'Begrenzer personenauto op 150 km/uur'
'Begrenzer personenauto op 150 km/uur'
Politieke partijen en belangenorganisaties hebben het plan om in elke auto een snelheidsbegrenzer te bouwen die bij 150 kilometer per uur ingrijpt, volledig de grond in geboord.
Politiechef Bert Wijbenga, korpschef in Flevoland en binnen de Raad van Korpschefs belast met verkeerszaken, lanceerde zijn opmerkelijke voorstel gisteren. "Wellicht kan de techniek helpen de verkeersveiligheid verder te vergroten door een begrenzer aan te brengen in alle voertuigen.â€
Belangenorganisaties zien echter niets in het plan. "Een voorstel in de categorie proefballonnetje", aldus de RAI, terwijl de Bovag spreekt van een ingrijpende maatregel.
'Belachelijk'
In de politiek werd nog feller gereageerd op het voorstel. "Het moet niet gekker wordenâ€, meent VVD-Kamerlid Aptroot. "Straks heb je een kastje voor de kilometers, een black box voor ongelukken en een begrenzer op snelheid. Belachelijk. Bovendien zijn er genoeg Nederlanders die ook in het buitenland rijden, waar je harder mag. Dat gaan wij niet beknotten.â€
PVV-leider Geert Wilders noemt het een 'verschrikkelijk slecht plan'. „Korpschefs moeten zich bezighouden met boeven vangen, niet met automobilisten pesten. Bovendien: wie moet deze onzin betalen?â€
Demissionair minister Eurlings (Verkeer) acht het plan onmogelijk, omdat je zoiets Europees moet regelen. "En dan zeggen Duitsers toch ’Nein’. Verder helpt een begrenzer bij 150 km niet tegen scheuren in woonwijken. Ik denk dat waarschuwingssignalen via je TomTom, zodra je in een 30-kmzone te snel rijdt, veel effectiever zijn.â€
Een PvdA-Kamerlid richt zich ook het liefst op de 30-kmzones. „Daar wordt tot grote ergernis van velen te hard gereden. Het lijkt me dat die paar auto’s die soms harder dan 150 km rijden, niet echt de milieuvervuiling veroorzaken.â€
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/6582 ... html?p=6,1
Politiechef Bert Wijbenga, korpschef in Flevoland en binnen de Raad van Korpschefs belast met verkeerszaken, lanceerde zijn opmerkelijke voorstel gisteren. "Wellicht kan de techniek helpen de verkeersveiligheid verder te vergroten door een begrenzer aan te brengen in alle voertuigen.â€
Belangenorganisaties zien echter niets in het plan. "Een voorstel in de categorie proefballonnetje", aldus de RAI, terwijl de Bovag spreekt van een ingrijpende maatregel.
'Belachelijk'
In de politiek werd nog feller gereageerd op het voorstel. "Het moet niet gekker wordenâ€, meent VVD-Kamerlid Aptroot. "Straks heb je een kastje voor de kilometers, een black box voor ongelukken en een begrenzer op snelheid. Belachelijk. Bovendien zijn er genoeg Nederlanders die ook in het buitenland rijden, waar je harder mag. Dat gaan wij niet beknotten.â€
PVV-leider Geert Wilders noemt het een 'verschrikkelijk slecht plan'. „Korpschefs moeten zich bezighouden met boeven vangen, niet met automobilisten pesten. Bovendien: wie moet deze onzin betalen?â€
Demissionair minister Eurlings (Verkeer) acht het plan onmogelijk, omdat je zoiets Europees moet regelen. "En dan zeggen Duitsers toch ’Nein’. Verder helpt een begrenzer bij 150 km niet tegen scheuren in woonwijken. Ik denk dat waarschuwingssignalen via je TomTom, zodra je in een 30-kmzone te snel rijdt, veel effectiever zijn.â€
Een PvdA-Kamerlid richt zich ook het liefst op de 30-kmzones. „Daar wordt tot grote ergernis van velen te hard gereden. Het lijkt me dat die paar auto’s die soms harder dan 150 km rijden, niet echt de milieuvervuiling veroorzaken.â€
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/6582 ... html?p=6,1
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
mogen de automobilisten ook weer betalen als ze die begrenzer echt willen gaan invoeren...
maar ik zie het nut er niet van in, al begrens je de snelheid op 120 , dan nog niet.
er kan overal te hard gereden worden, het is gewoon hard nodig om de mafkezen die met 80 door een 30 km zone vliegen zwaarder aan te pakken.
