Het begon op mijn 19e, eerste auto'tje, eigenlijk geen geld, je kent het. Het werd dit hok:
Meest gare auto ooit, maar met wat centjes een keer vol laten plamuren, en toen zag het er 3 maanden lang toch nog een beetje tof uit:
Helaas begon de terror snel in de buurt, jaloerse mensen (mensen die niet mijn vriendjes waren op de middelbare? trieste figuren genoeg daaro) begonnen met het vandaliseren van mijn auto:
Soms gebeurde dit wel 4 dagen op rij, en hierdoor kwam ik vaak te laat op mijn stage die ik toendertijd liep. Uiteindelijk begon het mij parten te spelen dat mijn auto niet veilig in de buurt kon zijn, en (mede door het feit dat er veel aan moest gebeuren waar ik gewoon geen geld voor had) de keuze gemaakt om hem te verkopen. Hier nog een kleine foto als laatste tribute:
Door deze auto heb ik wel Mr X leren kennen, en ik zal ook altijd een zwak houden voor die CR-X.
Daarna had ik toch vervoer nodig, en heb ik een lange tijd in een VW Polo uit 97 gereden. Was van het bedrijf waar ik voor werkte, dus het koste niet zo heel veel. Toen besloten dat de volgende auto gewoon in 1 keer goed moest zijn. Dat moest echt een vette bak worden, en ik had mijn zinnen gezet op een Skyline R33. Helaas was ik net te laat met bestellen bij Prophecy Imports, en heb ik een paar maanden later wat anders gekocht (saillant detail, de R33 die ik op het oog had is/was in het bezit van Mik, rust in vrede, dus is alsnog naar NL gekomen). Wat ik kocht was dit:
Een Toyota Supra SZ (non-turbo), hier in Engeland bij de Toyota garage waar hij net door de aankoopkeuring heen was gekomen. Zoals hij er standaard uitzag was het mooi, maar niet perfect. Daar moest dus het een en ander aan gedaan worden. Uiteindelijk is de auto als volgt geëindigd:
Op een aantal fora (oa skylineclub) zwerft nog het import verhaal incluis foto's rond, leuk voor de speurneuzen onder jullie

Helaas heb ik met een gevalletje aquaplanning de auto tegen een andere auto geparkeerd. De deuk was wel te overkomen, maar met het oog op de toekomst (ik was aan het afstuderen van de ene studie, en ging door naar de volgende, maar dan in Groningen) en het feit dat ook deze auto niet veilig was voor vandalen (mijn broer kon op 1 nacht nog net voorkomen dat er een plantenbak op de auto gegooid werd) besloten de auto met schade te verkopen. Na de klap zag hij er als volgt uit:
Toch heb ik genoeg lol gehad met die auto:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=vGY6HM8n9YE[/video]
En vervolgens was ik autoloos voor een paar jaar. Weliswaar samen met Mr. X de Carbagerun in dit hok gereden:
En onlangs begon het weer te kriebelen. Ik heb altijd voor autogarages gewerkt (3 jaar Audi in Brabant, en 9 maanden Audi in Groningen, tot ik uit mijzelf gestopt ben om mij iets meer op de studie te kunnen richten) dus kon mijzelf redelijk 'voorzien' in mijn autobehoeftes. Maar na het wegvallen van mijn werk miste ik een drijfveer in mijn leven. En daarom heb ik toch weer een project gekocht:
Een 240SX coupe met een PS13 nose-conversion. Oftewel een Sil40. Gaar hok, moet redelijk wat aan gebeuren, maar dat komt goed. Mijn studie loopt redelijk op de rails (+ heb pfeiffer gehad, dus krijg extra tijd) en waarschijnlijk ga ik wederom aan de gang bij mijn laatste werkgever in Groningen (ze waren immers wel tevreden over mij) dus er kan geld gestoken worden in deze auto.
Wat er aan moet gebeuren:
- Dorpels lassen
- Dak repareren
- Nieuwe koppeling
- APK
- Engine rebuild (of SR20 swap, maar KA24E-T is ook onwijs vet)
- en dan alles om hem drift/circuit klaar te maken (is al redelijk wat aan gedaan, dus zal niet heel veel meer zijn, maar denk aan kooi, betere kuipstoelen, leuk bodykitje met overfenders, etc)
De auto rijdt gelukkig wel al, maar is gaar als de pest, dat zie je ook duidelijk terug in het filmpje
[video]http://www.youtube.com/watch?v=0vowGA-vivA[/video]
Zo, nu hebben jullie een idee wie ik ben. Als Mr. X ergens gaten in mijn verhaal ontdekt mag hij mij uiteraard op de vingers tikken, hij kent mij immers als geen ander (wij lopen redelijk in de pas qua kledingstijl, autosmaak, etc). Als afsluiter nog een foto'tje van ons twee samen in de buurt van Monaco:
Tot spreeks