Delta_Lima: Integra Type R

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Oke dank je, ik hou het in de gaten.
In de zomer komt er zowiezo een Fidanza wiel in, en controleer ik de koppeling, zal de bak dan ook eens nader bekijken.
Fidotype-r
Posts: 16
Joined: Tue Feb 16, 2010 3:55 pm

Post by Fidotype-r »

welkom :D
User avatar
sigur
Posts: 655
Joined: Wed Jun 25, 2008 1:35 pm

Post by sigur »

Mooie update's, heb je nu ook "ruimte" winst met de accuhouder van pwjdm?
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

De pwjdm accuhouder staat gecentreerd op de oem metalen accuhouder plaat. De accu is vele malen kleiner, dus rondom de accu heb je veel ruimte erbij gekregen. Doordat de accu in het midden staat gecentreerd, is het dus niet zo dat je die ruimte echt kunt benutten...
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Zo vandaag eindelijk tijd gehad voor de ITR

-KW schroefset gemonteerd
-olie verwisseld castrol 5w30
-spatlappen gemonteerd
-js racing intake kap gemonteerd
-xenon HID 9006 6000k besteld
-ground wire kit uitgebreid.

Foto's komen zo.
trebboR
Posts: 350
Joined: Mon Jan 18, 2010 5:36 pm

Post by trebboR »

Nice updates 8)
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

KW1 schroefset nieuw in doos, waarbij ik Auto Kraaij heel erg wil bedanken voor alle moeite. Ik had een Zeal schroefset bij hun gekocht, maar daar was ik niet tevreden over, ze namen die gewoon terug, en ik wou graag een KW set hebben, die ze niet in hun assortiment hebben zitten. Maar Chris heeft het geregeld.
Ook kreeg ik zomaar 2 oem lca's erbij, omdat de 96spec andere lca's heeft dan de 98spec kw schokbrekers. HULDE !
Image

KW schokbreker vs 2 voorste oem schokbrekers
Image

Nadeel bij KW, je moet de topmounts overzetten,
dus de veren in de veerklemmen.
Image

Bij honda mooie nieuwe bouten en moeren besteld voor in de draagarmen.
Image

Voorste 2 schokbrekers gereed.
Image

Nog zn heerlijk voordeel van KW, er zitten orginele remslang-aansluitingen op!
Image

Gemonteerd!
Image

+5pk stikkertuning
Image

Totaalbeeld
Voorkant kan nog 1,5cm lager.
Achterkant kan nog 2,5cm lager.
Ik vind hem zo wel mooi liggen, misschien voorkant nog 0,5cm omlaag.
Image


96spec set spatlappen gekocht. Voorste al gemoneerd, dit zijn de achterste.
Image

Voorkant
Image

Achterkant
Image
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Ik kwam achter de voorbumper, en onder de luchtfilterbox, een soort witte kunstof resonantie box tegen, kan ik die verwijderen?

Ik wou graag de J's racing air duct, aansluiten met een grote slang, naar de oem airbox, zodat je een beetje het ram-air effect krijgt.
Later wil ik nog een mugen airbox monteren.

Alleen zit die witte resonantiebox dus in de weg...Kan die verwijderd worden of heeft dit negatieve (vermogensverlies) gevolgen?
DH
Posts: 655
Joined: Wed Sep 30, 2009 10:48 pm
Contact:

Post by DH »

Ziet er strak uit maat! :thumbs:

Hij kan wel een poetsbeurt gebruiken hmm?

Demian.
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Thnx mate, vandaag geen poetstijd overgehouden, gewoon lekker gesleuteld. Morgen poetsen ;)
DH
Posts: 655
Joined: Wed Sep 30, 2009 10:48 pm
Contact:

Post by DH »

Aleen de spatlappen zijn niet echt mijn smaak.
Andere onderlipjes zouden mooier zijn zoals bij Arno.
Geweldig mooi resultaat oogt nog lager dan.
Je probeert hem kwa looks zoveel mogelijk OEM te houden?

