Vermogen Test Civic Type R 2002 (TypitalianR)

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
TypitalianR
Posts: 72
Joined: Thu Feb 19, 2009 10:51 pm

Vermogen Test Civic Type R 2002 (TypitalianR)

Post by TypitalianR »

Ik had een opdracht op school "vermogentestbank"
En toen dacht ik waarom niet mijn eigen auto erop zetten.
(Mijn Type R is nog helemaal standaard)

Foto spreekt voor zich !! :D

Image
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Wat was de opdracht dan?
Geef maar eens een presentatie over wat je geleerd hebt. Wat staat hier allemaal? Leg maar uit!
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

lachen kan ik die van mij een keer langs brengen voor een test? :)
TypitalianR
Posts: 72
Joined: Thu Feb 19, 2009 10:51 pm

Post by TypitalianR »

haha..... uitleggen. Zalk wel ff snel doen....

Zwarte lijn is het Vermogen van het motorblok in KW (kilowatts)
Rode lijn is het koppel bij een bepaald toerental in Nm ( Newtonmeter)

De grote piek wat je ziet is de inslag van het V-tec moment. Daar bij heb ik ook het meeste koppel en vermogen!

Topmetingen
146 KW = +/- 200PK op de motor. 121Kw op de wielen. ( +/- 170 PK )
179Nm koppel. bij 6334 RPM (toeren)



By the way.. Toets gehaald ;)
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

wel jammer dat het koppel in het vtec gebied alleen maar afneemt , terwijl het vermogen toeneemt
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Strange, I had a shitload more drag...
TypitalianR
Posts: 72
Joined: Thu Feb 19, 2009 10:51 pm

Post by TypitalianR »

vtec vince wrote:wel jammer dat het koppel in het vtec gebied alleen maar afneemt , terwijl het vermogen toeneemt


Klopt ja..

Maar moet wel zeggen. De leraar die deed de test. Hij zat in de auto.
Hij vertelde op het einde ook dat hij de auto niet in zijn toerenbegrenzer wilde laten gaan ivm kans op schudden van het blok, waardoor mijn velgen misschien de rollen bij de voorbanden konden raken.
Dus zoals je ziet op de test. Is het testen gestopt bij de 8334rpm.
Terwijl het nog 400rpm's verder kon gaan. !


Top was trouwens 252 KM/u dat dan weer wel. Maargoed dat is dan zonder lucht en wegdek weerstand,
Hier hebben jullie een filmpje van het gebeuren....

http://www.youtube.com/watch?v=2vois7VS1_M
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Toen de mijne op de bank stond is hij niet eens in de 5 versnelling geweest!
En ook niet de toerenbegrenzer gegaan.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Blijkbaar heb je de test in de 6e versnelling gedaan. Ik zou het eerder in de 4de doen.
Maar wel mooie cijfers voor een standaard EP3.
TypitalianR
Posts: 72
Joined: Thu Feb 19, 2009 10:51 pm

Post by TypitalianR »

Ja klopt in de 6 gedaan !
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Wat maakt het uit in welke versnelling het gedaan wordt?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Toerenbegrenzer zit standaard op 8250 rpm, bank en rpm op de teller wijken af.
Goede waardes voor een stock ctr!
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

vtec vince wrote:wel jammer dat het koppel in het vtec gebied alleen maar afneemt , terwijl het vermogen toeneemt


Heeft allemaal te maken met de stock afstellingen, kpro erop en is ineens een ander verhaal.
Misschien dat de school een kpro sponsert voor een vervolg test :twisted:
TypitalianR
Posts: 72
Joined: Thu Feb 19, 2009 10:51 pm

Post by TypitalianR »

slydawg wrote:
vtec vince wrote:wel jammer dat het koppel in het vtec gebied alleen maar afneemt , terwijl het vermogen toeneemt


Heeft allemaal te maken met de stock afstellingen, kpro erop en is ineens een ander verhaal.
Misschien dat de school een kpro sponsert voor een vervolg test :twisted:


Hahahha,,, :lol: als dat nou eens kon he !!!! :wink:
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

146.7 kw/h = 198 pk (geen 200 :razz: ) het zit 'm in de details he
Sinister
Posts: 900
Joined: Mon Jan 08, 2007 12:23 pm

Post by Sinister »

Als je toch wilt mierenneuken, is het 199.5 want het is * 1.36 ongeveer.
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

146.7 KW

is

196.64879356619096 hp


om exact te zijn :P
micronsil
Posts: 744
Joined: Mon Mar 01, 2010 7:10 pm

Post by micronsil »

Jo& wrote:Wat maakt het uit in welke versnelling het gedaan wordt?



Max vermogen / koppel word op een turbo auto ind e 3e versnelling bereikt.

Op een N / A blok zit dat in de 4e versnelling als ik het niet verkeerd heb.

Ik zoek het nog ff op
DC2TYPER
Posts: 558
Joined: Tue Aug 22, 2006 12:08 am

Post by DC2TYPER »

Max vermogen / koppel word op een turbo auto ind e 3e versnelling bereikt.

Op een N / A blok zit dat in de 4e versnelling als ik het niet verkeerd heb.

Ik zoek het nog ff op


Waaraan liggen deze verschillen dan ?


micronsil wrote:146.7 KW

is

196.64879356619096 hp


om exact te zijn :P


Kilowatts to Horsepower
Kilowatts: 146.7 Kw
Horsepower: 196.73 HP
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

146.7 KW is 199.5 metric HP!

:D
Locked