Delta_Lima: Integra Type R

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Ziet er goed uit, veel plezier er mee. 8)

Zie ook nieuwe moertjes op de topmounts, ervaring opgedaan met de zwarte EJ9? :wink:
jupke
Posts: 584
Joined: Sun Feb 06, 2005 7:01 pm

Post by jupke »

Delta_lima wrote:
@Jupke, alle KW sets/varianten (1,2,3) krijg je zonder tophats, nadeel is dat je die dus moet overzetten, kost alleen wat moeite meer niet. Voordeel voor de belgen is dat het er vanuit het motorruimte gezien er stock en oem uitziet.

!!!


hmm,dan ga ik op zoek naar iets anders voor de atr,bij mij zou einde van deze maand ook kw onder komen,maar als ik weer dingen over moet zetten voor die prijs dan ga ik voor iets anders.
want overzetten kan bij mij niet(1 is verrot) die moet dus afgeslepen worden om los te halen
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

@ Boikel, het zekere voor het onzekere. Bij de ej9 gingen ze slecht los ja, haha!

@Jupke, Bestel dan nieuwe topmounts? Ik zou zeker wel voor KW gaan. Je hoeft ook geen KW3 te nemen toch? KW1 en 2 zijn goed geprijsd hoor. Haal je daar tophats voor :P
jupke
Posts: 584
Joined: Sun Feb 06, 2005 7:01 pm

Post by jupke »

Delta_lima wrote:@ Boikel, het zekere voor het onzekere. Bij de ej9 gingen ze slecht los ja, haha!

@Jupke, Bestel dan nieuwe topmounts? Ik zou zeker wel voor KW gaan. Je hoeft ook geen KW3 te nemen toch? KW1 en 2 zijn goed geprijsd hoor. Haal je daar tophats voor :P

voor de ATR hebben ze maar 1 soort dacht ik.en dat is 3.
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Delta_lima wrote:@ Boikel, het zekere voor het onzekere. Bij de ej9 gingen ze slecht los ja, haha!


Daar heb je toen serieuze brute kracht voor gebruikt zeker? Heb intussen 2 lekke dempers gehad en de moertjes waren zo rond dat ik ze heb af moeten slijpen. :censor :wink:
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Delta_lima wrote:@ Benjdmin, hm wist ik niet, maakt verder ook niks uit, dan heb ik een EG set :)


Ik zou het zonde vinden, maar ja...

Zit trouwens wel een hoop verschil tussen en Eg V1 en een Dc2 V1, ook de prijs natuurlijk.

KW is echt goed, heb net mijn Ep3 V2 binnen!

Just looking out for you brother!

:wink:
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Alweer tijdje geleden.

Xenon gemonteerd. 9006bulb 6000k.
Kastjes onder de koplampen opgehangen, stekkertjes waren plug en play. Geeft erg mooi licht af en door de projectorlampen een mooie duidelijke scheidingslijn.
Geen foto van helaas.

Koppeling begon vorige week opeens moeilijk te doen van het ene op het andere moment, schakelen ging erg moeilijk en zwaar.
Direct nieuwe koppeling besteld en een Fidanza vliegwiel.

Meteen nieuwe mtf3 gehaald bij de dealer, met een oliefilter, en nieuwe olie gehaald. Ik ben overgestapt van Castrol 5W30 naar Castrol 10W40 naar het olieverhaal.

Van de koppeling bleek er een stukje metaal afgebroken te zijn, wat de veer vasthoud (itr kwaaltje)

Image

Image
Zo zagen de andere 3 veren eruit.

Image
En zo de beschadigde. Stukje metaal zat gelukkig wel klem, dus is niet door de bak gaan "rondzwerven"

Koppelingsset was nog niet op, dus een beetje pech gehad.

Exedy replacement gekozen, complete koppelingsset, met nieuwe lagers
Image

Image
Fidanza vliegwiel nieuw

Image Vliegwiel gemonteerd.

