Dennis.... Back in Black....

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
User avatar
D-Rex
Posts: 206
Joined: Tue Apr 03, 2007 9:03 pm
Contact:

Dennis.... Back in Black....

Post by D-Rex »

Heb nog wel ergens een oud topic, maar doe me toch maar even opnieuw voorstellen met m'n ouwe troep...

Naam: Dennis
Locatie: Noord-Brabant

M'n Rexjes...

CRX EE8

Image

Image
1990 Honda CRX Vtec EE8 by Dennis @ ShotAtSpeed.com, on Flickr

Image

Motorisch:

• B16A1
• Mugen uitlaatspruitstuk
• Moroso oilpan
• Tegiwa aluminium radiator

Onderstel:

• KW V.3
• Cusco veerpootbrug voor/boven
• Spoon Sports veerpootbrug achter/boven
• Ferodo DS2500 blokken
• Grayston aluminium lugnuts
• 16” Work Emotion CR-Kai
• Toyo Proxes T1-R 195/45/16

CRX ED9

Image

Image

Specs zoals ie er nu bij staat...

Motorisch:

• D16A9 (swapped, frisser blok :) )
• RS Akimoto wai + ITG foam filter
• Supersprint uitlaatspruitstuk
• Supersprint einddemper
• EPS RVS middenpijp
• RVS katvervanger

Onderstel:

• 40 mm verlaagd
• Bilstein Sprint schokdempers
• AP verlagingsveren
• Cusco veerpootbrug voor/boven
• Volledige onderstel zwart gepoedercoat
• Polyurethaan bushings
• ATD geperforeerde schijven
• Ferodo DS2500 blokken
• Goodridge remleidingen
• ARP wheelstuds
• Aluminium lugnuts
• 16” OZ Superleggera
• Pirelli P Zero Nero 195/45/16

Exterieur:

• Ingelaste booskijkers
• Celica motorkapspoiler
• BMS M-evo spoilerlip
• BMS achterspoiler

Interieur:

• MOMO Tornado sportstuur
• TCC shortshifter
• ‘Type R’ pookknop

Audio:

• Verbannen naar de schuur :D


1st gen. CRX *RIP*

CRX 1.6 16v uit 1987.

Image

Image

Auto is helaas helaas te krokant gebleken om nog te restaureren :(


Daily drive

Image

Image

Geweldige vakantie-auto btw! Hier op Elba in 2008...
Image

Merk: Honda
Model: Accord
Type: 1.8i LS
Bouwjaar: augustus 2000
Kleur: Zilvergrijs Metallic
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: Handgeschakeld
Accessoires:
ABS, Airbags voor, Airconditioning, CD speler, Centrale deurvergrendeling afstandbediend, Deelbare achterbank (ongelijke delen), Elektrisch bedienbare buitenspiegels, Elektrisch bedienbare voorportierramen, In hoogte verstelbaar stuur, In hoogte verstelbare bestuurdersstoel, Lichtmetalen velgen, Luidsprekers, Metallic lak, Middenarmsteun, Mistlampen voor, Startonderbreking, Stuurbekrachtiging, Trekhaak, Zij airbags voor.

Echte ouwe lullen bak dus... :up:
User avatar
D-Rex
Posts: 206
Joined: Tue Apr 03, 2007 9:03 pm
Contact:

Post by D-Rex »

Ben met Randall en Nick de type 1 gaan strippen om te kijken of we nog een redelijke basis hadden voor restauratie.

Image

Wielkasten waren redelijk, deuren goed... Zag er toch redelijk hoopvol uit totdat linksvoor het spatbord eraf kwam:

Image

Image

Image

Echt volledig weggerot dankzij het afwateringskanaal van het schuifdak. Hoe de staat van het schuifdakje zelf is kun je zelf wel invullen denk ik...

Bij de dorpel rechtsvoor werd het er ook niet echt veel beter op:

Image

Image

Image

Daar kon je met een scherpe zakdoek nog door de bodem heen drukken en keek je dus recht op de stenen. Zat echt een flinke kier tussen de bodem en de dorpel.

