Stel dat ... (de psyche achter de Honda fan)

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
bas5th

Stel dat ... (de psyche achter de Honda fan)

Post by bas5th »

Steeds als er een nieuw model van Honda uitkomt, probeer ik met alle macht er iets goeds in te zien. Zo probeer ik nog steeds een CRV mooi te vinden, of een FRV ...
Maar wat als datzelfde model nou eens door een andere fabrikant gemaakt was ...

Zo ga ik per definitie nooit een Speedster kopen, een Scirocco, "GTi" of "OPC" en ga zo maar door. Eigenlijk gun ik heel veel merken geen goede en mooie auto's (in mijn geval alles van VAG, Opel, Fransozen, bijna alle andere Jappen).
Sommige merken gun ik het dan weer wel, bijv. BMW, Alfa Romeo, ...

Stel dat:
Een Opel Speedster was een Honda;
Een S2000 was een Opel ....;
Een Scirocco was een Honda?

Wat dan! Waarschijnlijk had ik iig die Speedster vet gevonden, terwijl ik nu uit alle macht probeer het een waardeloze kar te vinden.

Ben wel benieuwd of jullie je hierin ook herkennen en of jullie nog wat "Stel datjes" hebben.
Guest

Post by Guest »

als een opel speedster de S van honda was stond ie nu voor mij deur.
Binnenkort ook maar zal alleen iets later zijn. type-r brengt nog iets teveel fun 8)
al was die waarschijnlijk op 890kg met type-r onderstel nog net iets leuker.
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

Vaak zit het ook in de opgroeiing :-)

bij, ik denk, 8 van de 10 honda fans heeft hun vader of moeder vaak een honda gereden, of rijdt deze nogsteeds. Daardoor ga je onbewust zelf als eerste auto naar een Honda kijken omdat je een vetrouwenband hebt met dat merk. hetgeen je vertouwt ga je waarderen, hetgeen je waardeert ga je lief hebben.

Vaak ga je ook naar dezelfde Dealer, omdat je ook een band hebt met deze mensen, je kent de service, je vertrouwt de dealer.

Het onbekende wordt vaak vooraf al afgekeurd. Dat is dezelfde cirkel alleen in de andere richting.
Rikky

Post by Rikky »

Ik kom uit een omgeving waar niemand van de Honda auto's houd... Alleen maar Italie, Duitsland, USA...

Ik denk dat het voornamelijk een smaak is waar je van houd... En Honda heeft zich ook vaak vergist... Maar Honda heeft Vtec...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
HONDA

Post by HONDA »

De realiteit is dat andere merken op dit moment wagens maken die Honda had moeten maken. De Scirocco is de opvolger van de CRX en niet de CR-Z. De Speedster is er al even maar daarop had een Honda badge ook niet misstaan.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik heb destijds Honda gekozen om zn eigenschappen op gebied van weggedrag en motorische eigenschappen (pk/liter verhouding, hoog toerig, racy)
Er zijn maar weinig merken de daar (toen) veel mee deden dus viel de rest af.
Een speedster heeft ook niet al deze eigenschappen, een scirocco ook niet. En Opel zou nooit de S2000 gebouwd hebben zoals wij hem nu kennen.

Dus wat mij betreft een zinloos topic wat nergens over gaat...
Gelukkig is Honda nog een onafhankelijk merk wat zn eigen eigenschappen heeft. Eigenlijk komt alleen BMW in de buurt van het Honda dna maar die zitten in een veel hogere prijsklasse en dus onbereikbaar voor vele....
Rikky

Post by Rikky »

HONDA wrote:De realiteit is dat andere merken op dit moment wagens maken die Honda had moeten maken. De Scirocco is de opvolger van de CRX en niet de CR-Z. De Speedster is er al even maar daarop had een Honda badge ook niet misstaan.

Ik zou nooit een nieuwe Scirocco kopen ook geen CR-Z
puur omdat ik ze allebij lelijk vind...

