het grote niemand snapt er iets van probleem + het vervolg..
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Mullens heeft mij verteld dat hij zelf niet kon zeggen waar het juist zat.
Ze hebben gewoon alle massakabeld losgehaald en nagekeken.
Bleken allemaal in orde.
Daarna hebben ze alle contacten van de massakabels en alle massapunten opgeschuurd en toen was het probleem weg.
Versnellingsbaksteun had er niet rechtstreeks iets mee te maken, is waarschijnlijk gebeurd toen ik mijn koppeling kapot had gereden.
Maar dat was de oorzaak dat ik overal zo moeilijk vertrokken raakte, en het toerental meestal tot 2-3000rpm moest laten komen voor er beweging inkwam.
Omdat die versnellingsbak dus bewoog gaf die een hele hoop vibraties, waardoor die stang die in je koppeling gaat zo'n beetje in-uit schoof.
Dat maakte normaal vertrekken onmogelijk en daardoor vertrok ik overal in schokken, precies als een mongool die niet kan rijden..
Ze hebben gewoon alle massakabeld losgehaald en nagekeken.
Bleken allemaal in orde.
Daarna hebben ze alle contacten van de massakabels en alle massapunten opgeschuurd en toen was het probleem weg.
Versnellingsbaksteun had er niet rechtstreeks iets mee te maken, is waarschijnlijk gebeurd toen ik mijn koppeling kapot had gereden.
Maar dat was de oorzaak dat ik overal zo moeilijk vertrokken raakte, en het toerental meestal tot 2-3000rpm moest laten komen voor er beweging inkwam.
Omdat die versnellingsbak dus bewoog gaf die een hele hoop vibraties, waardoor die stang die in je koppeling gaat zo'n beetje in-uit schoof.
Dat maakte normaal vertrekken onmogelijk en daardoor vertrok ik overal in schokken, precies als een mongool die niet kan rijden..
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
vtec vince wrote:Ik vind het nog erger dat crxke netjes aan de garage vraagt om erna te kijken en dat ze het als bullsh*t afdoen.
Had je veel ellende en koppijn gescheelt![]()
was met ECT-sensor ook met het temperatuurprobleem in het begin.
Toen bekeken ze mij ook precies alsof ik iets buitenaards zei.
Versnellingsbak was opengeweest, de lip van de veer lag er los in en itr reed langs geen kanten, was volledig in orde volgens hun en dan zeiden ze nog tegen mij "hoe rijde gij daarmee?"
Ik kan het niet genoeg zeggen, alle belgen blijf aub uit de buurt van hondagarage D'ieteren in Mechelen.
Hoe meer ik erover informeer hoe meer klooiverhalen ik hoor bovenkomen van die garage.
Ik wil iemand anders alle shit en geldverlies besparen die ik er heb meegemaakt.
Ik weet nog dat ze zeiden tegen mij]
Maar gelukkig gaat ie weer als de brandweer :lol:[/quote]
Vibreren ook, avid torque mounts zitten erop en ik zie mn middelste luchtroosters en mn achteruitkijkspiegel er zo bijna aftrillen :lol:
wegligging is wel fel verbeterd, veel preciezer :-)
En hierbij wil ik iedereen nog eens bedanken die mij verdergeholpen heeft in dit topic, hartelijk bedankt!
jullie tips hebben mij zeer goed op weg geholpen waar de "echte mechaniekers" hopeloos faalden.
crxke wrote:Omdat die versnellingsbak dus bewoog gaf die een hele hoop vibraties, waardoor die stang die in je koppeling gaat zo'n beetje in-uit schoof.
Dat maakte normaal vertrekken onmogelijk en daardoor vertrok ik overal in schokken, precies als een mongool die niet kan rijden..
Omdat je versnellingsbaksteun los zat? Of bedoel je dat je hele bak los van het blok zat?
Ik snap nog steeds niet wat het probleem is of was.
schroefdraad was kapot, meer hebben ze me bij mullens niet gezegd.
Maar ik dacht dat het een steun met verticale schroef is, dus dan had ie gewoon een stuk over waarover ie lekker naar voor en achter kon schuiven.
Ik weet wel dat ze hem moeten uitboren hebben en er een hele hoop last mee gehad hebben. Omdat de blok niet kon kantelen zoals bovenaan en aan die steun dus bijna niet aan te raken was.
@Sinister; ik zeg niet dat ze altijd zo'n flaters begaan als die van mechelen, maar als je een koppeling moet vervangen en je ziet of voelt zoiets niet ben je volgens mij toch stekeblind.
Maar ik dacht dat het een steun met verticale schroef is, dus dan had ie gewoon een stuk over waarover ie lekker naar voor en achter kon schuiven.
Ik weet wel dat ze hem moeten uitboren hebben en er een hele hoop last mee gehad hebben. Omdat de blok niet kon kantelen zoals bovenaan en aan die steun dus bijna niet aan te raken was.
@Sinister; ik zeg niet dat ze altijd zo'n flaters begaan als die van mechelen, maar als je een koppeling moet vervangen en je ziet of voelt zoiets niet ben je volgens mij toch stekeblind.
en het vervolg, want de blijdschap was van korte duur..
'smorgens vertrek ik vandaag dus weer naar mijn werk.
Een km verderop is een tankstation, en ik besluit ff mijn bandendruk te gaan checken.
50meter voor ik het tankstation opdraai ontkoppel ik al en laat ik me rustig uitbollen.
En rara wat gebeurt er? wack, toeren weer naar 200 en daar blijft ie weer hangen. gekworden :evil:
Ik stop en de toeren blijven weer gewoon op 200 staan als ervoor zonder gas geven.
Had de dag ervoor al wel iets in de gaten, ik moest filerijden en ik sloeg er niet in onder de 2000rpm in z'n 1 en 2 te rijden zonder dat ie automatisch begon te schokken.
Toeren als ik stilstond wilden soms wel eens spontaan van 1000 naar 1300 toeren knallen, om dan 5-10seconden later weer naar normaal te zakken.
Maar omdat ie perfect reed dacht ik who cares, zal wel die gaar verkeerd afgestelde EACV zijn ofzo die ik nog moet laten bijregelen.
Maar vandaag deed ie weer hele reis klote, minder klote dan ervoor maar nog steeds.. klote :-)
Wat me wel opviel was dat het schermpje van de radio gewoon nooit meer oplichtte.
Dus nadat ik net van mijn werk buitenkwam dacht ik smijt die radio eruit, hier en nu. :x
Toen vertrok ik, achteruit ging nog ff klote maar vanaf dat ik in z'n 1 vooruit begon te rijden reed ie weer doodnormaal.
Ik dacht ja, was gewoon die stomme radio die kortsluiting gaf en nu ben ik ervanaf.
40 km gereden, alles ok.
Toen begon ie ineens weer zodra ik moest vertrekken en ik gaf gas en koppeling los naar 200 toeren te schieten ff.
Soms wel soms niet, dus 50% van de tijd vertrok ie doodnormaal en 50% van de tijd knalde ie ineens naar 200 toeren zodra ik de koppeling losliet.
Schokken doet ie nog lichtjes, maar veel minder dan gisteren.
En zodra ie weg is rijdt hij perfect, het is gewoon het vertrekken en -2000rpm rijden.
Vrijdag proberen IACV/EACV, FITV, idle af te regelen, misschien dat dat iets helpt.
EACV staat normaal nog volledig open door die foolio's van de garage.
Misschien eens gaskabel proberen iets strakker te trekken, dan zou ie normaal toch ook vlotter moeten vertrekken gok ik.
En testen testen testen nu ik tijd heb.
Maar snappen nee, dat doe ik het al lang niet meer :roll:
er gek van worden daarintegen..
@ MLM
Wat ik uit mullens zijn uitleg zo ongeveer kon opmaken was dat het een rubberen versnellingsbaksteun was, waarvan de schroefdraad kapot was. Ik gok op iets in de aard van dat de steun de moer stuk heeft losgeduwd en daarna vastgezet.
Dan zit er paar mm-cm speling waar de steun vrije ruimte heeft om te bewegen over de vrijgekomen schroefdraad.
En zodra ik dus remde schoof hij naar voor met het gewicht van de auto mee.
Zodra ik hard optrok schoof ie mee naar achter met het gewicht van de auto mee.
Dat is wat ik eruit kon opmaken tenminste, was een van hak op de tak uitleg dusja.
'smorgens vertrek ik vandaag dus weer naar mijn werk.
Een km verderop is een tankstation, en ik besluit ff mijn bandendruk te gaan checken.
50meter voor ik het tankstation opdraai ontkoppel ik al en laat ik me rustig uitbollen.
En rara wat gebeurt er? wack, toeren weer naar 200 en daar blijft ie weer hangen. gekworden :evil:
Ik stop en de toeren blijven weer gewoon op 200 staan als ervoor zonder gas geven.
Had de dag ervoor al wel iets in de gaten, ik moest filerijden en ik sloeg er niet in onder de 2000rpm in z'n 1 en 2 te rijden zonder dat ie automatisch begon te schokken.
Toeren als ik stilstond wilden soms wel eens spontaan van 1000 naar 1300 toeren knallen, om dan 5-10seconden later weer naar normaal te zakken.
Maar omdat ie perfect reed dacht ik who cares, zal wel die gaar verkeerd afgestelde EACV zijn ofzo die ik nog moet laten bijregelen.
Maar vandaag deed ie weer hele reis klote, minder klote dan ervoor maar nog steeds.. klote :-)
Wat me wel opviel was dat het schermpje van de radio gewoon nooit meer oplichtte.
Dus nadat ik net van mijn werk buitenkwam dacht ik smijt die radio eruit, hier en nu. :x
Toen vertrok ik, achteruit ging nog ff klote maar vanaf dat ik in z'n 1 vooruit begon te rijden reed ie weer doodnormaal.
Ik dacht ja, was gewoon die stomme radio die kortsluiting gaf en nu ben ik ervanaf.
40 km gereden, alles ok.
Toen begon ie ineens weer zodra ik moest vertrekken en ik gaf gas en koppeling los naar 200 toeren te schieten ff.
Soms wel soms niet, dus 50% van de tijd vertrok ie doodnormaal en 50% van de tijd knalde ie ineens naar 200 toeren zodra ik de koppeling losliet.
Schokken doet ie nog lichtjes, maar veel minder dan gisteren.
En zodra ie weg is rijdt hij perfect, het is gewoon het vertrekken en -2000rpm rijden.
Vrijdag proberen IACV/EACV, FITV, idle af te regelen, misschien dat dat iets helpt.
EACV staat normaal nog volledig open door die foolio's van de garage.
Misschien eens gaskabel proberen iets strakker te trekken, dan zou ie normaal toch ook vlotter moeten vertrekken gok ik.
En testen testen testen nu ik tijd heb.
Maar snappen nee, dat doe ik het al lang niet meer :roll:
er gek van worden daarintegen..
@ MLM
Wat ik uit mullens zijn uitleg zo ongeveer kon opmaken was dat het een rubberen versnellingsbaksteun was, waarvan de schroefdraad kapot was. Ik gok op iets in de aard van dat de steun de moer stuk heeft losgeduwd en daarna vastgezet.
Dan zit er paar mm-cm speling waar de steun vrije ruimte heeft om te bewegen over de vrijgekomen schroefdraad.
En zodra ik dus remde schoof hij naar voor met het gewicht van de auto mee.
Zodra ik hard optrok schoof ie mee naar achter met het gewicht van de auto mee.
Dat is wat ik eruit kon opmaken tenminste, was een van hak op de tak uitleg dusja.
Kan ik die zomaar ineens opblazen dan?
Btw keung dan zou het toch abnormaal zijn dat het soms gebeurt, soms niet. dan zou het toch altijd moeten zijn denk ik, en moet je dat toch kunnen zien op de scanner in de garage? Want ze vinden geen enkele foutmelding, en boven 2-3000rpm werkt ie perfect.
Gisteren toen ie van Mullens kwam ook, 30km geen enkele hapering whatsoever.
