Bah weer 1000 euro onderhoud :-(

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Bah weer 1000 euro onderhoud :-(

Post by autodre »

Bah, 1,5 jaar geleden was ik ruim 1400 euro kwijt(koppeling +grote dure beurt)

En nu weer iets van rond de 1000. Definitieve schade krijg ik nog :-(

Middendemper lek, en een rechterstuurkogel teveel speling en nog wat kleine dingen(+grote beurt)
Echt balen.

Auto zit nu rond de 155.000KM. Hopelijk houdt het nu de komende 2 jaar even op met dure onderdelen.

An de andere kant begreep ik van een vriend die bij Audi/VW werkt, dat tegenwoordig zelfs nieuwe auto's soms 'beurten' hebben van 900 euro!

Maar ja, wel een smak geld zeg. Wellicht toch eens kijken naar iets nieuwers van Honda. Iemand ervaringen met beurten/onderhoud van de FN2(type r)?
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Als je een OEM nieuwe middendemper koopt schiet de prijs waarschijnlijk al meteen erg omhoog.
Een goede 2de hands kan ook uitkomst bieden.

Verder is autorijden gewoon duur..... :( :wink:
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Wie zegt dat Honda rijden goedkoop was......moet jij mij rekeningen maar 'ns zien........
Spons
Posts: 753
Joined: Tue Nov 10, 2009 2:07 pm

Post by Spons »

jep true
had net de lambda kapot hallo 250 euro :S
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

CyRaX wrote:Als je een OEM nieuwe middendemper koopt schiet de prijs waarschijnlijk al meteen erg omhoog.
Een goede 2de hands kan ook uitkomst bieden.

Verder is autorijden gewoon duur..... :( :wink:


Ja is gewoon dealer(oem dus) demper 250 ex btw, rechter kogel 50 ex btw, dan nog montage en nog wat kleine spullen. 575 ex btw naast de beurt. Nou ja, kan ik hopelijk weer jaar voort :) Als ik het moest lopen was ik nog bezig ;-)
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Ben ik blij dat ik alles lekker zelf doe!
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Ik doe ook alle onderhoud zelf aan mijn FN2.
Enige uitzondering was de koppeling. die heb ik onlangs wel door een garage laten vervangen, maar dat kostte me niet meer dan 437 Euro, dus het is de moeite waard om hier en daar te informeren en te vragen naar een prijsofferte.
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

Euhm..

Honda = Hoge Onderhoudskosten Na Dure Aanschaf / H.O.N.D.A.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Bij een gemiddelde Japanner heb je minder onderhoud dan bij een gemiddelde Duitser. Maar een Japanner is over het algemeen duurder dan een Duitser kwa onderhoud...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Post by Gijs »

Idd meeste zelf doen.. Scheelt je immens veel.
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

Ben helaas niet handig genoeg om veel zelf te doen aan de auto.

De loon/manuren vallen op zich wel mee. Onderdelen (orginele) zijn gewoon erg duur.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Dan is het helaas niet echt heel ideaal om een Honda te rijden...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

autodre wrote:Ben helaas niet handig genoeg om veel zelf te doen aan de auto.

De loon/manuren vallen op zich wel mee. Onderdelen (orginele) zijn gewoon erg duur.


Wat simpele dingen lukt toch wel?
Het lijkt vaak moeilijker dan het is......uiteindelijk is het vaak gewoon boutjes losmaken en later weer vastzetten.

Na wat oefening en rustig kijken / zoeken komt het allemaal vanzelf.
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Rikky wrote:Bij een gemiddelde Japanner heb je minder onderhoud dan bij een gemiddelde Duitser. Maar een Japanner is over het algemeen duurder dan een Duitser kwa onderhoud...


Dat is niet waar. Kijk naar VW/Audi/Skoda/Seat etc.
Longlife blokken. Onderhoud elke 30.000 km.

Dat Jappen duurder zijn klopt wel.
Nana korobi ya oki
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

RedSun wrote:
Rikky wrote:Bij een gemiddelde Japanner heb je minder onderhoud dan bij een gemiddelde Duitser. Maar een Japanner is over het algemeen duurder dan een Duitser kwa onderhoud...


Dat is niet waar. Kijk naar VW/Audi/Skoda/Seat etc.
Longlife blokken. Onderhoud elke 30.000 km.

Dat Jappen duurder zijn klopt wel.


Kan wel kloppen maar Duitsers zijn saaie wagens, grijze mussen in de massa

Ik heb voor een klein onderhoud op de FN2 iets van een 130 euro betaald, dacht ik
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

Wat beschouwen jullie een kleine beurt eigenlijk?

Wat word er allemaal vervangen?

Gewoon olie verversen en filter vervangen?
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

micronsil wrote:Wat beschouwen jullie een kleine beurt eigenlijk?

Wat word er allemaal vervangen?

Gewoon olie verversen en filter vervangen?


Klein onderhoud:

Oliefilter / Ringaftapplug / Motorolie / Pollen filter
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

+ luchtfilter eens schoonblazen en evt opnieuw olieen.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

autodre wrote:Ben helaas niet handig genoeg om veel zelf te doen aan de auto.

De loon/manuren vallen op zich wel mee. Onderdelen (orginele) zijn gewoon erg duur.


Genoeg mensen hier die je willen/kunnen helpen.
Als je toch naar een dealer gaat zoek een clubpartner, dan heb je tenmiste korting op de onderdelen. (als je dat nog niet gedaan had)
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

slydawg wrote:
autodre wrote:Ben helaas niet handig genoeg om veel zelf te doen aan de auto.

De loon/manuren vallen op zich wel mee. Onderdelen (orginele) zijn gewoon erg duur.


Genoeg mensen hier die je willen/kunnen helpen.
Als je toch naar een dealer gaat zoek een clubpartner, dan heb je tenmiste korting op de onderdelen. (als je dat nog niet gedaan had)


Vooral van miguel kan je veel leren :)
Locked