Banden!
Na lang wikken en wegen besloten een gok te nemen om een band te proberen waar nog geen andere R op rijdt. Ik heb de A048, R888 en andere links laten liggen voor de Dunlop Direzza 03G. Binnenkort wil ik wel een setje R888 in dezelfde maat kopen om ze te testen tegen deze band.
Zo makkelijk was het echter nog niet om deze band te bemachtigen. Uiteindelijk heb ik ze gevonden bij Musko Racing. Zij zijn officieel importeur van Dunlop banden en leverancier van veel van auto sport teams. De banden kosten net geen € 170,- per stuk in 195/50-15.
Paar foto's:
Vreemde banen in de binnenkant van de band zichtbaar
Deze banden wegen nieuw 9 kg per stuk
Tijdens het monteren van de banden heb ik gebruik gemaakt van mijn extra setje velgen om de auto op te rusten. NH-0 mistaat zeker niet op Y-56.
De afgesleten A048 banden zitten op 12-12.5 kg per stuk
Het verschil mag er zijn (Beide banden zijn 195 breed. Het verschil komt doordat de band nog niet op de velg zit. Toen ze eraf waren heb ik ze omgekeerd zo neer gelegd en was het stapeltje oude A048 weer hoger.)
De nieuwe combinatie velg/band weegt 15 kg (heb de NH-0 set ook gewogen. Twee velgen hebben Potenza S02 banden en twee hebben Potenza RE010 en die zaten beide ook op 15 kg per stuk)
Gemonteerd, gepoetst en gewaxt 8)