Kijk naar de verhouding van de Scirocco hij klopt gewoon niet als je naar de achterkant zou kijken zou je een Jeep verwachten van alfa en als je de voorkant bekijkt dan had het een race monster moeten zijn met een vleugel en laag...

Gaskleppie wrote:Ik heb destijds Honda gekozen om zn eigenschappen op gebied van weggedrag en motorische eigenschappen (pk/liter verhouding, hoog toerig, racy)
Er zijn maar weinig merken de daar (toen) veel mee deden dus viel de rest af.
Een speedster heeft ook niet al deze eigenschappen, een scirocco ook niet. En Opel zou nooit de S2000 gebouwd hebben zoals wij hem nu kennen.

Dat was voor mij ook een rede waarom ik ben gaan zoeken naar een mooie Honda...

Maargoed zoals Gaskleppie al zegt
wat mij betreft een zinloos topic wat nergens over gaat...
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
bas5th

Post by bas5th »

Voor mij is het niet zo zinloos hoor. Ik wil gewoon eens een spiegel voorgehouden krijgen. Er zijn maar weinig mensen die objectief naar hun keuzes kunnen kijken.
Ik zie iig een paar belangrijke raakvlakken: Mijn ouders hebben een Honda, het is een zelfstandig merk én ik heb 12 jaar geleden ook gekozen voor de Vtec techniek en de whisbones etc.
Mijn Diesel heb ik ook nog gekozen vanwege de mooie techniek en mijn voorliefde voor het merk. Echter, sinds 2003 is daar nauwelijks iets aan verbeterd, terwijl de concurrentie dat wel heeft gedaan. De laatste tijd mis ik echter de unieke techniek (behalve dat hybride gedoe) en ik zie dat veel andere merken nu hele mooie en goede auto's maken. Ik maak me dus zorgen over mijn volgende daily drive (die waarschijnlijk begin 2011 gaat komen) ... laten we hopen dat het Honda wordt!
mr. X

Post by mr. X »

Ooit heb ik er ook zo over gedacht. Eigenlijk maakt het niet uit of de S door Opel gemaakt zou zijn. Waarom niet? Omdat de bouw wijze compleet anders zou zijn geweest! Honda's zijn een van de fijnste auto's om aan te werken. Het is een stukje passie, door dik en door dun. Soms kijk je wel eens jaloers naar een ander ontwerp maar aan het einde van de dag is, en zal het, nooit een Honda zijn (of worden)!

Zoals Frank aangeeft is BMW een van de weinige die veel gelijkenissen toont met Honda. Hoewel een instapmodel ook hartstikke leuk is bij BMW, zijn de echte rijdersauto's helaas onbetaalbaar.

Ik durf nu dan ook te zeggen dat Honda altijd een liefde van me zal blijven ookal maken ze minder mooie auto's dan de concurrent.

Moreover, nieuwe auto's kunnen mij bij geen enkel, betaalbaar, merk meer bekoren. Afgezien van het hogere segment, komen er geen pure sportauto's meer uit de fabriek rollen.
Arno

Post by Arno »

Ben door mn broer helemaal verslingerd geraakt aan Honda :razz: Maar ik kan andere auto's ook wel waarderen, voornamelijk auto's uit het verre oosten though. Mn volgende auto kan dan ook best wel eens niet een Honda worden. Maar ik zal nooit van mn leven een Golf,Astra of één van die andere eenheidsworsten kopen.
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

Arno wrote:...Mn volgende auto kan dan ook best wel eens niet een Honda worden. Maar ik zal nooit van mn leven een Golf,Astra of één van die andere eenheidsworsten kopen.

:clap

precies mijn gedachte... ik wil iets aparts... geen eenheidsworsten :razz:
LCR

Post by LCR »

Ik zou elk andere merk hebben kunnen kiezen...alleen heb ik de ATR gekozen PUUR omdat het mijn persoonlijke situatie pas (4 deurs en snel) en niet overal en op elke oprit te zien is.
Als Honda geen Type R 4 deurs had had ik mss wel voor een 4 deurs Golf GTI of Evo gekozen :o . Eerst de Evo dan de GTI..... 8)
Jo&

Post by Jo& »

Mij spreekt Honda o.a. ook aan vanwege dat het geen eenheidsworsten zijn.
micronsil

Post by micronsil »

Ik wou dan honda ooit een v-tec motor met turbo of supercharger van uit de fabriek zou bouwen.

