
Vermogen Test Civic Type R 2002 (TypitalianR)
-
- Posts: 72
- Joined: Thu Feb 19, 2009 10:51 pm
goofy1978 wrote:als het vermogen op het wiel is is ie wel heel sterk.
of heeft de bank zelf al een correctie gedaan naar krukas pks?
mijn ctr uit 2002 had 173 pk op de wielen
Weet het niet pcies...
Hij heeft wel de verloren KW's gemeten maar weet niet hoe hij het exact kan uitrekenen wat de wielen geven....
micronsil wrote:Jo& wrote:Wat maakt het uit in welke versnelling het gedaan wordt?
Max vermogen / koppel word op een turbo auto ind e 3e versnelling bereikt.
Op een N / A blok zit dat in de 4e versnelling als ik het niet verkeerd heb.
Ik zoek het nog ff op
ik heb horen zeggen dat
als je een 6-bak hebt het in de 5de is,
en bij een 5-bak in de 4de.
dit omdat het blok dan toeren kan maken totdat de begrenzer ingrijpt.
de bank meet altijd pks op de wielen afhankelijk van de overbrenging is 10-20% erbij krukas pks.
bij een motorfiets met ketting 10% voorwielaangedreven auto 15% en achterwielaandrijving en de motor voorin 20% ongeveer
hier de link van mijn uitraai 3e post van boven.
172pk en 168.6nm koppel op de wielen plus 15% kom je ongeveer aan 200pk aan de krukas
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... ai-52.html
bij jou uitdraai heeft de bank idd een correctie naar krukas pk gedaan. staat bovenaan op je uitdraai.
bij een motorfiets met ketting 10% voorwielaangedreven auto 15% en achterwielaandrijving en de motor voorin 20% ongeveer
hier de link van mijn uitraai 3e post van boven.
172pk en 168.6nm koppel op de wielen plus 15% kom je ongeveer aan 200pk aan de krukas
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... ai-52.html
bij jou uitdraai heeft de bank idd een correctie naar krukas pk gedaan. staat bovenaan op je uitdraai.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
de bank meet altijd pks op de wielen afhankelijk van de overbrenging is 10-20% erbij krukas pks.
bij een motorfiets met ketting 10% voorwielaangedreven auto 15% en achterwielaandrijving en de motor voorin 20% ongeveer
Er zijn idd banken die niet het verlies kunnen meten en tellen idd gewoon een percentage op de gemeten wiel vermogens op. Niet mijn manier van werken...
Gelukkig zijn er heel wat banken die wel het verlies meten en dit als correctie gebruiken om het gemeten wiel vermogen om te zetten in motor vermogen.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Ligt eraan wat de meet methode is.
Er zijn banken met 1 grote rol en hebben daarom minder verlies dus meer wiel vermogen.
Sommige banken hebben 2 kleine rollen waar je wielen tussen geklemd zitten en dat geeft meer verlies dus minder wiel vermogen.
Vooral de laatste groep banken hebben een verlies meting direct na de run. Ze meten dan met de koppeling ingetrapt hoe snel de wielen de rollen weer afremmen naar 0. Des te sneller, des te meer verlies, dus hoe meer er opgeteld wordt bij het gemeten wiel vermogen.
De dynojet die jij als voorbeeld geeft heeft maar 1 grote rol en heeft geen verlies meting dus geeft hij het alleen maar in wiel pk's
Er zijn banken met 1 grote rol en hebben daarom minder verlies dus meer wiel vermogen.
Sommige banken hebben 2 kleine rollen waar je wielen tussen geklemd zitten en dat geeft meer verlies dus minder wiel vermogen.
Vooral de laatste groep banken hebben een verlies meting direct na de run. Ze meten dan met de koppeling ingetrapt hoe snel de wielen de rollen weer afremmen naar 0. Des te sneller, des te meer verlies, dus hoe meer er opgeteld wordt bij het gemeten wiel vermogen.
De dynojet die jij als voorbeeld geeft heeft maar 1 grote rol en heeft geen verlies meting dus geeft hij het alleen maar in wiel pk's
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm