het grote niemand snapt er iets van probleem + het vervolg..

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Guest

Post by Guest »

LCR wrote:Ik zal dat onthouden.......... :wink:

:?:
LCR

Post by LCR »

crxke wrote:
LCR wrote:Ik zal dat onthouden.......... :wink:

Dat RJ van TCC de enige hoop is bij onbegrijpelijke Honda problemen.
Guest

Post by Guest »

EGR was gaar zoals ik al dacht, problems fixed finally :-) :twisted:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Je hebt helemaal geen EGR...
Guest

Post by Guest »

sorry FITV bedoelde ik, die onder de gasklep. my mistake :wink:
Ik heb al zoveel afkortingen en dingen gelezen die bij elke auto anders noemen..
afgekoppeld en ie viel niet meer terug in toeren.
Wel nog 1 raar ding meegemaakt.
Na 8u werken olie gecheckt, was ie ineens minder dan half. (stond al 8u stil dus)
Zo snel mogelijk tankstation gereden en 2liter olie bijgekocht, nu gisterenmorgen check ik em weer.
Zit er ineens 2liter teveel in :shock: :-?
Olieprop fzo mogelijk :?:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Een Fast idle valve heeft hij ook niet. De ITR heeft alleen de IACV klep aan de achterkant van de intake zitten, meer niet. En die wil wel eens vuil zijn. Schoonmaken moet meestal genoeg zijn.

Oja, en als het peil op de helft staat moet een halve liter olie genoeg zijn om hem weer aardig op peil te krijgen hoor..
wesjes

Post by wesjes »

Bijvullen moet je sowieso in stapjes doen en niet gelijk alles erin gooien :O
Guest

Post by Guest »

Ok is acura dan die een FITV heeft. :-)
Want in die acura integra service manual die ik heb staan heel andere dingen.
Vond het enigzins al raar, volgens die manual stond er dat in mn gasklep net voor die vlinderklep 2 gaatjes moesten zijn voor IACV en FITV.
Vond al raar dat ik daar niks vond.
Anyway ik heb die 2 leidingen met koelwater onder mn gasklep dichtgemaakt, weapon-R luchtfilter met box gestoken, daarna nog C-pillar bar en 2 4-puntsgordels en toen ik em daarna startte had ie geen prob meer.
Onderweg is nog wel 1 van die 2 afdichtingen van die leidingen erafgevlogen (had er bout ingedraaid om ze af te dichten want had niks anders voorhanden), en toen kreeg ie het weer lichtjes.
Dus ben wel redelijk zeker dat het daaraan ligt :-)
Dadelijk weer ff dichtmaken en verder installeren.

Van die olie heb ik niet alleen met itr, had ik ook met del sol.
Gans raar.
Net zoals het feit dat er 3,5liter inzat volgens garage en dat ie na een halve liter al terug compleet vol is. :lol:
Maja 1ste keer dat ik "olie moest bijvullen"
Weet ik dan ook weer :-)
Maar toen had ie het echt erg, dag ervoor reed ie perfect, toen ik daarna ermee van het werk vertrok was rijden niet te doen, overal schokken, toeren die bleven steken, ik kon gewoon niet normaal rijden :-?

@wesjes; als ik 1st over de autostrade rij en dan direct stop aan een tankstation kan ik nooit weten hoeveel er net inzit, want dan hangt de helft nog in m'n blok
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Dus je hebt je gasklepverwarming afgedopt en denkt nu dat je probleem over is? Dream on.....
Guest

Post by Guest »

ofwel moet het de luchtfilter geweest zijn, maar daarvoor viel ie terug in toeren als ik afremde, maar echt laag.
Nu blijft ie gewoon staan.
Blijft stabiel draaien en valt niet meer terug in toeren als is ik op mn gas druk.
Al genoeg km's gedaan totnutoe en geen probs meer gehad dus, we'll see.
Benzinedruk is ook in orde en voltages ook.
mocht het ineens terug opduiken zoek ik dan wel verder.
Klinkt misschien raar, maar ik hoorde die bout al rijdende eruitvallen en toen begon ie terug lichtjes terug te vallen, hoe onmogelijk het ook is..
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Die bout? Welke bout?
hardcorehonda

Post by hardcorehonda »

Gaskleppie wrote:Die bout? Welke bout?

Die hij gebruikt heeft om de handel af te doppen.... :-?
integra

Post by integra »

MLM

Post by MLM »

hardcorehonda wrote:
Gaskleppie wrote:Die bout? Welke bout?

Die hij gebruikt heeft om de handel af te doppen.... :-?

Whahaa, duh dat ie eruit valt, daar zit niet eens schroefdraad in! Tis ook voor het eerst dat ik hoor dat iemand daar een bout in steekt. Vind het wel hardcore hobbybob-tuning hoor ..
Guest

Post by Guest »

leiding + 1mm oversized bout = heel vast hoor kerel :wink:
Nu zit er weer 1ntje in maar wel wat vaster gezet dan de vorige, die was er maar snel ingegooid.
Guest

Post by Guest »

was btw maar weer voor 1 dag.
Bij het ophalen van mijn rota's met itr639 IACV opnieuw afgesteld, ging ie weer een dag normaal.
Volgende dag weer genaaid, nu net IACV goed schoongemaakt, geeft volgens mij nog niet het juiste resultaat.
Als ik em 2-3keer ff op z'n gas duw en los valt ie nog terug naar 2-400toeren, aarzelt ie ff een halve seconde om stil te vallen en gaat ie terug naar 900.
ECU is wel nog niet gereset, doe ik morgen wel eens als ie goed warm staat.

