Laatst was ik in de file aan het rijden in tweede tegen 3 a 4000 toeren, toen merkte ik op dat er 'iets' was dat me heel lichtjes tegen hield, alsof er een rem bleef hangen. Maar dat kon het niet zijn omdat het pulserend was en het in dezelfde toon bleef aanhouden.
Nu heb ik gemerkt dat als ik de motor onbelast op een bepaalt toerental hou, hij telkens invalt en terug komt in toeren. Dus ik breng hem bv naar 3000 toeren, dan zal hij na 2 sec vallen naar 2800 toeren, en na 2 sec opnieuw naar 3000 toeren stijgen, om vervolgens weer na 2 sec naar 2800 te vallen en 2 sec later weer naar 3000 etc etc..
Iemand een idee waaraan dit ligt ??
Stationair loopt hij perfect, hij doet het pas wanneer het toerental met het pedaal verhoogt word.
Ik zal er straks eens een filpmje met de gsm van maken.
Toerental blijft niet stabiel boven 2000RPM
Re: Toerental blijft niet stabiel boven 2000RPM
DC2TYPER wrote:Laatst was ik in de file aan het rijden in tweede tegen 3 a 4000 toeren, toen merkte ik op dat er 'iets' was dat me heel lichtjes tegen hield, alsof er een rem bleef hangen. Maar dat kon het niet zijn omdat het pulserend was en het in dezelfde toon bleef aanhouden.
Nu heb ik gemerkt dat als ik de motor onbelast op een bepaalt toerental hou, hij telkens invalt en terug komt in toeren. Dus ik breng hem bv naar 3000 toeren, dan zal hij na 2 sec vallen naar 2800 toeren, en na 2 sec opnieuw naar 3000 toeren stijgen, om vervolgens weer na 2 sec naar 2800 te vallen en 2 sec later weer naar 3000 etc etc..
Iemand een idee waaraan dit ligt ??
Stationair loopt hij perfect, hij doet het pas wanneer het toerental met het pedaal verhoogt word.
Ik zal er straks eens een filpmje met de gsm van maken.
Hmm hier heb ik nooit op gelet zal vanavond eens kijken of het bij mij ook zo is...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Re: Toerental blijft niet stabiel boven 2000RPM
Rikky wrote:DC2TYPER wrote:Laatst was ik in de file aan het rijden in tweede tegen 3 a 4000 toeren, toen merkte ik op dat er 'iets' was dat me heel lichtjes tegen hield, alsof er een rem bleef hangen. Maar dat kon het niet zijn omdat het pulserend was en het in dezelfde toon bleef aanhouden.
Nu heb ik gemerkt dat als ik de motor onbelast op een bepaalt toerental hou, hij telkens invalt en terug komt in toeren. Dus ik breng hem bv naar 3000 toeren, dan zal hij na 2 sec vallen naar 2800 toeren, en na 2 sec opnieuw naar 3000 toeren stijgen, om vervolgens weer na 2 sec naar 2800 te vallen en 2 sec later weer naar 3000 etc etc..
Iemand een idee waaraan dit ligt ??
Stationair loopt hij perfect, hij doet het pas wanneer het toerental met het pedaal verhoogt word.
Ik zal er straks eens een filpmje met de gsm van maken.
Hmm hier heb ik nooit op gelet zal vanavond eens kijken of het bij mij ook zo is...
Tijdens het rijden voel je het echt minimaal, als je er niet op let voel je het waarschijnlijk niet. En alleen in de kleinste versnellingen.
Ik gok op iets in de electronica, een rotte sensor ergens ofzo
Re: Toerental blijft niet stabiel boven 2000RPM
DC2TYPER wrote:Rikky wrote:DC2TYPER wrote:Laatst was ik in de file aan het rijden in tweede tegen 3 a 4000 toeren, toen merkte ik op dat er 'iets' was dat me heel lichtjes tegen hield, alsof er een rem bleef hangen. Maar dat kon het niet zijn omdat het pulserend was en het in dezelfde toon bleef aanhouden.
