eventjes voorstellen
-
- Posts: 12
- Joined: Wed May 26, 2010 9:59 pm
eventjes voorstellen
Heya beste mensen van het type R forum
Ik ben Ramon.
Woonachtig in het midden van Nederland.
En momenteel bezit ik nog helemaal geen Honda of zelfs een Type R
Ik heb namelijk een paar vragen voordat ik een Honda civic type-R aanschaf, en ik hoop dat jullie als kenners me een eindje op weg kunnen helpen. Ik rij nu een sportieve lancia delta hpe. maar het beestje is aan het einde van zijn latijn. en ben verlieft geworden op de ep3.
dus na lang speuren kwam ik jullie forum tegen.
Ik ben momenteel op zoek naar een honda civic Type-R model Ep3
Jonger dan 2002. en dat waarschijnlijk vanuit duitsland bij een dealer omdat het aanbod daar wat breder is, en die dealers wettelijk eerlijk moeten zijn over een auto.
(heb nu 2x een oplichterige dealer gehad die mij een schade import wou verkopen gelukkig heb ik een broer die een oog heeft voor schade auto's)
maar nu had ik een paar vraagjes.
Hoe komt het dat de meeste civic type r aangeboden worden onder de 100.000km op de teller? of is dat puur toeval?
Om de hoeveel duizend km moet er een beurtje aan te pas komen?
ik las op de Britse dat er wat problemen waren met wielophang en stuur richting van de civics, en dat het met koud weer de 2de versnelling ook wat kuren kan hebben.
Hoe zit dat met de Links rijdende modellen? (stuur links)
waar moet je opletten bij het kopen van een civic type r ep3?
en is het mogelijk om voor 10.000 euro (mag iets meer) ex bpm etc een mooie, bij een duitste dealer tekopen, heeft iemand daar ervaring mee?
Hopelijk kunnen jullie mee zetje in de juiste civic tye r richting geven :P
Mvg Ramon
Ik ben Ramon.
Woonachtig in het midden van Nederland.
En momenteel bezit ik nog helemaal geen Honda of zelfs een Type R
Ik heb namelijk een paar vragen voordat ik een Honda civic type-R aanschaf, en ik hoop dat jullie als kenners me een eindje op weg kunnen helpen. Ik rij nu een sportieve lancia delta hpe. maar het beestje is aan het einde van zijn latijn. en ben verlieft geworden op de ep3.
dus na lang speuren kwam ik jullie forum tegen.
Ik ben momenteel op zoek naar een honda civic Type-R model Ep3
Jonger dan 2002. en dat waarschijnlijk vanuit duitsland bij een dealer omdat het aanbod daar wat breder is, en die dealers wettelijk eerlijk moeten zijn over een auto.
(heb nu 2x een oplichterige dealer gehad die mij een schade import wou verkopen gelukkig heb ik een broer die een oog heeft voor schade auto's)
maar nu had ik een paar vraagjes.
Hoe komt het dat de meeste civic type r aangeboden worden onder de 100.000km op de teller? of is dat puur toeval?
Om de hoeveel duizend km moet er een beurtje aan te pas komen?
ik las op de Britse dat er wat problemen waren met wielophang en stuur richting van de civics, en dat het met koud weer de 2de versnelling ook wat kuren kan hebben.
Hoe zit dat met de Links rijdende modellen? (stuur links)
waar moet je opletten bij het kopen van een civic type r ep3?
en is het mogelijk om voor 10.000 euro (mag iets meer) ex bpm etc een mooie, bij een duitste dealer tekopen, heeft iemand daar ervaring mee?
Hopelijk kunnen jullie mee zetje in de juiste civic tye r richting geven :P
Mvg Ramon
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact:
Ik heb bij de aanschaf gelet op normale gebruikssporen, Bijvoorbeeld>
Bij bij 75000 km moet de originele koppeling nog zeer goed aanvoelen. (vind ik!)
Bij 75000 km moeten de originele remschijven erop zitten, maw als ze nieuw waren geweest had ik de auto niet gekocht.
De uitlaat moet redelijk "blank" zijn, Is tie zwart, dan pluimt ie. Natuurlijk kun je het schoonmaken, maar dat wordt vaak vergeten. Heb onlangs flink op het gas gestaan en de uitlaat al maanden niet schoongemaakt, hij is vies, maar niet van roet!
Daarna heb ik met mijn oude auto achter de nieuwe aangereden en gevraagd aan de eigenaar om wat ruw te rijden, daarbij checkte ik of er blauwe rookpluimen zichtbaar werden.
Verder kun je kijken of er steenslag opzit oid. Stel hij heeft 100k gelopen en er zit niets op en ze zeggen dat ie niet is overgespoten dat kun je misschien vraagtekens zetten.
M.a.w. Als ik een "oude"auto koop moet ie niet meer als nieuw zijn... , maar er moet logische slijtage zijn: te weinig =?? te veel is No Deal!
Bij bij 75000 km moet de originele koppeling nog zeer goed aanvoelen. (vind ik!)
Bij 75000 km moeten de originele remschijven erop zitten, maw als ze nieuw waren geweest had ik de auto niet gekocht.
De uitlaat moet redelijk "blank" zijn, Is tie zwart, dan pluimt ie. Natuurlijk kun je het schoonmaken, maar dat wordt vaak vergeten. Heb onlangs flink op het gas gestaan en de uitlaat al maanden niet schoongemaakt, hij is vies, maar niet van roet!
Daarna heb ik met mijn oude auto achter de nieuwe aangereden en gevraagd aan de eigenaar om wat ruw te rijden, daarbij checkte ik of er blauwe rookpluimen zichtbaar werden.
Verder kun je kijken of er steenslag opzit oid. Stel hij heeft 100k gelopen en er zit niets op en ze zeggen dat ie niet is overgespoten dat kun je misschien vraagtekens zetten.
M.a.w. Als ik een "oude"auto koop moet ie niet meer als nieuw zijn... , maar er moet logische slijtage zijn: te weinig =?? te veel is No Deal!
-
- Posts: 12
- Joined: Wed May 26, 2010 9:59 pm
LCR wrote:Welkom hiero...EP3's zijn niet meer zo duur dus keuze is zat. Suc6 met het vinden van de juiste....!
Heeya bedankt voor de leuke reacties
Nouja wil je een mooie vinden is het toch wel 10.000+
terwijl de autokoers waarde 3 duizend euro lager is. (7000)
wat ik tot nu toe heb kunnen vinden zijn auto's rond bouwjaar 2002-2004
<100.000 km op de teller voor minimaal 10.000 euro
Is dit een geval van vraag en aanbod?
over maken de dealers de auto's te duur?
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
-
- Posts: 12
- Joined: Wed May 26, 2010 9:59 pm
-
- Posts: 12
- Joined: Wed May 26, 2010 9:59 pm
-
- Posts: 12
- Joined: Wed May 26, 2010 9:59 pm