Uitlaat spruitstuk EP3

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
CTR-Almere
Posts: 115
Joined: Thu Feb 25, 2010 9:37 am

Uitlaat spruitstuk EP3

Post by CTR-Almere »

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een nieuw spruitstukje voor op m'n EP3. en heb daar een paar vragen over.

1. welke kan ik het beste nemen op mijn voor de rest bijna standaard EP?
2. Wat stelt zo'n lambda fopper voor en hoe hard heb je die nodig??
3. Als laatste opo de site van Showoffimports staat een magan racing spruit voor 359 euro waar de rest van alle spruitstukken op ongeveer 600 euro beginnen. Ik weet dat het waarschijnlijk niet de allebeste spruit is maar heeft iemand er ervaring mee? en is het de moeite waard of moet ik een andere nemen.

in ieder geval alvast bedankt voor de reacties!
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Die lambda fopper heb je niet perse nodig maar dan blijft wel constant je motor management lampje (oranje) branden. Ik heb drie verschillende foppers gehad en bij alledrie ging het lampje uiteindelijk weer aan waardoor ik nu weer met een OEM spruit rij.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
CTR-Almere
Posts: 115
Joined: Thu Feb 25, 2010 9:37 am

Post by CTR-Almere »

HONDA wrote:Die lambda fopper heb je niet perse nodig maar dan blijft wel constant je motor management lampje (oranje) branden. Ik heb drie verschillende foppers gehad en bij alledrie ging het lampje uiteindelijk weer aan waardoor ik nu weer met een OEM spruit rij.


Er is geen andere maniert om de CEL af te vangen? En een racecat?
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

In the UK kan je ook veel spul vinden, ook 2ehands...wat prima is...kijk maar eens rond
CTR-Almere
Posts: 115
Joined: Thu Feb 25, 2010 9:37 am

Post by CTR-Almere »

donkeykong wrote:In the UK kan je ook veel spul vinden, ook 2ehands...wat prima is...kijk maar eens rond


Oké zijn er nog andere sites waar ik kan kijken naast ebay?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Wat je ook koopt, je zult die twee lambda's ergens moeten schroeven en als de positie dan net anders is dan standaard dan kun je dit soort meldingen krijgen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
CTR-Almere
Posts: 115
Joined: Thu Feb 25, 2010 9:37 am

Post by CTR-Almere »

HONDA wrote:Wat je ook koopt, je zult die twee lambda's ergens moeten schroeven en als de positie dan net anders is dan standaard dan kun je dit soort meldingen krijgen.


Dus wat ik ook doe als ik de standaard Cat vervang door wat anders loop ik de kan s op een CEL? Of kan je met bijv. een Kpro de medlingen ook afvangen o.i.d.?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Met kpro kan je die melding uitzetten ja.

Best bang for buck imo is een DC sports header.
CTR-Almere
Posts: 115
Joined: Thu Feb 25, 2010 9:37 am

Post by CTR-Almere »

slydawg wrote:Met kpro kan je die melding uitzetten ja.

Best bang for buck imo is een DC sports header.


Oké dan moet ik dat doen dus. Kan het erg veel kwaad als je een tijdje rond rijd zonder kpro met een fopper?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Kan op zich geen kwaad, je kan alleen niet zien als er nog een fout melding optreed, je CEL lampje is nl. al aan.
FRENCH
Posts: 176
Joined: Sun Feb 21, 2010 10:51 am

Post by FRENCH »

mss heeft een vriend van me binnenkort een DC-sports te koop(slechts enkele weken oud)is wel een belg dus weet niet of je dan nog interesse hebt ivm verzending enz?
laat maar iets weten indien interesse :wink:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Voordat je ja zegt tegen Kpro zou ik wel even kijken naar de kosten. Spruit + Kpro is niet goedkoop.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Of als je door APK wil komen zonder manifold te hoeven swappen kun je piper manifold nemen, hoef je ook die sensor niet te foppen.
Dacht dat JR header ook racecat heeft.

Vermogens winst is bijna gelijk aan DC sports header.

Of als je die laatste 2 pk ook wil...toda header :lol:
En als je dan die andere zeg 5pk nog wil...SSR header maar das meer voor serieuze motor techneuten die iets verder gaan.

En qua prijzen zou ik even kijken op de UK sites, veelal goedkoper dan in Nederland als je beetje combineert met verzenden.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Bij TCC hebben ze een mannetje die een electronische "fooler" maakt die het signaal van de 2e lambda vervormd. Zo denkt de ecu dat alles goed gaat.
Je zou kunnen vragen of ze dat nog leveren.
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Post by Gijs »

In de tijd dat ik erachter zocht was Toda één van de betere maar dan ook duurdere. Ikzelf heb een DC-Sports eronder (goedkoop kunnen kopen voor een +/-280 euro).

In de US is de Kiddracing header ook wel bekend qua prijs/kwaliteit. Kostprijs + verzending geen idee, moet je maar eens kijken op het clubrsx forum.

En idd met Kpro gewoon uitzetten, het beste is dat je Kpro hebt dacht ik (omwille van arm lopen ofzo). Nu denk ik niet dat het echt kwaad kan maar je weet het nooit ? Mss iemand hier die het daadwerkelijk getest heeft met een wideband ?
CTR-Almere
Posts: 115
Joined: Thu Feb 25, 2010 9:37 am

Post by CTR-Almere »

HONDA wrote:Voordat je ja zegt tegen Kpro zou ik wel even kijken naar de kosten. Spruit + Kpro is niet goedkoop.


Ik weet dat het vrij prijzig is maar de Kpro stond toch al op m'n verlang lijstje. De volgorde zal misschien iets worden veranderd maar dat hij erop zou komen stond al vast.
CTR-Almere
Posts: 115
Joined: Thu Feb 25, 2010 9:37 am

Post by CTR-Almere »

Gaskleppie wrote:Bij TCC hebben ze een mannetje die een electronische "fooler" maakt die het signaal van de 2e lambda vervormd. Zo denkt de ecu dat alles goed gaat.
Je zou kunnen vragen of ze dat nog leveren.


Wat gaat zo'n grapje kosten en werkt het 100%? en moet ik dan gewoon naar TCC bellen of hebben ze het opde site tekoop??
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Het wordt meestal custom afgesteld zodat het goed werkt. Je moet ze maar even bellen.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

CTR-Almere wrote:
Gaskleppie wrote:Bij TCC hebben ze een mannetje die een electronische "fooler" maakt die het signaal van de 2e lambda vervormd. Zo denkt de ecu dat alles goed gaat.
Je zou kunnen vragen of ze dat nog leveren.


Wat gaat zo'n grapje kosten en werkt het 100%? en moet ik dan gewoon naar TCC bellen of hebben ze het opde site tekoop??


Het werkt, spreek uit ervaring.
Locked