Arrghhhh!

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
LCR

Arrghhhh!

Post by LCR »

Mijn nieuwe R888!!!!
@$%^$#^%&^%duizendgranatenengas....!
Image

Dikke "spel" in mijn achterband....
Is een propje laten zetten een goede repair of gewoon weggooien :x
iVTEC-fab

Post by iVTEC-fab »

propje jonge.

zonde om die band weg te gooien, prop erin en hij's weer als nieuw.
Mathy M

Post by Mathy M »

Wordt lastig. Ik gok dat het te dicht bij de rand zit. Een goede bandenboer schiet er dan geen prop in. Maar misschien heb ik het mis en kan het net.
MLM

Post by MLM »

Gewoon proppen
Jo&

Post by Jo& »

Kan wel.
Al zou ik niet graag 200+ met propjes rijden.
Of enorm banden gummend rondrijden. Mjah das mijn mening.....

En als je banden nog nieuw zijn heb je geluk dat je met een nieuwe band niet zoveel verschil in dikte heb, anders kon je er 2 bestellen.
SteefO

Post by SteefO »

Op deze plek een prop wordt bijna niet meer gedaan door een erkend bandenbedrijf. Dit is vanwege het risico dat de prop "los raakt". Dit omdat het ook op het loopvlak zit.
slydawg

Post by slydawg »

SteefO wrote:Op deze plek een prop wordt bijna niet meer gedaan door een erkend bandenbedrijf. Dit is vanwege het risico dat de prop "los raakt". Dit omdat het ook op het loopvlak zit.

Niet grappig bedoeld maar een lek is toch nagenoeg altijd op het loop oppervlak van de band?
Denk dat als de prop goed wordt aangebracht er geen vuiltje aan de lucht is, twijfel je toch dan laat je de band toch gewoon plakken van binnen.
Heb ik ooit ook gedaan, omdat ik dus ook twijfelde over een prop.
chris

Post by chris »

ik snap nog steeds niet dat jij die auto in de van swinden durft te zetten.. zou ik echt niet trekken :shock:
SteefO

Post by SteefO »

slydawg wrote:
SteefO wrote:Op deze plek een prop wordt bijna niet meer gedaan door een erkend bandenbedrijf. Dit is vanwege het risico dat de prop "los raakt". Dit omdat het ook op het loopvlak zit.

Niet grappig bedoeld maar een lek is toch nagenoeg altijd op het loop oppervlak van de band?
Denk dat als de prop goed wordt aangebracht er geen vuiltje aan de lucht is, twijfel je toch dan laat je de band toch gewoon plakken van binnen.
Heb ik ooit ook gedaan, omdat ik dus ook twijfelde over een prop.

Ik snap wat je bedoelt, echter heb ik bij mijn vorige auto hem precies tussen een profiel blok gehad... Toen werd mij ook al vertelt dat een prop er in doen bijna niet meer gebeurde... Maar inderdaad plakken van binnenuit is een veel betere optie :D
Marsnel

Post by Marsnel »

Prop zetten doen ze vaak niet meer omdat je dan niet de binnenkant van de band inspecteert. Deze kan beschadigd zijn door de uitstekende spijker, of gewoon verbrand zijn omdat er te lang is door gereden op zachte band.

Plakken van binnenuit is wel een optie denk ik. Al zit de spijker wel vlakbij de schouder van de band.
slydawg

Post by slydawg »

chris wrote:ik snap nog steeds niet dat jij die auto in de van swinden durft te zetten.. zou ik echt niet trekken :shock:

:?:
eteuben

Post by eteuben »

Vulcaniseerd een propje niet een beetje met rubber, waardoor de verbinding juist net zo sterk en luchtdicht blijft? Heb dat wel vaker gehoord namelijk...
slydawg

Post by slydawg »

Weet er iemand een geval waarbij de prop uit de band is geschoten en onder welke omstandigheden?
eteuben

Post by eteuben »

Bij ons thuis is er inmiddels in 3 verschillende auto's 4x gepropt. Maar altijd met goed resultaat.
mr. X

Post by mr. X »

Band eraf laten halen en van binnenuit laten maken.

Er wordt dan een soort 'paddenstoel' ingestoken. Een rubber cirkel met een staafje simpel gezegd. De diameter van de cirkel zal +-5 cm zijn. Dat drukt de luchtdruk er echt niet uit, juist alleen maar steviger aan. Met een prop heb ik ook altijd mijn vragen plus dat je inderdaad zoals gezegd niet kan zien of er aan de binnenkant schade is.

Goed voorbeeld was mijn band tijdens de CarbageRun. Prop zat er al in, moest alleen opgepompt worden. Toen ze hem eraf haalden (in Tsjechië :D , bij een zaak die ik stomtoevallig gevonden had) zat heeeel de band vol met rubber wat van de binnenkant van de wang af kwam.

Als jij mij met zekerheid durft te zeggen dat er niks te zien is aan de binnenkant lekker laten proppen, kan je dat niet gewoon het zekere voor het onzekere en eraf laten halen.

Helaas denk ik alleen niet dat het mogelijk is een 'paddenstoel' te plaatsen doordat het gaatje redelijk dicht tegen de rand aan zit. Lastig te zien op de foto maar het lijkt aan het eind van het, gebruikt, loopvlak.

Kost de wereld niet en dan weet je het ook zeker.
D_ToXx

Post by D_ToXx »

ik had hetzelfde bij een band van mijn ouders.
kapot gegegaan prop erin en weer kapot na X maand.
er zaten honderden kleine bolletjes in. :shock:

ik dacht meteen dat wil ik niet hebben met 120km/u :wink:

ik zou eerst ff info zoeken bij diverse bedrijven.
LCR

Post by LCR »

Hmmm, ik laat het aan de Honda dealer over. Als er wat gebeurd zal ik Arag moeten bellen.......
chris

Post by chris »

slydawg wrote:
chris wrote:ik snap nog steeds niet dat jij die auto in de van swinden durft te zetten.. zou ik echt niet trekken :shock:

:?:

is de straat hier.. zie die auto iedere dag staan. Maar nogal drukke verkeerschaos straat dus vandaar :wink:
slydawg

Post by slydawg »

hahaha oke
LCR

Post by LCR »

Zegt dat wel!
Schades:
-Linksachter 2 dikke strepen doordat iemand te scheef achteruit reed! :evil: :evil: :evil: :evil:
-peuk op het dak..weggepoets :x
-peuk op motorkap...hmmm, moet nog proberen te poetsen :evil: :evil:
-kenteken een keertje op de grond :evil: :evil: :evil:

Maar goed...ik heb een kleine auto op het oog,dus dan zet ik de ATR in mijn tuin.
Locked