Nu heb ik gemerkt dat als ik de motor onbelast op een bepaalt toerental hou, hij telkens invalt en terug komt in toeren. Dus ik breng hem bv naar 3000 toeren, dan zal hij na 2 sec vallen naar 2800 toeren, en na 2 sec opnieuw naar 3000 toeren stijgen, om vervolgens weer na 2 sec naar 2800 te vallen en 2 sec later weer naar 3000 etc etc..
Iemand een idee waaraan dit ligt ??
Stationair loopt hij perfect, hij doet het pas wanneer het toerental met het pedaal verhoogt word.
Ik zal er straks eens een filpmje met de gsm van maken.
Hmm hier heb ik nooit op gelet zal vanavond eens kijken of het bij mij ook zo is...
Tijdens het rijden voel je het echt minimaal, als je er niet op let voel je het waarschijnlijk niet. En alleen in de kleinste versnellingen.
Ik gok op iets in de electronica, een rotte sensor ergens ofzo
Bougie kan al genoeg zijn :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Re: Toerental blijft niet stabiel boven 2000RPM
DC2TYPER wrote:Laatst was ik in de file aan het rijden in tweede tegen 3 a 4000 toeren, toen merkte ik op dat er 'iets' was dat me heel lichtjes tegen hield, alsof er een rem bleef hangen. Maar dat kon het niet zijn omdat het pulserend was en het in dezelfde toon bleef aanhouden.
Nu heb ik gemerkt dat als ik de motor onbelast op een bepaalt toerental hou, hij telkens invalt en terug komt in toeren. Dus ik breng hem bv naar 3000 toeren, dan zal hij na 2 sec vallen naar 2800 toeren, en na 2 sec opnieuw naar 3000 toeren stijgen, om vervolgens weer na 2 sec naar 2800 te vallen en 2 sec later weer naar 3000 etc etc..
Iemand een idee waaraan dit ligt ??
Stationair loopt hij perfect, hij doet het pas wanneer het toerental met het pedaal verhoogt word.
Ik zal er straks eens een filpmje met de gsm van maken.
Jij rijd toch met onze software? Zo ja, dan is dat de closed loop regeling die je voelt. Als je tijdens stilstand last hebt van een fuelcut die er steeds inspringt komt dat meestal door een lage vacuum waarde. Ik heb er soms ook last van als de lucht druk zelf ook al heel laag is. Bij hoge luchtdruk is dat vaak minder.
Re: Toerental blijft niet stabiel boven 2000RPM
Gaskleppie wrote:DC2TYPER wrote:Laatst was ik in de file aan het rijden in tweede tegen 3 a 4000 toeren, toen merkte ik op dat er 'iets' was dat me heel lichtjes tegen hield, alsof er een rem bleef hangen. Maar dat kon het niet zijn omdat het pulserend was en het in dezelfde toon bleef aanhouden.
Nu heb ik gemerkt dat als ik de motor onbelast op een bepaalt toerental hou, hij telkens invalt en terug komt in toeren. Dus ik breng hem bv naar 3000 toeren, dan zal hij na 2 sec vallen naar 2800 toeren, en na 2 sec opnieuw naar 3000 toeren stijgen, om vervolgens weer na 2 sec naar 2800 te vallen en 2 sec later weer naar 3000 etc etc..
Iemand een idee waaraan dit ligt ??
Stationair loopt hij perfect, hij doet het pas wanneer het toerental met het pedaal verhoogt word.
Ik zal er straks eens een filpmje met de gsm van maken.
Jij rijd toch met onze software? Zo ja, dan is dat de closed loop regeling die je voelt. Als je tijdens stilstand last hebt van een fuelcut die er steeds inspringt komt dat meestal door een lage vacuum waarde. Ik heb er soms ook last van als de lucht druk zelf ook al heel laag is. Bij hoge luchtdruk is dat vaak minder.
Jaja ik rij met jullie software, bijna 2 jaar nu al. En nu valt het me dan pas op :lol: Hij heeft het wel heel erg de laatste dagen dan, zal het in de gaten houden en kijken hoe het evolueert :wink: