iemand ervaring black box OBDII data recorder?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Guest

iemand ervaring black box OBDII data recorder?

Post by Guest »

Omdat ik nog steeds met mn uitvalprobleem zit zonder resultaat, ben ik zelf even op zoek gegaan en wou ik weten of iemand ervaring heeft met dit;

Image

CarData Vehicle Data Recorder/Black Box
Record vehicle data while driving. Plug it into your computer for viewing. Great for diagnostics or checking how fast someone is driving your car. Also Retrieves Error Codes.

View data for:
Speed, Fuel System, Ignition Timing, Intake Temperature, Coolant Temperature, Misfires, Oxygen Sensor, EGR System, Plus all other vehicle sensors.

Plug it in before going to the mechanic.
Print out all your sensor data so your mechanic can more easily determine any problems with your vehicle.

Check up on your families driving habits.
Allows you to retrieve the vehicles speed history.

»Works with most OBD2 & CAN-BUS vehicles.
»Easily determines the cause of the "Check Engine Light".
»Retrieves generic (P0, P2, P3, and U0) & manufacturer specific (P1, P3, and U1) codes.
»Supports CAN (Controller Area Network) & all other current OBD2 protocols.

Als de garage niks vindt, dan lijkt dit mij de laatste optie om zelf op zoek te gaan, want geld blijven uitgeven voor jan lul is natuurlijk niet de beste optie.. Dit stomme dingetje moet je gewoon in je OBDII-poort klikken, en het logt automatisch alle gegevens van de hele motor.
Lijkt me nog de beste oplossing bij problemen die sporadisch en meestal al rijdende voorkomen, want de garage test alles al stilstaand met draaiende motor. En daarom vinden ze mijn probleem dus niet. :roll:

Ik ga me er binnenkort 1ntje aanschaffen, mochten er nog mensen geinteresseerd zijn die mogen het altijd laten weten.
Kan ik korting krijgen bij aankoop van meerdere, en is het voor die andere mensen dus ook goedkoper :wink:
Ding kost me voorlopig als ik het per stuk bestel 60€.
micronsil

Post by micronsil »

Ik ken het niet maar klinkt erg interresant.

een vriend van me heeft een van deze dingen maar die geeft je de uitslag van de scan via bluetooth en kan hij zo op zijn mobieltje zien.

Maar per wanneer ga je het aanschaffen ik zit er sterk overna te denken om er zelf dan ook een te halen samen met jou.
Jan Visser

Post by Jan Visser »

Moet je wel een automet OBD stekker hebben.........en een auto die het OBD
protocol ondersteunt. Dat zijn meestal nieuwe benzine auto's die na het bouwjaar 2000 op de markt zijn gekomen.
Guest

Post by Guest »

CAN-aansluiting, zit op elke auto na 1996.
bij de itr zou ie rechts achter de middenconsole zitten (aan de linkerknie van de passagier).
Maar heb het zelf nog niet gecheckt.
Bij mullens lezen ze je ECU toch ook uit via een can-poort dus. :-)
Is een eenmalige investering van 60€, maar denk maar eens na hoeveel garagekosten je zal besparen als je altijd weet wat er scheelt voor je naar de garage gaat. Bespaart hun een hoop zoekwerk en mij een hoop geld. Ding verdient z'n eigen snel terug gok ik en handig op circuit ook. En als vroege waarschuwing als er iets mis dreigt te lopen voor je 1000-den € kosten hebt :wink:
Gewoon in pc pluggen en je kan alle informatie uitprinten en bekijken die je maar wil.
denk btw vanaf een paar bestellingen dat ik de prijs wel naar beneden krijg tot 50 fzo. we onderhandelen graag he :lol:

Ik bestel binnen een kleine 3 weken btw, heeft iedereen nog ff bedenktijd :)

zal het al ff bijhouden op lijst, mochten er nog geinteresseerden komen.
1 - crxke
2 - micronsil (ovb)
Jan Visser

Post by Jan Visser »

ITR heeft geen can-bus.........
Guest

Post by Guest »

