CR-Z komt eraan!

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
Gangaran

Post by Gangaran »

Wat voor dealer heb jij het over?
Keung

Post by Keung »

Roy

Post by Roy »

een opgepepte 1.5 liter motor die er dan zo’n 150 pk uitperst. Daarnaast zal de elektromotor ook nog eens 50 pk leveren zodat het geheel op 200 pk uit moet komen. En dat is fors meer dan de 124 pk die een standaard CR-Z heeft. Het sprintje van 0 naar 100 zal dan zo’n 6 seconden duren ipv 10 seconden voor de normale CR-Z en de topsnelheid zal boven de 220 km/u liggen.

En dat meot een type-R worden?

Topsnelheid moet min. rond de 240km/h en sprint naar 100 km/h onder de 6 sec.

om zich een type-R te noemen.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
HONDA

Post by HONDA »

Een Type-R hoeft niet perse de snelste op een recht stuk te zijn maar je moet met een R zonder modificaties circuitwaardig zijn. .

Mijn dealer gaf aan dat een Type-R er de eerste tijd niet meer in zit aangezien Honda een andere weg is ingeslagen. Gezien de ontwikkelingen van de laatste jaren lijkt me dat een stuk waarschijnlijker dan een CR-Z Type-R.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Spons

Post by Spons »

imo moet hier gewoon een K in
geen knijpkatmotor
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Ik vind dat ze er gewoon weer een B16B in moeten doen. Gewoon omdat het kan :lol: :lol:
'98 JDM Integra Type-R
CyRaX

Post by CyRaX »

Het zal vast niet lang duren voordat er een conversiekit op de markt komt om te swapen naar een B-serie en/of een K-serie.
mr. X

Post by mr. X »

CyRaX wrote:Het zal vast niet lang duren voordat er een conversiekit op de markt komt om te swapen naar een B-serie en/of een K-serie.

Dat hoef je niet te hebben, zoiets kan je best zelf maken.

Mooi man, de eerste ergens mee zijn voordat het overal te koop is.
Roy

Post by Roy »

HONDA wrote:Een Type-R hoeft niet perse de snelste op een recht stuk te zijn maar je moet met een R zonder modificaties circuitwaardig zijn. .

En een circuit bestaat natuurlijk alleen uit bochten. :-?

Ik schat dat 70% van mensen die een Type-R, GTI,Cupra,OPC,RS enz kopen nooit een ronde op het circuit zullen afleggen.
En de mensen die dit doen is dit vaak 1x per 1 of 2 jaar

De reden dat ik toen een EP3 Type R had gekocht, 1. erwaren er weinig auto's uit zijn klasse die sneller waren met sprinten.
2. op het circuit was die voor de directe concurenten niet bij te houden.
mr. X

Post by mr. X »

En later blijk je van de rij-eigenschappen te zijn gaan houden en niet zijn 'straight-line-speed'. Die kan er zijn, maar het kost je geld om dat vermogen vrij te maken.

Mensen mogen me best voorbij jagen op een recht stuk. Ik heb altijd gezegd en zeg het graag nog een keer: Als ik de snelste zou willen zijn op het rechte stuk had ik wel een Supra gekocht met hetzelfde budget waar je een nette Type-R voor hebt en had daar een single turbo van gemaakt. Is dat dan leuk?

De EJ9, zelfs na die paar aanpassingen van me, is zo langzaam... man o man vreselijk. Maar ik heb de grootste schik door de bochten. Vraag maar aan een willekeurig persoon die met me mee gereden heeft en zal dat beamen. Heel veel snelle auto's rij je voorbij of hou je bij in bochten doordat zij niet kunnen rijden of dat hok de bocht niet om wil.

Maargoed, 'To each his own'.

Op een kort bochtig circuit is een Type-R een moordmachine, langere circuits met lange, rechte stukken wordt dat lastig. Gooi er nou eens 100 PK aan mods bovenop en je geeft ze allemaal het nakijken.
micronsil

Post by micronsil »

mr. X wrote:En later blijk je van de rij-eigenschappen te zijn gaan houden en niet zijn 'straight-line-speed'. Die kan er zijn, maar het kost je geld om dat vermogen vrij te maken.

Mensen mogen me best voorbij jagen op een recht stuk. Ik heb altijd gezegd en zeg het graag nog een keer: Als ik de snelste zou willen zijn op het rechte stuk had ik wel een Supra gekocht met hetzelfde budget waar je een nette Type-R voor hebt en had daar een single turbo van gemaakt. Is dat dan leuk?