Maar laat die ministers eerst maar eens bij hunzelf beginnen, die lappen net zo goed als ieder andere weggebruiker de regels aan de laars.
en het ergste is dat hun er nog mee wegkomen ook
maar ik zie het nut er niet van in, al begrens je de snelheid op 120 , dan nog niet.
er kan overal te hard gereden worden, het is gewoon hard nodig om de mafkezen die met 80 door een 30 km zone vliegen zwaarder aan te pakken.
Maar laat die ministers eerst maar eens bij hunzelf beginnen, die lappen net zo goed als ieder andere weggebruiker de regels aan de laars.
en het ergste is dat hun er nog mee wegkomen ook
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
- vtec vince
- Posts: 2751
- Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am
als ik eerlijk mag zijn vind ik het geen slechte idee.
en dit toepassen op auto's van een beginnend bestuurders, en als straf voor als voor te hard rijden i.p.v. het rijbewijs in vorderen bij ervaren bestuurders.
En ervoor zorgen dat de begrenzer automatisch uitschakelt op een circuit, en zodra je het grens oversteekt.
Maar ja aangezien dit onhaalbaar lijkt. zie ik het echter niet gebeuren.
en dit toepassen op auto's van een beginnend bestuurders, en als straf voor als voor te hard rijden i.p.v. het rijbewijs in vorderen bij ervaren bestuurders.
En ervoor zorgen dat de begrenzer automatisch uitschakelt op een circuit, en zodra je het grens oversteekt.
Maar ja aangezien dit onhaalbaar lijkt. zie ik het echter niet gebeuren.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
g-unit wrote:als ik eerlijk mag zijn vind ik het geen slechte idee.
en dit toepassen op auto's van een beginnend bestuurders, en als straf voor als voor te hard rijden i.p.v. het rijbewijs in vorderen bij ervaren bestuurders.
En ervoor zorgen dat de begrenzer automatisch uitschakelt op een circuit, en zodra je het grens oversteekt.
Maar ja aangezien dit onhaalbaar lijkt. zie ik het echter niet gebeuren.
denk je dat ze alleen op snelwegen rijden :wink:
150 op een zandweg is hard hoor......
maar alles is haalbaar op zo'n gebied, maar denk eens hoeveel inkomen
de regering misloopt als je zoiets aan GPS koppelt: 50=50 , 80=80, enz..
denk dat er veel meer speelt als veiligheid.
it's all about the money...
hoezo ik? ik heb het niet bedacht
maar het is wel zo, veel mensen rijden max 20, of 30 km te hard, omdat dan de boetes te overzien zijn (aka, de huur kan nog betaald worden). En boven de 30 is het ook nog eens een geregistreerde overschrijding. Dus als ze het onder de 30 te hard houden hebben ze ook nog eens minder administratief gedoe.
er zit meer in die 30 dan je denkt

maar het is wel zo, veel mensen rijden max 20, of 30 km te hard, omdat dan de boetes te overzien zijn (aka, de huur kan nog betaald worden). En boven de 30 is het ook nog eens een geregistreerde overschrijding. Dus als ze het onder de 30 te hard houden hebben ze ook nog eens minder administratief gedoe.
er zit meer in die 30 dan je denkt

baRt wrote:hoezo ik? ik heb het niet bedacht
maar het is wel zo, veel mensen rijden max 20, of 30 km te hard, omdat dan de boetes te overzien zijn (aka, de huur kan nog betaald worden). En boven de 30 is het ook nog eens een geregistreerde overschrijding. Dus als ze het onder de 30 te hard houden hebben ze ook nog eens minder administratief gedoe.
er zit meer in die 30 dan je denkt![]()
Dan nog vind ik een begrenzer 3x niks... Straks nog track & trace in de auto en dan is de lol er helemaal vanaf. Ook al ben ik wel tegen extreme snelheden binnen de bebouwde kom.