Radiator maat
Radiator maat
Ik wil graag een custom radiator laten maken ivm dat die van fd2 toch nog aardig dun is.
Een upgrade uit Japan kost je al gauw 800-900 euro als het niet meer is.
Hebben mensen hier ervaring met enige specialisten die radiateuren maken?
En weet iemand of de fd2 radiateur vergelijkbaar is met oudere ctr's?
Een upgrade uit Japan kost je al gauw 800-900 euro als het niet meer is.
Hebben mensen hier ervaring met enige specialisten die radiateuren maken?
En weet iemand of de fd2 radiateur vergelijkbaar is met oudere ctr's?
@ Miguel: 140 graden op de sandwich plate, dus het zal wel wat warmer worden in de carterpan.
Oppervlakte is idd groot maar wel dun.
@ Delta_lima: Oliekoeler heb ik ook al in het achterhoofd gehouden maar dat is meer een laatste optie
p.s heb van Keung vernomen dat de radiator van de FD2 gelijk zou zijn als die van een US Civic 1.8 sedan
Oppervlakte is idd groot maar wel dun.
@ Delta_lima: Oliekoeler heb ik ook al in het achterhoofd gehouden maar dat is meer een laatste optie

p.s heb van Keung vernomen dat de radiator van de FD2 gelijk zou zijn als die van een US Civic 1.8 sedan
EK20A wrote:Heeft Koyo geen opties? Ik kom regelmatig in de UK en kan er best een keer een meenemen voor je! Je zou eventueel ook mijn koyo mogen passen die ligt nu toch los in het rek. Is van het DC5 / EP3 type..
Koyo=koyorad?
Ja als ze er 1 hebben voor de FD2 zou je er best 1 mee mogen nemen.
Ik geloof dat de DC5 / EP3 niet past.. de enige die rad die hetzelfde is de USDM civic 1.8liter +
Ik wil denk richting een 34-50mm radiator..
Martin.O wrote:grotere caterpan? deed wonderen voor mij
en anders gewoon radiateurboeren bellen of ze gewoon een dikkere maken voor je
k20a heeft al meer olie inhoud dan een b18 dus dat zou al beter moeten koelen?
Ik heb dus al een radiateurboer benaderd maar die heeft m'n radiateur nodig om het als referentie model te gebruiken.. geen zin om mijn radiateur te dismounten en dan te wachtte op een nieuwe..
@keung spoon etc is geen optie.. ik vind de radiateurs uit japan veels te overpriced...
Benjdmin wrote:Why is the Oil cooler the last option?
Seems like the best one to me...
Onze honda's hebben toch een water naar olie koeling,..
Dus als het water te warm word koelt die de olie ook slechter,.. grotere capaciteit radiator lijkt me de oplossing..
+ olie cooler moet ik veel aanpassen

Begin wel met een radiator change.. meten is weten