Radiator maat

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Radiator maat

Post by wesjes »

Ik wil graag een custom radiator laten maken ivm dat die van fd2 toch nog aardig dun is.

Een upgrade uit Japan kost je al gauw 800-900 euro als het niet meer is.

Hebben mensen hier ervaring met enige specialisten die radiateuren maken?

En weet iemand of de fd2 radiateur vergelijkbaar is met oudere ctr's?
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Dont think you would need a bigger radiator...

Should be the same size as the Ep3/Dc5 rads.

What water temp do you run on track?
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Benjdmin wrote:Dont think you would need a bigger radiator...

Should be the same size as the Ep3/Dc5 rads.

What water temp do you run on track?

Dunno but oil is reaching critical levels,..

A bigger radiator keeps the block also cooler, stock radiator is pretty thin
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

What are critical levels?
Stock maybe thin but the surface area is big.

(zit ik zomaar engels te typen)
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Oliekoeler nemen?
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

@ Miguel: 140 graden op de sandwich plate, dus het zal wel wat warmer worden in de carterpan.
Oppervlakte is idd groot maar wel dun.

@ Delta_lima: Oliekoeler heb ik ook al in het achterhoofd gehouden maar dat is meer een laatste optie :)

p.s heb van Keung vernomen dat de radiator van de FD2 gelijk zou zijn als die van een US Civic 1.8 sedan
EK20A
Posts: 244
Joined: Wed Apr 30, 2008 9:31 pm

Post by EK20A »

Heeft Koyo geen opties? Ik kom regelmatig in de UK en kan er best een keer een meenemen voor je! Je zou eventueel ook mijn koyo mogen passen die ligt nu toch los in het rek. Is van het DC5 / EP3 type..
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

EK20A wrote:Heeft Koyo geen opties? Ik kom regelmatig in de UK en kan er best een keer een meenemen voor je! Je zou eventueel ook mijn koyo mogen passen die ligt nu toch los in het rek. Is van het DC5 / EP3 type..

Koyo=koyorad?

Ja als ze er 1 hebben voor de FD2 zou je er best 1 mee mogen nemen.
Ik geloof dat de DC5 / EP3 niet past.. de enige die rad die hetzelfde is de USDM civic 1.8liter +

Ik wil denk richting een 34-50mm radiator..
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

chris
Posts: 664
Joined: Tue Mar 29, 2005 10:44 pm

Post by chris »



KA-CHING!
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

grotere caterpan? deed wonderen voor mij

en anders gewoon radiateurboeren bellen of ze gewoon een dikkere maken voor je
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Martin.O wrote:grotere caterpan? deed wonderen voor mij

en anders gewoon radiateurboeren bellen of ze gewoon een dikkere maken voor je


k20a heeft al meer olie inhoud dan een b18 dus dat zou al beter moeten koelen?
Ik heb dus al een radiateurboer benaderd maar die heeft m'n radiateur nodig om het als referentie model te gebruiken.. geen zin om mijn radiateur te dismounten en dan te wachtte op een nieuwe..

@keung spoon etc is geen optie.. ik vind de radiateurs uit japan veels te overpriced...
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Why is the Oil cooler the last option?

Seems like the best one to me...
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Benjdmin wrote:Why is the Oil cooler the last option?

Seems like the best one to me...


Onze honda's hebben toch een water naar olie koeling,..
Dus als het water te warm word koelt die de olie ook slechter,.. grotere capaciteit radiator lijkt me de oplossing..

+ olie cooler moet ik veel aanpassen :)

Begin wel met een radiator change.. meten is weten
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Ook gelijk een koudere thermo-schakelaar, thermostaat en radiateurdop met 1.3 bar toepassen.
Locked