Krakende remmen

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
LCR

Krakende remmen

Post by LCR »

Hoi,
Rijd nu al enige tijd met mijn nieuwe Project Mu remschijven.
Volgens mij heb ik alles netjes gemonteerd, dubbelcheck en goed vastgedraaid....
De remmen kraken echter nadat ik gestopt ben en weer optrekt......de Mugen's hadden dat niet......heb ik toch iets verkeerd gedaan of ligt het aan de schijven...?
donkeykong

Post by donkeykong »

misschien moeten ze nog ingeremd worden, heb je ook nieuwe blokken of nog de oude?
Little Viper

Post by Little Viper »

Wanneer ik ben gaan "sportief rijden" durven de remmen soms eens
"nasuizen" :shock:

Je hoort ze een beetje uitzetten en afkoelen van de warmte (?)

Is dit normaal?

Een kameraad van mij rijdt op circuit en en zegt dat het bij "extreem" sportief remmen en optrekken gedurende een uur niet abnormaal is.

Bij mijn vorige remblokwissel bleek wel dat mijn blokken licht "plakten".
Maar dat kon wel door het enorme slechte sneeuwweer zijn (strooizout).

Mijn voorste remblokken zijn Ferodo DS2500
Achter Hondablokken

Greets
en bedankt voor de feedback
vtec vince

Re: Krakende remmen

Post by vtec vince »

LCR wrote:Hoi,
Rijd nu al enige tijd met mijn nieuwe Project Mu remschijven.
Volgens mij heb ik alles netjes gemonteerd, dubbelcheck en goed vastgedraaid....
De remmen kraken echter nadat ik gestopt ben en weer optrekt......de Mugen's hadden dat niet......heb ik toch iets verkeerd gedaan of ligt het aan de schijven...?

Is dit bij normaal rijden of "sportief gebruik" ?
Zet je hem op de handrem nadat je hebt gereden of gewoon in de versnelling?
Als de Mugen het niet hebben en de Project Mu wel , dan zou je al snel geneigd zijn om te zeggen dat het aan de Mu's ligt.
Ik ga er vanuit dat je alles hetzelfde hebt gedaan als toen je de Mugens gemonteerd hebt.

Ik heb eergister de ds2500 voor gemonteerd en vandaag achter gedaan.
Wat een verschil zeg....en ben nu nog maar aan het inremmen :shock:
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
LCR

Post by LCR »

Probleem is nu verdwenen...denk meer dat er ingeremd MOEST worden....
De Mugen's hadden dat niet.
Stéphane

Post by Stéphane »

Wat bedoelde je precies met 'kraken' van de remmen? Het is op zich normaal dat remmen een soort grommend geluid maken als de schijven gegroefd zijn. Dat is juist helemaal prima, want dat zijn frictiegeluiden. Oftewel dat de remmen goed werken.

Ik heb zelf op mijn Elise alu belled AP Racing schijven voor met nu Carbon Lorraine RC6 remblokken. Die blokken moet je ook goed inremmen.

Overigens kan ik voor circuitgebruik Ferodo (misschien de DS3000 niet) afraden, net zoals EBC. Beide geen circuitwaardige blokken. Ik zou kiezen voor Pagid RS42, Carbon Lorraine RC5/6 of Performance Friction (PFC01).
Maskertje

Post by Maskertje »

Je remmen zijn alleen in balans als je remmen op ideale range van temperaturen zijn, dat is van groot belang.

Een normaal model remschijf van een straatauto werkt meestal prima met Ferodo. De AP Racing schijven halen hele andere temperaturen dan degene die je stock had. Daarom moet je goed letten op de ideale gebruikstemperatuur van de blokken en dat kan voor jou andere blokken zijn dan een Ferodo.

DS2500 is geen echte circuit blok zoals je zelf zegt, en dat klopt ook. DS3000 is in meerdere types, en alleen geschikt voor circuit.
LCR

Post by LCR »

Met krakend bedoeld ik meer.....net als het moment dat Titanic door tweeen brak :lol: of een duikboot die te diep gaat.... :lol:

Ik ben persoonlijk het wel eens over de DS2500...net niet circuit waardig.
De DS3000 op zich is wel te doen voor straatgebruik bij mij. Deed het goed hoor..alleen sloeg mijn hoofd naar voren :lol: als de remmen warm waren. Maar de DS3000 heeft absoluut koelslangen nodig!!

Pagid schijnt het ook goed te doen volgens engelse ATR forum.
Stéphane

Post by Stéphane »

De blokken die ik nu noem gebruik ik op mijn Elise op straat en ook op het circuit. De PFC01s worden door mensen in BMW DSC auto's gebruikt en door mensen in de E30/E36 cup op Zandvoort.

Nadeel van de DS3000 is dat het remstof wat er vanaf komt gloeiend heet is en dat dat in je wielen en/of je lak brandt. Vriend van me had die gebruikt op zijn VTI op de Ring en die had na verloop van tijd brandplekjes op zijn spatscherm. Gaat trouwens om een jaar of 10 geleden al weer ;)
Locked