Al met al dus een gevalletje van jammer maar helaas. :(
Wel een hele hoop goede onderdelen eraf kunnen halen, eigenlijk alles behalve de carrosserie zelf. Misschien maar een keer op zoek gaan naar een goede basis.
User avatar
D-Rex
Posts: 206
Joined: Tue Apr 03, 2007 9:03 pm
Contact:

Post by D-Rex »

Nu maar de aandacht gaan verleggen naar de ED9 :)
Auto dus maar weer eens een beetje opgefrist en m'n linker achterlicht-aquarium vervangen:

Voor:
Image

Nieuwe afdicht rubbers:
Image

De boel demonteren en poetsen:
Image

Vers gepoetst "nieuw" linker achterlicht 8)
Image

Image

et voilà
Image

Image

Image

Image

Alvast aan het opfrissen van het interieur begonnen, was een beetje muf geworden.
Image

Deel van het interieur en alle is audio verwijderd.
Image

Image

Rijdt wel lekker zonder al dat overbodige gewicht.

Laatste fotootje:
Image

Wa nei gerei...
Image

Wat begon als effe de einddemper en thermostaat vervangen...
Image

Image

Image

Eindigde met vlammen...
Image

Een auto op bokjes...
Image

En een hoop oud ijzer voor de coater...
Image

Pijpen....
Image
...weet Randall ook al raad mee...

Image

Image

Image

Image

Mooiere beschermhoes is er niet voor een as...
Image

Ome Leo kan aan de slag :)
Image

Randall, Niels... Kei bedankt he... :D
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Randall was toch gestopt ?

leuk om te lezen hoe toch nog mensen energie in een Rex stoppen.
'98 JDM Integra Type-R
chris
Posts: 664
Joined: Tue Mar 29, 2005 10:44 pm

Post by chris »

heul heul misschien heb ik nog wel een 1st gen rex voor je.. die is voor zover ik nu kan zien (aan de binnenkant dan) minder krokant dan deze.. paar gaten hier en daar, dat wel.. maar heb eigenlijk geen idee hoe het onder de panelen is.
User avatar
D-Rex
Posts: 206
Joined: Tue Apr 03, 2007 9:03 pm
Contact:

Post by D-Rex »

L4urenZ wrote:Randall was toch gestopt ?

Gewoon een keer héél lief aankijken :wink:

Randall's nieuwe project btw: http://www.hondaperformance.nl/viewtopic.php?t=5344[url]:wink:[/url]
User avatar
D-Rex
Posts: 206
Joined: Tue Apr 03, 2007 9:03 pm
Contact:

Post by D-Rex »

chris wrote:heul heul misschien heb ik nog wel een 1st gen rex voor je.. die is voor zover ik nu kan zien (aan de binnenkant dan) minder krokant dan deze.. paar gaten hier en daar, dat wel.. maar heb eigenlijk geen idee hoe het onder de panelen is.

Altijd een verrassing onder de panelen van een CRX :lol:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Echt een mooie CRX! Jammer van de booskijkers en het stuurtje maar verder ziet hij er echt gelikt uit!

Als ik nog even eerlijk mag zijn vond ik de dubbele pijp toch stiekem wel mooier. Het is zo'n symmetrische auto en daar hoort wel zo'n (OEM) dubbele pijp op.

De first gen ziet er echt slecht uit. Heel jammer want ze zijn zo gaaf!
User avatar
D-Rex
Posts: 206
Joined: Tue Apr 03, 2007 9:03 pm
Contact:

Post by D-Rex »

Stuur en kap staan op de nominatie lijst om te verdwijnen :wink:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

:thumbs:
chris
Posts: 664
Joined: Tue Mar 29, 2005 10:44 pm

Post by chris »

D-Rex wrote:
chris wrote:heul heul misschien heb ik nog wel een 1st gen rex voor je.. die is voor zover ik nu kan zien (aan de binnenkant dan) minder krokant dan deze.. paar gaten hier en daar, dat wel.. maar heb eigenlijk geen idee hoe het onder de panelen is.

