CR-Z komt eraan!
CyRaX wrote:Er MOET gewoon een DOHC VTEC versie van komen.....anders blijft het "net niet"..... :-?
Helemaal mee eens!
Ben net terug van één proefrit (hoofdprijs bij http://www.Gekopwielen.nl in de CR-Z
In het kort
Prachtig model, mooi dashboard, heerlijk rijden, sturen, redelijk zuinig (circa 1 op 17 tijdens de proefrit tijdens veel wind & regen), keurige afwerking/kwaliteit.
Unieke combi 6 bak met Hybride techniek!
weinig/geen achterbank, (prachtig) dashboard loopt lelijk over in de deuren (lijkt wel afgezaagd...), (te) zwakke motor, VSA grijpt te bruusk in (standaard uitzetten...).
Conclusie wat is die Bavo Galama een geweldige vent, hij is in het echt nog leuker
![Smile :)](./images/smilies/smile.png)
(gelukkig hebben we de foto's & video's nog (behind the scene)
Hij mag misschien underpowered zijn maar je kan het ook positief bekijken.
Honda is momenteel de enige die gewoon een handgeschakeld hybride coupé in de showroom heeft staan. Geen loze beloftes maar realiteit. Het is nog niet te vergelijken met de R's en VTi's maar als ze er nu al bij zijn zullen ze ook wel nog sportievere hybrides gaan brengen. Ik ben er zeker van. Trust Honda. :wink:
Honda is momenteel de enige die gewoon een handgeschakeld hybride coupé in de showroom heeft staan. Geen loze beloftes maar realiteit. Het is nog niet te vergelijken met de R's en VTi's maar als ze er nu al bij zijn zullen ze ook wel nog sportievere hybrides gaan brengen. Ik ben er zeker van. Trust Honda. :wink:
Kurosawa wrote:Hij mag misschien underpowered zijn maar je kan het ook positief bekijken.
Honda is momenteel de enige die gewoon een handgeschakeld hybride coupé in de showroom heeft staan. Geen loze beloftes maar realiteit. Het is nog niet te vergelijken met de R's en VTi's maar als ze er nu al bij zijn zullen ze ook wel nog sportievere hybrides gaan brengen. Ik ben er zeker van. Trust Honda. :wink:
Ik hoop het, echter de sterke sportwagen / snelle hatch gaat (langzaam) verdwijnen.
De mensen kiezen (massaal) voor zuinige auto's en/of met belastingvoordeel (geef ze eens ongelijk...) en de fabrikanten moeten (over)leven.
Honda's volgende nieuweling Jazz Hybride.
Honda's hybride's zijn slimmer (goedkoper) echter Toyota hybride's zijn sterker (duurder) maar daardoor zuiniger
Toyota's nieuweling Auris Hybride maar vrij snel Prius Plug in.
Honda laat Toyota uitlopen in de voorsprong. En dat terwijl Toyota het meest wordt tegen gewerkt door de Amerikaanse (anti Japan) autolobby.
Ben benieuwd waar we over 5 jaar in (kunnen) rijden
Ik heb vandaag ook in de CR-Z gereden. Ze hadden een mooie witte met allerlei carbon delen (skirts, grill, vleugel). De eerste indruk was dat het toch een mooie auto is. De hoekige achterkant is even wennen maar mooi. Het achterraampje onder de klep doet erg denken aan een CRX.
De verkoper was helemaal enthousiast want hij vond de CR-Z erg sportief. Ik was wat behoudender want ik kon me niet voorstellen dat 120+ pk veel indruk zou maken.
De wagen rijdt best lekker al was de wegligging wat 'wobbely'. Snel is de wagen niet al is deze daar natuurlijk ook niet voor gemaakt. Ik vind alleen dat als een wagen de uitstraling van een sportwagen heeft je ook wel wat prestaties mag verwachten.
Het dashboard vond ik wel erg cool. Er zit erg veel diepte in de snelheidsmeter, dat was leuk gedaan. De stoelen waren grijs en dat was best mooi, ze zaten ook okee. De remmen waren ook dik in orde.
Al met al een auto die er in mijn ogen schitterend uitziet maar teleurstelt qua prestaties. Als hybride zal het best sportief zijn maar in een CRX van 1990 haal je meer rijplezier. Best jammer na 20 jaar ontwikkeling.
De verkoper was helemaal enthousiast want hij vond de CR-Z erg sportief. Ik was wat behoudender want ik kon me niet voorstellen dat 120+ pk veel indruk zou maken.
