idiote motorkapvraag..
idiote motorkapvraag..
hoe krijg je een motorkap los die geen millimeter meer movet?
als ik aan de hendel binnen trek gebeurt er gewoon niks :-?
had vorige keer al een idee dat het wat stroef ging, maar toen kwam hij nog naar boven.
nu doet ie niks meer, zit muurvast. waarschijnlijk ijzerdraad losgeraakt of doorgegaan gok ik, maar nu nog tot aan het slot raken.. :evil:
ik hoop dat de oude truc van iets dun onder de motorkap schuiven en ze zo openklikken nog werkt, want heb nu geen zin om de boel te gaan demonteren :lol:
als ik aan de hendel binnen trek gebeurt er gewoon niks :-?
had vorige keer al een idee dat het wat stroef ging, maar toen kwam hij nog naar boven.
nu doet ie niks meer, zit muurvast. waarschijnlijk ijzerdraad losgeraakt of doorgegaan gok ik, maar nu nog tot aan het slot raken.. :evil:
ik hoop dat de oude truc van iets dun onder de motorkap schuiven en ze zo openklikken nog werkt, want heb nu geen zin om de boel te gaan demonteren :lol:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 70
- Joined: Tue Jun 02, 2009 9:27 pm
ben net verhuisd en buren zijn van die rare kwasten dus die laten we maar doen :razz: .
Maar net geprobeerd alleen, schroevendraaier onder de hendel geklemd dat ie helemaal naar boven stond.
duwen geen beweging..
dan opgekrikt en bijna harakiri gepleegd aan de onderste snijdende bumpergaten, want langs de gril had ik ook geen succes.
dan maar ff naar mullens gebeld, daar zeiden ze me van de ijzerdraad bij te trekken met een tang, helpt ook niet.
en aan het slot zelf valt compleet niet aan te raken langs onder.
ik bots op de 1ne beschermplaat na de andere, fijne waterdichte japanse oplossing toch :-?
Maar net geprobeerd alleen, schroevendraaier onder de hendel geklemd dat ie helemaal naar boven stond.
duwen geen beweging..
dan opgekrikt en bijna harakiri gepleegd aan de onderste snijdende bumpergaten, want langs de gril had ik ook geen succes.
dan maar ff naar mullens gebeld, daar zeiden ze me van de ijzerdraad bij te trekken met een tang, helpt ook niet.
en aan het slot zelf valt compleet niet aan te raken langs onder.
ik bots op de 1ne beschermplaat na de andere, fijne waterdichte japanse oplossing toch :-?
maar waar moet ik die inspuiten?
langs onder zie ik gewoon radiator, dervoor loopt een plastic plaat over heel mn voorkant en rond mn lichten, en in het midden hangt een dikke rubber plaat met 4 schroeven, op een stuk ijzer geschroefd.
zal de onderkant van het slot wel zijn, maar ik zie of raak niet aan de bovenkant :-?
langs onder zie ik gewoon radiator, dervoor loopt een plastic plaat over heel mn voorkant en rond mn lichten, en in het midden hangt een dikke rubber plaat met 4 schroeven, op een stuk ijzer geschroefd.
zal de onderkant van het slot wel zijn, maar ik zie of raak niet aan de bovenkant :-?
crxke wrote:maar waar moet ik die inspuiten?
langs onder zie ik gewoon radiator, dervoor loopt een plastic plaat over heel mn voorkant en rond mn lichten, en in het midden hangt een dikke rubber plaat met 4 schroeven, op een stuk ijzer geschroefd.
zal de onderkant van het slot wel zijn, maar ik zie of raak niet aan de bovenkant :-?
Je hebt bij de WD40 een slangetje eraan zitten, deze kan je mischien tussen je motorkap en bumper steken en dan spuiten op hoop van zegen :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
was ik ook al aan het denken maar slangetje is weg met de verhuis en heeft geen nut want krijg echt mn motorkap nog geen mm omhoog, zit muurvast op de bumper geklemd..
net langs onder alles ingespoten, we zullen zien maar gok dat de kabel geknakt is want die hendel binnen hangt wel heel los.
zijn die 4 schroeven en rubberen blok zeker van het slot? dan ga ik em proberen langs onder eraf te halen.
bij mullens zeiden ze ook dat dat de laatste oplossing was.
net langs onder alles ingespoten, we zullen zien maar gok dat de kabel geknakt is want die hendel binnen hangt wel heel los.
zijn die 4 schroeven en rubberen blok zeker van het slot? dan ga ik em proberen langs onder eraf te halen.
bij mullens zeiden ze ook dat dat de laatste oplossing was.
crxke wrote:was ik ook al aan het denken maar slangetje is weg met de verhuis en heeft geen nut want krijg echt mn motorkap nog geen mm omhoog, zit muurvast op de bumper geklemd..
net langs onder alles ingespoten, we zullen zien maar gok dat de kabel geknakt is want die hendel binnen hangt wel heel los.
zijn die 4 schroeven en rubberen blok zeker van het slot? dan ga ik em proberen langs onder eraf te halen.
bij mullens zeiden ze ook dat dat de laatste oplossing was.
