winterbanden....

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Sharky

winterbanden....

Post by Sharky »

Het is misschien een beetje vroeg maarja beter te vroeg dan te laat. 8)

ik ben dus opzoek naar een goede en betaalbare winterband voor mijn ITR.

mijn vragen:

welke maat? (oem 15 inch velgen)

welk merk?

als er iemand nog wat heeft liggen qua banden hou ik me aanbevolen :lol:
mr. X

Post by mr. X »

Niet dezelfde auto maar hier staat wat meer.

Je zoekt nu geen band met een harde wang maar juist een met een slappe wang en smal loopvlak. Dat sowieso. Kies voor een top merk, dan kan er weinig fout gaan. Doe gewoon geen domme dingen in de sneeuw en dan loopt het wel los.

Stuur je morgen een reactie terug op je mail btw. Duik nu m'n nest in.
Rikky

Post by Rikky »

Toyo snowproxies... Rijd goed in de winter (veel grip)
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
CTR-Asch

Re: winterbanden....

Post by CTR-Asch »

Sharky wrote:Het is misschien een beetje vroeg maarja beter te vroeg dan te laat. 8)

ik ben dus opzoek naar een goede en betaalbare winterband voor mijn ITR.

mijn vragen:

welke maat? (oem 15 inch velgen)

welk merk?

Ik heb nog een nieuw setje Toyo Proxes T1R (4x) liggen voor een 15' inch velg. Banden zijn gemonteerd op andere nette honda-velgen maar die krijg je er van mij bij (liggen in de weg en passen niet op mijn huidige auto). Ik kan je evt. foto's pm-en. Bij afhalen is de prijs 150 euro. Prijs is niet onderhandelbaar.
micronsil

Post by micronsil »

mocht hij geen interesse hebben dan heb ik dat misschien wel.. dus als je mij ook die foto kan pm-en
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Asch600RR wrote:
Sharky wrote:ik ben dus opzoek naar een goede en betaalbare winterband voor mijn ITR.

Ik heb nog een nieuw setje Toyo Proxes T1R (4x) liggen voor een 15' inch velg.

Hij vroeg om winterbanden en dat zijn de T1R's niet toch ?
'98 JDM Integra Type-R
micronsil

Post by micronsil »

Dat zijn volgens mij deze :D

Image

8)

daar heb ik wel oren naar :D
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Das mooi gevonden dan.

Nu weer terug naar de Winterbanden ?
'98 JDM Integra Type-R
CTR-Asch

Post by CTR-Asch »

L4urenZ wrote:
Asch600RR wrote:
Sharky wrote:ik ben dus opzoek naar een goede en betaalbare winterband voor mijn ITR.

Ik heb nog een nieuw setje Toyo Proxes T1R (4x) liggen voor een 15' inch velg.

Hij vroeg om winterbanden en dat zijn de T1R's niet toch ?

U heeft gelijk, het zijn geen echte winterbanden voor zware weersomstandigheden. Wel is mijn ervaring dat ze met het Nl-se weer (dus veelal regen) prima voldoen.
Sharky

Post by Sharky »

Bedankt voor het aanbod maar ik ben echt opzoek naar een set Winterbanden.

iemand enig idee welke maat ik het beste kan nemen?

195/50/15?
195/55/15?

of moet ik naar een smallere band gaan?

:roll:

@mr. X: Ik wacht op je mailtje 8)

edit:

mocht er iemand nog 2 goede/nieuwe 205/40/17 banden hebben liggen hou ik me aanbevolen :wink:
vtec vince

Post by vtec vince »

Waarom wil je winter banden kopen Tom?
In Nederland is het geen noodzaak ( ik vind het zelfs geld verspillen )
Maar goed , ieder voor zich :-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
mr. X

Post by mr. X »

vtec vince wrote:Waarom wil je winter banden kopen Tom?
In Nederland is het geen noodzaak ( ik vind het zelfs geld verspillen )
Maar goed , ieder voor zich :-)

I'm with stupid ^
micronsil

Post by micronsil »

Afegelopen winter zonderwintervanden was niet echt een feest.

gelukkig had ik een wrx (4wd) maar het was nog slippen op mijn bridgestone potenza Re50a met 1 cm profiel als de boost in kwam.

Natuurlijk had ik wel meer grip dan de meesten op de weg maar het wa een enorm verschil toen ik mijn winterbanden/velgen eronder deed.

