Ik wil graag een goede doppenset kopen. Vooral voor brommer/fiets en zo nu en dan auto, maar dat laatste zal zelden zijn.
Welke maat raden jullie aan? Zit het verschil enkel in de 'groottee'van de dop? Ik bedoel maat 13mm is 13mm, maar is 1/2 gewoon wat groffer?
Ik wil geen eigen merk van de Gamma. Ik twijfel tussen Stanley en Bahco. beide kan ik via een bouwgroothandel relatief voordelig krijgen. Circa 60 euro. Wat zouden jullie nemen?
Doppenset 1/2 of 3/8?
Het goede gereedschap is het halve werk. Ik merk dat de goedkope doppen vaak niet lekker aansluiten en heel vaak, heel snel kapot draaien.
Iets meer uitgeven betaald zichzelf snel terug.
De meest voorkomende maat is 1/2 duims. Dat is de dikte van het vierkantje op, bijvoorbeeld, je ratelaar en in je doppen om hem vast te klikken. 3/8 komt veel minder vaak voor en zeker als je in de toekomst voor meer spullen wil kijken denk ik dat het beter (en makkelijker) combineren is met een half duims set.
Ik heb het eerder gezegd, mijn merk is Proxxon. Ben er hartstikke tevreden mee.
Iets meer uitgeven betaald zichzelf snel terug.
De meest voorkomende maat is 1/2 duims. Dat is de dikte van het vierkantje op, bijvoorbeeld, je ratelaar en in je doppen om hem vast te klikken. 3/8 komt veel minder vaak voor en zeker als je in de toekomst voor meer spullen wil kijken denk ik dat het beter (en makkelijker) combineren is met een half duims set.
Ik heb het eerder gezegd, mijn merk is Proxxon. Ben er hartstikke tevreden mee.
LCR wrote:Ai...
Een tijdje geleden voor 79.5 incl. bezorg een zetje Mannesmann besteld via IBOOD.nl. Super voordelige setje!
Setje zit in een trekwagentje.....super handig bij klusje in auto. Hoeft je niet zoveel zware gereedschap mee te schouwen 8)
Ik heb een vergelijkbare Mannesmann set, Super setje en heel erg tevreden mee ^^
'98 JDM Integra Type-R