De wagen rijdt best lekker al was de wegligging wat 'wobbely'. Snel is de wagen niet al is deze daar natuurlijk ook niet voor gemaakt. Ik vind alleen dat als een wagen de uitstraling van een sportwagen heeft je ook wel wat prestaties mag verwachten.
Het dashboard vond ik wel erg cool. Er zit erg veel diepte in de snelheidsmeter, dat was leuk gedaan. De stoelen waren grijs en dat was best mooi, ze zaten ook okee. De remmen waren ook dik in orde.
Al met al een auto die er in mijn ogen schitterend uitziet maar teleurstelt qua prestaties. Als hybride zal het best sportief zijn maar in een CRX van 1990 haal je meer rijplezier. Best jammer na 20 jaar ontwikkeling.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
nog niet gereden wel bekeken:
eerste indruk is uber buitenaf.
blok lijkt op een B16.
kofferbak ruimte suks ivm accu's. de motor accu is:
een moteraccu...
(aka goldwing
)
een nieuwe crx idd.
verder een sportieve uitziende honda.
de koppeling werkt als dynamo als je gas los laat/afremmen.
honda is losing it...... damm it!!!!!!
:cry:
verder hoe ie rijd weet ik niet.
maar ik denk wel dat de FN2 beter is....
eerste indruk is uber buitenaf.
blok lijkt op een B16.
kofferbak ruimte suks ivm accu's. de motor accu is:
een moteraccu...
![BigGrin :D](./images/smilies/biggrin.gif)
![BigGrin :D](./images/smilies/biggrin.gif)
een nieuwe crx idd.
verder een sportieve uitziende honda.
de koppeling werkt als dynamo als je gas los laat/afremmen.
honda is losing it...... damm it!!!!!!
:cry:
verder hoe ie rijd weet ik niet.
maar ik denk wel dat de FN2 beter is....
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
HONDA wrote:Ik heb vandaag ook in de CR-Z gereden. Ze hadden een mooie witte met allerlei carbon delen (skirts, grill, vleugel). De eerste indruk was dat het toch een mooie auto is. De hoekige achterkant is even wennen maar mooi. Het achterraampje onder de klep doet erg denken aan een CRX.
De verkoper was helemaal enthousiast want hij vond de CR-Z erg sportief. Ik was wat behoudender want ik kon me niet voorstellen dat 120+ pk veel indruk zou maken.
De wagen rijdt best lekker al was de wegligging wat 'wobbely'. Snel is de wagen niet al is deze daar natuurlijk ook niet voor gemaakt. Ik vind alleen dat als een wagen de uitstraling van een sportwagen heeft je ook wel wat prestaties mag verwachten.
Het dashboard vond ik wel erg cool. Er zit erg veel diepte in de snelheidsmeter, dat was leuk gedaan. De stoelen waren grijs en dat was best mooi, ze zaten ook okee. De remmen waren ook dik in orde.
Al met al een auto die er in mijn ogen schitterend uitziet maar teleurstelt qua prestaties. Als hybride zal het best sportief zijn maar in een CRX van 1990 haal je meer rijplezier. Best jammer na 20 jaar ontwikkeling.
Ik heb er vandaag ook in gereden bij Honda van de Akker in Veghel.
Ik ben het helemaal met je eens.
Deze CR-Z was ook wit met carbonnen skirts en zilver interieur.
Ik ben best groot ( 194cm ) en had de stoel helemaal naar achter, en dan staat de stoel tegen de achterbank aan.
Maar hier heb ik wel een betere zit in dan de CRX...
Ik vond de auto lekker rijden, dashbord en stoelen zijn prachtig.
Alleen jammer dat als ik links over de schouder wil kijken , dat ik dan geen goed zicht heb op wat er schuin achter me gebeurd.
Onder de motorkap : Genoeg ruimte voor een K20 :-)
Wel een aardige ervaring vond ik de verschillende standen van economisch rijden/normaal rijden en sportief rijden.
Was een aardig groot verschil tussen eco en sportief rijden...
Bij eco-mode kon je met 2 voeten op het gaspedaal gaan staan, gebeurde er nog zeer weinig , maar bij sportief-mode reageerde de auto prima op het gaspedaal!
Remmen doet hij ook prima , hij gedraagt zich heel rustig .
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Ik heb er anderhalve week geleden ook een rondje mee gereden.
Ik vond het zeker niet tegenvallen, In je achterhoofd houdende dat het maar een 1500 is (afkomstig van jazz) is het goed te doen.
Het is gewoon een hele soepele cruiser geworden ipv echte sportwagen vind ik.
