het grote niemand snapt er iets van probleem + het vervolg..
Gaat me niet om het vervangen, gaat me erom dat ik zo'n k*trotor altijd weet op te roken. Als die rotor er niet meer is en de ontsteking verloopt gewoon elektrisch kan er nog weinig opgerookt worden.
EN om te zorgen dat er voor de rest niks stukgaat zou ik net die traction bar en race motorsteunen steken, dan kan er niet veel nog bepaalde kanten uit.
Begrijp me niet verkeerd maar ik zeg niet dat honda niks over de auto heeft nagedacht maar toen die keer was het nog niet eens zo extreem hard getrapt en was dadelijk koppeling + steun eraan. Fijn was anders..
And like I said niet dat ik dit elke dag doe, is misschien 3keer gebeurd zolang ik hem heb, en dan altijd van kwaadheid omdat ie stilviel wanneer hij niet moest stilvallen.
Je mag gerust zeggen dat ik de verkeerde auto gekocht heb, als je het normaal kan zeggen zoals nu. Niet zoals sommige personen hier..
Maar als ik mijn maat z'n impreza bekijk en hoe die overhangt als een boot die op zinken staat in een snel genomen bocht.. Dan weet ik dat ik wel de juiste auto gekocht heb :-)
EN om te zorgen dat er voor de rest niks stukgaat zou ik net die traction bar en race motorsteunen steken, dan kan er niet veel nog bepaalde kanten uit.
Begrijp me niet verkeerd maar ik zeg niet dat honda niks over de auto heeft nagedacht maar toen die keer was het nog niet eens zo extreem hard getrapt en was dadelijk koppeling + steun eraan. Fijn was anders..
And like I said niet dat ik dit elke dag doe, is misschien 3keer gebeurd zolang ik hem heb, en dan altijd van kwaadheid omdat ie stilviel wanneer hij niet moest stilvallen.
Je mag gerust zeggen dat ik de verkeerde auto gekocht heb, als je het normaal kan zeggen zoals nu. Niet zoals sommige personen hier..
Maar als ik mijn maat z'n impreza bekijk en hoe die overhangt als een boot die op zinken staat in een snel genomen bocht.. Dan weet ik dat ik wel de juiste auto gekocht heb :-)
Ik zal je eens wat spannends vertellen.
De integra Type-R is de top of the line als het op performance aankomt in de integra lineup.
Heck alle R modellen zijn de Creme de la creme van het merk honda met de NSX boven aan de ladder.
Ze hebben er bij honda niet overna gedacht >?!?!?!?
Dat de koppeling stuk gaat bij hard optrekken, euhm.. het is een auto van 10 jaar oud, tsja onderdelen zijn al wat versleten en je weet natuurlijk niet hoe een ander voor jou de auto behandeld heeft en hoe lang die koppeling eronder gezeten heeft.
En om dat te zeggen dat honda het niet snapt.
Ze snappen het wel, zij hebben een circuit monster gemaakt.
Geen stoplicht sprinter (al word het door vele voor gebruikt).
Dan zal ik je een geschiedenis les geven:
Weet je hoe de auto geintroduceerd is in europa?
Ze zijn alle circuits op geweest hier in europa en hebben de baan records stuk voor stuk verbroken op alle banen voor een FWD auto met een N/A blok.
Jaren lang heeft het ook het record gehad van meeste Hp per Liter op een atmosferisch blok.
Het was de S2000 die em uiteindelijk van z'n troon gestoten heeft.
Slijtage van onderdelen zal altijd blijven bestaan.
Dat jij tot 3 keer toe hebt mee gemaakt dat de rotor vervangen moet worden op een auto.
Tsja dat is pech hebben.
Jij hebt het nog lekker makkelijk electronische storing.
Op mijn Wrx had ik daar een arm en een been gegeven om zo'n probleem te hebben
Ik heb op mijn wrx 13321,- euro aan reparatie kosten gehad (motor stuk andere motor gekocht bleek ook niet goed, reviseren. bak stuk, 2e hands bak gekocht , was ook niet goed, Dit maar een splinter niey nieuwe bak, koppeling, wiellagers, rem schijven, radiateur noem het maar op alles onder de kap en onder de auto heb ik vervangen want het ging allemaal achter elkaar stuk, en ik heb niet eens lopen piepen zoals jij nu doet).
Sorry dat ik het zo zeg.
Maar je gaat geen merk afkraken omdat het even een beetje tegen zit met de auto.
En vooral niet op een lief-hebbers site.
Excuse me for being rude.
De integra Type-R is de top of the line als het op performance aankomt in de integra lineup.
Heck alle R modellen zijn de Creme de la creme van het merk honda met de NSX boven aan de ladder.
Ze hebben er bij honda niet overna gedacht >?!?!?!?
Dat de koppeling stuk gaat bij hard optrekken, euhm.. het is een auto van 10 jaar oud, tsja onderdelen zijn al wat versleten en je weet natuurlijk niet hoe een ander voor jou de auto behandeld heeft en hoe lang die koppeling eronder gezeten heeft.
En om dat te zeggen dat honda het niet snapt.
Ze snappen het wel, zij hebben een circuit monster gemaakt.
Geen stoplicht sprinter (al word het door vele voor gebruikt).
Dan zal ik je een geschiedenis les geven:
Weet je hoe de auto geintroduceerd is in europa?
Ze zijn alle circuits op geweest hier in europa en hebben de baan records stuk voor stuk verbroken op alle banen voor een FWD auto met een N/A blok.
Jaren lang heeft het ook het record gehad van meeste Hp per Liter op een atmosferisch blok.
Het was de S2000 die em uiteindelijk van z'n troon gestoten heeft.
Slijtage van onderdelen zal altijd blijven bestaan.
Dat jij tot 3 keer toe hebt mee gemaakt dat de rotor vervangen moet worden op een auto.
Tsja dat is pech hebben.
Jij hebt het nog lekker makkelijk electronische storing.
