Toerental bij uitbollen.

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
magnificent_one

Toerental bij uitbollen.

Post by magnificent_one »

Ik heb nog eens een vraagje, ik heb sinds een aantal weken een nieuwe inlaatcollector. (Dankzij APE garage :) )
Maar wat me is opgevallen is dat wanneer ik gas los en in vrij zet, om bijvoorbeeld uit te bollen naar een rood licht, mijn toerental eerst mooi naar ongeveer 750rpm gaat maar dan direct terug naar +/-1500rpm schiet. Daar blijft hij ook op draaien zolang ik niet volledig stil sta. Vanaf dat ik stil sta zakt hij ook direct terug naar stationair (700-750rpm).

Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen? Er zijn er nog niet echt veel met een IM swap op een ep dus echt vergelijken gaat moeilijk.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Moving idle heet dat. Met andere woorden: Een hoger toerental zolang je nog rijdt. Het kan idd zijn dat door andere onderdelen dit soort dingen sterker naar boven komen. Niks aan doen, niks aan de hand...
donkeykong

Post by donkeykong »

meestal gebeurt dit bij een koude motor om hem op te warmen, het zou inderdaad kunnen komen omdat je aanpassingen doet en de ecu daar niet mee om kan gaan, of sensors die andere waardes aangeven etc..
magnificent_one

Bedankt al voor de snelle antwoorden :D
Dacht wel dat het geen kwaad kan maar het viel me op na de swap. En je weet natuurlijk nooit dat het kwaad kan :o ops:
Kan de "moving idle" aangepast worden bij het afstellen kan hier niets aan gewijzigd worden?
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Meestal kan moving idle wel aangepast worden...
magnificent_one

bedankt voor de hulp :D
Guest

Post by Guest »

heb ik ook al hele tijd sinds mn probleem, 1500 blijft ie hangen, en als ik stilsta nog ff en dan zakt ie ineens naar 1000-900rpm
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Dat is geen probleem, maar een standaard iets in de programmatuur wat normaal niet opvalt, maar met bepaalde upgrades meer naar voren komt.
Locked