spoon civic fn2 vs stock fd2

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
Locked
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

spoon civic fn2 vs stock fd2

Post by ChristopheR »

http://www.youtube.com/watch?v=w_ET4yXQ ... r_embedded

geweldig wat ze met de fn2 gedaan hebben :twisted:
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Wat zie ik? 1320 kg weegt de FN2? Dat moeten dan wel gewichtige mods zijn geweest.
Desondanks is ie sneller dan de FD2. Een knappe prestatie.
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Same amount of mods into the FD2 and it will drive circles around that Spoon FN2...

Cute girl though! :o ops:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

That same goes for everything, Ben. Some of us can keep up with a fast(er) car but if that owner would have put in the amount we have, they would again be faster.

I can't see the movie yet. However it's a great achievement for the (stock) less fortunate FN2 to keep up with his bigger JDM bro.
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

Ik moet tocgh eerlijk zijn.

Die spoon is de eerste van dat model die ik er best ok uit vind zien.

Ik ben nooit fan geweest van de euro CTR maar deze zou ik mee kunnen leven als ie op de oprit zou staan.

Dan neem ik het commentaar dat mijn vriendin op deze auto's heeft voor lief.
Van haar krijg ik namelijk standard te horen dat civic's oma auto's zijn.
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Benjdmin wrote:Cute girl though! :o ops:


Doe die mij eentje :lol:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Toch zie ik een auto die veel minder stabiel ligt, minder goed zn lijn kan houden, en veel meer geforceerd moet worden om niet onderstuurd te zijn (wat hij dus wel degelijk is)
En dat ondanks 25pk meer, getweaked onderstel en extremer rubber!

Doe mij die JDM versie maar....
juggie
Posts: 299
Joined: Sat Mar 31, 2007 6:40 pm

Post by juggie »

Het oog wil ook wat ;)
Dirk V
Posts: 364
Joined: Mon Sep 21, 2009 5:42 pm

Post by Dirk V »

micronsil wrote:Dan neem ik het commentaar dat mijn vriendin op deze auto's heeft voor lief.
Van haar krijg ik namelijk standaard te horen dat civic's oma auto's zijn.


Jij hebt het vast zwaar thuis! :wink:


Deze Spoon CTR komt wat stuurgedrag betreft wel iets te nerveus over, de FD2 lijkt een stuk neutraler. Zou dat met de "american style" achterwiel-ophanging van de FN2 te maken kunnen hebben?

als ik moest kiezen ging ik toch voor de FD2.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ze hebben een minder goede achterwiel ophanging geprobeerd te verbloemen door de voorkant beter te maken dmv die brace en waarschijnlijk ook de afstemming van het onderstel.
Je ziet echter aan zn rijstijl dat de auto nog steeds onderstuurd is. Ten eerste gooit hij hem de bocht in om de kont naar buiten te krijgen. Met FD2 is dat niet nodig. Verder zie je dat een paar meter verder de bocht in dat hij toch weer begint te ondersturen en hij zn lijn niet kan houden. Door met het gas te spelen kan hij nog wat verbeteren maar in de basis is hij toch onderstuurd. De FD2 heeft daar weinig last van en kan gewoon nette lijnen rijden zonder te forceren.
Dat de FN2 toch wint komt louter door de extra grip en extra vermogen, in ieder geval niet door het onderstel!
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Gaskleppie wrote:Ze hebben een minder goede achterwiel ophanging geprobeerd te verbloemen door de voorkant beter te maken dmv die brace en waarschijnlijk ook de afstemming van het onderstel.
Je ziet echter aan zn rijstijl dat de auto nog steeds onderstuurd is. Ten eerste gooit hij hem de bocht in om de kont naar buiten te krijgen. Met FD2 is dat niet nodig. Verder zie je dat een paar meter verder de bocht in dat hij toch weer begint te ondersturen en hij zn lijn niet kan houden. Door met het gas te spelen kan hij nog wat verbeteren maar in de basis is hij toch onderstuurd. De FD2 heeft daar weinig last van en kan gewoon nette lijnen rijden zonder te forceren.
Dat de FD2 toch wint komt louter door de extra grip en extra vermogen, in ieder geval niet door het onderstel!


FN2 bedoel je in de laatste zin neem ik aan :)
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

Waarom heeft Tsuchiya z'n driepunts om, terwijl hij takata's in die stoel heeft hangen...

*nu ga ik weer verder kijken*

Mooi filmpje. Die FN2 slingerde alle kanten op. Het ding ziet er wel bruut uit aan de voorkant!
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

Dirk V wrote:
micronsil wrote:Dan neem ik het commentaar dat mijn vriendin op deze auto's heeft voor lief.
Van haar krijg ik namelijk standaard te horen dat civic's oma auto's zijn.


Jij hebt het vast zwaar thuis! :wink:


Deze Spoon CTR komt wat stuurgedrag betreft wel iets te nerveus over, de FD2 lijkt een stuk neutraler. Zou dat met de "american style" achterwiel-ophanging van de FN2 te maken kunnen hebben?

als ik moest kiezen ging ik toch voor de FD2.



Haha

Ach man hou op.

Ik krijg al de hele dag van haar te horen dat ze mijn ITR niet mooi vind en dat daarom ook de auto altijd te grazen word genomen door de duiven bij haar thuis
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

micronsil wrote:
Dirk V wrote:
micronsil wrote:Dan neem ik het commentaar dat mijn vriendin op deze auto's heeft voor lief.
Van haar krijg ik namelijk standaard te horen dat civic's oma auto's zijn.


Jij hebt het vast zwaar thuis! :wink:


Deze Spoon CTR komt wat stuurgedrag betreft wel iets te nerveus over, de FD2 lijkt een stuk neutraler. Zou dat met de "american style" achterwiel-ophanging van de FN2 te maken kunnen hebben?

als ik moest kiezen ging ik toch voor de FD2.



Haha

Ach man hou op.

Ik krijg al de hele dag van haar te horen dat ze mijn ITR niet mooi vind en dat daarom ook de auto altijd te grazen word genomen door de duiven bij haar thuis


Kzie ook bijna alleen maar oudjes rijden in de normale civics / hybrids :)
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Opvallend is dat de FN2 op 17 inch Spoon wielen zijn gezet t.o.v. stock 18 inch?!
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

De standaard fn2 18`velg en band weegt 22 kg.
Met een lichter 17 inch wiel kun je veel gewicht besparen.
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

culasse wrote:De standaard fn2 18`velg en band weegt 22 kg.
Met een lichter 17 inch wiel kun je veel gewicht besparen.


zware velgen...
Locked