spoon civic fn2 vs stock fd2
- ChristopheR
spoon civic fn2 vs stock fd2
http://www.youtube.com/watch?v=w_ET4yXQ ... r_embedded
geweldig wat ze met de fn2 gedaan hebben :twisted:
geweldig wat ze met de fn2 gedaan hebben :twisted:
Ik moet tocgh eerlijk zijn.
Die spoon is de eerste van dat model die ik er best ok uit vind zien.
Ik ben nooit fan geweest van de euro CTR maar deze zou ik mee kunnen leven als ie op de oprit zou staan.
Dan neem ik het commentaar dat mijn vriendin op deze auto's heeft voor lief.
Van haar krijg ik namelijk standard te horen dat civic's oma auto's zijn.
Die spoon is de eerste van dat model die ik er best ok uit vind zien.
Ik ben nooit fan geweest van de euro CTR maar deze zou ik mee kunnen leven als ie op de oprit zou staan.
Dan neem ik het commentaar dat mijn vriendin op deze auto's heeft voor lief.
Van haar krijg ik namelijk standard te horen dat civic's oma auto's zijn.
- Gaskleppie
micronsil wrote:Dan neem ik het commentaar dat mijn vriendin op deze auto's heeft voor lief.
Van haar krijg ik namelijk standaard te horen dat civic's oma auto's zijn.
Jij hebt het vast zwaar thuis! :wink:
Deze Spoon CTR komt wat stuurgedrag betreft wel iets te nerveus over, de FD2 lijkt een stuk neutraler. Zou dat met de "american style" achterwiel-ophanging van de FN2 te maken kunnen hebben?
als ik moest kiezen ging ik toch voor de FD2.
- Gaskleppie
Ze hebben een minder goede achterwiel ophanging geprobeerd te verbloemen door de voorkant beter te maken dmv die brace en waarschijnlijk ook de afstemming van het onderstel.
Je ziet echter aan zn rijstijl dat de auto nog steeds onderstuurd is. Ten eerste gooit hij hem de bocht in om de kont naar buiten te krijgen. Met FD2 is dat niet nodig. Verder zie je dat een paar meter verder de bocht in dat hij toch weer begint te ondersturen en hij zn lijn niet kan houden. Door met het gas te spelen kan hij nog wat verbeteren maar in de basis is hij toch onderstuurd. De FD2 heeft daar weinig last van en kan gewoon nette lijnen rijden zonder te forceren.
Dat de FN2 toch wint komt louter door de extra grip en extra vermogen, in ieder geval niet door het onderstel!
Je ziet echter aan zn rijstijl dat de auto nog steeds onderstuurd is. Ten eerste gooit hij hem de bocht in om de kont naar buiten te krijgen. Met FD2 is dat niet nodig. Verder zie je dat een paar meter verder de bocht in dat hij toch weer begint te ondersturen en hij zn lijn niet kan houden. Door met het gas te spelen kan hij nog wat verbeteren maar in de basis is hij toch onderstuurd. De FD2 heeft daar weinig last van en kan gewoon nette lijnen rijden zonder te forceren.
Dat de FN2 toch wint komt louter door de extra grip en extra vermogen, in ieder geval niet door het onderstel!
Gaskleppie wrote:Ze hebben een minder goede achterwiel ophanging geprobeerd te verbloemen door de voorkant beter te maken dmv die brace en waarschijnlijk ook de afstemming van het onderstel.
Dat de FD2 toch wint komt louter door de extra grip en extra vermogen, in ieder geval niet door het onderstel!
FN2 bedoel je in de laatste zin neem ik aan

Dirk V wrote:micronsil wrote:Dan neem ik het commentaar dat mijn vriendin op deze auto's heeft voor lief.
Deze Spoon CTR komt wat stuurgedrag betreft wel iets te nerveus over, de FD2 lijkt een stuk neutraler. Zou dat met de "american style" achterwiel-ophanging van de FN2 te maken kunnen hebben?
Haha
Ach man hou op.
Ik krijg al de hele dag van haar te horen dat ze mijn ITR niet mooi vind en dat daarom ook de auto altijd te grazen word genomen door de duiven bij haar thuis
micronsil wrote:Dirk V wrote:micronsil wrote:Dan neem ik het commentaar dat mijn vriendin op deze auto's heeft voor lief.
Haha
Ach man hou op.
Ik krijg al de hele dag van haar te horen dat ze mijn ITR niet mooi vind en dat daarom ook de auto altijd te grazen word genomen door de duiven bij haar thuis
Kzie ook bijna alleen maar oudjes rijden in de normale civics / hybrids

- ChristopheR