Rare service manual die ik dan voor mijn neus gehad heb :lol:
Vraag het voor de zekerheid wel eens na in de garage of het ding aan te sluiten valt of niet.
Zou het raar vinden want zo goed als elke auto vanaf '96 heeft een Canbus, of op z'n minst obd2 mogelijkheden.
Er zijn VAG-modellen die ze van 1990 al hadden..
Dus kan me echt niet inbeelden dat een topmodel van honda nog niet eens een uitleesmogelijkheid heeft :-?
Dacht toch dat honda van OBD1 naar OBD2 overgestapt was begin jaren '90.
Iemand die uitsluitsel kan geven of '98 Itr's ook een OBD2 aansluiting hebben om dit ding op aan te sluiten? want die na 2000 ben ik inderdaad zeker van dat ze ze hebben.
micronsil

Post by micronsil »

Van mij is net niet van 2001 die is van november 2000 mij was door de gge verteld daqt het obd2 is en die aansluiting ook heeft.

Maar goed ik zaou het graag ook zeker willen weten dan maar ff van de week de dealer bellen of daar langs gaan
Guest

Post by Guest »

Ik had ooit is een engelse service manual gevonden waarin stond dat elke itr zo'n aansluiting had, daarmee. :-) Ik heb al bericht naar de verkoper gestuurd of die mij uitsluitsel kan geven, maar even dealer bellen zal waarschijnlijk inderdaad de knoop wel doorhakken.
Hou me ook op de hoogte, ik werk lange uren en ik mag op m'n werk geen gsm bijhebben ivm. explosiegevaar ed.

ff zoeken op hondatech heeft me net al uitsluitsel gegeven dat een 1999+ itr zowiezo de aansluiting heeft. Maar over de vroegere modellen vind ik niks. :evil: Dus ik hoop dat iemand me het kan vertellen, dat ik het ding niet voor jan l*l koop.. Heb al een keer gezocht achter de aansluiting maar ik vond ze toen niet. Maar heb nog al gehoord dat ze goed verstopt zit :lol: rechts naast de radio, achter de middenconsole.

edit;
How to Reset the Check Engine Light on a 1998 Acura Integra
Contributor
By Jody L. Campbell, eHow Contributing Writer

The 1998 Acura Integra comes with a theft-deterrent radio. Because of this, disconnecting the battery to reset the "check engine" light will work, but you'll also lose your radio code if you do so. This makes the radio inoperable until it is reprogrammed with the correct radio code. If you do not have the radio code, it may well have to be pulled out of the dash to obtain, which is labor-intensive. Through OBD II (on-board diagnostic two, which was implemented in 1996 and newer vehicles), there is a much easier way to reset the code.

Difficulty: Moderately EasyInstructionsThings You'll Need:
OBD II scan tool with manual
Step 1Open the passenger side door to the Integra to locate the data link connector (DLC). It is below the glove box, just behind the center console.

Step 2Connect the unique-shaped OBD II scan tool plug into the DLC. Because of its shape, there's only one way to connect it properly.

Step 3Place the key into the ignition of the Integra and turn it to the key-on/engine-off position.

Step 4Refer to the manual of the scan tool for directions on how it works. With so many varieties of scan tools on the market, some offer completely different features. However, they're quite easy to use as long as you follow the commands of the menu on the face of the tool.

Step 5Erase the code according to the directions of the manual (some models even feature an erase button; simply pressing it will erase the code).

Step 6Wait for the onscreen menu to inform you that the command has been sent or the main menu has reappeared before turning the key back to the "off" position and unplugging the unit.

Step 7Switch over to the driver's seat and then start the engine of the Integra to ensure the "check engine" light is no longer displayed on the instrument panel.

