Maskertje wrote:vtec vince wrote:Dus deze remschijven zijn dus eigenlijk verbeterde brembo schijven?
Ik raad zulke schijven echt af. Brembo maakt ze niet voor niets als blanks en een ander bedrijf gaat ze ff aanpassen voor betere eigenschappen?? Is hetzelfde alsof je '
Type R ' sticker op civic 1.3 plakt omdat je een openluchtfilter hebt.
Bovendien heeft Brembo niet een blanks voor de ATR in hun catalogus, zoek maar op ]
Je vergelijking gaat niet op. Bij de 1.3 heb je het over een andere auto dan een Type R, hier gaat het om exacte dezelfde schijven die aangepast worden.
Het feit dat Brembo ze als blanks maakt en verkoopt zegt ook niets over de reden waarom. Brembo verkoopt ze zelf ook als gegroefde schijven, en maken de groeven op dezelfde manier. Het zijn gewoon schijven die nog niet verder door Brembo zijn bewerkt tot een eindproduct, welke ze aan een 2e partij verkopen, die het dan naar hun eigen inzicht en ervaring verder afmaken.
En het feit dat Brembo geen afgemaakte eindproducten levert voor de ATR betekent niet dat er geen schijven zijn die uit Brembo's fabriek komen en op de ATR passen. Het betekent alleen dat ze nooit een proefkonijn binnen hebben gehad om het eindproduct te kunnen ontwikkelen.
Kijk maar naar K&N: totdat een van onze clubleden met zijn auto bij hun R&D center langs was geweest bestond er geen K&N CAI voor de ATR. En hoe hebben ze die ontwikkeld? Door uit hun assortiment van bestaande pijpen en delen een en ander in elkaar te zetten totdat het allemaal paste. Die delen worden vervolgens als kit getest, geproduceerd, en verkocht.
Wat 3G brakes heeft gedaan is niets anders: uit Brembo's assortiment een schijf gekozen die de juiste (pas)eigenschappen had voor de ATR en die verder bewerkt, wat een voor de ATR passende Brembo schijf oplevert.