Delta_Lima: Integra Type R
-
- Posts: 695
- Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
-
- Posts: 695
- Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
-
- Posts: 695
- Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
-
- Posts: 695
- Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
KW1 schroefset nieuw in doos, waarbij ik Auto Kraaij heel erg wil bedanken voor alle moeite. Ik had een Zeal schroefset bij hun gekocht, maar daar was ik niet tevreden over, ze namen die gewoon terug, en ik wou graag een KW set hebben, die ze niet in hun assortiment hebben zitten. Maar Chris heeft het geregeld.
Ook kreeg ik zomaar 2 oem lca's erbij, omdat de 96spec andere lca's heeft dan de 98spec kw schokbrekers. HULDE !
KW schokbreker vs 2 voorste oem schokbrekers
Nadeel bij KW, je moet de topmounts overzetten,
dus de veren in de veerklemmen.
Bij honda mooie nieuwe bouten en moeren besteld voor in de draagarmen.
Voorste 2 schokbrekers gereed.
Nog zn heerlijk voordeel van KW, er zitten orginele remslang-aansluitingen op!
Gemonteerd!
+5pk stikkertuning
Totaalbeeld
Voorkant kan nog 1,5cm lager.
Achterkant kan nog 2,5cm lager.
Ik vind hem zo wel mooi liggen, misschien voorkant nog 0,5cm omlaag.
96spec set spatlappen gekocht. Voorste al gemoneerd, dit zijn de achterste.
Voorkant
Achterkant

Ook kreeg ik zomaar 2 oem lca's erbij, omdat de 96spec andere lca's heeft dan de 98spec kw schokbrekers. HULDE !

KW schokbreker vs 2 voorste oem schokbrekers

Nadeel bij KW, je moet de topmounts overzetten,
dus de veren in de veerklemmen.

Bij honda mooie nieuwe bouten en moeren besteld voor in de draagarmen.

Voorste 2 schokbrekers gereed.

Nog zn heerlijk voordeel van KW, er zitten orginele remslang-aansluitingen op!

Gemonteerd!

+5pk stikkertuning

Totaalbeeld
Voorkant kan nog 1,5cm lager.
Achterkant kan nog 2,5cm lager.
Ik vind hem zo wel mooi liggen, misschien voorkant nog 0,5cm omlaag.

96spec set spatlappen gekocht. Voorste al gemoneerd, dit zijn de achterste.

Voorkant

Achterkant

-
- Posts: 695
- Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
Ik kwam achter de voorbumper, en onder de luchtfilterbox, een soort witte kunstof resonantie box tegen, kan ik die verwijderen?
Ik wou graag de J's racing air duct, aansluiten met een grote slang, naar de oem airbox, zodat je een beetje het ram-air effect krijgt.
Later wil ik nog een mugen airbox monteren.
Alleen zit die witte resonantiebox dus in de weg...Kan die verwijderd worden of heeft dit negatieve (vermogensverlies) gevolgen?
Ik wou graag de J's racing air duct, aansluiten met een grote slang, naar de oem airbox, zodat je een beetje het ram-air effect krijgt.
Later wil ik nog een mugen airbox monteren.
Alleen zit die witte resonantiebox dus in de weg...Kan die verwijderd worden of heeft dit negatieve (vermogensverlies) gevolgen?
-
- Posts: 695
- Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
-
- Posts: 695
- Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
Delta_lima wrote:De pwjdm accuhouder staat gecentreerd op de oem metalen accuhouder plaat. De accu is vele malen kleiner, dus rondom de accu heb je veel ruimte erbij gekregen. Doordat de accu in het midden staat gecentreerd, is het dus niet zo dat je die ruimte echt kunt benutten...
Duidelijk, precies wat ik al dacht.
Mooie schroefset, zou voor nog ietsje verlagen.
-
- Posts: 695
- Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
Foto voor Sigur, om het te verduidelijken:
@Benjdmin: de lca's zijn hetzelfde 98spec en EG, echter hebben de 96spec schokbrekers een oog bevestiging, en de 98 spec schokbrekers hebben een vork bevestiging.
Kijk maar naar deze lca's en de schokbrekers, deze kwamen van de dc2 af.
Omdat de KW set een vork bevestiging heeft, had ik andere EG/DC2 lca's nodig

@Benjdmin: de lca's zijn hetzelfde 98spec en EG, echter hebben de 96spec schokbrekers een oog bevestiging, en de 98 spec schokbrekers hebben een vork bevestiging.
Kijk maar naar deze lca's en de schokbrekers, deze kwamen van de dc2 af.

Omdat de KW set een vork bevestiging heeft, had ik andere EG/DC2 lca's nodig

De ITR staat mooi zo :-) nog geen last van schrapende spatlappen? :razz:
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, wat is de functie van deze box?
Delta_lima wrote:Ik kwam achter de voorbumper, en onder de luchtfilterbox, een soort witte kunstof resonantie box tegen, kan ik die verwijderen?
Ik wou graag de J's racing air duct, aansluiten met een grote slang, naar de oem airbox, zodat je een beetje het ram-air effect krijgt.
Later wil ik nog een mugen airbox monteren.
Alleen zit die witte resonantiebox dus in de weg...Kan die verwijderd worden of heeft dit negatieve (vermogensverlies) gevolgen?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, wat is de functie van deze box?
-
- Posts: 695
- Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
@ Benjdmin, hm wist ik niet, maakt verder ook niks uit, dan heb ik een EG set
@ Trebbor, alleen bij hoge drempels :P Maar hij gaat voor nog iets lager, dus dan zal k er wel wat meer last van krijgen
@L4urenz: dank je wel, mooi dan kan die grote box dus weg
gewichtbesparing y0, volgende week maar even aan beginnen, dan ga ik de xenon kit monteren, dus dan ligt de voorbumper er toch af.
@Jupke, alle KW sets/varianten (1,2,3) krijg je zonder tophats, nadeel is dat je die dus moet overzetten, kost alleen wat moeite meer niet. Voordeel voor de belgen is dat het er vanuit het motorruimte gezien er stock en oem uitziet.
Ik vind het wel jammer, ik vond het paars van D2 of het chroom met paars van de ZEAL kit wel mooi afsteken.
Verder wil ik wel even vermelden dat het absoluut geen afbreuk doet aan de kwaliteit van een KW set, wat dat is gewoon subliem!!!

@ Trebbor, alleen bij hoge drempels :P Maar hij gaat voor nog iets lager, dus dan zal k er wel wat meer last van krijgen

@L4urenz: dank je wel, mooi dan kan die grote box dus weg

gewichtbesparing y0, volgende week maar even aan beginnen, dan ga ik de xenon kit monteren, dus dan ligt de voorbumper er toch af.
@Jupke, alle KW sets/varianten (1,2,3) krijg je zonder tophats, nadeel is dat je die dus moet overzetten, kost alleen wat moeite meer niet. Voordeel voor de belgen is dat het er vanuit het motorruimte gezien er stock en oem uitziet.
Ik vind het wel jammer, ik vond het paars van D2 of het chroom met paars van de ZEAL kit wel mooi afsteken.
Verder wil ik wel even vermelden dat het absoluut geen afbreuk doet aan de kwaliteit van een KW set, wat dat is gewoon subliem!!!