airbag gestolen, suggestie? alarm op motorkap

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
autodre

airbag gestolen, suggestie? alarm op motorkap

Post by autodre »

Van de Mitsibushi Colt is de airbag gestolen :-( Geen braaksporen niks. Enkel de motorkap op een kier.(accu los gehaald zodat de airbag niet ploft)

Nu heeft mijn Civic het standaard Honda alarm. Dus dat werkt enkel als je het pennetje van de deuren opentrekt.

Mijn vraag is, weten jullie of het OOK op de motorkap zit? En zo niet, is dat eenvoudig zelf te maken? Dat zodra je auto op slot staat, en je motorkap gaat open, het standaard alarm dus afgaat.
slydawg

Post by slydawg »

Bij je EP3 toch?
Zit erop bij standaard alarm, probeer het anders maar als je zeker wil zijn.
autodre

Post by autodre »

Jups EP3. Hoe kan ik het testen?

Voordeel is nl dat de airbag niet kunnen jaten zonder de accu los te koppelen(en dus de motorkap open moet)
micronsil

Post by micronsil »

Raam open doen.

Auto op alarm zetten.
Naar binnen hangen.
Motorkap openen en dan weet je al of je het hebt of niet want dan gaat het wel af.
slydawg

Post by slydawg »

autodre wrote:Voordeel is nl dat de airbag niet kunnen jaten zonder de accu los te koppelen(en dus de motorkap open moet)

Kan wel hoor, accu loskoppelen is een voorzorgsmaatregel, hoeft niet af te gaan als je accu nog gekoppeld is.
autodre

Post by autodre »

Ahh okee, maar het is iig wel moeilijk(er) en duurt te lang denk ik.

Ik ga het van de motorkap even testen. Gebeurt het ook als ze met een stukje ijzer de klem zouden omzetten(van buitenaf dus)
slydawg

Post by slydawg »

autodre wrote:Ahh okee, maar het is iig wel moeilijk(er) en duurt te lang denk ik.

Ik ga het van de motorkap even testen. Gebeurt het ook als ze met een stukje ijzer de klem zouden omzetten(van buitenaf dus)

Zit een microswitch in de motorkapschakelaar, zodra je de vergrendelingshaak omzet schakelt die.
Je kan het zelf ook zien als je naar het vergrendelings mechanisme kijkt.
RedSun

Re: airbag gestolen, suggestie? alarm op motorkap

Post by RedSun »

autodre wrote:Van de Mitsibushi Colt is de airbag gestolen :-( Geen braaksporen niks. Enkel de motorkap op een kier.(accu los gehaald zodat de airbag niet ploft)

Nu heeft mijn Civic het standaard Honda alarm. Dus dat werkt enkel als je het pennetje van de deuren opentrekt.

Mijn vraag is, weten jullie of het OOK op de motorkap zit? En zo niet, is dat eenvoudig zelf te maken? Dat zodra je auto op slot staat, en je motorkap gaat open, het standaard alarm dus afgaat.

Je hoeft echt niet bang te zijn dat de airbag van je EP3 gestolen wordt hoor. Daar is geen vraag naar.

Airbags zijn dure delen (gemiddeld 1500 euro p/s) en daarom erg gewild om schade auto's op te knappen. Vooral bij nieuwe auto's zijn airbags zeer in trek en dan vooral auto's waar er veel van rondrijden want die hebben meer kans op schade.

Gaat op bestelling en zeer proffesioneel. Weinig aan te doen helaas.
Nana korobi ya oki
autodre

Post by autodre »

Ok, wel jammer dat we natuurlijk niet thuis waren(en de hond ook niet) anders was ie vast aangeslagen....

Best eng idee, politie denk toeval dat we niet thuis waren, want afgelopen week zijn er ruim 100 gestolen in onze omgeving. (inc dealers waar er in een weekend zo 30 waren gejat)
RedSun

Post by RedSun »

Lijkt me toeval ja, het gaat ze puur om de airbags.
Heb het regelmatig aan de hand gehad met onze lease-auto's.
Nana korobi ya oki
Keung

Post by Keung »

RedSun wrote:Airbags zijn dure delen (gemiddeld 1500 euro p/s) en daarom erg gewild om schade auto's op te knappen.

Lijkt me sterk, bij geactiveerde airbags heb je daarnaast ook de botssensoren en SRS computer nodig.
Airbag delen zijn eenmalig bruikbaar, behalve de kabelboom.

Men maakt zichzelf beetje verdacht als men airbagdelen moet bestellen behalve de airbags...
Rikky

Post by Rikky »

Keung wrote:
RedSun wrote:Airbags zijn dure delen (gemiddeld 1500 euro p/s) en daarom erg gewild om schade auto's op te knappen.

Lijkt me sterk, bij geactiveerde airbags heb je daarnaast ook de botssensoren en SRS computer nodig.

Men maakt zichzelf beetje verdacht als men airbagdelen moet bestellen behalve de airbags...

De airbags gaan veel naar Polen enzovoort... Waarom geen idee, maar paar keer met een Pool samen gewerkt die ook bezig was met zo'n zaken :evil:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
autodre

Post by autodre »

Keung wrote:

Wel lees maar op internet en vraag de politie. Die gaan rechtstreeks naar Polen hoor.

Moet je eens kijken op http://www.multipick-service.com/htdocs ... /pkeys.php :-(

en wat dacht je van de startblokkering?
http://www.multipick-service.com/htdocs ... ivebox.php

en zoek eens op polenschluesel :-(
Roy

Post by Roy »

Je zult ervan opkijken hoeveel er gewoon op de Ned markt weer terecht komt.

Misschien als je het niet door heb koop je je eigen airbag terug waneer ze van je gestolen zijn.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Locked