Dekplaat kofferbak EP3
Dekplaat kofferbak EP3
De dekplaat in de kofferbak van de EP3 is aan vervanging toe. OEM is me niet stevig genoeg dus ik wil zelf iets fabriceren. Wat voor materiaal (triplex, multiplex, etc) kan ik daar het beste voor gebruiken? Iemand hier zal het vast ook wel eens gedaan hebben.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Re: Dekplaat kofferbak EP3
HONDA wrote:De dekplaat in de kofferbak van de EP3 is aan vervanging toe. OEM is me niet stevig genoeg dus ik wil zelf iets fabriceren. Wat voor materiaal (triplex, multiplex, etc) kan ik daar het beste voor gebruiken? Iemand hier zal het vast ook wel eens gedaan hebben.
Triplex bestaat niet meer dat heet vortaan ook gewoon mutliplex...
Maar ik zou het daarvan maken dit is stevig kan ook vocht verdragen (en de plaat in de ITR is ook van multiplex)
Groetjes,
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
- vtec vince
Dan zou ik het helemaal vochtproof maken en betonmultiplex kiezen...deze heeft een extra harde laag rondom die het hout beschermt tegen vocht.
18 mm is sterk genoeg , maar als je voor 12mm gaat ofzo ( om gewicht te besparen ) dan zou je idd verstevigings latjes kunnen gebruiken voor de zekerheid
18 mm is sterk genoeg , maar als je voor 12mm gaat ofzo ( om gewicht te besparen ) dan zou je idd verstevigings latjes kunnen gebruiken voor de zekerheid
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
vtec vince wrote:Dan zou ik het helemaal vochtproof maken en betonmultiplex kiezen...deze heeft een extra harde laag rondom die het hout beschermt tegen vocht.
18mm :shock: hij gaat geen betonconstructie maken he :lol:
Multiplex 8mm of 10mm moet toch meer dan genoeg zijn ... multiplex doordat het verschillende lagen van "afval"hout zijn heeft op zo'n kleine maten niet de neiging om door te buigen !
En Sander kennende heeft die geen vocht in z'n auto :lol:
- vtec vince
- vtec vince
ITR1217 wrote:vtec vince wrote:Ik weet niet of Sander veel spul in zijn kofferruimte vervoerd...
Mocht hij dat wel doen dan denk ik dat 8 of 10 mm na 2 jaar toch echt wel gaat doorhangen.
Waarschijnlijk enkel car shampoo and stofzuiger :lol: :lol:
Hij doet toch ook karpervissen of heb ik het nu mis? :dunno:
Shampoo en stofzuiger passen ook op de plek waar het reservewiel hoort te liggen :mrgreen:
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Je denkt toch niet dat dat past in een EP3? Daar heb ik een Opel Combo voor.
Er ligt nooit veel achterin maar het moet een eenmalige actie zijn dus ik ga wel voor 12mm ofzo.

Er ligt nooit veel achterin maar het moet een eenmalige actie zijn dus ik ga wel voor 12mm ofzo.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
- vtec vince
En anders 10 of 12 mm, het is bestand tegen vocht en kan heel wat hebben. Mischien latjes eronder als je toch meer gewicht vervoerd...
Zagen zou ik persoonlijk doen met een fijnere hout zaag en de zaag hoogtoerig laten zagen anders wil het nog wel eens happen in het hout waar door je heel wat splinters krijgt... :wink:
Zagen zou ik persoonlijk doen met een fijnere hout zaag en de zaag hoogtoerig laten zagen anders wil het nog wel eens happen in het hout waar door je heel wat splinters krijgt... :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!