Regenbanden voor ITR
Waren het natte omstandigheden? Ik heb de rainsports nog niet echt kunnen testen op de ring. Maar op een opdrogende baan vond ik de grip niet onaardig. Ook hielden ze het zowaar 4 ronden zonder problemen uit. Terwijl ik deze band vooral voor de echte natte omstandigheden heb. Als deze band dus op droog ook leuk mee kan...
boikel wrote:Tsja, beetje gemengde gevoelens. Banden hebben een hele zachte wang en geven op hoge snelheid een onbetrouwbaar gevoel. Dit gevoel werd waarschijnlijk versterkt omdat ik op straat nog geen meter met deze banden gereden had. Het gladde laagje dat op nieuwe banden zit kreeg ik er ook moeilijk af. Bij de voorbanden duurde dit denk ik al 10 rondjes Spa, dat is toch ruim 60 kilometer. De achterbanden voelden toen nog compleet nieuw aan en waren erg koud.
Na een stevige glijpartij door bovenstaande redenen (en overschatting van mijn eigen kunnen) was het vertrouwen nog verder gedaald en heb ik de rest van de dag rustig aan gedaan.
In vergelijking met mijn RE010's, waarmee ik een jaar eerder met regen over Spa heb gereden, hebben de rainsports zodra dat gladde laagje eraf is meer grip.
Als ik nu opnieuw voor de keuze zou staan om regenbanden te kopen zou ik gaan voor echte circuitbanden (Dunlop, Hoosier etc.) en geen genoegen meer nemen met een compromis.
Heb even 2 foto's gezocht met het verschil van hardheid van de wangen tussen de rainsports (rode velg) en de RE10's.
Je kan duidelijk zien dat de rainsport veel zachter is, ik rij gewoon op de wang. Ik vind het een zweverig en onprettig gevoel als je kneiterharde RE010 en RE050a gewend bent.
Toch ga ik ze 27 maart nog een kans geven op Spa, zorg ik ervoor dat ze goed opgeruwd zijn en ga wat spelen met de banden spanning. Bevalt het niet dan gooi ik ze wel op marktplaats.

Je kan duidelijk zien dat de rainsport veel zachter is, ik rij gewoon op de wang. Ik vind het een zweverig en onprettig gevoel als je kneiterharde RE010 en RE050a gewend bent.
Toch ga ik ze 27 maart nog een kans geven op Spa, zorg ik ervoor dat ze goed opgeruwd zijn en ga wat spelen met de banden spanning. Bevalt het niet dan gooi ik ze wel op marktplaats.
- Gaskleppie