Wat me wel opvalt is laatste dagen dat ie ineens een raar soort ik weet niet hoe ik het moet noemen "gebrubbel" voortbrengt. Komt van de luchtfilter, precies of ie aan het stikken is als ik stilsta.
Zuigt zo in stukjes lucht aan, mar precies niet genoeg of ie kan precies niet genoeg aanzuigen.
Als ik mijn ruit opendoe hoor ik het tot in de auto.
lijkt net of mijn luchtfilter zeepbellen aan het blazen is :lol:

dus totnutoe;

-luchtfilter nieuw
-benzinefilter nieuw
-IACV gecleand
-oliedrukleiding (carterontluchting) en oil catch can nieuw
-benzinedruk gecheckt, goed
-voltages, goed
-massa's, goed
-rubberen slangen, goed

overblijvend;
-ECU reset en opnieuw IACV afregelen
-PCV
-pakking
-ontsteking?

I'm running out of options.. :!:
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Nou maak je volgens mij elke keer de fout door de toerenteller verkeerd af te lezen. Tel de streepjes maar eens. Een motor kan niet tot 200 toeren terug vallen, dan is hij uit. Zo laag geeft de toerenteller ook niet aan. Het onderste streepje is welliswaar 0 maar de volgende daar vlak boven is 500 rpm en niet 200 rpm.
Kijk je niet gewoon verkeerd en kloppen daarom je uitspraken soms niet helemaal?
Image
ITR639

Post by ITR639 »

Heb je de IACV nu al schoongemaakt? Dat maakte bij mij toch een merkbaar verschil. Daarna stationair opnieuw regelen.
Bij mijn ITR zat het probleem bij koud starten. Draaide eerst op 500, om dan te schommelen tussen 500 en 900, en daarna pas stilaan te stijgen naar 1500-1600.
Eerst dacht ik nog dat het met eCtune te maken had en temperatuurcorrectie bij koud weer. Maar blijkbaar niet.
Guest

Post by Guest »

Zal het zo zeggen, met mijn standaard vliegwiel zweefde ie ergens tussen 500 en 0, toen ging constant mijn batterijlamp aan als ie ging uitvallen en uit dus toen ging ie wel constant naar de 0.
Nu met mn lichter vliegwiel in het begin bleef ie op het onderste streepje (500 dus) hangen zonder batterijlicht. Nu valt ie gewoon los uit zonder enig lichtsignaal.
Nu heb ik gisteren de IACV compleet schoongemaakt, zat inderdaad volledig dicht.
Deze morgen reed ie zonder problemen, daarnet toen ik terugkwam van het werk viel ie weer dadelijk uit, niet vertrekken, bibberen als gek..
Heb nu net voltage stabilizer en nieuwe grounding kit geinstalleerd, en ik heb alles geschuurd van contactpunten en alles geaard wat er ook maar geaard kan worden.
Chassis 3x, inlaat, airco, gasklep, motorblok, rempomp.. Kan misschien stom klinken maar nu op deze moment aard ik liever teveel dan te weinig want ben het echt kotsbeu.
Daarna batterij afgesloten, uurtje gewacht en een kwartier laten inlezen met alle accesoires af.
Was wel op koude motor, want motor was na dat uur al afgekoeld.
Maar heb hem compleet laten opwarmen bij het inlezen en daarna nog even 5minuten warm laten draaien.
Morgen weet ik meer te vertellen.

Wat me vandaag wel opviel was dat de radio er terug ff ingestoken was en ik vond em geen klote vooruitgaan. Dus al rijdende radio er terug gewoon uitgesleurd en toen ging ie ineens weer veel beter.
Dus waarschijnlijk is het nog steeds een elektrisch probleem.
Voltage stabilizer geeft nochtans aan dat alles ok is.
Op het eerste zicht draait ie nu veel rustiger, maar dat was de vorige keren ook de 1ste dag.

@ITR 639; mijn probleem zit bij het vertrekken en -2-3000rpm.
Als ie het heeft wil hij niet bewegen voor ik 2-3000 toeren gas geef.
Dan vertrekt ie heel traag en van 3000 krijgt ie een duw en is hij normaal weg. onder de 3000 is traag rijden zo goed als onmogelijk, want dan begin ik na een paar seconden al te schokken, begint stilletjes en elke keer schok hij harder.
En zodra ik stationair opnieuw probeer te regelen gebeurt elke keer wat er bij jou thuis gebeurde.
Zodra ik de stekker terug insteek schiet hij naar 1500rpm, en daar blijft ie schommelen tussen 1400-1500.
ITR639

Post by ITR639 »

crxke wrote:mijn probleem zit bij het vertrekken en -2-3000rpm.
Als ie het heeft wil hij niet bewegen voor ik 2-3000 toeren gas geef.
Dan vertrekt ie heel traag en van 3000 krijgt ie een duw en is hij normaal weg. onder de 3000 is traag rijden zo goed als onmogelijk, want dan begin ik na een paar seconden al te schokken, begint stilletjes en elke keer schok hij harder.
En zodra ik stationair opnieuw probeer te regelen gebeurt elke keer wat er bij jou thuis gebeurde.
Zodra ik de stekker terug insteek schiet hij naar 1500rpm, en daar blijft ie schommelen tussen 1400-1500.

Nadat je de stekker terug steekt moet je even het contact uit zetten en daarna weer starten.
Ik durf niet zeggen of het aan het volgende ligt, maar heb je de ontsteking al open gedaan? En het rotortje en de contactpunten in het kapje bekeken?
Maarja soms doet hij het wel zoals het moet dus echt heel raar :-?
Locked