Bah weer 1000 euro onderhoud :-(
Bah weer 1000 euro onderhoud :-(
Bah, 1,5 jaar geleden was ik ruim 1400 euro kwijt(koppeling +grote dure beurt)
En nu weer iets van rond de 1000. Definitieve schade krijg ik nog :-(
Middendemper lek, en een rechterstuurkogel teveel speling en nog wat kleine dingen(+grote beurt)
Echt balen.
Auto zit nu rond de 155.000KM. Hopelijk houdt het nu de komende 2 jaar even op met dure onderdelen.
An de andere kant begreep ik van een vriend die bij Audi/VW werkt, dat tegenwoordig zelfs nieuwe auto's soms 'beurten' hebben van 900 euro!
Maar ja, wel een smak geld zeg. Wellicht toch eens kijken naar iets nieuwers van Honda. Iemand ervaringen met beurten/onderhoud van de FN2(type r)?
En nu weer iets van rond de 1000. Definitieve schade krijg ik nog :-(
Middendemper lek, en een rechterstuurkogel teveel speling en nog wat kleine dingen(+grote beurt)
Echt balen.
Auto zit nu rond de 155.000KM. Hopelijk houdt het nu de komende 2 jaar even op met dure onderdelen.
An de andere kant begreep ik van een vriend die bij Audi/VW werkt, dat tegenwoordig zelfs nieuwe auto's soms 'beurten' hebben van 900 euro!
Maar ja, wel een smak geld zeg. Wellicht toch eens kijken naar iets nieuwers van Honda. Iemand ervaringen met beurten/onderhoud van de FN2(type r)?
CyRaX wrote:Als je een OEM nieuwe middendemper koopt schiet de prijs waarschijnlijk al meteen erg omhoog.
Een goede 2de hands kan ook uitkomst bieden.
Verder is autorijden gewoon duur.....:wink:
Ja is gewoon dealer(oem dus) demper 250 ex btw, rechter kogel 50 ex btw, dan nog montage en nog wat kleine spullen. 575 ex btw naast de beurt. Nou ja, kan ik hopelijk weer jaar voort

autodre wrote:Ben helaas niet handig genoeg om veel zelf te doen aan de auto.
De loon/manuren vallen op zich wel mee. Onderdelen (orginele) zijn gewoon erg duur.
Wat simpele dingen lukt toch wel?
Het lijkt vaak moeilijker dan het is......uiteindelijk is het vaak gewoon boutjes losmaken en later weer vastzetten.
Na wat oefening en rustig kijken / zoeken komt het allemaal vanzelf.
Rikky wrote:Bij een gemiddelde Japanner heb je minder onderhoud dan bij een gemiddelde Duitser. Maar een Japanner is over het algemeen duurder dan een Duitser kwa onderhoud...
Dat is niet waar. Kijk naar VW/Audi/Skoda/Seat etc.
Longlife blokken. Onderhoud elke 30.000 km.
Dat Jappen duurder zijn klopt wel.
Nana korobi ya oki
- ChristopheR
- Posts: 455
- Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm
RedSun wrote:Rikky wrote:Bij een gemiddelde Japanner heb je minder onderhoud dan bij een gemiddelde Duitser. Maar een Japanner is over het algemeen duurder dan een Duitser kwa onderhoud...
Dat is niet waar. Kijk naar VW/Audi/Skoda/Seat etc.
Longlife blokken. Onderhoud elke 30.000 km.
Dat Jappen duurder zijn klopt wel.
Kan wel kloppen maar Duitsers zijn saaie wagens, grijze mussen in de massa
Ik heb voor een klein onderhoud op de FN2 iets van een 130 euro betaald, dacht ik
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
autodre wrote:Ben helaas niet handig genoeg om veel zelf te doen aan de auto.
De loon/manuren vallen op zich wel mee. Onderdelen (orginele) zijn gewoon erg duur.
Genoeg mensen hier die je willen/kunnen helpen.
Als je toch naar een dealer gaat zoek een clubpartner, dan heb je tenmiste korting op de onderdelen. (als je dat nog niet gedaan had)
slydawg wrote:autodre wrote:Ben helaas niet handig genoeg om veel zelf te doen aan de auto.
De loon/manuren vallen op zich wel mee. Onderdelen (orginele) zijn gewoon erg duur.
Genoeg mensen hier die je willen/kunnen helpen.
Als je toch naar een dealer gaat zoek een clubpartner, dan heb je tenmiste korting op de onderdelen. (als je dat nog niet gedaan had)
Vooral van miguel kan je veel leren