8)

was nogal zeker van m'n stuk, ik verkoop namelijk van die scan tools in m'n vrije tijd :lol: net nog opgezocht en de officiele honda service manual geeft mij ook gelijk, met tekening waar ie zit en al :-)
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik heb die grote obd stekker nog nergens in een ITR gevonden. Er is wel die kleine 3 polige stekker waar de dealers hem mee uit kunnen lezen.
OBD2 is alleen een protocol afspraak en in de begin fase had iedereen hun eigen iedeeen over met wat voor stekker deze aangesloten moest worden. Bosch (en dus een hoop euro auto's) hadden gelijk al die grote, Honda met zn eigen PGMF1 systeem had alleen die kleine zo ver ik weet. Later zijn ze ook die grotere stekkers gaan hanteren.
Katana

Post by Katana »

In de ATR zit er wel een
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

klopt. Die is ook OBD2b. De ITR is nog OBD2a.
Guest

Post by Guest »

dus de boel is toch genaaid?
Er staat nochtans in mijn honda integra service manual van honda zelf (model 1998) dat er een DLC-aansluiting (C406) zit achter die radio, en staat duidelijk bij dat je er een OBDII scan tool op kan aansluiten.
Aansluiting is 16-pins en heeft voor zover ik op die service manual kan zien de juiste vorm en indeling.
Staat alleen nog iets onduidelijk bij op die tekening, zit een kabel tussen en daar staat bij data link cable (16P).
Maar ik kan er echt niet bij dat een topmodel in bouwjaar 98 geen OBDII mogelijkheid heeft, is toch achterlijk achterhaald :-?
Sommige sites vond ik dat acura van 1998 die aansluiting had, honda van 2000.
Maar toen ik verder zocht vond ik steeds meer sites waar ze zeiden dat je een OBD II scan tool kan aansluiten op alle integra's.
Tegenstrijdige shit overal.. Ff bij Mullens checken of ik aan die data-link kabel kan raken en of het dan zou werken.

http://rs90.rapidshare.com/files/43583193/Honda_-_Honda.Integra.Service.Manual.1998.pdf

hoofdstuk 11 pag 30 begint de uitleg.
Katana

Post by Katana »

Kijk nu eerst eens onder je dashbord
ITR DC2

Post by ITR DC2 »

Misschien de Acura integra, Europese en Japanse niet...
OBDIIa, zoals de anderen zeggen.
Guest

Post by Guest »

Heb ik net nog geprobeerd, maar ik krijg mn kop nu niet direct achter die middenconsole en voelen doe ik gewoon niets van stekkers. Ik heb nog eens er een scan tool op willen aansluiten, toen heb ik ook gezocht maar vond nergens een stekker op die aangegeven plaats :-?
stekker heeft btw zelfde vorm als die can volgens service manual, dus dan weet ik eigenlijk nog niets meer.

@ ITR DC2; amerikaanse acura integra 1998 heeft er 1, en ik meen ooit eens gehoord te hebben van iemand dat die behalve de motor 100% hetzelfde zijn als de Europese.
micronsil

Post by micronsil »

In het midden daar beneden ben ik geen aansluiting tegen gekomen.

Ik hen daar bezig geweest met mijn radio.

Het enige wat daar is zijn kabels van mijn radio en de iso stekker :P
Guest

Post by Guest »

micronsil wrote:In het midden daar beneden ben ik geen aansluiting tegen gekomen.

Ik hen daar bezig geweest met mijn radio.

Het enige wat daar is zijn kabels van mijn radio en de iso stekker :P

is die iso 16-pins voor zover je weet? Want van die aansluiting vind ik dan weer niks terug maar ik weet wel dat een fatsoenlijke universele scankabel het iso-formaat ondersteunt.

edit; als je de kabel naar je radio bedoelt hoef je niet meer te zoeken of je radio eruit te halen hoor, zijn we niets mee. Maar wist niet dat die aansluiting ook iso noemde, want er bestaat dus ook een iso scan protocol.
micronsil

Post by micronsil »

Als ik morgen de tijd heb duik ik wel even voor je onder mijn dashbord om te kijken wat ik vinden kan.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Katana wrote:Kijk nu eerst eens onder je dashbord

Ja, je l*lt te veel en doet te weinig....
Jan Visser

Post by Jan Visser »

Europese en JDM hebben geen OBD stekker.........

Amerikaanse wel, omdat het daar vanaf 1996 al verplicht was.
Locked