'Begrenzer personenauto op 150 km/uur'

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
Rikky

'Begrenzer personenauto op 150 km/uur'

Post by Rikky »

Politieke partijen en belangenorganisaties hebben het plan om in elke auto een snelheidsbegrenzer te bouwen die bij 150 kilometer per uur ingrijpt, volledig de grond in geboord.

Politiechef Bert Wijbenga, korpschef in Flevoland en binnen de Raad van Korpschefs belast met verkeerszaken, lanceerde zijn opmerkelijke voorstel gisteren. "Wellicht kan de techniek helpen de verkeersveiligheid verder te vergroten door een begrenzer aan te brengen in alle voertuigen.â€￾

Belangenorganisaties zien echter niets in het plan. "Een voorstel in de categorie proefballonnetje", aldus de RAI, terwijl de Bovag spreekt van een ingrijpende maatregel.

'Belachelijk'

In de politiek werd nog feller gereageerd op het voorstel. "Het moet niet gekker wordenâ€￾, meent VVD-Kamerlid Aptroot. "Straks heb je een kastje voor de kilometers, een black box voor ongelukken en een begrenzer op snelheid. Belachelijk. Bovendien zijn er genoeg Nederlanders die ook in het buitenland rijden, waar je harder mag. Dat gaan wij niet beknotten.â€￾

PVV-leider Geert Wilders noemt het een 'verschrikkelijk slecht plan'. „Korpschefs moeten zich bezighouden met boeven vangen, niet met automobilisten pesten. Bovendien: wie moet deze onzin betalen?â€￾

Demissionair minister Eurlings (Verkeer) acht het plan onmogelijk, omdat je zoiets Europees moet regelen. "En dan zeggen Duitsers toch ’Nein’. Verder helpt een begrenzer bij 150 km niet tegen scheuren in woonwijken. Ik denk dat waarschuwingssignalen via je TomTom, zodra je in een 30-kmzone te snel rijdt, veel effectiever zijn.â€￾

Een PvdA-Kamerlid richt zich ook het liefst op de 30-kmzones. „Daar wordt tot grote ergernis van velen te hard gereden. Het lijkt me dat die paar auto’s die soms harder dan 150 km rijden, niet echt de milieuvervuiling veroorzaken.â€￾

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/6582 ... html?p=6,1
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
vtec vince

Post by vtec vince »

mogen de automobilisten ook weer betalen als ze die begrenzer echt willen gaan invoeren...
maar ik zie het nut er niet van in, al begrens je de snelheid op 120 , dan nog niet.
er kan overal te hard gereden worden, het is gewoon hard nodig om de mafkezen die met 80 door een 30 km zone vliegen zwaarder aan te pakken.

Maar laat die ministers eerst maar eens bij hunzelf beginnen, die lappen net zo goed als ieder andere weggebruiker de regels aan de laars.
en het ergste is dat hun er nog mee wegkomen ook
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

en dan heb je nog die situaties waarbij je 'gedwongen' hard moet rijden.
Als je bijv. je hoogzwangere vrouw naar het ziekenhuis moet racen, of je vader ligt op sterven die nog een laatste woord tegen je wil doen..

hoe hard rij jij dan?
Rikky

Post by Rikky »

Het gaat gelukkig ook niet door...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
MLM

Post by MLM »

Diegenen die hard WILLEN rijden, zal het ook lukken om hard te rijden. Betekent dus even een group buy HKS SLD's organiseren.
XavCTR

Post by XavCTR »

Kansloos idee, voor de verandering ben ik het eens een keer eens met de uitspraken uit de politiek. :roll:
LCR

Post by LCR »

Aandachttrekkerij.......PURE waanzin!
baRt

Post by baRt »

op zich wel leuk voor de acceleratie-mods... als je toch niet harder kunt, dan ga je ervoor zorgen dat je zo snel mogelijk aan die snelheid zit...

iemand nog een korte bak nodig? :D
vtec vince

Post by vtec vince »

Jhaaaaaaaa...150 in de eerste versnelling :lol:
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Roy

Post by Roy »

als ik eerlijk mag zijn vind ik het geen slechte idee.

en dit toepassen op auto's van een beginnend bestuurders, en als straf voor als voor te hard rijden i.p.v. het rijbewijs in vorderen bij ervaren bestuurders.