Ik moet nog wel zeggen dat het vorige echt een massaprobleem was en nu opgelost is, mijn ruitenwissers, dashbordlichtjes.. werken op normale snelheid nu, alles behalve display van de radio dan. Al merk ik soms nog wel vertraging in de ruitenwissers, maar die vertraging is echt heel klein.
Nog ff wat bijkomende misschien nuttige info;
- Starten gaat perfect, slaat direct aan.
- Als ie terugvalt naar 200RPM bij het vertrekken valt de gaspedaal precies gewoon dood, want dan geef ik wel een deel gas maar gebeurt er gewoon niks, zelfs amper motorgeluid.
- Heel stil onder -2500RPM rijden in zijn 1 en 2 gaat gewoon niet, maximum 10meter en dan begint ie stilletjesaan te schokken en steeds harder en harder.
- Als ik stilsta schiet hij dus geregeld ineens voor 10 seconden 500RPM naar boven, waarbij ie heel rumoerig wordt en precies niet meer 100% in juiste volgorde ontsteekt
- startRPM; 1800, normaal RPM; 900-1000, low RPM; 750-600, tiltslaRPM; altijd 200 zonder schokken of whatever.
Met het originele vliegwiel viel ie toen stil en ging constant het lampje van de batterij aan uit.
Met fidanza 4,3kg vliegwiel blijft ie bewegingsloos hangen op 200 zonder batterijlamp.
- Stilvallen gebeurt steeds tussen het 2de-3de streepje van de temperatuurmeter (echt vast moment, valt op). En altijd als ik net vertrokken ben en lange afstand in z'n 5 moeten rijden heb zonder te moeten stoppen. Als ik dan ineens compleet moet stoppen is het gegarandeerd prijs.
- Terugvallen naar 200RPM gebeurt bijna altijd als ik veel moeten stilstaan heb, ofwel als ik weer lange afstanden constant in z'n 5 moet doen.
- Als ie gaat stilvallen of op 200RPM staat, en ik gas ff een minuut hevig door dan komt hij terug naar gewone 900-1000RPM
- Sinds gisteren valt hij heel traag terug in toeren bij afremmen, behalve als hij zijn kuren heeft dan.
Ben nu al hele nacht aan het lezen hierover en de volgende opties blijven open:
- Vacuüm (boel gaan natmaken en lekken opsporen)
- PCV (ff in blazen of ff dichthouden en kijken wat er gebeurt)
- EGR (gewoon bypassen en dichtmaken)
- IACV (schroef bjdraaien voor hogere idle proberen te krijgen)
- Ontstekingsrotor (checken op carbonaanslag, verkleuring, schroef, oververhitting?)
- Bougies/bougiekabels (kleur, verbrand..)
- TPS (4,5V)
- Benzinepomp (vuil erin, te weinig druk)
- krukas sensor (?, lees ik ook op veel plekken en al stilstaand draait de itr niet echt zuiver meer, zit precies soms misfiring in..)
- Doorgebrand hoofdrelais/brandstofrelais
- O2 sensor/lambdasonde
- ECU?
Dingen die al gebeurd zijn;
- Brandstoffilter vervangen (1 dag perfect gereden)
- gasklep schoonmaken (1-2 dagen "perfect" gereden, was nog voelbaar maar slecht heel lichtjes)
- Massa controleren en bijschuren (1 dag perfect gereden)
- Alternator
Stap 1 is nu zien of er geen dichting uitzet bij warmte, of ander vacuümlek of dichtzittende darmpjes, EGR bypassen, IACV proberen netjes af te regelen, andere luchtfilter er eindelijk opzetten, PCV testen, IACV ff grondig cleanen samen met gasklep en MAF sensor ed., nieuwe bougies halen, Ontstekingsrotor ff controleren op carbonaanslag ed, voltage stabilizer installeren, kijken of er lucht in het koelwater zit...
Benzinepomp hou ik als laatste als al de rest nog niet zou werken.
Desnoods probeer ik em opnieuw in te lezen met een iets hogere idle, misschien dat dat wel helpt.
Maar kan iemand me zeggen hoe je de rijdende benzinedruk meet? Kan gewoon stilstaand gasgeven deze waarde ook aangeven of niet.