Lekker veel koppel al vanaf de start. Vind het wel iets hebben, binnenkort moeten ze maar is zorgen voor een type-r vind ik!
Ik vond het zeker niet tegenvallen, In je achterhoofd houdende dat het maar een 1500 is (afkomstig van jazz) is het goed te doen.
Het is gewoon een hele soepele cruiser geworden ipv echte sportwagen vind ik.
Lekker veel koppel al vanaf de start. Vind het wel iets hebben, binnenkort moeten ze maar is zorgen voor een type-r vind ik!
fields wrote:Ik heb er anderhalve week geleden ook een rondje mee gereden.
Ik vond het zeker niet tegenvallen, In je achterhoofd houdende dat het maar een 1500 is (afkomstig van jazz) is het goed te doen.
Het is gewoon een hele soepele cruiser geworden ipv echte sportwagen vind ik.
Lekker veel koppel al vanaf de start. Vind het wel iets hebben, binnenkort moeten ze maar is zorgen voor een type-r vind ik!
Ik heb er zelf zaterdag in gereden en ik zeg er precies het zelfde over.
Verder zal er van de CR-Z nooit een Type-R komen of het is een zelfbouw, aangezien het chassis voor de CR-Z niet is ontwikkeld voor een Type-R motor maar voor een echte Hybride en ik zie Honda er niet voor aan om een nieuw chassis te ontwikkelen voor een Type-R model
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
nee een type R versie komt er niet.
Imo heeft Honda de plank geheel mis geslagen maar dat is slechts mijn mening.
Het concept van een sportieve middenklasser hybride op de markt zetten is een top idee. Dit model leent zich er prima voor, sportieve lijnen ed. maar dan accel. tijden van 0-100 in 9,9 sec.? dat is nauwelijsk snellers dan een prius of insight.
ze hadden er net wat grotere motoren in moeten lepelen zodat deze CR-Z sprint tijden zou krijgen van tussen de 6 en 7 seconden. zodat hij concurreerd met hot hatches.
De mensen die dat niet zoeken en voor ruimte en zuinigheid kiezen, die kiezen dan vanzelf weer voor de insight.
Nu is de CR-Z meer een insight opvolger ipv een CRX opvolger.
just my humble opinion.
Imo heeft Honda de plank geheel mis geslagen maar dat is slechts mijn mening.
Het concept van een sportieve middenklasser hybride op de markt zetten is een top idee. Dit model leent zich er prima voor, sportieve lijnen ed. maar dan accel. tijden van 0-100 in 9,9 sec.? dat is nauwelijsk snellers dan een prius of insight.
ze hadden er net wat grotere motoren in moeten lepelen zodat deze CR-Z sprint tijden zou krijgen van tussen de 6 en 7 seconden. zodat hij concurreerd met hot hatches.
De mensen die dat niet zoeken en voor ruimte en zuinigheid kiezen, die kiezen dan vanzelf weer voor de insight.
Nu is de CR-Z meer een insight opvolger ipv een CRX opvolger.
just my humble opinion.
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Motor swaps met een CR-Z zal in NL nog wel even duren. Een CR-Z kost in de simpelste versie 25.000 euro en ik kan me niet voorstellen dat iemand er dan direct nog eens minstens 10.000 euro in gaat investeren inclusief hakken en slopen.
Voor die 35K kun je dan wel iets leukers vinden/maken dan een CR-Z.
Voor die 35K kun je dan wel iets leukers vinden/maken dan een CR-Z.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Dat is ook wat ik dacht.
Hopen op een mooie schade auto waar gelijk een andere motor in kan, of zoals ik op de Hensgens meeting bedacht: een nieuwe CR-Z kopen zonder belasting etc etc. Interieur eruit, motor eruit, ding gewoon kaal trekken, invoeren en nieuwe motor erin. Of eventueel andersom. Dat zal de kosten wel drukken.
Ik zeg eerlijk dat het een auto is die ik graag zou willen rijden. Vind het een prachtige auto. Zeker met wat kleine upgrades... Mjammie.
Hopen op een mooie schade auto waar gelijk een andere motor in kan, of zoals ik op de Hensgens meeting bedacht: een nieuwe CR-Z kopen zonder belasting etc etc. Interieur eruit, motor eruit, ding gewoon kaal trekken, invoeren en nieuwe motor erin. Of eventueel andersom. Dat zal de kosten wel drukken.
Ik zeg eerlijk dat het een auto is die ik graag zou willen rijden. Vind het een prachtige auto. Zeker met wat kleine upgrades... Mjammie.