ritten en woon/werk aangeschaft, me oude vertrouwde clio RSI'tje uit 94 begint na ruim 200.000km toch iets te veel te kosten. Vooral de wiellagers gaan snel kapot, heb er al verschillende merken in gehad zo ook top of the range maar de clio van die tijd in het algemeen slijt ze als geen ander.
Nog wat meer kleine dingen maar op jaarbasis kost het dan toch meer als het oplevert...jammer eigenlijk want dat ding rijdt nog steeds geweldig, 1.8 motortje draait nog altijd super :cry:
Is geworden een Suzuki Swift 1.0 ECO uit 2002 met 30.000 op de teller, leuk prijsje weten af te dingen bij de dealer.
Een 3 pitter !
Maximaal vermogen 39 kW / 53 pk
Koppel 76 nm / 3.300 tpm Wooohooo !
En nu is mijn bankrekening wel geplunderd onderhand en heb nog zoveel plannen :roll:
@ Mr.x: Nee rijd op Potenza's moet nog velgen en semi's binnen krijgen.
En Launch Control is eigenlijk meer voor de fun :lol:
Lijkt wat meer benzine in je uitlaatsysteem te gaan hangen geeft wel leuk effect, maar gewoon met je voetjes gas bedienen is sneller zoals Miquel al aangeeft.
Trouwens ook nog een nieuwe daily drive voor korte ritten en woon/werk aangeschaft, me oude vertrouwde clio RSI'tje uit 94 begint na ruim 200.000km toch iets te veel te kosten. Vooral de wiellagers gaan snel kapot, heb er al verschillende merken in gehad zo ook top of the range maar de clio van die tijd in het algemeen slijt ze als geen ander.
Nog wat meer kleine dingen maar op jaarbasis kost het dan toch meer als het oplevert...jammer eigenlijk want dat ding rijdt nog steeds geweldig, 1.8 motortje draait nog altijd super :cry:
Is geworden een Suzuki Swift 1.0 ECO uit 2002 met 30.000 op de teller, leuk prijsje weten af te dingen bij de dealer.
Een 3 pitter !
Maximaal vermogen 39 kW / 53 pk
Koppel 76 nm / 3.300 tpm Wooohooo !

En nu is mijn bankrekening wel geplunderd onderhand en heb nog zoveel plannen :roll:
Daar gaat het ook niet van stuk van de launch control.
Hooguit je motorsteunen en je koppeling die die klap krijgen wanneer je de koppeling laat opschieten.
ALS Anti lagg system ( als je een turbo auto hebt)
Dat hoor je op van die rally wagens etc wat ervoor zorgt dat je turbo opgespooled blijft, dat verkort de levensduur van he turbo maar motor gaat daar ook niet door stuk.
Wat nu gebruikt word als launch control werd ook al met MSD gedaan en 2 ste 3 step revlimiter kon je daarmee instellen dat je het als launch control kon gebruiken.
Daar gaat de motor ook niet van stuk.
Het gaat er niet van stuk.
Het enige wat die toestand doet is dat je toeren begrenzer op een lager punt word gezet (minder omwentelingen ... minder slijtage).
En je hebt daar 2 manieren van een is met fuel cut en de andere is dat stroom onderbreking plaats vind.
Enige slijtage is aan je onsteking
Ik heb veel dingen gehoord en gezien en enorm veel mensen zien doen (vooral op de antillen, waar men het ten tij en en ontij gebruikt om stoer te doen... ff mati's laten zien ... ff weg scheuren want mensen kijken .. ff stoer doen voor de chickies... etc.).
En van een launch control / 2 step is nog geen auto stuk gegaan.
Kan je misschien wat duidelijker zijn met wat er precies stuk zou moeten gaan?
Hooguit je motorsteunen en je koppeling die die klap krijgen wanneer je de koppeling laat opschieten.
ALS Anti lagg system ( als je een turbo auto hebt)
Dat hoor je op van die rally wagens etc wat ervoor zorgt dat je turbo opgespooled blijft, dat verkort de levensduur van he turbo maar motor gaat daar ook niet door stuk.
Wat nu gebruikt word als launch control werd ook al met MSD gedaan en 2 ste 3 step revlimiter kon je daarmee instellen dat je het als launch control kon gebruiken.
Daar gaat de motor ook niet van stuk.
Het gaat er niet van stuk.
Het enige wat die toestand doet is dat je toeren begrenzer op een lager punt word gezet (minder omwentelingen ... minder slijtage).
En je hebt daar 2 manieren van een is met fuel cut en de andere is dat stroom onderbreking plaats vind.
Enige slijtage is aan je onsteking
Ik heb veel dingen gehoord en gezien en enorm veel mensen zien doen (vooral op de antillen, waar men het ten tij en en ontij gebruikt om stoer te doen... ff mati's laten zien ... ff weg scheuren want mensen kijken .. ff stoer doen voor de chickies... etc.).
En van een launch control / 2 step is nog geen auto stuk gegaan.
Kan je misschien wat duidelijker zijn met wat er precies stuk zou moeten gaan?
[quote="L4urenZ"]wow, chill.
Die zwarte EK heeft nu problemen met de ontsteking en dergelijke.
Vandaar dat ie stuk is, maar hij krijgt al een B hartje, dus het maakt niet meer uit ]
Hey sorry man..
Ik wou niet zo fel over komen.
Ik wou alleen uitleggen ..
ik was een beetje gehaad met het typen .. ik zat op het werk en kreeg net een klant aan de lijn.
Ik bedoel er niets verkeerd mee
Die zwarte EK heeft nu problemen met de ontsteking en dergelijke.
Vandaar dat ie stuk is, maar hij krijgt al een B hartje, dus het maakt niet meer uit ]
Hey sorry man..
Ik wou niet zo fel over komen.
Ik wou alleen uitleggen ..
ik was een beetje gehaad met het typen .. ik zat op het werk en kreeg net een klant aan de lijn.
Ik bedoel er niets verkeerd mee

-
- Posts: 180
- Joined: Fri Sep 03, 2010 11:09 pm