Demian.
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Hm it needs to grow on you, die spatlappen.

Ik vind ze geweldig, beetje een oem fetisch gekregen qua uiterlijk.
Itr blijft zeker zoveel mogelijk oem uitzien.

Fuck bodykits en cf hoods, ze is mooi genoeg zo! :D
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Hmmm, LCA's are the same on Eg6 SiR, Dc2 96 and 98 spec...

I think they gave you coilovers for an Euro Civic...
User avatar
sigur
Posts: 655
Joined: Wed Jun 25, 2008 1:35 pm

Post by sigur »

Delta_lima wrote:De pwjdm accuhouder staat gecentreerd op de oem metalen accuhouder plaat. De accu is vele malen kleiner, dus rondom de accu heb je veel ruimte erbij gekregen. Doordat de accu in het midden staat gecentreerd, is het dus niet zo dat je die ruimte echt kunt benutten...


Duidelijk, precies wat ik al dacht.
Mooie schroefset, zou voor nog ietsje verlagen.
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Foto voor Sigur, om het te verduidelijken:
Image

@Benjdmin: de lca's zijn hetzelfde 98spec en EG, echter hebben de 96spec schokbrekers een oog bevestiging, en de 98 spec schokbrekers hebben een vork bevestiging.

Kijk maar naar deze lca's en de schokbrekers, deze kwamen van de dc2 af.

Image

Omdat de KW set een vork bevestiging heeft, had ik andere EG/DC2 lca's nodig ;)
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Wat een onzin, alle Dc2's 98 en 96 EDM en JDM hebben oog bevestigingen.

EDM EG heeft vork bevestiging...
trebboR
Posts: 350
Joined: Mon Jan 18, 2010 5:36 pm

Post by trebboR »

De ITR staat mooi zo :-) nog geen last van schrapende spatlappen? :razz:

Delta_lima wrote:Ik kwam achter de voorbumper, en onder de luchtfilterbox, een soort witte kunstof resonantie box tegen, kan ik die verwijderen?

Ik wou graag de J's racing air duct, aansluiten met een grote slang, naar de oem airbox, zodat je een beetje het ram-air effect krijgt.
Later wil ik nog een mugen airbox monteren.

Alleen zit die witte resonantiebox dus in de weg...Kan die verwijderd worden of heeft dit negatieve (vermogensverlies) gevolgen?


Hier ben ik ook wel benieuwd naar, wat is de functie van deze box?
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

trebboR wrote:
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, wat is de functie van deze box?


Dempt het geluid van je motor die naar lucht hapt ;)
Het zuigende geluid van je filter zegmaar...
'98 JDM Integra Type-R
jupke
Posts: 584
Joined: Sun Feb 06, 2005 7:01 pm

Post by jupke »

moet je dat bij elk KW set overzetten daan? je mag toch wel aannemen dat je voor dik 1200,- een compleet set krijgt???
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

@ Benjdmin, hm wist ik niet, maakt verder ook niks uit, dan heb ik een EG set :)

@ Trebbor, alleen bij hoge drempels :P Maar hij gaat voor nog iets lager, dus dan zal k er wel wat meer last van krijgen :D

@L4urenz: dank je wel, mooi dan kan die grote box dus weg :D
gewichtbesparing y0, volgende week maar even aan beginnen, dan ga ik de xenon kit monteren, dus dan ligt de voorbumper er toch af.

@Jupke, alle KW sets/varianten (1,2,3) krijg je zonder tophats, nadeel is dat je die dus moet overzetten, kost alleen wat moeite meer niet. Voordeel voor de belgen is dat het er vanuit het motorruimte gezien er stock en oem uitziet.

Ik vind het wel jammer, ik vond het paars van D2 of het chroom met paars van de ZEAL kit wel mooi afsteken.

Verder wil ik wel even vermelden dat het absoluut geen afbreuk doet aan de kwaliteit van een KW set, wat dat is gewoon subliem!!!
Locked