Is er nog een Honda dealer die..

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Spons

Post by Spons »

eventueel Bois arnhem
daar komen regelmatig R's
DC2, EP3 en ATR's
bastiaan45

Post by bastiaan45 »

vd Akker in Veghel, jaren geweest, altijd alles goed gemaakt en volgens afspraak.
boikel

Post by boikel »

Honda Van der Poel in Hulst was ik altijd erg tevreden over. Een tijdje geleden zijn ze echter overgenomen en sindsdien ben ik er niet meer geweest. De receptionist had toen een ATR en er stonden altijd wel 1-2 NSXen in de showroom. Omdat ik een tijdje dicht bij Goes heb gewerkt ging ik ook daar naar de dealer.
Heb daar wel een paar twijfelachtige momentjes gehad, bij het vervangen van mijn koppelng en vliegwiel vroeg ik alle onderdelen terug die eruit kwamen. Mijn clutch release bearing zat er niet bij, en later zag ik op de rekening dat er ook geen nieuwe was gerekend. Na een paar dagen teruggegaan om het na te vragen, kreeg wel een rekening mee maar ze konden het lager niet meer terugvinden. :-?

Op de terugweg dat ik mijn ITR ophaalde van de koppeling reparatie ben ik een bout van mijn spruitstuk verloren op de snelweg, waren ze vergeten vast te draaien. :-? Bovendien hadden ze nogal hardhandig mijn Hytech spruit verwijderd/ geplaatst zodat er krassen op waren gekomen, daar zie je inmiddels niks meer van, maar het geeft wel aan hoe er met je spullen wordt omgegaan.

Sindsdien doe het klein onderhoud zelf, mochten er grote reparaties nodig zijn dan ga ik weer terug naar Hulst.
ee8

Post by ee8 »

v/d akker in veghel.......

gewoon de beste!
Goelette

Post by Goelette »

ITR DC2 wrote:Dat was ook min of meer wat ik bedoelde...
Werken daar toch ook leden?
Het feit dat er een vitrine staat van de club zegt toch wel wat

Dat klopt. Ik weet eigenlijk niet zeker of in het nieuwe pand nog steeds de vitrine staat.
roblom

Post by roblom »

CyRaX wrote:Honda v/d Akker in Veghel of Honda Welman in HHW en Zwaag

Verder doe ik onderhoud deels zelf, deels met een vriend en deels bij Welman in Heerhugowaard.

Alleen complexe dingen waarbij fouten redelijk fataal kunnen zijn laat ik doen puur om de garantie kwestie!

Exact hetzelfde hier, alleen 'deels met een vriend' geld bij mij niet :d
Johan FN2

Post by Johan FN2 »

Hmmm... Volgens mij ben ik de enigste hier met negatieve ervaringen met v/d Akker...
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Ik kom, sinds ik mijn civic had, bij M vd Voort bv.

Ex-honda dealer uit amsterdam, halverwege de jaren 90 alles verkocht en klein verder gegaan. Goed familie bedrijf met flink wat jaren ervaring qua Honda.

Volgende week daar de itr voor het eerst langs brengen
'98 JDM Integra Type-R
Guest

Post by Guest »

belgië:

- Honda Mullens; 1 van de 3 "beste" hondagarages waar ik totnutoe naartoe gegaan ben.
Del sol gekocht, veel kapotgereden 1ste jaar, alles vervangen zonder 1 woord morren.
Gaspard is altijd vriendelijk, heidi en de guido ook 8)
bij onderhoud toen had ik mn motorsteun stukje eruitgereden, hadden ze direct gezien want had ik niet door.
Carosserie-afdeling heb ik iets minder lovende woorden over, kerel was niet echt vriendelijk, en bij het laten herstellen van m'n del sol waren dus alle binnenste moeren in het chassis aan het lossen. waarschijnlijk nooit naar gekeken, waardoor mn rechterachterwiel er na een tijdje bijna aflag.
Toen ze in de hondagarage van mechelen mijn wiel eraf wilden halen en aan de bout van de draagarm bezig waren hebben ze gewoon een heel stuk van mn chassis er los uitgetrokken. :-? Zeiden me toen dat dit kwam omdat de carrosserieherstelling van Mullens op niks trok. (of het waar was of niet weet ik niet)
Moet wel zeggen bij Mullens komen extreem veel itr's binnen, en hij weet bijna altijd (juiste) antwoorden te geven op al je vragen.
Auto kopen daar is dan weer iets anders, ze zeiden me toen ik hem kocht dat m'n del sol ongevalvrij was op een lichte aanrijding na. Als 19-jarige dacht ik hier niet verder bij na, maar daarna bleek dat ie al langs alle kanten bijeengeplooid geweest was. Ik ben niet de enige met zulk verhaal als je meerdere forums leest..

