Nieuw speeltje: Spa Design DG-201 Olie Druk/Temp Meter

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
XavCTR

Nieuw speeltje: Spa Design DG-201 Olie Druk/Temp Meter

Post by XavCTR »

Zoals de titel al zegt, vandaag weer een nieuw speeltje uit de UK ontvangen:

Image

http://www.spa-uk.co.uk/design/dualgauges/
Het is zoals je ziet een dual-display meter met (instelbare) rood/groen/amber backlight. Er zit natuurlijk nog een flinke kabelboom bij, incl. knop voor het instellen van de meter, maar die staat niet op de foto.

Van de week maar eens bij TCC langs voor een adapter-ring en daarna maar eens kijken waar ik hem wil gaan plaatsen. Momenteel neig ik naar een single (of evt. dual) pillar pod voor op de a-stijl. Ik heb alleen nog geen mooie OEM-look grijze gevonden...

@Miguel: Bedankt voor de tip! 8)
mr. X

Post by mr. X »

Mooi spul, zeer chic dat er twee in één meter zitten. Zoiets wil ik ook graag voor de DC2. Had al wat zitten zoeken maar prijzige dingetjes veelal.

Installatie is pretty straight foward. Mocht je hulp nodig hebben, nu weet je me te vinden. Overigens ben ik aanstaande zondag met heer Benjamin thuis aan de EP3 en DC2 aan het werken. Feel free to drop by.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Let er wel op dat je gemeten olie temperatuur in zo'n ring wel tot 10 graden kan afwijken tov wat er in je carter zit.
Beter dus om de sensor in je carter zelf te zetten.
XavCTR

Post by XavCTR »

mr. X wrote:Installatie is pretty straight foward. Mocht je hulp nodig hebben, nu weet je me te vinden. Overigens ben ik aanstaande zondag met heer Benjamin thuis aan de EP3 en DC2 aan het werken. Feel free to drop by.

Als ik nog voor 't weekend de adapter-ring heb lijkt mij dat wel een prima idee, moet lukken. Ik bel je er nog wel voor die tijd over.

Gaskleppie wrote:Let er wel op dat je gemeten olie temperatuur in zo'n ring wel tot 10 graden kan afwijken tov wat er in je carter zit.
Beter dus om de sensor in je carter zelf te zetten.

Bedankt voor de tip, maar gaten boren in mijn carter zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten. :-?
Bovendien zal een afwijking t.o.v. het carter altijd naar beneden zijn toch? In dat geval maak ik mij er niet zo druk om gezien het mij meer gaat om te kijken wanneer de olie op bedrijfstemperatuur is. Mocht er dan een afwijking naar beneden op zitten dan is het meer een extra veiligheids-marge dan een kwaal.
LCR

Post by LCR »

Op zich geen dure gauge...
Ik heb de mijne (digitale oil temperatuurmeter) ook uit UK. Na installatie blijkt dat de gauges stuk was. Aangezien ik van kinds af de neiging heb om dingen gelijk open te breken heb ik het maar ook gedaan. Wat blijkt...printplaat stuk!
Foto geschoten en ge-emaild.......kreeg wel een nieuwe kosteloos teruggestuurd!
XavCTR

Post by XavCTR »

LCR wrote:Op zich geen dure gauge...

Voor wat je ervoor krijgt is 200eu voor zo'n meter in de auto tuningmarkt wel redelijk te noemen ja.
Vergelijk je het echter met andere elektronica, b.v. computer 'tuning' onderdelen, dan is dit wel weer redelijk prijzig imo. Zo heb ik voor mijn (watergekoelde) PC b.v. een Aquaero. Dit is een volledig programmeerbare (USB) control-unit met blauw verlicht grafisch LCD-display, 4 12v-uitgangen, 6 temperatuur-sensor ingangen (4 sensors meegeleverd), dual pomp control, flow-sensor ingang en nog een stapel features en deze heb je al voor 115eu.

Welke gauge heb jij trouwens? En waar gemonteerd?
LCR

Post by LCR »

Merk kan ik niet meer achterhalen. Alleen een onbekend logootje op de meter die ik linksonder heb gemonteerd ala IvoG in zijn ATR...
Heb het ontdekt op het engelse ATR forum.
PS. mijn gauges is cheap hoor..........
mr. X

Post by mr. X »

LCR wrote:PS. mijn gauges is cheap hoor..........

Zolang jij het maar niet bent :lol:
LCR

Post by LCR »

mr. X wrote:
LCR wrote:PS. mijn gauges is cheap hoor..........

Zolang jij het maar niet bent :lol:

Hij doet het, dat alleen telt voor mij 8)
XavCTR

Post by XavCTR »

Kleine update:

De sandwichplate is binnen! Ondanks dat je hem amper kunt zien heb ik voor een mooie gekozen: de Shadöw SW-40010. Deze is voorzien van twee 1/8" NPT-fittingen voor sensoren, een hele degelijke o-ring en ziet er kwalitatief zeer fraai en goed afgewerkt uit.

Image

Image

Nu alleen nog een mooie locatie voor de gauge zelf in het interieur verzinnen... liefst met een zo OEM-mogelijke look. Iemand nog suggesties?
Locked