Op mijn Wrx had ik daar een arm en een been gegeven om zo'n probleem te hebben
Ik heb op mijn wrx 13321,- euro aan reparatie kosten gehad (motor stuk andere motor gekocht bleek ook niet goed, reviseren. bak stuk, 2e hands bak gekocht , was ook niet goed, Dit maar een splinter niey nieuwe bak, koppeling, wiellagers, rem schijven, radiateur noem het maar op alles onder de kap en onder de auto heb ik vervangen want het ging allemaal achter elkaar stuk, en ik heb niet eens lopen piepen zoals jij nu doet).
Sorry dat ik het zo zeg.
Maar je gaat geen merk afkraken omdat het even een beetje tegen zit met de auto.
En vooral niet op een lief-hebbers site.
Excuse me for being rude.
wtf kraak ik af?
Ik zeg gewoon dat de koppeling het zwakke punt is, heb ik al van veel mensen ervoor gehoord en nu zelf ondervonden.
Betekent niet dat ik het niet mag zeggen.
Enige wat ik hier afkraak zijn de honda garages, omdat sommige het echt wel verdienen.
Ik loop niet te piepen, ik probeer mijn probleem opgelost te krijgen omdat ik al maanden elke dag stilval.
Moet ergens aan liggen dus moet ook te vinden zijn.
Garage moet ik al niet op rekenen, en voor de rest ook op niemand behalve aan de mensen hier waar ik wat vragen aan stel.
But nvm, zoek het wel op mijn 1ntje uit al moet ik nog de halve blok vervangen door race-stukken ooit kom ik er wel uit.
Ik zeg gewoon dat de koppeling het zwakke punt is, heb ik al van veel mensen ervoor gehoord en nu zelf ondervonden.
Betekent niet dat ik het niet mag zeggen.
Enige wat ik hier afkraak zijn de honda garages, omdat sommige het echt wel verdienen.
Ik loop niet te piepen, ik probeer mijn probleem opgelost te krijgen omdat ik al maanden elke dag stilval.
Moet ergens aan liggen dus moet ook te vinden zijn.
Garage moet ik al niet op rekenen, en voor de rest ook op niemand behalve aan de mensen hier waar ik wat vragen aan stel.
But nvm, zoek het wel op mijn 1ntje uit al moet ik nog de halve blok vervangen door race-stukken ooit kom ik er wel uit.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Je kraakt wel af!
Enne:
Presies wat ik ook dacht. Weinig op aan te merken....
Met een stock ontsteking is echt niks mis. Dat hij na tig duizend km een keer aan vervanging toe is is ook niet vreemd, het is een mechanisch onderdeel en die slijten nou eenmaal.
Dit grootste vermogens worden gemaakt met een simpele stock ontsteking met stock kabels. Andy haalt hier dik 800pk mee uit een 2 liter dus de ontsteking qua ontwerp is helemaal goed. Slijtage daargelaten...
Enne:
Dat de koppeling stuk gaat bij hard optrekken, euhm.. het is een auto van 10 jaar oud, tsja onderdelen zijn al wat versleten en je weet natuurlijk niet hoe een ander voor jou de auto behandeld heeft en hoe lang die koppeling eronder gezeten heeft.
En om dat te zeggen dat honda het niet snapt.
Ze snappen het wel, zij hebben een circuit monster gemaakt.
Geen stoplicht sprinter (al word het door vele voor gebruikt).
Dan zal ik je een geschiedenis les geven:
Weet je hoe de auto geintroduceerd is in europa?
Ze zijn alle circuits op geweest hier in europa en hebben de baan records stuk voor stuk verbroken op alle banen voor een FWD auto met een N/A blok.
Jaren lang heeft het ook het record gehad van meeste Hp per Liter op een atmosferisch blok.
Het was de S2000 die em uiteindelijk van z'n troon gestoten heeft.
Slijtage van onderdelen zal altijd blijven bestaan.
Dat jij tot 3 keer toe hebt mee gemaakt dat de rotor vervangen moet worden op een auto.
Tsja dat is pech hebben.
Jij hebt het nog lekker makkelijk electronische storing.
Presies wat ik ook dacht. Weinig op aan te merken....
Met een stock ontsteking is echt niks mis. Dat hij na tig duizend km een keer aan vervanging toe is is ook niet vreemd, het is een mechanisch onderdeel en die slijten nou eenmaal.
Dit grootste vermogens worden gemaakt met een simpele stock ontsteking met stock kabels. Andy haalt hier dik 800pk mee uit een 2 liter dus de ontsteking qua ontwerp is helemaal goed. Slijtage daargelaten...
crxke wrote:
Maar als ik mijn maat z'n impreza bekijk en hoe die overhangt als een boot die op zinken staat in een snel genomen bocht.. Dan weet ik dat ik wel de juiste auto gekocht heb :-)
Ruik toch een keer het sarcasme in sommige van mijn posts..
Afkraken is echt zeggen het is gewoon compleet rot,
en geloof me als ik dat deed zou je het wel wat beter merken.
sarcasme is zeggen het kon toch wat beter.
De koppeling is ronduit zwak tegenover de rest van de auto, bijna iedereen heeft er problemen mee.
Ik kan het wel cru zeggen, maar ik ben zeker niet de enige op dit forum.
Ik hou van mijn bakkie, dus ik ga hem zeker niet afkraken. :-)
Ik heb met 52pk tot een lambo van 495pk gereden, en niets rijdt zo goed als wat nu voor m'n deur staat al kost het miljoenen. :wink:
Maar we wijken een beetje af hier.
Rotor zal ik zo snel mogelijk vervangen, net zoals de PCV-klep.
Massa's zou ik liever gewoon mijn originele vervangen, maar die gaan overal in het chassis bij mij dus is onbegonnen werk.
En om het nog even op die "elektrische rommel" te hebben.
OEM zonder iets elektrisch accesoire was er niks mee aan te vangen onder de 3000rpm, velen staan misschien sceptisch tegenover aftermarket elektrische dingen maar deze heeft mijn probleem wel degelijk zo goed als opgelost. Niet alles is slecht omdat je het niet kent/nog niet geprobeerd hebt, stabiel voltage voor je vonk kan niet slecht zijn denk ik.
Koppeling was volgens mij nieuw ook, was amper een millimeter afgereden dus.. kerel vanwaar ik em kocht was freak die zelfs elke week onder de motorkap alles waste volgens de garage.
En zoals ie er toen uitzag kon ik het goed geloven, zodra hij buitenkwam begon hij dadelijk met z'n zakdoek alles van plekjes bij te poetsen.
De stoplichtracer is btw het beeld dat jij je van mij vormt,
maar ben ik eigenlijk absoluut niet.
Ik rij er soms wel mee alsof ik hem gestolen heb, maar face it..
Zolang je niet als een gek aan die pook sleurt of em tegen de begrenzer houdt. Hij is toch gemaakt om records te breken en hard te gaan zoals je zei. :wink:
Ben gewoon het beeld beu dat jullie je hier van mij vormen zonder mij echt te kennen, ik ben niet de "petjes kijk naar mij johny-man" die aan elk stoplicht op z'n gas ligt te raggen, zoals jullie denken.
Itr heeft btw bij mij nog nooit z'n begrenzer gezien, zegt genoeg denk ik over hoe ik hem behandel.
-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact:
kerel,
Je moet vooral doen wat je zelf wilt en zeker lekker je eigen visie erop nahouden.... Wij zien het allemaal verkeerd en komen net pas kijken.
Je laatste reactie is een mooie afsluiter :-)
Ik ben benieuwd hoeveel hulp je verder gaat krijgen, aangezien je vrij eigenwijs bent.
Ik hoop dat je snel de oplossing gaat vinden.
Je moet vooral doen wat je zelf wilt en zeker lekker je eigen visie erop nahouden.... Wij zien het allemaal verkeerd en komen net pas kijken.
Je laatste reactie is een mooie afsluiter :-)
Ik ben benieuwd hoeveel hulp je verder gaat krijgen, aangezien je vrij eigenwijs bent.
Ik hoop dat je snel de oplossing gaat vinden.
Thx :wink:
Ik zal zeker blijven doen wat ik doe en mij niets aantrekken van alle slechte comments.
Maar ik heb liever dat iedereen het zegt zoals hij het vindt, al is het cru.
Ik ben meer met mensen die eerlijk hun mening geven dan een bende slijmers.
Wou ook nog even vermelden dat ik alles zo gedetailleerd zet is omdat ik dan misschien mensen hier help die in de toekomst hetzelfde probleem krijgen en er ook geen raad mee weten. Als ik mensen hier bergen geld kan besparen met plezier, want wens niemand de hel van 1000den nutteloze euro's uit te geven toe die ik en micronsil ervoor meegemaakt hebben
Ik heb de auto nu zo'n 6maand, waarvan ik al 2 volle maanden loon moeten uitgeven heb zonder 1 cent over te houden aan garagekosten ed.
Auto was 100% in orde toen ik hem kocht en heb hem niet "misbruikt".
We zijn er nu eenmaal om elkaar verder te helpen, en is met plezier gedaan als andere mensen mij ook verderhelpen.
Reden dat ik eigenwijs ben is omdat ik alle mogelijkheden openhoud buiten de stationair, benzine en ontstekingsproblemen.
Ik zal zeker blijven doen wat ik doe en mij niets aantrekken van alle slechte comments.
Maar ik heb liever dat iedereen het zegt zoals hij het vindt, al is het cru.
Ik ben meer met mensen die eerlijk hun mening geven dan een bende slijmers.
Wou ook nog even vermelden dat ik alles zo gedetailleerd zet is omdat ik dan misschien mensen hier help die in de toekomst hetzelfde probleem krijgen en er ook geen raad mee weten. Als ik mensen hier bergen geld kan besparen met plezier, want wens niemand de hel van 1000den nutteloze euro's uit te geven toe die ik en micronsil ervoor meegemaakt hebben
Ik heb de auto nu zo'n 6maand, waarvan ik al 2 volle maanden loon moeten uitgeven heb zonder 1 cent over te houden aan garagekosten ed.
Auto was 100% in orde toen ik hem kocht en heb hem niet "misbruikt".
We zijn er nu eenmaal om elkaar verder te helpen, en is met plezier gedaan als andere mensen mij ook verderhelpen.
Reden dat ik eigenwijs ben is omdat ik alle mogelijkheden openhoud buiten de stationair, benzine en ontstekingsproblemen.
Ik denk dat jij je eigen beeld vormt. Wij vormen een beeld aan de hand van jouw posts.
Mijn beeld is overigens van iemand die niets van autos weet, maar wel zo probeert over te komen. Je vertelt namelijk heel veel dingen die tegenstrijdig zijn en voor geen hout kloppen. Nogmaals, dit beeld is ontstaan door jouw eigen posts.
Ik heb overigens wel geprobeerd om mee te denken wat het probleem zou kunnen zijn, maar je uitleg is zo vreemd dat niemand hier op het forum er iets van snapt.
Mijn beeld is overigens van iemand die niets van autos weet, maar wel zo probeert over te komen. Je vertelt namelijk heel veel dingen die tegenstrijdig zijn en voor geen hout kloppen. Nogmaals, dit beeld is ontstaan door jouw eigen posts.
Ik heb overigens wel geprobeerd om mee te denken wat het probleem zou kunnen zijn, maar je uitleg is zo vreemd dat niemand hier op het forum er iets van snapt.
Komt omdat ik van mijn moeder nooit automechanica mocht volgen, al wou ik dat.
Daarom is het ook zo een geklooi om nu zelf aan m'n itr te werken omdat ik eigenlijk de opleiding niet gehad heb.
Heb ook niemand waar ik iets aan kan vragen of wat dan ook.
Dus al wat ik ooit geleerd heb is "zelfstudie", veel forums lezen, opzoeken, proberen..
Zeg niet dat ik alles weet, is ook zo. En ik zal waarschijnlijk hier en daar weleens een fout maken omdat veel mensen op forums en boeken nu eenmaal veel tegenstrijdige dingen beweren.
Maar ik geef niet af, ooit kom ik er wel om hetzelfde mastermind als bv. Gaskleppie te worden al duurt dat misschien nog 20jaar.
1ste keer dat ik hier op het forum kwam was toen ik itr-remmen op mijn del sol wou installeren, hadden ze mij aangeraden het hier te vragen.
Was nog in de tijd met delta lime op team del sol forum, hij weet het nog wel. :wink:
Toen werd ik hier gewoon door iedereen uitgelachen en uiteindelijk kreeg ik het antwoord "ja het past, rot maar terug op naar je achterlijke del sol forumpje"
Dan is het moeilijk om vanaf het begin met de itr hier vriendelijk te zijn.
Je loopt hier bij sommigen ook al dadelijk een "veroordeling" op om het zo te noemen als je vanuit een del sol komt, vind ik wel beetje kortzichtig.
Ik zal iemand hier niet anders bekijken als hij van bijvoorbeeld een 20jaar oud fiesta-wrak naar een type-r gaat nadat ie lang gespaard heeft. Heb ik dan respect voor dat die jongen zijn droom heeft kunnen realiseren.
Meer respect dan de meesten die hier blijkbaar met poen te gooien hebben omdat ze die zeker niet tekortkomen, en waarvoor de R gewoon een plezierauto is.
Hier bedoel ik niemand persoonlijk mee, want sommigen meerbedeelden zoals Dimer zijn hier nog het vriendelijkst tegen mij. Vind ik wel tof van die jongen dat ie niet uit de hoogte doet, zoals zovelen zouden doen als ze zoveel kostbaars in hun garage staan hadden.
Btw sorry als mijn uitleg soms wat onduidelijk was.
Maar het probleem is dat bij elk ding dat ik deed of veranderde de problemen mee veranderden, en dat maakte het helemaal onverklaarbaar.
Net zoals dat ie elke keer als ik iets verving 1 dag gewoon perfect reed.
Dan liet ik hem een nacht staan en 's morgens als ik hem startte reed hij weer als complete crap.
Nu gaat het redelijk, heb mijn dood punt al weggekregen en daarstraks wou ie weer uitvallen maar heeft hij zichzelf er nog net kunnen uittrekken.
Maar sinds ik de contacten van de ontsteking geschuurd heb, valt ie weer te hard terug in toeren zodra ik hard moet remmen.
Zo rond de 600rpm, en dan gaat ie kalm terug naar 900.
Ik gok als 1ste op die rotor, ofwel zoals keung zegt de O2-sensor.
Ik heb ineens ook redelijk hard dat mijn olie mindert, terwijl dervoor nooit 1 druppel verdween.
Week geleden was ie nog vol zoals altijd ervoor, toen was ik ineens op 3dagen een halve liter kwijt, en nu zo'n 100cl gok ik op 3 dagen terwijl ik niet abnormaler maar wel meer km's reed dan de vorige 3 dagen.
Daarom denk ik ook dat de PCV gaar is en beetje olie meezuigt naar de inlaat.
Is nu wel millemeterwerk met mijn pedalen om te vertrekken, maar daar had ik al op gerekend dus geen probleem.
Heb nu nog wel 1 vraag voor gaskleppie.
In je 1ste posts beweerde je dat een te hoog stationair kon komen door een te grote opening van de gasklep, en een te laag stationair door een te kleine opening van de gasklep.
Nu heb ik met het steken van mijn intake mijn gasklep eens goed bekeken, en die is volledig dicht. (was wel met auto niet gestart)
Kan het hieraan liggen en moet er een minimum opening van de gasklep zijn of moet deze volledig dicht zijn?
Denk er misschien aan mijn gaskabel, die schroeven iets verder te zetten zodat ik een beetje opening heb in mijn gasklep.
Ik zou denken dat ik dan iets hoger stationair draai en dat mijn vliegwiel iets meer toeren draait zodat ik beter vertrek.
Of zie ik deze logica verkeerd?
Daarom is het ook zo een geklooi om nu zelf aan m'n itr te werken omdat ik eigenlijk de opleiding niet gehad heb.
Heb ook niemand waar ik iets aan kan vragen of wat dan ook.
Dus al wat ik ooit geleerd heb is "zelfstudie", veel forums lezen, opzoeken, proberen..
Zeg niet dat ik alles weet, is ook zo. En ik zal waarschijnlijk hier en daar weleens een fout maken omdat veel mensen op forums en boeken nu eenmaal veel tegenstrijdige dingen beweren.
Maar ik geef niet af, ooit kom ik er wel om hetzelfde mastermind als bv. Gaskleppie te worden al duurt dat misschien nog 20jaar.
1ste keer dat ik hier op het forum kwam was toen ik itr-remmen op mijn del sol wou installeren, hadden ze mij aangeraden het hier te vragen.
Was nog in de tijd met delta lime op team del sol forum, hij weet het nog wel. :wink:
Toen werd ik hier gewoon door iedereen uitgelachen en uiteindelijk kreeg ik het antwoord "ja het past, rot maar terug op naar je achterlijke del sol forumpje"
Dan is het moeilijk om vanaf het begin met de itr hier vriendelijk te zijn.
Je loopt hier bij sommigen ook al dadelijk een "veroordeling" op om het zo te noemen als je vanuit een del sol komt, vind ik wel beetje kortzichtig.
Ik zal iemand hier niet anders bekijken als hij van bijvoorbeeld een 20jaar oud fiesta-wrak naar een type-r gaat nadat ie lang gespaard heeft. Heb ik dan respect voor dat die jongen zijn droom heeft kunnen realiseren.
Meer respect dan de meesten die hier blijkbaar met poen te gooien hebben omdat ze die zeker niet tekortkomen, en waarvoor de R gewoon een plezierauto is.
