F20b dohc swap
-
- Posts: 21
- Joined: Mon Mar 09, 2009 8:01 pm
F20b dohc swap
Beste leden,
Ik ben in bezit van een accord coupe uit 2000.
Deze heeft een f20b sohc vtec blok erin zitten met 147 pk.
Nou kan ik waarschijnlijk een JDM f20b dohc bleutop kopen bij JDM-parts.
Heeft iemand ervaring met JDM-parts? Weet iemand wat van de kwaliteit van de blokken van JDM-parts?
Nou wordt het blok geleverd incl. de aanbouwdelen en ecu, maar excl. de versnellingsbak en de kabelboom.
Het zal waarschijnlijk het beste zijn met de bijbehorende versnellingsbak met lsd, maar kan mijn huidige kabelboom wel gebruikt worden of moet ik daar ook een andere voor zoeken?
Zijn er hier mensen die hier veel verstand van hebben of ervaring hebben met inbouwen van zulke blokken?
gr. Tim
Ik ben in bezit van een accord coupe uit 2000.
Deze heeft een f20b sohc vtec blok erin zitten met 147 pk.
Nou kan ik waarschijnlijk een JDM f20b dohc bleutop kopen bij JDM-parts.
Heeft iemand ervaring met JDM-parts? Weet iemand wat van de kwaliteit van de blokken van JDM-parts?
Nou wordt het blok geleverd incl. de aanbouwdelen en ecu, maar excl. de versnellingsbak en de kabelboom.
Het zal waarschijnlijk het beste zijn met de bijbehorende versnellingsbak met lsd, maar kan mijn huidige kabelboom wel gebruikt worden of moet ik daar ook een andere voor zoeken?
Zijn er hier mensen die hier veel verstand van hebben of ervaring hebben met inbouwen van zulke blokken?
gr. Tim
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 21
- Joined: Mon Mar 09, 2009 8:01 pm
De f20b is idd als bleutop geleverd.
Het mooie van dit blok vind ik namelijk dat het dezelfde motorcode heeft als mijn huidige blok. Allebei f20b. Dit zal dus hopelijk nooit vragen geven bij een eventuele aanhouding of keuring.
Bedankt voor alle reacties.
Nou heb ik ergens gelezen dat ik ook een h22 bak en kabelboom kan gebruiken, maar dat het nog wel problemen kan geven als mijn huidige obd1 is.
Weet iemand hier nog wat over?
L4urenZ ik heb je een pm gestuurd
Het mooie van dit blok vind ik namelijk dat het dezelfde motorcode heeft als mijn huidige blok. Allebei f20b. Dit zal dus hopelijk nooit vragen geven bij een eventuele aanhouding of keuring.
Bedankt voor alle reacties.
Nou heb ik ergens gelezen dat ik ook een h22 bak en kabelboom kan gebruiken, maar dat het nog wel problemen kan geven als mijn huidige obd1 is.
Weet iemand hier nog wat over?
L4urenZ ik heb je een pm gestuurd
-
- Posts: 471
- Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm
-
- Posts: 21
- Joined: Mon Mar 09, 2009 8:01 pm
Ja weet je wat het is met tcc.
Ze weten daar wel zeer veel over honda en ze zijn ook erg professioneel, maar waar ik niet zo goed tegen kan is het feit dat ze daar nooit een prijs van tevoren met je af kunnen spreken. Ze zeggen altijd ja het ligt eraan. En uiteindelijk ben je nog veel geld kwijt ook.
Ze weten daar wel zeer veel over honda en ze zijn ook erg professioneel, maar waar ik niet zo goed tegen kan is het feit dat ze daar nooit een prijs van tevoren met je af kunnen spreken. Ze zeggen altijd ja het ligt eraan. En uiteindelijk ben je nog veel geld kwijt ook.
-
- Posts: 21
- Joined: Mon Mar 09, 2009 8:01 pm
-
- Posts: 21
- Joined: Mon Mar 09, 2009 8:01 pm
Is het 't blok dat in een erg donkerblauwe/ of zwarte del sol zit?
Nee dit is niet dat blok. Ik weet welke jij bedoelt, en daar ben ik toen ook nog naar gaan kijken. Heb ik zelf mee gereden, maar vond ik toch niet zo lekker draaien.
Nee mijn blok komt bij JDM-parts vandaan. Rechtstreeks uit japan bij JDM-parts bezichtigd en gekocht inmiddels.
Hij komt deze week mijn kant op.
Blij te horen dat het niet dat blok is geweorden ... want als iets toch afgetrapt word dan is het dat blok wel.
Die vroeg me meteen om te racen toen in barneveld aankwam.
Ik zei van ik kom alleen kijken ik race niet, maar die ging zo racen zonder warm te draaien niets.
Hij zei toen ook al tegen me van ja ik ga em aan iemand verkopen.
Ik vroeg em meteen waarom doe je dat blok weg het is een enorm zeldzaam blok.
Hij gaf toen aan ja maar de kop van dit blok is niet lekker anders moet ik de kop reviseren daar heb ik geen zin in.
Hij vroeg me al of ik geen b18 blok wist voor hem.
Die vroeg me meteen om te racen toen in barneveld aankwam.
Ik zei van ik kom alleen kijken ik race niet, maar die ging zo racen zonder warm te draaien niets.
Hij zei toen ook al tegen me van ja ik ga em aan iemand verkopen.
Ik vroeg em meteen waarom doe je dat blok weg het is een enorm zeldzaam blok.
Hij gaf toen aan ja maar de kop van dit blok is niet lekker anders moet ik de kop reviseren daar heb ik geen zin in.
Hij vroeg me al of ik geen b18 blok wist voor hem.
-
- Posts: 21
- Joined: Mon Mar 09, 2009 8:01 pm
ja ik ben toen ook bij hem gaan testrijden in Brummen, vlakbij Deventer. Ikzelf begon heel rustig te rijden, ik dacht even warm rijden. Maar hij zegt tegen mij ja bij de rotonde naar links en dan moet je trappen. Ik moet eerlijk zeggen dat ie wel heel erg snel is. Voor ik het wist zag ik 200 op de teller staan en moest ik weer remmen op dat kleine landweggetje, maar toen ik weer rustig terug reed vond ik hem idd wel een beetje raar lopen. Beetje onregelmatig.
Maargoed hij vroeg ook veel te veel voor dat blok hoor.
Mijne komt iig deze week hier naartoe zodat we alvast kunnen beginnen te werken eraan.
Kan niet w8en tot ie erin zit.
Maargoed hij vroeg ook veel te veel voor dat blok hoor.
Mijne komt iig deze week hier naartoe zodat we alvast kunnen beginnen te werken eraan.
Kan niet w8en tot ie erin zit.