De EJ9, zelfs na die paar aanpassingen van me, is zo langzaam... man o man vreselijk. Maar ik heb de grootste schik door de bochten. Vraag maar aan een willekeurig persoon die met me mee gereden heeft en zal dat beamen. Heel veel snelle auto's rij je voorbij of hou je bij in bochten doordat zij niet kunnen rijden of dat hok de bocht niet om wil.

Maargoed, 'To each his own'.

Op een kort bochtig circuit is een Type-R een moordmachine, langere circuits met lange, rechte stukken wordt dat lastig. Gooi er nou eens 100 PK aan mods bovenop en je geeft ze allemaal het nakijken.

2X

Een type R is een bochten monster geen sprinter ( al word het door vele daarvoor gebruikt)

Ik heb vandaag nog een bmw 335 zoek gereden in een serie bochten vandaan die de heletijd zat te kleven.

Toen ik de bochten uit was, was redelijk klein in mijn achterspiegel.

Geeft mij toch een heerlijk gevoel, dat mijn auto van tienduizenden euro's goekoper hem heeft toch een lesje heeft geleerd.

Maar een ieder zijn eigen ding.

Hard rechtdoor rijden is geen kunst, dat kan iedereen.
mr. X

Post by mr. X »

Nouja, laten we realistisch zijn. Hier zitten een hele hoop mensen die investeren in zichzelf en daardoor beter kunnen rijden dan 95% van auto rijdend Nederland. Zet ons in zo'n 335i en je rijdt, welke (standaard) R dan ook waarschijnlijk finaal zoek. Ik spreek ook uit ervaring, paar keer in mogen rijden maar tegen dat brute twin turbo vermogen, die achterwiel aandrijving en bakken met grip is lastig op de boxen.

In 90% van de gevallen ligt het kunnen van de auto dan ook veel hoger dan het kunnen van de bestuurden en zit daar de beperkende factor. Niet voor niks dat op de TimeAttack de DC2's zo hoog eindigden.

Kom je die 10% tegen die wel degelijk kan sturen in een fatsoenlijke auto krijgt ieder van ons het moeilijk.
Het is gewoon leuk om mensen te 'dissen' met hun dure auto. Zij denken dat ze bij aanschaf van zo'n ding gelijk de stuurmanskunsten van Schumi erbij krijgen. Op die momenten komen ze daar vaak achter dat het toch niet zo blijkt te zijn.

Hoe dan ook, ze kunnen veeeeel beroerdere lijnen rijden en toch even snel zijn als wij op ons best. Dat is dan wel weer hatelijk. Zelfde reden dat Sjonnies in Subaru's ook redelijk wegkomen met de 4wd.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ben ik toch niet helemaal eens met je...
Als je naar deze plaat kijkt zie je dat een standaard M3 welliswaar een bak sneller is dan onze erretjes, maar een 320 gaat dat echt niet nadoen. Stel dat die een tijd ala de lexus doet, kom je toch te kort op onze ITR's

Image
micronsil

Post by micronsil »

Nou ja goed,

Ik ken mijn auto beter dan die gast en weet ook wel hoe ik een bocht moet pakken.

Maar ja je snapt wat ik bedoel.

Als je stoer komt doen door te kleven omdat je ziet dat het een R is en lachen omdat je in mijn kont blijft rijden op rechte stukken.

Tsja dan vind ik het heerlijk dat ik in de bochten heb kunnen laten zien wat een R kan.

Valt me trouwens wel op dat men bij m'n R veel vaker denken leuk te doen dan toen ik mijn WRX had.
mr. X

Post by mr. X »

Nee, een 320i gaat dat helemaal niet nadoen Frank! Dat ben ik zeker met je eens. Idris (Micronsil) gaf de 335(i) als voorbeeld. Het vermogen wat er in die 3.5 liter twin turbo motor zit is echt bizar. Weliswaar niet zoveel als de M3 maar desalniettemin echt veel. Laat hem dan langzamer bochten nemen dan onze standaard R's maar dat extra vermogen dat hij los kan laten op het rechte stuk rij jij in de bochten gewoon niet goed, daar ben ik redelijk zeker van.

Een standaard 320i leasbak rijdt lekker, achterwiel aandrijving is altijd een feestje waard, maar kan lang niet zo hard door de bocht als welke R dan ook en op vermogen wint zo'n frikandel het ook echt niet.