Hier bedoel ik niemand persoonlijk mee, want sommigen meerbedeelden zoals Dimer zijn hier nog het vriendelijkst tegen mij. Vind ik wel tof van die jongen dat ie niet uit de hoogte doet, zoals zovelen zouden doen als ze zoveel kostbaars in hun garage staan hadden.
Btw sorry als mijn uitleg soms wat onduidelijk was.
Maar het probleem is dat bij elk ding dat ik deed of veranderde de problemen mee veranderden, en dat maakte het helemaal onverklaarbaar.
Net zoals dat ie elke keer als ik iets verving 1 dag gewoon perfect reed.
Dan liet ik hem een nacht staan en 's morgens als ik hem startte reed hij weer als complete crap.
Nu gaat het redelijk, heb mijn dood punt al weggekregen en daarstraks wou ie weer uitvallen maar heeft hij zichzelf er nog net kunnen uittrekken.
Maar sinds ik de contacten van de ontsteking geschuurd heb, valt ie weer te hard terug in toeren zodra ik hard moet remmen.
Zo rond de 600rpm, en dan gaat ie kalm terug naar 900.
Ik gok als 1ste op die rotor, ofwel zoals keung zegt de O2-sensor.
Ik heb ineens ook redelijk hard dat mijn olie mindert, terwijl dervoor nooit 1 druppel verdween.
Week geleden was ie nog vol zoals altijd ervoor, toen was ik ineens op 3dagen een halve liter kwijt, en nu zo'n 100cl gok ik op 3 dagen terwijl ik niet abnormaler maar wel meer km's reed dan de vorige 3 dagen.
Daarom denk ik ook dat de PCV gaar is en beetje olie meezuigt naar de inlaat.
Is nu wel millemeterwerk met mijn pedalen om te vertrekken, maar daar had ik al op gerekend dus geen probleem.
Heb nu nog wel 1 vraag voor gaskleppie.
In je 1ste posts beweerde je dat een te hoog stationair kon komen door een te grote opening van de gasklep, en een te laag stationair door een te kleine opening van de gasklep.
Nu heb ik met het steken van mijn intake mijn gasklep eens goed bekeken, en die is volledig dicht. (was wel met auto niet gestart)
Kan het hieraan liggen en moet er een minimum opening van de gasklep zijn of moet deze volledig dicht zijn?
Denk er misschien aan mijn gaskabel, die schroeven iets verder te zetten zodat ik een beetje opening heb in mijn gasklep.
Ik zou denken dat ik dan iets hoger stationair draai en dat mijn vliegwiel iets meer toeren draait zodat ik beter vertrek.
Of zie ik deze logica verkeerd?
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Als je nou gewoon eens even doet wat ik je zeg....
Je weet geen reet over je auto, hoeveel je ook probeert en hoeveel je ook er ook over schrijft.
Neem idd die eerste post nou eens van me als voorbeeld en doe dat, niks meer, niks minder! Als daar niet staat dat je je gasklep los moet halen om te kijken of de schijf dicht of open staat is het niet interessant.
Je weet geen reet over je auto, hoeveel je ook probeert en hoeveel je ook er ook over schrijft.
Neem idd die eerste post nou eens van me als voorbeeld en doe dat, niks meer, niks minder! Als daar niet staat dat je je gasklep los moet halen om te kijken of de schijf dicht of open staat is het niet interessant.
Hey CRXke.
Ik hoop dat je mij in het geheel ook niet verkeerd begrepen heb hoor.
Ik heb niets tegen jou als persoon maar door je posts te lezen kreeg ik een beetje het gevoel dat je aan het piepen was.
Nu je echt duidelijk hebt uitgelegd waarom je het zo uitgebreid opschrijft om andere mensen die ooit misschien het zelfde probleem krijgen te helpen vind ik dat wel heel nobel van je.
Dat geschomel van je toeren tal.
Weet je echt zeker dat het niet door je vliegwiel komt?
Ik had een licht vliewiel op de punto turbo en dat was gewoon K*T als je de koppeling intrapte dan viel het gewoon terug naar 100 rpm en begonnen de lichtjes in het dashboard al te knipperen want de auto was op het punt van uitvallen.
Bij het optrekken was het een beetje met het gas pedaal spelen om goed op rte kunnnen trekken.
Uiteindelijk was ik het zo zat dat ik de auto had verkocht en de wrx heb gekocht.
Daar had ik mijn les ook niet geleerd hahah en omdat ik 140 pk meer uit het blok ging persen dan er origineel uit kwam( 210 pk vs 350 pk) heb ik gekozen voor een stage 2 koppeling / drukgroep/vliegwiel setup.
De originele koppeling van de wrx is 15 kg en ik heb er eentje terug geplaatst van 3 kg dat is een enorm verschil.
Het ging ongelofelijk snel door de toeren heen maar als ik de kopeling intrapte dan val het tot 500 toeren terug i.p.v 900 toeren.
Na een seconde of twee kwam het weer terug naar 900 rpm.
Dit probleem heb ik in de ecu laten aanpassen dat de minimum waarde van toerental max 850 rpm mocht zijn.
Bij de wrx is het nooit de drivability ten laste geweest.
Dus kijk of er niet een probleem is met de idle sensor ( ik weet niet of honda dat heeft, maar zal wel)
En probeer zoals iemad het eerder heeft aangegeven met een andere ecu.
Je weet maar nooit misschien is er iets in de ecu doorgebrand die dat aanstuurt of is je ecu in de war ofzo.
Ik hoop dat je mij in het geheel ook niet verkeerd begrepen heb hoor.
Ik heb niets tegen jou als persoon maar door je posts te lezen kreeg ik een beetje het gevoel dat je aan het piepen was.
Nu je echt duidelijk hebt uitgelegd waarom je het zo uitgebreid opschrijft om andere mensen die ooit misschien het zelfde probleem krijgen te helpen vind ik dat wel heel nobel van je.
