Rikky - ITR #1649 Update p.41 Climatic Control

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Rikky

Post by Rikky »

Op het forum werd aangeraden om stap 3 te vervangen voor "NXT Generation Tech Wax 2.0 Pasta" omdat stap 3 deze nogal dun is en niet lang houd met wassen... En deze daarin tegen juist wel. maar ik probeer het gewoon uit haha :lol: zolang het de moeite waard is vind ik het prima...

De spoiler zit met inderdaad 4 moertjes vast, maar zit een rubber onder en deze zit geplakt ik kreeg er wel steeds meer beweging in maar het ging niet van harte zeg maar... Ik zal er vanavond nog eens naar kijken :D

[quote="mr. X"]Waarom heb je de Stap 3 niet genomen? Een van de mooiste producten als je het mij vraagt. De glans vond ik vaak beter dan met de NXT techwax die daarna erop kwam. Verder houdt dit je wel even zoet haha.

Oh en btw]
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Joostb

Post by Joostb »

deze foto moet ik gewoon even quoten 8)

Rikky wrote:Zo vanuit mijn kant het eerste resultaat van de shoot met de beugel van Dimer :D

Image
Rikky

Post by Rikky »

Hehe, als het goed is krijg ik nog meer foto's van Dimer :roll:
Rikky

Post by Rikky »

Fototje poets meuk :D
Image
-=[BLACKA]=-

Post by -=[BLACKA]=- »

Rikky wrote:Fototje poets meuk :D
Image

:twisted: goed bezig en let op die water magnets NIET met wasverzachter wassen!!
Rikky

Post by Rikky »

Haha dat wist ik al maar even goed thanks :wink:
mr. X

Post by mr. X »

Een handige tip: merk je doeken. Schrijf meteen pen op het witte labeltje waar de doek voor is. Thuis heb ik minstens 20 doeken en voor je het weet heb je geen idee meer waar hij voor is. Zelf gebruik ik namelijk altijd dezelfde doek voor een product. Zo te zien ga jij er alleen heel snel wat tekort komen.

Per stap dus een, ik heb er een voor de velgen (snel even afstoffen), een voor de auto zelf die ik mee neem om hem (eventueel onderweg ergens) stofvrij te maken etc.

Zit op mijn werk en een lang bericht typen op mijn telefoon is irritant. wat je mist is een spray wax (want zeker dat potje 2.0 gaat vervelen) en ipv die high gloss banden shit gebruik ik trim detailer voor mijn banden maar probeer die nooit te poetsen want dat ziet er zo goedkoop uit; 'wetlook' banden. Bah!
Rikky

Post by Rikky »

[quote="mr. X"]Een handige tip: merk je doeken. Schrijf meteen pen op het witte labeltje waar de doek voor is. Thuis heb ik minstens 20 doeken en voor je het weet heb je geen idee meer waar hij voor is. Zelf gebruik ik namelijk altijd dezelfde doek voor een product. Zo te zien ga jij er alleen heel snel wat tekort komen.

Per stap dus een, ik heb er een voor de velgen (snel even afstoffen), een voor de auto zelf die ik mee neem om hem (eventueel onderweg ergens) stofvrij te maken etc.

Zit op mijn werk en een lang bericht typen op mijn telefoon is irritant. wat je mist is een spray wax (want zeker dat potje 2.0 gaat vervelen) en ipv die high gloss banden shit gebruik ik trim detailer voor mijn banden maar probeer die nooit te poetsen want dat ziet er zo goedkoop uit]

Thanks ik was inderdaad ook van plan om ze te labelen, er komen ook nog meer doeken :wink: dit is gewoon een begin :roll:

Spay wax komt nog ik heb nu alleen spul aangeschaft zodat hij de 15de er perfect op staat :wink:
mr. X

Post by mr. X »

Dan ben je alsnog Scratch X 2.0 vergeten. Jammer dat je dadelijk zoveel moeite hebt gedaan zonder dat te gebruiken. Een 'gridguard' is ook geen overbodige luxe!
Rikky

Post by Rikky »

mr. X wrote:Dan ben je alsnog Scratch X 2.0 vergeten. Jammer dat je dadelijk zoveel moeite hebt gedaan zonder dat te gebruiken. Een 'gridguard' is ook geen overbodige luxe!