Dat zou ik geweldig vinden.

Ik heb honda altijd mooie auto's gevonden.
Mijn liefde kwam van de EF.
Een vrien van mme had er een en ik mocht er een keer in rijden.
Ik reed erin en dacht toen van tjonge wat is dat ding snel..
Toen is bij mij de liefde voor honda over geslagen.

Ik was daarna helemaal in de ban van de honda civic SI die ik hellaas nooit heb kunnen aanschaffen ( t was gewoon te duur).

Maar heb wel mijn series honda's gehad.

De enige die nog op de verlang lijst staat is de S2000.

die komt nog wel een keertje.
Guest

Post by Guest »

mr. X wrote: Soms kijk je wel eens jaloers naar een ander ontwerp maar aan het einde van de dag is, en zal het, nooit een Honda zijn (of worden)!

feit, bouwkwaliteit misschien wel maar motor niet

Gaskleppie wrote:. Eigenlijk komt alleen BMW in de buurt van het Honda dna maar die zitten in een veel hogere prijsklasse en dus onbereikbaar voor vele....

buiten het feit dat ze dik over een ton wegen, feit. Bmw is gewoon te zwaar om een "sportauto" te zijn naar mijn mening.

Ik herinner mij nog steeds het feit waarom ik een type-R wou.
Een vriend van mijn beste vriend had een witte itr jaren geleden (de itr van flow van de crxgarage nu).
Hij moest is een keer naar iemand om wat dingen op gaan te pikken, en toen hij naar die kerel gebeld had realiseerde ie zich dat hij dringend naar het toilet moest.
Omdat wij nogal in de kleine binnen-boswegen woonden vroeger, waren het daar allemaal van die ministraatjes.
Begint die kerel daar te vlammen op een straat langs elke kant 10cm breder dan de itr, gracht langs elke kant.
gewoon 160, 1ne haakse bocht na de andere dat ik dacht dadelijk steken we er hier.
Maar de itr hield stand, iets wat ik volgens de wetten van de zwaartekracht niet mogelijk achtte.. in de laatste bocht wou ie het nog wat verder pushen en toen gaf de itr ff een plotse veeg achteraan dat ie wist dat het genoeg was.
Vanaf toen realiseerde ik mij dat ik nooit een betaalbare auto zou vinden die tot zoiets in staat was, behalve diegene die nu voor mijn deur staat. 8)
Arno

Post by Arno »

Jonge jonge, wat een verhaal weer zeg :razz: Waarom stapte hij gewoon niet uit om te pissen ipv zn R bijna de prak in te rijden.... of moest ie poepen?
micronsil

Post by micronsil »

Ik denk dat hij moest poepen als ik het verhaal zo lees :P
SephNL

Post by SephNL »

Voor mij is de keuze voor honda; meeste bang for the buck
micronsil

Post by micronsil »

[quote="SephNL"]Voor mij is de keuze voor honda]

T zal een nodeloze discussie worden maar.

Als ik ga kijken naar bang voor buck

bv een subaru wrx.
Voor hetzelfde bedrag als een itr haal je een wrx met meer pk etc.
(daar meer bang voor buck)

*****Voordat ik woede van veel mensen op mijn nek haal dit is een honda forum etc.

Ik heb mijn wrx weggedaan om mijn ITR te kopen... dus dat zegt wel iets. *****

Ik ben en blijf een honda fan. 8)
SephNL

Post by SephNL »

Tja, het is een mening. Niet iedereen hoeft het met mij eens te zijn(gelukkig niet)

Bang for the buck is voor mij niet alleen PK. Als je kijkt naar benzineverbruik, wegligging, remmerij etc.. Dat zijn ook belangrijke dingen. Het blijft natuurlijk altijd een persoonlijke keuze
Locked