Dat geschomel van je toeren tal.
Weet je echt zeker dat het niet door je vliegwiel komt?
Ik had een licht vliewiel op de punto turbo en dat was gewoon K*T als je de koppeling intrapte dan viel het gewoon terug naar 100 rpm en begonnen de lichtjes in het dashboard al te knipperen want de auto was op het punt van uitvallen.
Bij het optrekken was het een beetje met het gas pedaal spelen om goed op rte kunnnen trekken.
Uiteindelijk was ik het zo zat dat ik de auto had verkocht en de wrx heb gekocht.
Daar had ik mijn les ook niet geleerd hahah en omdat ik 140 pk meer uit het blok ging persen dan er origineel uit kwam( 210 pk vs 350 pk) heb ik gekozen voor een stage 2 koppeling / drukgroep/vliegwiel setup.
De originele koppeling van de wrx is 15 kg en ik heb er eentje terug geplaatst van 3 kg dat is een enorm verschil.
Het ging ongelofelijk snel door de toeren heen maar als ik de kopeling intrapte dan val het tot 500 toeren terug i.p.v 900 toeren.
Na een seconde of twee kwam het weer terug naar 900 rpm.
Dit probleem heb ik in de ecu laten aanpassen dat de minimum waarde van toerental max 850 rpm mocht zijn.
Bij de wrx is het nooit de drivability ten laste geweest.
Dus kijk of er niet een probleem is met de idle sensor ( ik weet niet of honda dat heeft, maar zal wel)
En probeer zoals iemad het eerder heeft aangegeven met een andere ecu.
Je weet maar nooit misschien is er iets in de ecu doorgebrand die dat aanstuurt of is je ecu in de war ofzo.
@gaskleppie;
Ik heb het lijstje al verschillende keren gedaan, en de enige mogelijkheid die overblijft is de PCV die gaar is. Ik heb hem al verschillende keren met de IACV en stationairschroef proberen en af te regelen, en ik niet alleen.
De rest van het lijstje zou in orde zijn.
Maar omdat er stond dat je 20% van de lucht haalt door de speling van je gasklep, bij mij haalt ie dus volgens mij 0% van zijn gasklep.
Viel me gewoon op met die intake te zetten, heb ik niets voor uit elkaar gehaald.
@Micronsil, ik versta je niet verkeerd en neem het ook niet verkeerd op als ik dit zeg.
Jij hebt idd veel meer geld uitgegeven, maar jij wist altijd direct wat je probleem was.
Ik heb al 1000den € uitgegeven aan een probleem dat volgens de garage niet bestaat.
Volgende misverstand dat ik even uit de wereld wil helpen is;
Het probleem was er al voor ik ook nog maar iets veranderd had. Dus geen vliegwiel, geen andere bedrading of whatever.
Volledig OEM.
Is gewoon van de 1ne op de andere dag gekomen.
Het lichter vliegwiel heeft in het begin net meer geholpen, want met het standaard vliegwiel bleef ie tussen de 0-500 streep hangen en ging het batterij lampje aan-uit zoals jij nu net vertelt op je punto.
Na het lichter vliegwiel bleef ie op de 500 hangen zonder lichtjes en viel ie niet meer stil.
In het begin toch, na een tijdje wel stilvallen alleen ging er niks meer branden. Gewoon vrije val naar 0 en ie knalt dadelijk af.
Hij valt btw niet terug als ik mijn koppeling indruk, het is van het moment dat ik gas geef dat ie ineens gewoon naar beneden duikelt, maar die gevolgen had ik al enigzins verwacht.
Daarom dat ik ook eerder zou opteren om mijn gaskabel iets strakker te draaien dat ik speling in mijn gasklep heb, dan kan hij normaal toch minder terugvallen en zou ie iets hoger stationair draaien denk ik.
Maar ik zou gewoon moeten weten of deze logica werkt of niet.
Ik heb het lijstje al verschillende keren gedaan, en de enige mogelijkheid die overblijft is de PCV die gaar is. Ik heb hem al verschillende keren met de IACV en stationairschroef proberen en af te regelen, en ik niet alleen.
De rest van het lijstje zou in orde zijn.
Maar omdat er stond dat je 20% van de lucht haalt door de speling van je gasklep, bij mij haalt ie dus volgens mij 0% van zijn gasklep.
Viel me gewoon op met die intake te zetten, heb ik niets voor uit elkaar gehaald.
@Micronsil, ik versta je niet verkeerd en neem het ook niet verkeerd op als ik dit zeg.
Jij hebt idd veel meer geld uitgegeven, maar jij wist altijd direct wat je probleem was.
Ik heb al 1000den € uitgegeven aan een probleem dat volgens de garage niet bestaat.
Volgende misverstand dat ik even uit de wereld wil helpen is;
Het probleem was er al voor ik ook nog maar iets veranderd had. Dus geen vliegwiel, geen andere bedrading of whatever.
Volledig OEM.
Is gewoon van de 1ne op de andere dag gekomen.
Het lichter vliegwiel heeft in het begin net meer geholpen, want met het standaard vliegwiel bleef ie tussen de 0-500 streep hangen en ging het batterij lampje aan-uit zoals jij nu net vertelt op je punto.
Na het lichter vliegwiel bleef ie op de 500 hangen zonder lichtjes en viel ie niet meer stil.
In het begin toch, na een tijdje wel stilvallen alleen ging er niks meer branden. Gewoon vrije val naar 0 en ie knalt dadelijk af.
Hij valt btw niet terug als ik mijn koppeling indruk, het is van het moment dat ik gas geef dat ie ineens gewoon naar beneden duikelt, maar die gevolgen had ik al enigzins verwacht.
Daarom dat ik ook eerder zou opteren om mijn gaskabel iets strakker te draaien dat ik speling in mijn gasklep heb, dan kan hij normaal toch minder terugvallen en zou ie iets hoger stationair draaien denk ik.
Maar ik zou gewoon moeten weten of deze logica werkt of niet.