Ik kan dadelijk als ik thuis ben rond half 6 a 6 uur even foto's maken hoe het zit als je wilt?
Groetjes,
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
mag maar moet niet hoor rikky, je ziet maar als je tijd hebt :wink:
ik zie wel 1 zwarte rubberen leiding naar die rubber blok lopen, dus ik gok dat dat die ijzerdraad is naar binnen.
Ochja morgen terug werken en ik moet nu buiten aan auto werken dus vandaag zal toch niet meer lukken.
En binnen 2 weken fzo gaat ie binnen bij Mullens voor 2 nieuwe schokdempers voor, tein veren erop, andere velgen.. dan laat ik het dan wel oplossen. want als de kabel geknakt is moet er toch zowiezo een nieuwe kabel in of hij blokkeert volgende keer weer. en die nieuwe kabel heb ik toevallig zomaar niet ff liggen :lol:
maar ben al die kleine crapmankementen beu, volgende zomer smijt ik em uit elkaar en alles wat er niet inmoet zal vliegen dan :-) airco en al die crap, en dan underdrive pulleys erop..
ik zie wel 1 zwarte rubberen leiding naar die rubber blok lopen, dus ik gok dat dat die ijzerdraad is naar binnen.
Ochja morgen terug werken en ik moet nu buiten aan auto werken dus vandaag zal toch niet meer lukken.
En binnen 2 weken fzo gaat ie binnen bij Mullens voor 2 nieuwe schokdempers voor, tein veren erop, andere velgen.. dan laat ik het dan wel oplossen. want als de kabel geknakt is moet er toch zowiezo een nieuwe kabel in of hij blokkeert volgende keer weer. en die nieuwe kabel heb ik toevallig zomaar niet ff liggen :lol:
maar ben al die kleine crapmankementen beu, volgende zomer smijt ik em uit elkaar en alles wat er niet inmoet zal vliegen dan :-) airco en al die crap, en dan underdrive pulleys erop..
Als jij graag foto's er van wilt dan maak ik wel even foto's...
Ik ben benieuwt naar de rest want het klinkt interesant de text staat alleen te dicht op elkaar om het goed te kunnen lezen
ops: (ligt niet aan jou maar aan mij :lol: )
Ik ben benieuwt naar de rest want het klinkt interesant de text staat alleen te dicht op elkaar om het goed te kunnen lezen

crxke wrote:mag maar moet niet hoor rikky, je ziet maar als je tijd hebt :wink:
ik zie wel 1 zwarte rubberen leiding naar die rubber blok lopen, dus ik gok dat dat die ijzerdraad is naar binnen.
Ochja morgen terug werken en ik moet nu buiten aan auto werken dus vandaag zal toch niet meer lukken.
En binnen 2 weken fzo gaat ie binnen bij Mullens voor 2 nieuwe schokdempers voor, tein veren erop, andere velgen.. dan laat ik het dan wel oplossen. want als de kabel geknakt is moet er toch zowiezo een nieuwe kabel in of hij blokkeert volgende keer weer. en die nieuwe kabel heb ik toevallig zomaar niet ff liggen :lol:
maar ben al die kleine crapmankementen beu, volgende zomer smijt ik em uit elkaar en alles wat er niet inmoet zal vliegen dan :-) airco en al die crap, en dan underdrive pulleys erop..
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Je kan ook via de voor bumper de kabel zoeken die naar het motorkap mechanisme gaat
als je die gewoon trekt dan klikt het ook wel open.
Lukt het niet dan is met 2 mensen open maken de beste optie.
Indien je dringend iets onder je kap moet doen dan zou ik zeggen een pech hulp inschakelen.
Heb je geen haast dan gewoon morgen ff bij een gge langs rijden.
Bij dekwikfit ofzo zijn ze vast wel bereijd je te helpen om de kap te duwen/trekken terwijl jij de handel bediend.
als je die gewoon trekt dan klikt het ook wel open.
Lukt het niet dan is met 2 mensen open maken de beste optie.
Indien je dringend iets onder je kap moet doen dan zou ik zeggen een pech hulp inschakelen.
Heb je geen haast dan gewoon morgen ff bij een gge langs rijden.
Bij dekwikfit ofzo zijn ze vast wel bereijd je te helpen om de kap te duwen/trekken terwijl jij de handel bediend.