En ervoor zorgen dat de begrenzer automatisch uitschakelt op een circuit, en zodra je het grens oversteekt.

Maar ja aangezien dit onhaalbaar lijkt. zie ik het echter niet gebeuren.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
D_ToXx

Post by D_ToXx »

g-unit wrote:als ik eerlijk mag zijn vind ik het geen slechte idee.

en dit toepassen op auto's van een beginnend bestuurders, en als straf voor als voor te hard rijden i.p.v. het rijbewijs in vorderen bij ervaren bestuurders.

En ervoor zorgen dat de begrenzer automatisch uitschakelt op een circuit, en zodra je het grens oversteekt.

Maar ja aangezien dit onhaalbaar lijkt. zie ik het echter niet gebeuren.

denk je dat ze alleen op snelwegen rijden :wink:
150 op een zandweg is hard hoor......

maar alles is haalbaar op zo'n gebied, maar denk eens hoeveel inkomen
de regering misloopt als je zoiets aan GPS koppelt: 50=50 , 80=80, enz..

denk dat er veel meer speelt als veiligheid.
it's all about the money...
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

D_ToXx wrote:...
it's all about the money...

Daar draait het uiteindelijk allemaal op uit.
Waar moet de overheid 12 Miljard euro vandaan toveren als van de één op de andere dag niemand meer te hard zou rijden.. ? :razz:
mr. X

Post by mr. X »

Heeft mijn vader ook een keer gezegd. Als iedereen zich een half jaar aan de regels houdt, zit Nederland serieus in de sores omdat de overheid er gewoon op rekent.
XavCTR

Post by XavCTR »

mr. X wrote:Heeft mijn vader ook een keer gezegd. Als iedereen zich een half jaar aan de regels houdt, zit Nederland serieus in de sores omdat de overheid er gewoon op rekent.

Jep, dus ergens *willen* ze gewoon dat we (met mate) te hard blijven rijden.
baRt

Post by baRt »

daarom dat je nog steeds 30 per uur te hard kunt... dat is een afgewogen 'veilige' overschrijding lijkt me :)
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

baRt wrote:daarom dat je nog steeds 30 per uur te hard kunt... dat is een afgewogen 'veilige' overschrijding lijkt me :)

daar heb je vast lang over na moeten denken :razz:

100.... 50.... nee te veel... 20 nee das te weinig, geloofd niemand..
dan maar 30.. :lol:
baRt

Post by baRt »

hoezo ik? ik heb het niet bedacht :D

maar het is wel zo, veel mensen rijden max 20, of 30 km te hard, omdat dan de boetes te overzien zijn (aka, de huur kan nog betaald worden). En boven de 30 is het ook nog eens een geregistreerde overschrijding. Dus als ze het onder de 30 te hard houden hebben ze ook nog eens minder administratief gedoe.

er zit meer in die 30 dan je denkt :)
Dirk V

Post by Dirk V »

baRt wrote:hoezo ik? ik heb het niet bedacht :D

maar het is wel zo, veel mensen rijden max 20, of 30 km te hard, omdat dan de boetes te overzien zijn (aka, de huur kan nog betaald worden). En boven de 30 is het ook nog eens een geregistreerde overschrijding. Dus als ze het onder de 30 te hard houden hebben ze ook nog eens minder administratief gedoe.

Dan nog vind ik een begrenzer 3x niks... Straks nog track & trace in de auto en dan is de lol er helemaal vanaf. Ook al ben ik wel tegen extreme snelheden binnen de bebouwde kom.
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

baRt wrote:...

zoals ik zei, daar heb je goed over na gedacht :razz:
Locked