-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact:
Huh?
Dus het probleem was er al vanaf het begin voordat je alle mods deed?
Dus je hebt een manke auto en gaat daar vervolgens allemaal mods op plaatsen zonder dat je eerst het probleem verhelpt?
Duizenden euro's uitgegeven?
Ik vind het nu wel een heel merkwaardig verhaal gaan worden.
Je zou er bijna een zak popcorn bij pakken.
Dus het probleem was er al vanaf het begin voordat je alle mods deed?
Dus je hebt een manke auto en gaat daar vervolgens allemaal mods op plaatsen zonder dat je eerst het probleem verhelpt?
Duizenden euro's uitgegeven?
Ik vind het nu wel een heel merkwaardig verhaal gaan worden.
Je zou er bijna een zak popcorn bij pakken.
Ja kijk zal het volledige verhaal ff kort proberen te schetsen;
Itr gekocht, toen reed ie doodnormaal.
3weken gereden, 3dagen nieuwe batterij.
Ineens als ik van mij werk kom valt hij stil, nooit problemen gehad whatsoever, auto was in perfecte gezondheid en volledig OEM toen ik hem kocht.
Vanaf toen is ie elke dag komen stilvallen zodra ik tussentemperatuurstreep 2-3 zat, of soms zelfs vroeger als ik lang direct gewoon rechte weg reed zonder stoppen en ik moest dan ineens volledig stoppen.
Na paar dagen ook last van stationair dat begon te schommelen, moeilijk vertrekken, ging niet meer vooruit zoals ie moest gaan.
Na een maand elke dag stilvallen toen ie weer eens stilviel zo pissed geworden dat ik hem gestart heb, ram koppeling in, knal gas op de vloer en koppeling gewoon laten losknallen.
Ineens hele hoop geschuur en toen reed ie geen fuck meer, koppeling slipte zo hard dat ik nog amper vertrokken raakte en viel niet meer mee te rijden.
Toen was ook dat ik de koppelingssteun voor en achteruit voelde klikken onder mijn kont zodra ik hard optrok/remde
Direct garage geweest, daar was volgens hun niks mis met de koppeling of wat dan ook, ik kon gewoon niet rijden volgens hun. Probleem was massaprobleem maar is niet opgelost geraakt. (garage mechelen)
Verdergereden zo'n goede maand, tot ik op een gegeven moment als ik op een helling stond de itr gewoon in geen enkele versnelling meer kreeg.
Toch niet als hij draaide, als hij stilstond wel.
Enige oplossing was dan starten als hij in versnelling stond, 1ste keer schokte hij dan, maar als ik hem dan terug afzette en terug startte in versnelling ging het wel.
Ik wist zowiezo dat mijn koppeling gaar was, dus omdat ik wist dat de OEM-koppeling zo zwak was en ik toch al van plan was andere koppeling + lichter vliegwiel te steken. Dus fidanza 3,4kg vliegwiel en stage 2 carbon koppeling gekocht.
Binnengedaan in de garage in mol, koppeling vervangen en met lichter vliegwiel in het begin veel minder last.
Volgens hun ook niks aan de hand, auto reed goed.
Ik voelde nog wel dat het niet 100% was maar had in het begin veel minder last door lichter vliegwiel.
Keer geprobeerd Aceton bij mijn benzine te voegen, toen had ik veel minder last en viel hij veel minder stil en ging hij veel beter.
3 dagen later begint hij weer stil te vallen, In het begin bleef hij nog draaien op 500 maar na enkele dagen viel hij weer recht naar 0 en gewoon los uit.
Dan bij Mullens binnengedaan, die zeiden mij massaprobleem of voorontsteking.
Als hij klaar was 1 dag normaal gereden, itr reed terug 100% perfect.
Ik blij. Versnellingsbaksteun bleek al lang los te zitten maar had geen enkele vorige garage zich iets van aangetrokken.
Dag erna start ik hem terug, rijdt terug als crap.
Sinds toen nieuwe benzinefilter, nieuwe luchtfilter, nieuwe massa's, voltage stabilizer, IACV gereinigd, 5 keer wel stationair afgeregeld en terug laten inlezen op alle mogelijke stationairstanden en temperaturen.
Niks hielp behalve de nieuwe massa's en de voltage stabilizer die het rommelige stationair en het wegvallen in toeren zodra ik hevig moest remmen stopte.
Voor de rest reed ie met elke aanpassing dat ik deed 1 dag normaal.
Dag erna dat ik hem 'smorgens startte reed ie weer als crap.
Dan ontsteking opengehaald en eens bekeken, rotor was beetje afgesleten en zwart in het midden.
Contacten in de rotorkap waren ook zo hard geoxideerd, zat een volledige laag op al het metaal.
Contacten rotorkap geschuurd, nu valt ie weer harder terug als ik hard moet remmen dus heeft eigenlijk meer slecht dan goed gedaan.
Met voltage stabilizer alleen viel hij niet meer terug in toeren dan waar hij bleef staan.
Nu is alles van elektrische accesoires eruit, want zodra ik iets aansluit trekt hij gewoon merkbaar trager op en gaat hij weer slechter draaien.
Overgang in VTEC is veel minder hard en ik hoor om de +-10 cilinderontstekingen dat er precies 1ntje tussenuitvalt.
Geluid klinkt ook minder hard en ik hoor dat ie ergens een kleine overslag maakt.
Tot zover de soap, ik denk als iedereen dit leest dat ze wel kunnen volgen en snappen hoe de vork in de steel zit. :-)
Itr gekocht, toen reed ie doodnormaal.
3weken gereden, 3dagen nieuwe batterij.
Ineens als ik van mij werk kom valt hij stil, nooit problemen gehad whatsoever, auto was in perfecte gezondheid en volledig OEM toen ik hem kocht.
Vanaf toen is ie elke dag komen stilvallen zodra ik tussentemperatuurstreep 2-3 zat, of soms zelfs vroeger als ik lang direct gewoon rechte weg reed zonder stoppen en ik moest dan ineens volledig stoppen.