En als deze opties gebruikt zijn ja.. Dan weet ik het echt niet meer :-)
Laat het gokken verdergaan zou ik zeggen..
Ik hoop dat iemand iets duidelijk heeft aan mijn uitleg, probeer hem zo uitgebreid en gedetailleerd mogelijk te doen.
Because I am really getting tired of this shit.. :evil:
Btw keung dan zou het toch abnormaal zijn dat het soms gebeurt, soms niet. dan zou het toch altijd moeten zijn denk ik, en moet je dat toch kunnen zien op de scanner in de garage? Want ze vinden geen enkele foutmelding, en boven 2-3000rpm werkt ie perfect.
Gisteren toen ie van Mullens kwam ook, 30km geen enkele hapering whatsoever.
Ik moet nog wel zeggen dat het vorige echt een massaprobleem was en nu opgelost is, mijn ruitenwissers, dashbordlichtjes.. werken op normale snelheid nu, alles behalve display van de radio dan. Al merk ik soms nog wel vertraging in de ruitenwissers, maar die vertraging is echt heel klein.
Nog ff wat bijkomende misschien nuttige info;
- Starten gaat perfect, slaat direct aan.
- Als ie terugvalt naar 200RPM bij het vertrekken valt de gaspedaal precies gewoon dood, want dan geef ik wel een deel gas maar gebeurt er gewoon niks, zelfs amper motorgeluid.
- Heel stil onder -2500RPM rijden in zijn 1 en 2 gaat gewoon niet, maximum 10meter en dan begint ie stilletjesaan te schokken en steeds harder en harder.
- Als ik stilsta schiet hij dus geregeld ineens voor 10 seconden 500RPM naar boven, waarbij ie heel rumoerig wordt en precies niet meer 100% in juiste volgorde ontsteekt
- startRPM; 1800, normaal RPM; 900-1000, low RPM; 750-600, tiltslaRPM; altijd 200 zonder schokken of whatever.
Met het originele vliegwiel viel ie toen stil en ging constant het lampje van de batterij aan uit.
Met fidanza 4,3kg vliegwiel blijft ie bewegingsloos hangen op 200 zonder batterijlamp.
- Stilvallen gebeurt steeds tussen het 2de-3de streepje van de temperatuurmeter (echt vast moment, valt op). En altijd als ik net vertrokken ben en lange afstand in z'n 5 moeten rijden heb zonder te moeten stoppen. Als ik dan ineens compleet moet stoppen is het gegarandeerd prijs.
- Terugvallen naar 200RPM gebeurt bijna altijd als ik veel moeten stilstaan heb, ofwel als ik weer lange afstanden constant in z'n 5 moet doen.
- Als ie gaat stilvallen of op 200RPM staat, en ik gas ff een minuut hevig door dan komt hij terug naar gewone 900-1000RPM
- Sinds gisteren valt hij heel traag terug in toeren bij afremmen, behalve als hij zijn kuren heeft dan.
Ben nu al hele nacht aan het lezen hierover en de volgende opties blijven open:
- Vacuüm (boel gaan natmaken en lekken opsporen)
- PCV (ff in blazen of ff dichthouden en kijken wat er gebeurt)
- EGR (gewoon bypassen en dichtmaken)
- IACV (schroef bjdraaien voor hogere idle proberen te krijgen)
- Ontstekingsrotor (checken op carbonaanslag, verkleuring, schroef, oververhitting?)
- Bougies/bougiekabels (kleur, verbrand..)
- TPS (4,5V)
- Benzinepomp (vuil erin, te weinig druk)
- krukas sensor (?, lees ik ook op veel plekken en al stilstaand draait de itr niet echt zuiver meer, zit precies soms misfiring in..)
- Doorgebrand hoofdrelais/brandstofrelais
- O2 sensor/lambdasonde
- ECU?