Altijd een verrassing onder de panelen van een CRX :lol:


pm maar als je interesse hebt.. kan ik even voor je gaan navragen :-)
R-civic
Posts: 30
Joined: Mon Jul 27, 2009 3:21 pm

Post by R-civic »

dit is de crx waar je gisteren dus over had? mooi werk wat je eraan doet.
En die bus om je as is idd. echt een nice idee van Randall. Net wat je zegt, hoe hij erbij komt?

Dit is trouwens de CRX die je 12 jaar heb?
User avatar
D-Rex
Posts: 206
Joined: Tue Apr 03, 2007 9:03 pm
Contact:

Post by D-Rex »

chris wrote:pm maar als je interesse hebt.. kan ik even voor je gaan navragen :-)


Thanks, maar denk dat ik me voorlopig bezig ga houden met de ED9, 2 auto's volledig onder handen nemen wordt me denk ik iets te veel van het goede. Zal het in ieder geval in m'n achterhoofd houden. :wink:

R-civic wrote:dit is de crx waar je gisteren dus over had? mooi werk wat je eraan doet.
En die bus om je as is idd. echt een nice idee van Randall. Net wat je zegt, hoe hij erbij komt?

Dit is trouwens de CRX die je 12 jaar heb?


Yep is deze... 29-07-1998 gekocht :D
Ga hem nu maar eens op m'n gemak weer helemaal opfrissen :wink:
Nick b16
Posts: 28
Joined: Tue Dec 09, 2008 9:53 pm

Post by Nick b16 »

mr. X wrote:Echt een mooie CRX! Jammer van de booskijkers en het stuurtje maar verder ziet hij er echt gelikt uit!


Hehehe die zaten er 10 jaar geleden geloof ik al op. Toen was dat nml nog shithot :D Ach tijden veranderen. Ik vind die kap nog steeds goed staan 8)
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Oke die crx is wel erg netjes!! En die booskijkers dat is persoonlijk, ik vind het ook niet mooi maar de auto is van ongeveer 1990 en daar was dat helemaal de "mode" dus ik vind het hem niet verkeerd staan.
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
D-Rex
Posts: 206
Joined: Tue Apr 03, 2007 9:03 pm
Contact:

Post by D-Rex »

Omdat ik lui ben:
randall wrote:De coater had vandaag alles klaar, klauwen heeft ie nog ff mee gewacht omdat er op een of andere manier toch nog ergens teveel remvloeistof zat en eruitkwam en zodoende ze liever hadden dat die nog ff ontdaan werden van remvloeistof.....ff opnieuw schoonmaken en afdoppen dus..

Dennis wilde graag zijn onderstel weer compleet oem terughebben, alleen dan beschermd tegen de elementen. vandaar dat we elk klein onderdeel van beugeltje tot stofkap hebben laten coaten...

ze hebben bij ome leo weer ontzettend hun best gedaan, ziet er weer schitterend uit...

Image

Image

Image


8)
Bubsy
Posts: 117
Joined: Sat Feb 07, 2009 4:28 pm

Post by Bubsy »

spatzuiver erg netjes :D
User avatar
D-Rex
Posts: 206
Joined: Tue Apr 03, 2007 9:03 pm
Contact:

Post by D-Rex »

Nog wat foto's van Randall's werk...

De beschermkappen hebben hun werk goed gedaan;
Image

ARP studs;
Image

Image

Image

Grote sleeparm rubbers........Motherbitches.....;
Image

:thumbs:

Nog een mooie OBP bracket voor de Odyssey gescoord bij Bas;
Image
trebboR
Posts: 350
Joined: Mon Jan 18, 2010 5:36 pm

Post by trebboR »

Damn nice! 8) vers gecoat spul is ook super om te zien!
User avatar
sigur
Posts: 655
Joined: Wed Jun 25, 2008 1:35 pm

Post by sigur »

:shock: ziet er weer uit als nieuw, mooi hoor
Locked