Image Nieuwe koppelingsset.

En god wat rijdt dat lekker, een nieuw koppeling, lichtgewicht vliegwiel en nieuwe olie.

Image
MTF3 en oliefilter.

Deze keer een oem filter gekozen. Het viel me op dat een oem filter 6 grote olie stroomgaten heeft zeg maar, en een Hamp filter (wat op het motorblok zat) had 9 kleinere gaatjes.

En toen stond ze er zo weer bij:
Image

Image

Gisteren 16" 98spec replica itr velgen gemonteerd, echter is mn camera even zoek, dus die foto's houden jullie tegoed.

Ik heb de oem 15" velgen met banden op de weegschaal gezet, en ik kwam uit op 13kg.
De 16" 98spec replica's met banden kwamen ook uit op 13kg!
Met het gewicht ben ik erg tevreden.
itr03627
Posts: 182
Joined: Tue Jan 26, 2010 6:08 pm

Post by itr03627 »

is zo te zien in orde gekomen :-) . rond de hoeveel km valt dit voor bij een itr? of is dit te zien hoe er met wordt gereden? :wink:
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Weet niet of het vaker voorkomt, maar mijn exedy koppeling is na 3 circuitdagen + 5000 km op de weg compleet versleten. Of het door de kwaliteit van de koppeling, de montage of door de bestuurder komt weet ik niet, maar ik vind het wel erg vroeg.

Hoop dat je er meer geluk mee hebt.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

ik ben er juist zeer tevrede over en vooral over de levensduur!!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

@Boikel, Ik heb er ook goede dingen over gehoord, dus afwachten.
Bevalt erg goed iig. Wel erg vroeg bij jou iig...

@itr03627, mijn itr heeft net wat meer dan 1ton gelopen.
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Cam gevonden, snel naar buiten gerend voor een foto:

Image

Image
User avatar
itr703
Posts: 401
Joined: Thu Jan 15, 2004 11:26 pm
Contact:

Post by itr703 »

Delta_lima wrote:Direct nieuwe koppeling besteld en een Fidanza vliegwiel.


Zelf gemonteerd ?

Volgens mij is de levensduur van je koppeling voornamelijk afhankelijk
van je rijstijl. Rook je hem op in 1000 km of doe je er 2 ton mee.
1e koppeling deed bij mij 80k maar ja eerste 30k niet zelf gereden.
2e koppeling zit er nu 140k onder.

Mag ik zo onbeschaamd zijn om te vragen wat je voor deze combi
kwijt was en wat de levertijd was ?
User avatar
sigur
Posts: 655
Joined: Wed Jun 25, 2008 1:35 pm

Post by sigur »

staat een stuk beter met de 98spec velgen :D
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Damn now they are already ripping off OEM wheels, when is this going to stop?
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

Die replica's zijn erg mooi
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Looking good!!!

En over de koppeling @ Boikel, ik vond dat die van jou ook heel raar aanvoelde :o ops:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

@itr703, zelf gemonteerd ja, met mn schoonbroer, die heeft een motortakel, uurtje of 7 erover gedaan.

Vliegwiel was 225,-
koppelingsset was 275-300 ofzo
All4honda op civicclub forum biedt ze aan.

@Benjdm, ideaal, wil graag de 16" ers, maar geen 98spec onderstel daarvoor moeten aanschaffen en monteren.

@micronsil & rikky, thnx
FastFWD
Posts: 232
Joined: Fri Apr 14, 2006 3:35 pm

Post by FastFWD »

Er zijn vage replica's van Exedy op de markt die bijna niet te onderscheiden zijn van origineel, de meesten beginnen kuren te vertonen na 10 tot 15d kilometer straatgebruik, hence the price..
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

micronsil wrote:Die replica's zijn erg mooi


Heb al 2 sets van die "98 specs" in mijn handen gehad, 2 keer terug gestuurd omdat de lak laag echt om te huilen was...
'98 JDM Integra Type-R
Locked