Delta_Lima: Integra Type R

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Zo vandaag eindelijk tijd voor onderhoud gehad.

- Bakolie vervangen voor MTF3.
- Nieuwe Hamp oliefilter en Castrol 5W30 olie gemonteerd.
- 2x Ashoezen vervangen van de bakzijde, die lekte vet. Rubbers
waren uitgedroogt.
-Zeal schroefset gemonteerd :D Hij ligt nu lekker laag.

Achterkant ligt iets te laag, dus een dezer dagen iets omhoog schroeven. Over de voorkant ben ik tevreden, ook qua instelling,
achter nog niet, het zwabberd een beetje, dus even zoeken nog naar de goede instelling.

Foto's komen eraan. Voor de rest zag de ITR er overal super net uit.
Ik ben weer een tevreden mens :)

Tevens een Odyssee PC680 Accu besteld.
trebboR
Posts: 350
Joined: Mon Jan 18, 2010 5:36 pm

Post by trebboR »

Dat ziet er netjes uit! Ben benieuwd naar de foto's :-)
jupke
Posts: 584
Joined: Sun Feb 06, 2005 7:01 pm

Post by jupke »

foto's Daan :D
Joostb
Posts: 184
Joined: Mon Sep 14, 2009 6:30 pm

Post by Joostb »

zit die oogbout van de takata's aan de kant van de middentunnel er niet strak tegen aan? Die van mij zit er zo strak tegenaan dat ik de stoel eigenlijk niet spanningloos meer kan monteren
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Klopt, heb ik ook. Je kunt de stoel niet zo soepeltjes meer verstellen zeg maar...
Joostb
Posts: 184
Joined: Mon Sep 14, 2009 6:30 pm

Post by Joostb »

klopt, laat ook een redelijk spoor achter in het middenconsole..

3 van de 4 bevestigingspunten passen goed, links voor niet.. Is het een idee om het bevestigingsgat op het frame een mm of 4 uit te vijlen en daarna de bout te monteren met een grote ring?
ITR DC2
Posts: 1327
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:46 am

Post by ITR DC2 »

Ik heb dat probleem ook, maar moet de originele gordel er nog tussenuit
halen, dan zou het toch minder moeten zijn. Ik hoef mijn stoel nu niet te verstellen iig
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Oeh lang niet geupdate zie ik, ik volg momenteel een drukke opleiding, dus zodoende.

Over het stoel probleem, ik heb alleen achter takata bouten gebruikt.
bij de stoel heb ik schroth ringen gebruikt, die zijn plat, en daardoor kun je de stoel moeiteloos verstellen. Ik zal eens een afbeelding zoeken ervan...

Image
Ik heb het stukje stof eraf geknipt, en het metalen gedeelte gebruikt.

Al een tijdje een PC680 Odyssey accu met een pwjdm accu houder van Showoffimports in de ITR zitten, bevalt super goed.
Oem accu woog 12kg en de nieuwe met houder 7kg.
Accuhouder past echt voor 100% perfect!

Verder custom groundwire setje gemaakt.

ZEAL schroefset gaat eronder uit, is echt TE hard, of miss wordt ik te oud :P Ik heb een nieuwe KW1 schroefset besteld en die verwacht ik komende week binnen.

Tevens eindelijk de tijd genomen om de oem jdm window visors te monteren. Ik miste alleen de bevestigingsschroefjes hiervan, ik heb ze gevonden in een modelbouwzaak, het gaat om M3x6 met een tapse kop. Volgens mij moest iemand die hier ook nog hebben? (Mr.X)?

Ben verder opzoek naar 96spec jdm spatlappen, en ik wil graag een xenon setje erin, alleen nog aan het twijfelen tussen 6000k of 8000k
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Zomaar wat foto's:

Image
Rearstrut oem kapjes, met 1 rubber..

Image
Accu + accuhouder

Verwijder (anders kom je er niet bij) de oem witte metalen accuhouder, en schroef daar de pwjdm houder op. Past perfect!
Image

Nadeel van een JDM itr, belettering op de houder staat op zn kop, past verder perfect en ik vind het niet erg.
Image

Gemonteerd (sorry vies motorruim)
Image
Ik heb gewoon kabel/audio ogen op de oem kabelboom gezet.

Image
Bij het vervangen van de bakolie zat er op de magnetische olieplug wat (stof)gruis.

Foto bij vriend in garage.
Image

Image
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Mooie oplossing voor de accu :thumbs:
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

ziet er idd goed uit met die nieuwe accu.
itr03627
Posts: 182
Joined: Tue Jan 26, 2010 6:08 pm

Post by itr03627 »

netjes :wink:
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Ziet er goed uit! En voor het rubber van die kapjes, moet je eens aan Gerben (Honderdelen) vragen die heeft zoiets nog wel liggen volgens mij :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Dank jullie wel :)

Kapjes komen van Gerben vandaan ;)
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Er zit wel flink wat op je olieplug...
Handig dat het er zo op blijft zitten!
Bij diegene die nou niet zo'n magnetische plug hebben , komt dat spul dan in de filter terrecht???
Of nog erger...blijft het gewoon met de olie door het blok heen roteren?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Tijd voor een grondige schoonmaakbeurt!
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

vtec vince wrote:Er zit wel flink wat op je olieplug...
Handig dat het er zo op blijft zitten!
Bij diegene die nou niet zo'n magnetische plug hebben , komt dat spul dan in de filter terrecht???
Of nog erger...blijft het gewoon met de olie door het blok heen roteren?


Het is een plug uit de versnellingsbak.

Als je zoveel gruis uit je blok tovert is er iets goed mis!
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

:o ops: ...sorry , niet goed gelezen.
Staat duidelijk bakolie :-?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Delta_lima
Posts: 695
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm

Post by Delta_lima »

Ik schrok er in het begin ook van, maar ik kon het met 2vingers gewoon samenknijpen tot niets betekenend gruis/stof.

het waren geen grote metaaldeeltjes of splinters oid.

Door het magnetisme zag het eruit als iets met een koliet vorm zeg maar. Verder zit er in je bak een magnetische ring die nog veeeeel groter is dan dit kleine plugje, dus als het goed is wordt alles wel eruit gehaald.
FastFWD
Posts: 232
Joined: Fri Apr 14, 2006 3:35 pm

Post by FastFWD »

Er zit standaard ook een magneet onderin de bak, alleen die kun je pas schoonmaken als de bak uit elkaar is, handig.. Zoveel gruis aan dat stopje is een teken dat er een lager aan het overlijden is, dit komt vaak voor bij S80's
Locked