Skyline in de prak
-
Skyline in de prak
Vandaag zag ik een skyline in de prak op de dreef in almere. Was bij de praxis rond een uurtje of 13:00.....volgens mij was het een R33....zonde, er was nog een andere auto bij betrokken.
-
beetje vreemde opmerking.....
Kennelijk hebben jullie zelf niet in de gaten dat de CTR'S en ITR's net zo goed sjonnie bakken aan het worden zijn.
Vroeger zag je alleen serieuze liefhebbers met centjes rijden in een CRX EE8.
Op moment dat ze betaalbaar werden zag je op de CRX club meetingen het petjes volk met blikken bier uit de auto stappen.
Dezelfde omslag is nu gaan de met de "ELITE" status van de typeR die sommige van jullie er zelf aan hebben gegeven.
Face it.... een Itr is net zo goed een sjonnie gti bak als een skyline en een oudere M3.
Je hebt sonnies bij alle merken en alle auto types... net zo goed als dat je bij alle merken mensen hebt die denken dat ze tot de ELITE behoren omdat ze een bepaald type auto rijden.
Je kan jezelf ook te serieus nemen..... relax
Heb gewoon een beetje respect voor een andere liefhebber en maak niet direct de vreemde conclusie die hier nu getrokken wordt.
Ik ken liefhebbers die Golf GTI rijden die stukken respectvoller omgaan met medeliefhebbers.
Kennelijk hebben jullie zelf niet in de gaten dat de CTR'S en ITR's net zo goed sjonnie bakken aan het worden zijn.
Op moment dat ze betaalbaar werden zag je op de CRX club meetingen het petjes volk met blikken bier uit de auto stappen.
Dezelfde omslag is nu gaan de met de "ELITE" status van de typeR die sommige van jullie er zelf aan hebben gegeven.
Face it.... een Itr is net zo goed een sjonnie gti bak als een skyline en een oudere M3.
Je hebt sonnies bij alle merken en alle auto types... net zo goed als dat je bij alle merken mensen hebt die denken dat ze tot de ELITE behoren omdat ze een bepaald type auto rijden.
Heb gewoon een beetje respect voor een andere liefhebber en maak niet direct de vreemde conclusie die hier nu getrokken wordt.
Ik ken liefhebbers die Golf GTI rijden die stukken respectvoller omgaan met medeliefhebbers.
hardcorehonda wrote:beetje vreemde opmerking.....
Klopt ook wel.
Als je op andere fora kijkt en hier zie je toch wel een duidelijk verschil hoor.
Waar het soms de normaalste zaak is om een ander uit te schelden of sukkel te noemen.
Dat volk rijdt over het algemeen toch wel in wat meer betaalbare autos.
Elite status zal ik het in iedergeval niet noemen.
Gezeligheid wat opsteken en lol hebben heeft hier vergeleken betreffende de voorang op stoerdoenerij.
New kids figuren...... :x
Demian.
@HardcoreHonda,
Ik doelde het ook niet op het feit dat wij boven hun staan.
Ik ken helaas genoeg mensen die een R33 halen en meteen willen driften. En denken dat ze de aller beste zijn, helaas krijg je dan genoeg mensen die hem om een lantaarnpaal vouwen of ergers. Dat is de groep waar ik moeite mee heb.
Verders niks
Ik ken helaas genoeg mensen die een R33 halen en meteen willen driften. En denken dat ze de aller beste zijn, helaas krijg je dan genoeg mensen die hem om een lantaarnpaal vouwen of ergers. Dat is de groep waar ik moeite mee heb.
Verders niks
'98 JDM Integra Type-R
en daar ben ik het dan weer net niet mee eens
over het algemeen rijden er alleen maar ECHTE honda liefhebbers in een R
en skyline is dan toch meer iets van: "ik heb een skyline" ja het is wel een grappige bak
met aardig wat vermogen
maar er rijden heeeel weinig mensen in een R die weinig tot niks met Honda hebben
sorry ben het helaas niet met je eens
en skyline is dan toch meer iets van: "ik heb een skyline" ja het is wel een grappige bak
met aardig wat vermogen
maar er rijden heeeel weinig mensen in een R die weinig tot niks met Honda hebben
Spons wrote:en daar ben ik het dan weer net niet mee eens
met aardig wat vermogen
Dat heeft er misschien ook mee te maken dat de Skyline dan wat bekender is onder het motto "snelle auto"
Een Type-R met bijv. een 1.8.... velen haken dan al af.
Een 1.8 kan toch niet echt snel zijn he :razz:
Zoals je al zegt, mensen die niks van Honda weten....
die gaan voor de liters en verwachten hierbij veel vermogen.
L4urenZ wrote:@HardcoreHonda,
Verders niks
Ik snap wat je bedoeld maar ik ben het niet met je eens.
Ik zelf had een Nissan Skyline en ben met die auto begonnen met driften.
Hoe ga je het anders leren dan met de auto die je hebt ermee te trainen.
Dat het bij de ene fout gaat en em om een paal heen vouwt ... jammer.
Ik ben zo verstandig geweest om het op een drift track te trainen en op grote open parkeer plaatsen midden in de naht wanneer er helemaal niemand in de buurt was.
Ben ik petjes volk????
Absoluut niet.. !!! ( ik heb nooi een petje op, je zal me ook nooit met een biertje, pret sigaret of wat dan ook zien mijn ouders drinken ook niet en heb nooit het nut ervan gezien om alcohol te nuttigen maar dat doet er niet toe)
Ik heb mijn skyline gekocht om wat het is.
Voor mij de meest legendarische de R32, de gene die zoveel racen won en dat er steeds meer handicap's werden toe gevoegd door de race bond om het voor de andere deelnemers mogelijk te maken om ook te winnen totdat ze de R32 verbannen hebben uit de competitie omdat het voor de rest van de deelnemers niet meer te doen was.
Met zo'n gedachte heb ik die van mij aangeschaft een auto waar ik alleen maar van kon dromen in 1992
Ik had toen ik naar een op zoek ging het geluk dat dit een voormalig drift auto was.
Deze Had ook nog een drift deukje op het achter paneel.
Sjonnies heb je bij ieder merk en ieder type voertuig.
Ik heb ook ITR, CTR en ATR, RSX sjonnies gezien..
Op de Curacao was het een tijdje zelfs zo dat ik op een gegeven moment dat je bijna dacht dat men de RSX'en met een volle spaarkaart bij de supermarkt kreeg, overal en iedereen had er een.
Hier in nederland heb ik ook al een aantal tupperware ITR en CTR's gezien.
Het gaat niet om de auto, mocht iemand gewoon het geld hebben en de auto mooi vinden dan word het gekocht en dat kan een sjonnie zijn of een liefhebber.
-
ITR DC2 wrote:Spons wrote:en daar ben ik het dan weer net niet mee eens
met aardig wat vermogen
Dat heeft er misschien ook mee te maken dat de Skyline dan wat bekender is onder het motto "snelle auto"
Een Type-R met bijv. een 1.8.... velen haken dan al af.
Een 1.8 kan toch niet echt snel zijn he :razz:
Zoals je al zegt, mensen die niks van Honda weten....
die gaan voor de liters en verwachten hierbij veel vermogen.
Ben ik het ook niet mee eens.
Men haakt vaak af van een honda omdat het een gewone ( voor niet liefhebbers een Saaie) uitstraling heeft.
Men weet dat honda's vlotte auto's zijn.
Kijk maar naar de tig tupperware civic's en CRX'en die rond rijden .
Die kopen ze ook niet om dat ze sloom zijn.
De ITR hebben ze ook in alle need for speeds gezien en oof in de fast en furious etc met zien ze wel en weten het wel.
Maar een skyline komt exotischer over.
Ik heb een Skyline klint stoerder dan dat je in een gezeld schap zegt ik heb een Integra. ( een honda liefhebber zal natuurlijk een integra interresanter vinden klinken)
Ik had verleden een gesprek met iemand die mijn sleutel op tafel zag liggen en begon meteen van ben je ook zo'n k*t antiliaan met een civic.
Waarop ik antwoorde nee ik ben een surinamer met een Type-R waar ik een onbegrijpende blik kreeg en de reactie .. een pot nat.
De auto's hebben gewoon een compleet andere uitstraling en zijn ook niet vergelijkbaar met elkaar.
En het heeft niets met vermogen te maken.
Persoonlijk heb ik liever een achterwiel of vierwiel aan gedreven auto met turbo. ( dat vind ik gewoon leuker speelgoed)
Maar ik wou ooit eens een ITR bezitten ( omdat ik het persoonlijk een mooie auto vind en om het verhaal en de techniek die erachter zit, wat mij zeer aanspreekt) eveneens als dat ik ooit een EK9 Type R wil bezitten en een S2000.
Die komen nog wel een keer.
Ik ben nu 26 en heb in totaal al 16 auto's gehad.
Voor mij staat er toch nog een R33/34 GT-R of Supra op de verlang lijst.
Die komen er ook wel een keer.
Maar heeft niets met liters te maken maar met smaak.
Niet voor het een of ander maar wil iemand die kam waar je iedereen over scheert ff wegleggen.
Of het een liefhebber is of niet valt niet af te leiden aan de auto die hij rijd. Dat hij er ongetwijfeld hard voor gespaard heeft en nu met een schade auto zit is gewoon klote voor die gast. Zou jij blij worden als er zaken als bovenstaand over je geschreven wordt als je je CTR, ITR of ATR in de puinpoeder hebt gereden??
Man man man, beetje merken liefde is goed maar om nou meteen te zeggen dat hij een sjonnie is en dat het een drift ongeval was?
Of het een liefhebber is of niet valt niet af te leiden aan de auto die hij rijd. Dat hij er ongetwijfeld hard voor gespaard heeft en nu met een schade auto zit is gewoon klote voor die gast. Zou jij blij worden als er zaken als bovenstaand over je geschreven wordt als je je CTR, ITR of ATR in de puinpoeder hebt gereden??
Man man man, beetje merken liefde is goed maar om nou meteen te zeggen dat hij een sjonnie is en dat het een drift ongeval was?