Honda D'ieteren Mechelen; kan ik kort over zijn, vermijden! (schijn)vriendelijk en altijd snelle service, maar daar stopt het ook. Weten niet wat ze bezig zijn, vervangen er maar wat op los tot ze hopen het juiste onderdeel te pakken te hebben. Als je de symptomen van een probleem uitlegt komen ze gewoon uit de lucht gevallen precies of ze hebben nog nooit een auto gezien. Even str*ntduur als Mullens, alleen het verschil dat bij Mullens je auto altijd zonder problemen buitenkomt.
Om een klein voorbeeld te geven, del sol moest naar keuring voor verkoop.
533€ betaald, ik moest zelf de uitlaatlijn meebrengen om te vervangen, en voor de rest moesten ze alleen de achterlichten vervangen. Hadden ze er nog andere wielen opgezet terwijl dit niet nodig was. Wel nieuwe Rays rode wielmoeren die er 3dagen opzaten in stukken vaneen gedraaid dat er geen rood meer aan te zien was.
Itr zelfde grapje, 830€ voor 2 keer keuring gaan en niks(!) te moeten vervangen behalve 2 schokdempers (330€).
Voor de rest nog hopen geld betaald voor dingen die nooit opgelost waren, & dingen waarvan ik daarna van andere garages hoor dat ze nooit gedaan zijn. Dikste afripgarage waar ik ooit geweest ben!

-Hondagarage Lavrijsen Eindhout; Vriendelijke oude garagehouder, al meer dan 30jaar in het vak. Keurt alleen alle vormen van tuning af, wil alles OEM zien en zal hier ook altijd commentaar op geven. Ben er 2keer geweest tot ik vroeg of ze mn brembo-kit konden installeren. 1 van de mechaniekers gaf mij toen het antwoord; "alé kopen kunde het wel, dan kunde het toch ook zelf installeren?"
Sindsdien nooit meer 1 voet binnengezet.

-Mol motors; Niet de properste garage, 1ste keer toen ik er binnenkwam hebben ze mij er een uur laten wachten. Wel realistische prijzen en goede prijs/kwaliteit van herstellingen. Duidelijke uitleg ook als je erachter vraagt.
Sinister

Post by Sinister »

Haha ik heb net hetzelfde voorgehad bij Lavrijsen: Ik kwam daar met mijn integra binnen en die zeiden me toen, ja sorry wij doen daar geen onderhoud van die autos zijn te oud en veel van die modellen hebben te veel problemen. Maw ze kennen er niets van.

Mullens: goed voor onderhoud, al ben ik daar toch ook al buitengekomen met slechte afgestelde kleppen door Albert (technieker), ze waren vergeten dat de wagen een nachtje moet afkoelen vooralleer de kleppen te regelen. Als je daar op onderhoud gaat zou ik expliciet achter Guido vragen. Qua aankoop is het wel ne dure vogel, garantie is wel goed daar.

Mol Motors: geen problemen mee, heb wel de indruk dat ze daar garantie gevallen wat proberen te rekken tot wanneer ze tijd genoeg hebben en niets anders te doen hebben. Wel goeie service voor de rest en Patrick (hoofdtechnieker) kent wel zn vak. Vriendelijke mannen ook. Zelfs gratis koffie en je mag naar je auto kijken terwijl ze er aan bezig zijn. Dit mag op veel plaatsen al lang niet meer. Bij mullens mag dit ook nog wel.
ITR DC2

Post by ITR DC2 »

Sinister wrote:Haha ik heb net hetzelfde voorgehad bij Lavrijsen: Ik kwam daar met mijn integra binnen en die zeiden me toen, ja sorry wij doen daar geen onderhoud van die autos zijn te oud en veel van die modellen hebben te veel problemen. Maw ze kennen er niets van.

Zo veel problemen hebben integra's toch niet?
Meestal zijn het de welbekende ouderdoms problemen,
niet zo raar.
Menig andere auto van die leeftijd heeft het denk ik zwaarder.
Wat een grapjassen, hihi.
MLM

Post by MLM »

Keung natuurlijk!! Volgens mij de enige officiele hoofdmonteur die op het forum actief is.
chris

Post by chris »

gingen vroeger altijd naar biesheuvel in hoofddorp, ook nog toen dat een hyundai dealer werd.. die jongens daar waren altijd maar wat blij als je met een honda kwam! al het personeel was gewoon gebleven en er was genoeg kennis en kunde aanwezig. Veel kleine dingen werden soms zelfs gratis gedaan!

nu bij van nieuwkerk in alphen aan de rijn.. vind t maar niks. wordt nooit echt goed geholpen, en al helemaal niet als je met een wat moeilijker probleem komt.. rammel in de stuurkolom: nee daar kunnen we niks aan doen! :-? brommende airco: geen idee hoe dat komt! zeiden nog net niet dat we er maar mee moesten leren leven..

gewoon geen fijn gevoel bij, ook niet bij de verkopers...stelletje gladjanussen :roll:
Jo&

Post by Jo& »

Ik ga hier op dorp naar Honda van Roon. Al jaren een familie bedrijf. Daarbij komt dat wij zakelijk en prive redelijk wat auto's van hun hebben.
Helaas is een jaar geleden hun oude vertrouwde monteur vertrokken en werken er nu redelijk jonge mensen.