Dingen die al gebeurd zijn;
- Brandstoffilter vervangen (1 dag perfect gereden)
- gasklep schoonmaken (1-2 dagen "perfect" gereden, was nog voelbaar maar slecht heel lichtjes)
- Massa controleren en bijschuren (1 dag perfect gereden)
- Alternator
Stap 1 is nu zien of er geen dichting uitzet bij warmte, of ander vacuümlek of dichtzittende darmpjes, EGR bypassen, IACV proberen netjes af te regelen, andere luchtfilter er eindelijk opzetten, PCV testen, IACV ff grondig cleanen samen met gasklep en MAF sensor ed., nieuwe bougies halen, Ontstekingsrotor ff controleren op carbonaanslag ed, voltage stabilizer installeren, kijken of er lucht in het koelwater zit...
Benzinepomp hou ik als laatste als al de rest nog niet zou werken.
Desnoods probeer ik em opnieuw in te lezen met een iets hogere idle, misschien dat dat wel helpt.
Maar kan iemand me zeggen hoe je de rijdende benzinedruk meet? Kan gewoon stilstaand gasgeven deze waarde ook aangeven of niet.
En als deze opties gebruikt zijn ja.. Dan weet ik het echt niet meer :-)
Laat het gokken verdergaan zou ik zeggen..
Ik hoop dat iemand iets duidelijk heeft aan mijn uitleg, probeer hem zo uitgebreid en gedetailleerd mogelijk te doen.
Because I am really getting tired of this shit.. :evil:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Gaskleppie wrote:Nou kom je weer met die enorme verhalen van wat er allemaal gebeurt, al lees ik niks nieuws.
Ga nou eerst die testen eens uitvoeren die ik je opgelegd heb!
Dat doet ie dus niet. Volgens mij kan ie em beter naar iemand met ervaring+kennis brengen incl een zak geld en zeggen dat het opgelost moet worden.
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
Lijkt me wel dat je de benzinedruk ook stilstaand kunt meten , door bv stationiar te laten draaien , half gas en volgas te geven.
Ik heb een benz.drukmeter op de benz.drukregelaar , daar kan ik zien op hoeveel bar hij staat.
En verder Gaskleppie zijn advies opvolgen...
Ik heb een benz.drukmeter op de benz.drukregelaar , daar kan ik zien op hoeveel bar hij staat.
En verder Gaskleppie zijn advies opvolgen...
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Ik zei toch morgen, dan heb ik tijd om de hele zooi ineens te doen.
Uitleg doe ik btw omdat nu die massa gemaakt is ie weer helemaal anders reageert, lijkt gewoon een ander probleem.
Morgen dadelijk beginnen met die EGR en IACV, denk eerlijkgezegd dat daar het probleem zit.
PCV vervangen we maar mee uit voorzorg.
Maarja waarschijnlijk is het toch al te laat, want ik gok dat m'n schraapringen al half toast zijn. Om nog maar te zwijgen krukas als versnellingsbak daar hele tijd op liggen duwen heeft maarja we zien wel.
@MLM;
Had ik al lang gedaan als iemand hier wist wat het was, maar iedereen waar ik em hier naartoe doe of iets over vraag komt uit de lucht gevallen en weet van niks..
EN voor de rest ben ik geen mechanic, en ik heb niemand die mij irl ook maar enige raad geeft. Kan het behalve de raad van de mensen hier allemaal zelf uitzooien :-)
Uitleg doe ik btw omdat nu die massa gemaakt is ie weer helemaal anders reageert, lijkt gewoon een ander probleem.
Morgen dadelijk beginnen met die EGR en IACV, denk eerlijkgezegd dat daar het probleem zit.
PCV vervangen we maar mee uit voorzorg.
Maarja waarschijnlijk is het toch al te laat, want ik gok dat m'n schraapringen al half toast zijn. Om nog maar te zwijgen krukas als versnellingsbak daar hele tijd op liggen duwen heeft maarja we zien wel.
@MLM;
Had ik al lang gedaan als iemand hier wist wat het was, maar iedereen waar ik em hier naartoe doe of iets over vraag komt uit de lucht gevallen en weet van niks..
EN voor de rest ben ik geen mechanic, en ik heb niemand die mij irl ook maar enige raad geeft. Kan het behalve de raad van de mensen hier allemaal zelf uitzooien :-)
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm