CR-Z komt eraan!
Eind dit jaar komt Ebbro in de schaal van 1/43 met hun CR-Z.
History of driven cars:
Honda Civic [ED7] 1.6i (9 april 1999 - 23 september 2001
Honda Civic [EG4] 1.5 DXi (23 september 2001 - 19 oktober 2013)
Honda Civic [EP1] 1.4i Sport (19 oktober 2013 - 22 december 2018)
Honda Civic [FN2] 2.0i type R ( 22 december 2018 - heden)
Life is too short for to drive boring cars.
Honda Civic [ED7] 1.6i (9 april 1999 - 23 september 2001
Honda Civic [EG4] 1.5 DXi (23 september 2001 - 19 oktober 2013)
Honda Civic [EP1] 1.4i Sport (19 oktober 2013 - 22 december 2018)
Honda Civic [FN2] 2.0i type R ( 22 december 2018 - heden)
Life is too short for to drive boring cars.
-
- Posts: 695
- Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
Mijn rij-impressie...
Vorige week in mogen rijden. Wat me vooral opviel is dat de CR-Z totaal niet aanvoelt als een Hybrid. (Ik heb in de Insight, Civic en Prius 1 en 2 gereden)
Door de elektromotor heb je al maximaal koppel bij een heel laag toerental. De auto pakt in alle versnellingen zeer goed op. (en nee, het is geen Type-R maar dat neemt niet weg dat het rijplezier erg hoog is)
Over de drie rij-standen is goed nagedacht. Het is niet alleen maar dat de elektromotor wat heftiger reageerd, maar ook het gasreponse en de felheid van de stuurinrichting. (SPORT: zeer kort, zelfde als FN2, NORMAL: "normaal" en in de ECON stand, is het zeer licht inparkeren) Het gasresponse is dramatisch bij de ECON stand. pas halverwege begint de auto te reageren. Bij zowel de NORMAL als de ECON stand, krijg je een advies wanneer te schakelen. Rijd je in de ECON stand en houdt je je aan het schakeladvies, dan kleurt je cockpit groen.
Ook na er in gereden te hebben, heb ik er geen spijt van deze auto gekocht te hebben voor zakelijk gebruik. Wat er met mijn Type-R gaat gebeuren, weet ik nog niet. Als iemand een goed bod doet, mag die weg. (hij staat me niet in de weg 8) )
Hierbij nog wat foto's die ik gemaakt had bij Honda Hensgens tijdens de heropening. (sorry voor matige kwaliteit, iPhone camera) Dit toevallig is precies de kleur en uitvoering zoals ik hem gekocht heb. (behalve de leren bekleding, want dit is me te glad in de bochten)
verwachte leverdatum: week 24 (vanaf maandag a.s. dus
)
Als het een beetje mee zit neem ik de CR-Z mee naar Lelystad 27 juni voor de ProDrive Training.
Later-Z
Vorige week in mogen rijden. Wat me vooral opviel is dat de CR-Z totaal niet aanvoelt als een Hybrid. (Ik heb in de Insight, Civic en Prius 1 en 2 gereden)
Door de elektromotor heb je al maximaal koppel bij een heel laag toerental. De auto pakt in alle versnellingen zeer goed op. (en nee, het is geen Type-R maar dat neemt niet weg dat het rijplezier erg hoog is)
Over de drie rij-standen is goed nagedacht. Het is niet alleen maar dat de elektromotor wat heftiger reageerd, maar ook het gasreponse en de felheid van de stuurinrichting. (SPORT: zeer kort, zelfde als FN2, NORMAL: "normaal" en in de ECON stand, is het zeer licht inparkeren) Het gasresponse is dramatisch bij de ECON stand. pas halverwege begint de auto te reageren. Bij zowel de NORMAL als de ECON stand, krijg je een advies wanneer te schakelen. Rijd je in de ECON stand en houdt je je aan het schakeladvies, dan kleurt je cockpit groen.
Ook na er in gereden te hebben, heb ik er geen spijt van deze auto gekocht te hebben voor zakelijk gebruik. Wat er met mijn Type-R gaat gebeuren, weet ik nog niet. Als iemand een goed bod doet, mag die weg. (hij staat me niet in de weg 8) )
Hierbij nog wat foto's die ik gemaakt had bij Honda Hensgens tijdens de heropening. (sorry voor matige kwaliteit, iPhone camera) Dit toevallig is precies de kleur en uitvoering zoals ik hem gekocht heb. (behalve de leren bekleding, want dit is me te glad in de bochten)
verwachte leverdatum: week 24 (vanaf maandag a.s. dus

Als het een beetje mee zit neem ik de CR-Z mee naar Lelystad 27 juni voor de ProDrive Training.
Later-Z
Deus Ex Machina!
Toevallig heb ik er vandaag ook (een klein stukje) in kunnen rijden.
De beschrijving die Unicorn geeft is heel goed.
Wat ik even wil toevoegen is dat hij in werkelijkheid verre van snel is (volgens de boekjes ook 9.9 op de 100) maar het voelt allemaal aardig aan, zeker doordat die elektro motor vanaf het begin zijn best doet.
Je voelt inderdaad niet dat het een hybrid is. Wat mij irriteerde is dat de auto af slaat al vóór je stil staat bij langzaam afremmen waardoor, als het stoplicht op groen springt voor je daadwerkelijk stilstaat, het allemaal een beetje met hokken en stoten gaat.
Opmerkelijk is ook dat je de toerenbegrenzer niet echt voelt aankomen, die is er opeens. Het voelt alsof de motor veel langer door wil.
Bij het rijden in de sport stand en vol gas geven bij +- 3500 toeren resulteert dat in het vol inslaan van de electro motor en dan voelt de acceleratie heel heftig.
De auto stuurt ook erg lekker maar helt toch een klein beetje over. Nu moet ik toegeven dat ik een onwijs stugge EJ9 gewend ben met veerpootbrug voor boven, achterboven, tussen de gordelpunten achter en met EK9 dempers met veren dus als de CR-Z een veerpootbrug zou krijgen is het een onwijs scherp sturende auto maar ook nu mag je zeker niet klagen.
Ja, ik kreeg er helemaal een glimlach van op mijn gezicht en dat komt niet vaak voor. Het was echt een plezier om er in te rijden en gaf een goed gevoel. Doet erg veel denken aan de oude CRX, zeker in de mooie Horizon Turquoise Pearl die erg veel doet denken aan de Tahitian Green Pearl van de CRX VTEC.
Ik hoop persoonlijk dat Honda nu bij de hybrid blijft om te kijken of het model aan slaat. Als dit het geval is hoop ik dat ze zo dapper durven te zijn om een snelle(re) versie op de markt te brengen, al is het maar voor de enkele liefhebber want dat het een auto is met onwijs veel potentie, daar ben ik zeker van.
De beschrijving die Unicorn geeft is heel goed.
Wat ik even wil toevoegen is dat hij in werkelijkheid verre van snel is (volgens de boekjes ook 9.9 op de 100) maar het voelt allemaal aardig aan, zeker doordat die elektro motor vanaf het begin zijn best doet.
Je voelt inderdaad niet dat het een hybrid is. Wat mij irriteerde is dat de auto af slaat al vóór je stil staat bij langzaam afremmen waardoor, als het stoplicht op groen springt voor je daadwerkelijk stilstaat, het allemaal een beetje met hokken en stoten gaat.
Opmerkelijk is ook dat je de toerenbegrenzer niet echt voelt aankomen, die is er opeens. Het voelt alsof de motor veel langer door wil.
Bij het rijden in de sport stand en vol gas geven bij +- 3500 toeren resulteert dat in het vol inslaan van de electro motor en dan voelt de acceleratie heel heftig.
De auto stuurt ook erg lekker maar helt toch een klein beetje over. Nu moet ik toegeven dat ik een onwijs stugge EJ9 gewend ben met veerpootbrug voor boven, achterboven, tussen de gordelpunten achter en met EK9 dempers met veren dus als de CR-Z een veerpootbrug zou krijgen is het een onwijs scherp sturende auto maar ook nu mag je zeker niet klagen.
Ja, ik kreeg er helemaal een glimlach van op mijn gezicht en dat komt niet vaak voor. Het was echt een plezier om er in te rijden en gaf een goed gevoel. Doet erg veel denken aan de oude CRX, zeker in de mooie Horizon Turquoise Pearl die erg veel doet denken aan de Tahitian Green Pearl van de CRX VTEC.
Ik hoop persoonlijk dat Honda nu bij de hybrid blijft om te kijken of het model aan slaat. Als dit het geval is hoop ik dat ze zo dapper durven te zijn om een snelle(re) versie op de markt te brengen, al is het maar voor de enkele liefhebber want dat het een auto is met onwijs veel potentie, daar ben ik zeker van.
ik heb ergens gelezen, weet niet meer waar, was dit jaar nog, dat Honda plannen zou hebben om een Type-R vande CRZ te maken..
zou gaan om een opgewaardeerde versie van de 1.5 VTEC met 150pk en dan ook een sterkere elektromotor met 50PK wat resulteerd in een gecombineerd vermogen van 200PK
en de 0-100km/u tijd zou ergens in de 6s liggen
zou voorgesteld worden op het komende tokyo auto salon.. en later volgend jaar op de markt komen.
dat klinkt dan wel intressant
zou gaan om een opgewaardeerde versie van de 1.5 VTEC met 150pk en dan ook een sterkere elektromotor met 50PK wat resulteerd in een gecombineerd vermogen van 200PK
en de 0-100km/u tijd zou ergens in de 6s liggen
zou voorgesteld worden op het komende tokyo auto salon.. en later volgend jaar op de markt komen.
dat klinkt dan wel intressant
MooZleZ wrote:ik heb ergens gelezen, weet niet meer waar, was dit jaar nog, dat Honda plannen zou hebben om een Type-R vande CRZ te maken..
zou gaan om een opgewaardeerde versie van de 1.5 VTEC met 150pk en dan ook een sterkere elektromotor met 50PK wat resulteerd in een gecombineerd vermogen van 200PK
en de 0-100km/u tijd zou ergens in de 6s liggen
zou voorgesteld worden op het komende tokyo auto salon.. en later volgend jaar op de markt komen.
dat klinkt dan wel intressant
Ik hoop dat ze mijn advies serieus hebben genomen

