Wel nogmaals het arbeidsloon valt altijd wel mee op de bon. Als zzp'er weet ik er van een brutoloon nog HEEL veel af gaat.
Hoe dan ook, onderhoud was altijd netjes. Maar nu ben ik even de pisang En OEM onderdelen zijn gewoon duur. Ik hoop dat ik er nu even van af ben ;-)
(beurten vallen ook mee, enkel die 'extra' dingen)
En bedankt voor de aangeboden hulp overigens!
mr. X wrote:Je krijgt in ieder geval nooit gezeik over garantie als je de auto lekker door de dealer laat onderhouden.
Bij de DC2 huiver ik om dingen zelf te doen (puur omdat ik het boekje graag ingevuld heb) maar vertrouw eigenlijk niemand! Tegenstrijdig maar waar.
Hmm ... Als ik nu een DC2 zou kopen dan is het boekje ook niet alles.
Boekje loopt maar tot 200K en zegt eigenlijk niets. Facturen zou ik willen zien.
Ik bewaar dan ook alles :-)
mr. X wrote:Je krijgt in ieder geval nooit gezeik over garantie als je de auto lekker door de dealer laat onderhouden.
Bij de DC2 huiver ik om dingen zelf te doen (puur omdat ik het boekje graag ingevuld heb) maar vertrouw eigenlijk niemand! Tegenstrijdig maar waar.
Hmm ... Als ik nu een DC2 zou kopen dan is het boekje ook niet alles. Boekje loopt maar tot 200K en zegt eigenlijk niets. Facturen zou ik willen zien. Ik bewaar dan ook alles :-)
Mijn boekje is niets ingevuld, wilt dat zeggen dat die dan slechter is dan andere ? Denk persoonlijk van niet, om de 5-7k krijgt ie nieuwe olie etc.
Maar ik snap ook wel dat voor buitenstaanders het makkelijker is om een garage te vertrouwen dan iemand anders.
itr703 wrote:Hmm ... Als ik nu een DC2 zou kopen dan is het boekje ook niet alles. Boekje loopt maar tot 200K en zegt eigenlijk niets. Facturen zou ik willen zien. Ik bewaar dan ook alles :-)
x2 Als het erin zit is het 9 van de 10 keer goed gebeurt... En een dealer maakt ook fouten!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
itr703 wrote:Hmm ... Als ik nu een DC2 zou kopen dan is het boekje ook niet alles. Boekje loopt maar tot 200K en zegt eigenlijk niets. Facturen zou ik willen zien. Ik bewaar dan ook alles :-)
x2 Als het erin zit is het 9 van de 10 keer goed gebeurt... En een dealer maakt ook fouten!
Bij de dealer werken er normale mensen.Er worden net zoveel fouten gemaakt als elk ander garage. Alleen is de aanspraak op garantie ed beter dan een normale garage..........die moet je via de rechter doen :evil:
Mijn laatste aanwinst, de CRX, heeft zelfs tot de 220.000 km alle stempels van de dealer gehad waarvan de laatste twee beurten opgeteld ook € 2000,- zijn.
Feit is dat bij mijn auto het boekje netjes ingevuld erbij zit en dat wil ik graag zo doorzetten. Zowel bij de DC2 als bij de ED9. Als de EK9 af is heb ik er lak aan.
Hmmmn, is indeed minder.
Maar is Honda Hillegom geen partner voor kortingen op onderdelen?
Maar nu dat je middendemper vervangen moet worden kan je misschien wel meteen voor een Mugen twinloop gaan.
Kost wel "iets" meer maar je had er ooit intresse in als ik me niet vergis.
Groeten Marcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
Als je onderdelen zoekt registreer jezelf bij het dc2 forum UK, daar kan je 2e hands oem spullen kopen. Misschien zelfs nog mogelijk om bij honda uk onderdelen te bestellen, zal goedkoper zijn dan in NL