Prijs OEM Honda schijven
Remschijven JDM DC2
Aftermarket remmerij Integra
Remmerij DC2 met K20A2
Brembo schijven EP3
Schijven en blokken ATR
DC5 Brembo's op EP3?
Welke Non-OEM schijven voor EP3
Inslijten remblokken
Het probleem dat mij bezig houdt is dat mijn Integra waarschijnlijk nooit een circuit zal zien maar toch de extra koeling/warmte afvoer kan gebruiken. Hoe doe je dit zonder 'ghetto' te moeten 'gamma-tunen'.
Zoals bekend houden de stock DC2 schijven in combinatie met DS2500 blokken het prima op de weg en een paar rondjes circuit uit, mits er voor voldoende koeling gezorgd wordt. Hoe maak je nou die koelslangen degelijk vast zonder dat je in bumpers e.d. moet gaan slijpen en zagen.
Onderstaande foto ziet er goed uit maar helaas is niet te zien hoe de slang tegen de schijf aan zit. Staat deze er alleen op gericht? Zit hij vast in een ijzeren plaat waardoor de lucht er compleet tegenaan geforceerd wordt? Misschien kan Thomas (eigenaar van de auto op de foto) hier over uitsluitsel geven door middel van meerdere foto's?

Zoals ik al eens eerder gezegd heb:
mr. X wrote:Zoals gezegd zul je iedere schijf wel krom krijgen maar met een goede koeling moet zelfs een OEM setje toch lang heel kunnen blijven lijkt me.
Het lijkt me dan ook interessant een mooie mal te maken met zowel een goede scoop die de lucht vangt, als (en dit is veel belangrijker denk ik) een omgekeerde mal die op een bepaalde plaats van de schijf gericht staat. Als je simpel een buis naar de schijf richt zal er ook een hoop lucht verloren gaan en niet tegen de schijf aan komen.
Je moet de lucht eigenlijk 'force-feeden' van de achterkant van de velg, langs de schijf, naar de buitenkant van de velg.
Een auto die uitsluitend voor circuit gebruik dient, zal zelden een complete stuuruitslag maken. Bij dagelijks gebruik van een auto zal het vaker dan sporadisch gebeuren dat het stuur volledig uitgeslagen wordt.
Houdt zo'n koelslang dat? Op de foto lijkt de knik me namelijk nogal agressief in deze stand.
Wat ik graag duidelijk zou krijgen door middel van dit topic is:
1. Hoe bepaal je de dikte van de koelslang?
Teveel lucht, en dus een te koude schijf, zal niet de juiste combinatie zijn. Je moet de bedrijfstemperatuur in de gaten houden zodat je veilig met koude schijven/blokken nog een noodstop kunt maken en op het circuit de remmen niet overhit.
2. Hoe bevestig je dit op een nette, degelijke manier?
Het onderweg losschieten kan namelijk desastreuze gevolgen hebben. Niet alleen voor jou maar ook voor eventuele achterliggers die zo'n koelslang met een noodgang tegen hun voorruit krijgen.
3. Op welk deel van de schijf richt je de koelslang?
Plaats je de slang net voor de klauw, gezien vanuit de draairichting of net ná de klauw. Pak je de hitte gelijk aan als er contact is geweest tussen schijf en blok of geef je ze de koeling vlak voor ze in contact komen?
4. Wat is een goed alternatief voor OEM DC2 schijven?
Mijn DC2 heeft waarschijnlijk kromme schijven en dat irriteert me mateloos. Het stuurt trilt de ene keer als een malloot tijdens remmen en de andere keer niet of minder. Nieuw bij de dealer koop ik ze waarschijnlijk niet. Heb ik andere mogelijkheden zonder er € 2500,- aan uit te geven? Ik wil binnenkort namelijk eens lekker gaan knutselen. Nieuwe schijven rondom, nieuwe blokken rondom, nieuwe remleidingen rondom, nieuwe remvloeistof en koelslangen.
Foto's plaatsen van je eigen rem-setup in combinatie met slangen en aanverwante artikelen wordt zeer op prijs gesteld! How to's verdienen helemaal bergen kudo's.