mr. X wrote:De reclame vond ik niet zo denderend sterk.
Inderdaad, er komt op een gegeven moment een hinderlijk geluid waar ik me steeds meer aan erger. Verder vind ik dat de auto niet goed naar voren komt in de reclame, jammer want ik vind het een mooie auto om naar te kijken. Aan de andere kant heb ik nauwelijks verstand van marketing dus misschien zie ik het wel verkeerd :dunno: .
Rikky wrote:unicorn wrote:Mijn CR-Z is bij de dealer binnengekomen. Waarschijnlijk kan ik de auto zaterdag ophalen.![]()
Heb jij een CR-Z gekocht?
Zo vaak op het forum zitten en dan nog niet opletten

@ MR X : Is de crx in Tahitian Greal Pearl geleverd dan ?
Heb je daar een foto van ? Vond de kleur op mijn EG al erg vet staan, maar wist niet dat er ook CRX'jes van waren...
'98 JDM Integra Type-R
Volgens mij heb ik het zo goed:
Tahitian Green Pearl BG-28P is de originele kleur van de CRX in Europa.
Celestial Blue Pearl B-53P is voor de Canadese markt geleverd.
Om het makkelijk te maken heb je ook:
Aztec Green Pearl BG29P (zoals de EG's)
Paradise blue Pearl BG33P (Acura kleur)
Die er beide totaal niet op lijken :lol:
Wie het weet, mag het zeggen.
Iemand die even naar de schuur kan lopen om te kijken wat de kleurcode is van de prachtige, originele CRX kleur?
Tahitian Green Pearl BG-28P is de originele kleur van de CRX in Europa.

Celestial Blue Pearl B-53P is voor de Canadese markt geleverd.

Om het makkelijk te maken heb je ook:
Aztec Green Pearl BG29P (zoals de EG's)

Paradise blue Pearl BG33P (Acura kleur)

Die er beide totaal niet op lijken :lol:
Wie het weet, mag het zeggen.
Iemand die even naar de schuur kan lopen om te kijken wat de kleurcode is van de prachtige, originele CRX kleur?