Scratch X2.0 is in bestelling :wink: En ik werk via het 2 emmer systeem dus gridguard is niet nodig :wink:
mr. X

Post by mr. X »

Ik werk met twee emmers én 'gridguard' maar ieder zijn ding inderdaad :wink:.
Rikky

Post by Rikky »

mr. X wrote:Ik werk met twee emmers én 'gridguard' maar ieder zijn ding inderdaad :wink:.

Je hebt altijd baas boven baas 8) het voor mij uit eindelijk wel de bedoeling om dat ook zo te doen :wink:
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Waar heb je dat hele pakket vandaan eigenlijk ? en hoeveel kost dat geintje.
Wil uiteindelijk ook zoiets gaan aanschaffen.

Gelukkig voldoet nu enkel afspoelen bij mijn auto nog, heerlijk zeg een gepolijstje auto ^^
'98 JDM Integra Type-R
mr. X

Post by mr. X »

Bijhouden is alles, Laurens. Als je dat niet doet is hij binnen 6 maanden weer zo smerig als maar zijn kan.

Reken op €15-20,- per fles dus ik schat €200,- wat je daar ziet.
Rikky

Post by Rikky »

mr. X wrote:Bijhouden is alles, Laurens. Als je dat niet doet is hij binnen 6 maanden weer zo smerig als maar zijn kan.

Soowww die is goed met bedragen :lol: 200,- ongeveer ja, ik was mijn auto elke week ofdat hij nou vies is of niet :wink:

Ik heb de spullen besteld bij carclean.nl erg snelle service vriendelijk en veel korting! :wink:
LaurenZ

Post by LaurenZ »

mr. X wrote:Bijhouden is alles, Laurens. Als je dat niet doet is hij binnen 6 maanden weer zo smerig als maar zijn kan.

Duurt bij mij 1 dag, Maar dat komt omdat het parkeerterein van mijn werk naast een Cokes fabriek staat en naast 2 grote bergen aan kolen en ijzererst ligt. ik spuit er om de dag af in de wasbox. Meestal op vrijdag nog even compleet wassen in de box, maar dan gewoon afspuiten op 60 graden met shampoo, daarna afspoelen met koud en daarna inspuiten met wax.

Daarnaast heeft echt bijhouden pas zin imho als ik een andere voor en achterbumper heb.

Dankje iig voor de tip, ik ga eens even op hun website kijken ^^
'98 JDM Integra Type-R
Rikky

Post by Rikky »

L4urenZ wrote:

Duurt bij mij 1 dag, ik spuit er om de dag af in de wasbox. Meestal op vrijdag nog even compleet wassen in de box, maar dan gewoon afspuiten op 60 graden met shampoo, daarna afspoelen met koud en daarna inspuiten met wax.

Daarnaast heeft echt bijhouden pas zin imho als ik een andere voor en achterbumper heb.

Dankje iig voor de tip, ik ga eens even op hun website kijken ^^

Goedbezig :thumbs: Keep it clean!
jupke

Post by jupke »

Image

SCHITTERENDE FOTO
itr03627

Post by itr03627 »

knap poets gerief heb je daar. ik heb ook al zo een hele verzameling :-) alleen krijg ik men swirls er niet zo goed uit miss weet jij welk product ik moet nemen hiervoor? owja ik heb een zwarte itr :wink:
Rikky

Post by Rikky »

itr03627 wrote:knap poets gerief heb je daar. ik heb ook al zo een hele verzameling :-) alleen krijg ik men swirls er niet zo goed uit miss weet jij welk product ik moet nemen hiervoor? owja ik heb een zwarte itr :wink:

Ik durf het nog niet te zeggen ik ga het proberen in deze volg orde
Alles met Meguiar's
Auto wassen met NXT Generation car wash shampoo met de Was mitt
Quick clay detailing system
Scratch X 2.0
Deep Crystal paint cleaner
Deep Crystal polish
NXT generation tech wax 2.0 pasta

Groetjes,
Locked