Na paar dagen ook last van stationair dat begon te schommelen, moeilijk vertrekken, ging niet meer vooruit zoals ie moest gaan.
Na een maand elke dag stilvallen toen ie weer eens stilviel zo pissed geworden dat ik hem gestart heb, ram koppeling in, knal gas op de vloer en koppeling gewoon laten losknallen.
Ineens hele hoop geschuur en toen reed ie geen fuck meer, koppeling slipte zo hard dat ik nog amper vertrokken raakte en viel niet meer mee te rijden.
Toen was ook dat ik de koppelingssteun voor en achteruit voelde klikken onder mijn kont zodra ik hard optrok/remde
Direct garage geweest, daar was volgens hun niks mis met de koppeling of wat dan ook, ik kon gewoon niet rijden volgens hun. Probleem was massaprobleem maar is niet opgelost geraakt. (garage mechelen)
Verdergereden zo'n goede maand, tot ik op een gegeven moment als ik op een helling stond de itr gewoon in geen enkele versnelling meer kreeg.
Toch niet als hij draaide, als hij stilstond wel.
Enige oplossing was dan starten als hij in versnelling stond, 1ste keer schokte hij dan, maar als ik hem dan terug afzette en terug startte in versnelling ging het wel.
Ik wist zowiezo dat mijn koppeling gaar was, dus omdat ik wist dat de OEM-koppeling zo zwak was en ik toch al van plan was andere koppeling + lichter vliegwiel te steken. Dus fidanza 3,4kg vliegwiel en stage 2 carbon koppeling gekocht.
Binnengedaan in de garage in mol, koppeling vervangen en met lichter vliegwiel in het begin veel minder last.
Volgens hun ook niks aan de hand, auto reed goed.
Ik voelde nog wel dat het niet 100% was maar had in het begin veel minder last door lichter vliegwiel.
Keer geprobeerd Aceton bij mijn benzine te voegen, toen had ik veel minder last en viel hij veel minder stil en ging hij veel beter.
3 dagen later begint hij weer stil te vallen, In het begin bleef hij nog draaien op 500 maar na enkele dagen viel hij weer recht naar 0 en gewoon los uit.
Dan bij Mullens binnengedaan, die zeiden mij massaprobleem of voorontsteking.
Als hij klaar was 1 dag normaal gereden, itr reed terug 100% perfect.
Ik blij. Versnellingsbaksteun bleek al lang los te zitten maar had geen enkele vorige garage zich iets van aangetrokken.
Dag erna start ik hem terug, rijdt terug als crap.
Sinds toen nieuwe benzinefilter, nieuwe luchtfilter, nieuwe massa's, voltage stabilizer, IACV gereinigd, 5 keer wel stationair afgeregeld en terug laten inlezen op alle mogelijke stationairstanden en temperaturen.
Niks hielp behalve de nieuwe massa's en de voltage stabilizer die het rommelige stationair en het wegvallen in toeren zodra ik hevig moest remmen stopte.
Voor de rest reed ie met elke aanpassing dat ik deed 1 dag normaal.
Dag erna dat ik hem 'smorgens startte reed ie weer als crap.
Dan ontsteking opengehaald en eens bekeken, rotor was beetje afgesleten en zwart in het midden.
Contacten in de rotorkap waren ook zo hard geoxideerd, zat een volledige laag op al het metaal.
Contacten rotorkap geschuurd, nu valt ie weer harder terug als ik hard moet remmen dus heeft eigenlijk meer slecht dan goed gedaan.
Met voltage stabilizer alleen viel hij niet meer terug in toeren dan waar hij bleef staan.
Nu is alles van elektrische accesoires eruit, want zodra ik iets aansluit trekt hij gewoon merkbaar trager op en gaat hij weer slechter draaien.
Overgang in VTEC is veel minder hard en ik hoor om de +-10 cilinderontstekingen dat er precies 1ntje tussenuitvalt.
Geluid klinkt ook minder hard en ik hoor dat ie ergens een kleine overslag maakt.
Tot zover de soap, ik denk als iedereen dit leest dat ze wel kunnen volgen en snappen hoe de vork in de steel zit. :-)
-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact:
garage getest en alle contacten vervangen, zou in orde zijn en is geen rommel, origineel honda-exemplaar.
Nieuw gekocht in de verpakking.
was ook m'n 1ste gedachte :-)
Alternator is toen ook mee getest, zou constant +14v geven met alles van accesoires in de auto volledig op.
En hij start altijd direct bij de 1ste aanslag, hoe raar ie ook doet.
@micronsil; ik heb wel gelezen dat een acura integra een sensor aan de krukas heeft, om het aantal omwentelingen te meten.
Ik weet niet of een type-r deze heeft, maar hou ik ook nog steeds open als mogelijkheid mocht dit zo zijn.
Nieuw gekocht in de verpakking.
was ook m'n 1ste gedachte :-)
Alternator is toen ook mee getest, zou constant +14v geven met alles van accesoires in de auto volledig op.
En hij start altijd direct bij de 1ste aanslag, hoe raar ie ook doet.
@micronsil; ik heb wel gelezen dat een acura integra een sensor aan de krukas heeft, om het aantal omwentelingen te meten.
Ik weet niet of een type-r deze heeft, maar hou ik ook nog steeds open als mogelijkheid mocht dit zo zijn.
-
- Posts: 294
- Joined: Thu May 20, 2004 12:42 pm
- Contact:
boikel wrote:Ik heb even geen zin om heel het topic nog eens door te lezen, maar heb je de bougies en kabels al eens vervangen?
[bijdehandmodus] Hij heeft DUIIIIZZZZENDEN EURO's besteed en ALLLLEESS vervangen.... De enige schakel die nog niet vervangen is... dat is de bestuurder... Die DC2 heeft een baasje nodig met meer verstand/geduld en respect voor de techniek. sorry [bijdehandmodus\]