Uitlaat spruitstuk EP3
-
- Posts: 115
- Joined: Thu Feb 25, 2010 9:37 am
Uitlaat spruitstuk EP3
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een nieuw spruitstukje voor op m'n EP3. en heb daar een paar vragen over.
1. welke kan ik het beste nemen op mijn voor de rest bijna standaard EP?
2. Wat stelt zo'n lambda fopper voor en hoe hard heb je die nodig??
3. Als laatste opo de site van Showoffimports staat een magan racing spruit voor 359 euro waar de rest van alle spruitstukken op ongeveer 600 euro beginnen. Ik weet dat het waarschijnlijk niet de allebeste spruit is maar heeft iemand er ervaring mee? en is het de moeite waard of moet ik een andere nemen.
in ieder geval alvast bedankt voor de reacties!
1. welke kan ik het beste nemen op mijn voor de rest bijna standaard EP?
2. Wat stelt zo'n lambda fopper voor en hoe hard heb je die nodig??
3. Als laatste opo de site van Showoffimports staat een magan racing spruit voor 359 euro waar de rest van alle spruitstukken op ongeveer 600 euro beginnen. Ik weet dat het waarschijnlijk niet de allebeste spruit is maar heeft iemand er ervaring mee? en is het de moeite waard of moet ik een andere nemen.
in ieder geval alvast bedankt voor de reacties!
Die lambda fopper heb je niet perse nodig maar dan blijft wel constant je motor management lampje (oranje) branden. Ik heb drie verschillende foppers gehad en bij alledrie ging het lampje uiteindelijk weer aan waardoor ik nu weer met een OEM spruit rij.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
-
- Posts: 115
- Joined: Thu Feb 25, 2010 9:37 am
HONDA wrote:Die lambda fopper heb je niet perse nodig maar dan blijft wel constant je motor management lampje (oranje) branden. Ik heb drie verschillende foppers gehad en bij alledrie ging het lampje uiteindelijk weer aan waardoor ik nu weer met een OEM spruit rij.
Er is geen andere maniert om de CEL af te vangen? En een racecat?
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
-
- Posts: 115
- Joined: Thu Feb 25, 2010 9:37 am
Wat je ook koopt, je zult die twee lambda's ergens moeten schroeven en als de positie dan net anders is dan standaard dan kun je dit soort meldingen krijgen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
-
- Posts: 115
- Joined: Thu Feb 25, 2010 9:37 am
HONDA wrote:Wat je ook koopt, je zult die twee lambda's ergens moeten schroeven en als de positie dan net anders is dan standaard dan kun je dit soort meldingen krijgen.
Dus wat ik ook doe als ik de standaard Cat vervang door wat anders loop ik de kan s op een CEL? Of kan je met bijv. een Kpro de medlingen ook afvangen o.i.d.?
-
- Posts: 115
- Joined: Thu Feb 25, 2010 9:37 am
Voordat je ja zegt tegen Kpro zou ik wel even kijken naar de kosten. Spruit + Kpro is niet goedkoop.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Of als je door APK wil komen zonder manifold te hoeven swappen kun je piper manifold nemen, hoef je ook die sensor niet te foppen.
Dacht dat JR header ook racecat heeft.
Vermogens winst is bijna gelijk aan DC sports header.
Of als je die laatste 2 pk ook wil...toda header :lol:
En als je dan die andere zeg 5pk nog wil...SSR header maar das meer voor serieuze motor techneuten die iets verder gaan.
En qua prijzen zou ik even kijken op de UK sites, veelal goedkoper dan in Nederland als je beetje combineert met verzenden.
Dacht dat JR header ook racecat heeft.
Vermogens winst is bijna gelijk aan DC sports header.
Of als je die laatste 2 pk ook wil...toda header :lol:
En als je dan die andere zeg 5pk nog wil...SSR header maar das meer voor serieuze motor techneuten die iets verder gaan.
En qua prijzen zou ik even kijken op de UK sites, veelal goedkoper dan in Nederland als je beetje combineert met verzenden.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
In de tijd dat ik erachter zocht was Toda één van de betere maar dan ook duurdere. Ikzelf heb een DC-Sports eronder (goedkoop kunnen kopen voor een +/-280 euro).
In de US is de Kiddracing header ook wel bekend qua prijs/kwaliteit. Kostprijs + verzending geen idee, moet je maar eens kijken op het clubrsx forum.
En idd met Kpro gewoon uitzetten, het beste is dat je Kpro hebt dacht ik (omwille van arm lopen ofzo). Nu denk ik niet dat het echt kwaad kan maar je weet het nooit ? Mss iemand hier die het daadwerkelijk getest heeft met een wideband ?
In de US is de Kiddracing header ook wel bekend qua prijs/kwaliteit. Kostprijs + verzending geen idee, moet je maar eens kijken op het clubrsx forum.
En idd met Kpro gewoon uitzetten, het beste is dat je Kpro hebt dacht ik (omwille van arm lopen ofzo). Nu denk ik niet dat het echt kwaad kan maar je weet het nooit ? Mss iemand hier die het daadwerkelijk getest heeft met een wideband ?
-
- Posts: 115
- Joined: Thu Feb 25, 2010 9:37 am
-
- Posts: 115
- Joined: Thu Feb 25, 2010 9:37 am
Gaskleppie wrote:Bij TCC hebben ze een mannetje die een electronische "fooler" maakt die het signaal van de 2e lambda vervormd. Zo denkt de ecu dat alles goed gaat.
Je zou kunnen vragen of ze dat nog leveren.
Wat gaat zo'n grapje kosten en werkt het 100%? en moet ik dan gewoon naar TCC bellen of hebben ze het opde site tekoop??
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
CTR-Almere wrote:Gaskleppie wrote:Bij TCC hebben ze een mannetje die een electronische "fooler" maakt die het signaal van de 2e lambda vervormd. Zo denkt de ecu dat alles goed gaat.
Je zou kunnen vragen of ze dat nog leveren.
Wat gaat zo'n grapje kosten en werkt het 100%? en moet ik dan gewoon naar TCC bellen of hebben ze het opde site tekoop??
Het werkt, spreek uit ervaring.