Heb nooit iets ergs aan mn auto gehad en heb nooit super goede of slechte verhalen gehoord. Met garantie dingen doen ze niet erg moeilijk, gewoon redelijke en het zijn aardige mensen waarbij afspraak = afspraak.

Ik maak meestal om 08uur een afspraak, dan rij ik zelf mn auto binnen en buiten.

Al doet het me wel zeer om mensen met mn auto te laten werken...
Mn garantie is nu bijna van de auto af en we hebben nu een brug en mn vriend was vroeger automonteur (diagnose dingens) daarna docent bla bla meer dan genoeg verstand, kennis en kunde! Dus ik zit er aan te denken om het zelf te gaan doen.

Goede garage + monteurs is erg moeilijk! De ene monteur is de ander niet!
Het blijven 'maar' menselijke monteurs met andermans auto's...
Guest

Post by Guest »

Sinister wrote:Haha ik heb net hetzelfde voorgehad bij Lavrijsen: Ik kwam daar met mijn integra binnen en die zeiden me toen, ja sorry wij doen daar geen onderhoud van die autos zijn te oud en veel van die modellen hebben te veel problemen. Maw ze kennen er niets van.

zelfde geval als toen in mechelen, nadat ze mij paar 1000€ lichter hadden gemaakt met uitmeten, dit vervangen, dat vervangen.. met mn uitvalprobleem op itr. toen zeiden ze gewoon tegen mij "ja we hebben 1ne keer gehad dat ie uitviel bij ons, maar da is toch ni zo erg, ge hebt toch ne heel snelle integra gekocht"
wtf?! zeg dan gewoon dat jullie een bende kloters zijn, er niks van kennen en gewoon niks vinden.
temperatuurprobleem zelfde, eerst thermostaat vervangen.
nog niet opgelost, toen waren ze aan het ratelen dat er een prop in mn radiator zat en dat er een nieuwe radiator inmoest.
Ik wist toen al dat het de ECT-sensor was, en toen ik dat zei bekeken ze mij precies van wat zeg jij nu.
Toen heb ik gewoon gezegd bestel die ECT-sensor en steek die er nu in.
Probleem was toen opgelost.
klooiers klasse 1 dus :roll:
Ik wacht ook nog steeds op de 1ste echt kundige belgische honda-garage, ik wil er gerust dik voor betalen maar ik vrees dat ze niet bestaat..
Sinister

Post by Sinister »

Probleem is da gij vasthangt qua garantie in mechelen wsl. Van zodra je garantie weg is kan je beter bij mullens of molmotors passeren crxke ;)
Guest

Post by Guest »

nope particulier gekocht, maar ben verhuisd naar uw kanten (beerzel) en garage mechelen was nu heel dicht bij mij en mullens en mol veel verder.
1ste keren waren ze daar vriendelijk, en werd ik direct geholpen dus ik dacht wauw goede garage.
Tot ik na een paar weken ontdekte wat voor een geklooi ze ervan aan het maken waren.
Laatste keer zat er ook ineens een hele ingeduwde kras naast mn wielkast, er plakte ineens een stuk plakband op mn achterruit erboven toen ik hem ging halen en was heel die zijkant achter mn box kletsnat.
Maar ze wisten van niks. Mechanieker had wel op 1 dag halve benzinetank leeggereden, hadden mn itr aan hem meegegeven om "wa kms te maken" zodat ze konden zien wat eraan scheelde.
Maar van de kras? "die zat er volgens hun al op als ik hem kocht 2maand eerder"
daarna hing mijn bumper iets lager langs 1 kant, toen ik ertussen keek was die gewoon aan het doorscheuren.
Ik rij terug en vraag hoe het zit met die bumper.
Die hing volgens hun "doodnormaal want daar moet toch een beetje speling opzitten"
mja kan hier verhaaltjes blijven doen over die rotgarage, maar denk dat voor alle belgen nu wel duidelijk is welke garage ze zeker moeten vermijden.
Spons

Post by Spons »

dat er nog zulke garage's kunnen bestaan
belachelijk!
real187

Post by real187 »

Honda dealer in Goes Jan van Dijk.

Heb ik mijn EP3 in onderhoud. Nooit problemen, altijd goede service.
specifiek klantgericht. Monteurs daar jong en oud.

Moet wel zeggen geen echte grote problemen gehad.

dit zegt misschien niks over de ervaring van hun zelf.
bv 2de synchro probleem ----> niet bekend bij ons (Honda)---->een paar mailtjes van engelse fora + service bulletins doorgestuurd via de mail.
--->2 dagen later alles geregeld

bv loslatende lak onderlip bumper--->
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... highlight=

laters
Roy

Post by Roy »

SteefO wrote:Honda Welman in Heerhugowaard! Zeker een aanrader!

We hebben het over Deskundigen die met je schatje met liefde behandelen.

En dat was bij Wellman niet altijd het geval!

Tevens zit er daar geen 1 die echt diep is gaan graven in de Historie van Honda, of rooie oortjes krijgen van een R.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Locked