Als je de marge van veiligheid iets kan verhogen.. waarom nien?
mr. X

Post by mr. X »

Afgelopen winter was abnormaal maar het is even gevaarlijk om lang door te rijden op winterbanden in de zomer dan het omgekeerde. Zelfs nu nog krijgen we bij de BMW dealer mensen die winterbanden komen wisselen. Waar een winterband je remweg met enkele meters verkort in de sneeuw, zal je enkele meters meer nodig hebben bij mooi weer. Over het algemeen schiet je meer op met een aangepaste rijstijl en zomerbanden dan met winterbanden in Nederland. Vaak gaan mensen harder rijden omdat ze "toch winterbanden hebben". Die enkele keer dat wij sneeuw zien... In het regen rij ik zelfs nog op semi slicks, als je maar jezelf kan beheersen en niet als een doldwaze met 5 graden boven nul door de regen gaat lopen banjeren.

Ik vind het dan ook zo walgelijk om te zien dat er vaak 75% van het jaar op winterbanden gereden wordt terwijl ze nog geen 10% van de tijd nodig zijn en ik ze persoonlijk nog geen 5% van het jaar zou gebruiken.

Die discussie is al vaker gevoerd dus ga ik er niet op in. Als deze jongen lekker winterbanden wil kopen moet hij dat zeker doen! Misschien is hij van plan veel naar het buitenland te gaan, waar ze vaak verplicht zijn.
Arno

Post by Arno »

Bridgestone Blizzaks hier om mn 15 inchers, goeie bandjes. Gewoon oem maat 195/55
Sharky

Post by Sharky »

Ik wil zowieso een set velgen erbij voor in de winter omdat ik een gepolijste rand heb en in de winter is dat gewoon niet te doen, omdat ik er ook dagelijks mee rij.

en omdat mr. X weer eens niet zo zuinig is op zijn banden en op die velgen dus nieuwe moeten, waarom dan geen winterbanden?

Ook is het zo dat ik ieder jaar nog winterbanden heb gehad behalve vorig jaar en dan krijg je dus een strenge winter :cry:
Dus ik weet ook hoeveel het uitmaakt of je op een zomerband rijd of een winterband (met sneeuw/ijs).

reden genoeg? :twisted:
micronsil

Post by micronsil »

mr. X wrote:Afgelopen winter was abnormaal maar het is even gevaarlijk om lang door te rijden op winterbanden in de zomer dan het omgekeerde. Zelfs nu nog krijgen we bij de BMW dealer mensen die winterbanden komen wisselen. Waar een winterband je remweg met enkele meters verkort in de sneeuw, zal je enkele meters meer nodig hebben bij mooi weer. Over het algemeen schiet je meer op met een aangepaste rijstijl en zomerbanden dan met winterbanden in Nederland. Vaak gaan mensen harder rijden omdat ze "toch winterbanden hebben". Die enkele keer dat wij sneeuw zien... In het regen rij ik zelfs nog op semi slicks, als je maar jezelf kan beheersen en niet als een doldwaze met 5 graden boven nul door de regen gaat lopen banjeren.

Ik vind het dan ook zo walgelijk om te zien dat er vaak 75% van het jaar op winterbanden gereden wordt terwijl ze nog geen 10% van de tijd nodig zijn en ik ze persoonlijk nog geen 5% van het jaar zou gebruiken.

Die discussie is al vaker gevoerd dus ga ik er niet op in. Als deze jongen lekker winterbanden wil kopen moet hij dat zeker doen! Misschien is hij van plan veel naar het buitenland te gaan, waar ze vaak verplicht zijn.

Ik heb op mijn winterbanden hooguit 3 weken gereden, toen het weer, weer iets minder streng werd heb ik weer de andere velgen eronder gedaan.

Ik snap wat jij bedoeld van al die mensen die je nu nog steeds op winterbanden ziet rijden.

Maar als geloof me met hetw eer van afgelopen winter jij met semi-slicks vs sharky met winterbanden... Daar durf ik een bodje op te leggen dat hij minder problemen heeft met het rijden in de sneeuw.
Sharky

Post by Sharky »

de jaren dat ik met winterbanden reed heb ik gewoon aangehouden :

onder de 10 graden = winterbanden

boven de 10 graden = zomerbanden

8)

maar iemand al tips over de maat? 195/maatje smaller?
mr. X

Post by mr. X »

Ik zeg niet dat de semi-slicks het goed doen in de sneeuw, zeer zeker niet. Maar zo'n band is heus niet de beroerdste met nat weer, plassen zijn funest maar koud weer is niet zo'n punt. Vorst is een ander verhaal.

Back on topic.

Als maat voor de banden zou ik 185 aanhouden en dan ga je waarschijnlijk naar een 185/60 band.
Jo&

Post by Jo& »

Gaan we weer met die al oude winterbanden discussie. Er zij mensen die WEL graag wat extra marge willen kwa veiligheid in koude winter omstandigheden.

Die kerel wilt gewoon weten WELKE winterbanden goed zijn, niet OF ze goed zijn.
Locked