Dit vermogens verhaal is trouwens ook wel de reden dat ik in de EK9 een uhm.. laten we zeggen.. meervermogende motor wil hebben. Bochtenwerk zit wel knus bij zo'n auto maar ik vind het namelijk niet heel erg leuk om er alleen in de bochten voorbij te gaan als ze jou op het rechte stuk weer gigantisch hard voorbij rijden.
micronsil

Post by micronsil »

X.

Als de Ek klaar is wil ik dan wel een ritje mee :D

Ik zit er continu eraan te denken om mijn R te boosten.
Ik mis gewoon vermogen en koppel.

Handling is al meer dan perfect maar is net dat vermogend at mist.

En die bmw op rechte stukken trok ik het echt niet.

Hij reed achter me vanaf de shell bij huissen richting 2 rotondes een recht stuk en een lange S bocht om te pleiroute(n weg) op te komen richting gelredome.

Rotonde op en af trok hij niet recht stuk zat hij in mijn kont die lange 2 bocht was ik em kwijt toen heb ik de volgende afslag genomen naar mijn werk toen kwam hij met een moord tempo voorbij omdat hij rechtdoor ging.

Ik heb het ook al 100X tegen mijn vrienden gezegd want ik zwoor bij de 4wd van mijn WRX maar de handling daarvan komt niet een in de buurt van de handling van de R.
Dat de R gewoon ongelofelijk is hoe dat bochten pakt.

Ik denk dat hij me ff sportief ging rijden omdat ik zijn auto bij het pompstation aan het bewonderen was.

Toch wel een machtig mooi ding zo'n 335.
De 335 en 135 zijn de enige bmw's die ik best zou willen hebben.
Ik vind bmw niet leuk maar die 2 modellen die laat iets diep van binnen bij me kriebelen
mr. X

Post by mr. X »

Op dit moment werk ik er dus zie vanalles voorbij komen.

Vandaag hadden we toevallig zowel een 135i cabrio als 2x 335i (coupé en cabrio) voor onderhoud. Pasgeleden wat ander leuks zoals een X5M, Z4M, M5 Hartge, M6, Nieuwe 4 deurs M3, 550i GT. In de showroom staat op dit moment (allen in zwart :worshippy: ) 130i, 135i cabrio, M5, 335i coupe en volgens mij mis ik er nog een. Schiet me even niet meer te binnen. Way past bedtime for me namelijk. Ik ben kapot! Afgelopen 3 dagen 6 uur geslapen.

Anyway, BMW makes my Jimmy grow. Geweldige auto's. Het geluid van die 3.5 twin turbo motor is bizar. Ook als je niet kijkt pik je die motor er zo tussen uit. Beter nog zelfs dan een M. De 135i is bloedgigantisch snel en alles wat daar boven ligt (M3/5/6, X5M, X6M, Z4M, Z8) doet mijn rittetik echt wel sneller slaan.
Er zit een diepe liefde voor Honda maar bijna even veel voor BMW. Toch merk ik dat de ene liefde de andere niet is. Bij Honda zit het diep van binnen en bij bovengenoemde BMW's is het gewoon écht Fruede am fahren. Lastig duidelijk te maken.

Ach, misschien moeten ze maar een keer na laten kijken bij een psychiater :lol:
Roy

Post by Roy »

EEn 335 valt niet in de klasse van een CTR of ITR!

EEn 335 is lomp en zeker niet gebouwd voor het bochtenwerk.
Probeer dat te doen met een 130 of een 135!

Ik vind dat als je Type R RS GTI WRX of what ever op de auto zet. dat die moet uitblinken in zowel Topsnelheid, Sprint en Circuit.

Wie een zo'n auto voor comfort koopt, moet eens goed ga nadenken wat die wilt.
Want dat is waarschijnlijk een zachtgeveerde C klasse of 3 serie.
mr. X

Post by mr. X »

Je hebt duidelijk nog nooit in een 335i gereden.

Zwaar, dat klopt maar stuurt gigantisch strak.
Tegenwoordig wordt alles op auto's gezet die dat niet waar kunnen maken. Vroegah........ Toen alles beter was :wink:
Spons

Post by Spons »

gisteren even wezen kijken naar de CR-Z in het zwart
echt een gruwelijk vet ding volgende week ga ik ff rijden :D
Locked