Stef - wraklover

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Stef

Stef - wraklover

Post by Stef »

Hoi. Ik ben Stef. 23, student in Groningen, maar van origine Brabander. Een (goed) vriendje van Mr. X daar wij elkaar al jaren kennen, wij afgelopen jaar meegedaan hebben aan de Carbagerun, en dat dit jaar wederom gaan doen.

Heb mij eigenlijk met name geregistreerd omdat ik altijd een zwak zal houden voor Honda en ik graag nare opmerkingen wil posten in Mr. X's threads :o ops:

In de volgende post doe ik mijn autogeschiedenis, ik mag de eerste 3 berichten kennelijk geen foto's plaatsen. Lekker makkelijk met een voorsteltopic :thumbs:
FastFWD

Post by FastFWD »

Welkom hier, heb je die Nissan nog opgehaald?
mr. X

Post by mr. X »

:D

Onze dank is zonder twijfel groot.
Je mag mijn EG3 wel hebben? Gaat je Honda bloed misschien weer wat sneller van stromen.
Niemand van mijn vrienden wil dat ding en ik vraag er niet eens iets voor :lol:
mr. X

Post by mr. X »

FastFWD wrote:Welkom hier, heb je die Nissan nog opgehaald?

Ja, en dat is nog een leuk verhaal.

Ik zei nog tegen hem dat hij me altijd mocht bellen als we hem zondag zouden kunnen ophalen. Na de roadtrip besloot ik dat het verstandig was om rond 05:00 zondag 's morgens te gaan slapen.
Stef, op zijn beurt, dacht dat het een goed plan was me om 07:30 wakker te bellen :|

Deed wel even pijn maar om iets over 08:00 stond ik dacht ik voor, toch Stef? Ben het alweer vergeten. Geheugenverlies komt toch door weinig slaap? :lol:
Knite Force

Post by Knite Force »

Welkom.

Wraklover?
Stef

Post by Stef »

Het begon op mijn 19e, eerste auto'tje, eigenlijk geen geld, je kent het. Het werd dit hok:
Image

Meest gare auto ooit, maar met wat centjes een keer vol laten plamuren, en toen zag het er 3 maanden lang toch nog een beetje tof uit:
Image

Helaas begon de terror snel in de buurt, jaloerse mensen (mensen die niet mijn vriendjes waren op de middelbare? trieste figuren genoeg daaro) begonnen met het vandaliseren van mijn auto:
Image

Soms gebeurde dit wel 4 dagen op rij, en hierdoor kwam ik vaak te laat op mijn stage die ik toendertijd liep. Uiteindelijk begon het mij parten te spelen dat mijn auto niet veilig in de buurt kon zijn, en (mede door het feit dat er veel aan moest gebeuren waar ik gewoon geen geld voor had) de keuze gemaakt om hem te verkopen. Hier nog een kleine foto als laatste tribute:
Image

Door deze auto heb ik wel Mr X leren kennen, en ik zal ook altijd een zwak houden voor die CR-X.

Daarna had ik toch vervoer nodig, en heb ik een lange tijd in een VW Polo uit 97 gereden. Was van het bedrijf waar ik voor werkte, dus het koste niet zo heel veel. Toen besloten dat de volgende auto gewoon in 1 keer goed moest zijn. Dat moest echt een vette bak worden, en ik had mijn zinnen gezet op een Skyline R33. Helaas was ik net te laat met bestellen bij Prophecy Imports, en heb ik een paar maanden later wat anders gekocht (saillant detail, de R33 die ik op het oog had is/was in het bezit van Mik, rust in vrede, dus is alsnog naar NL gekomen). Wat ik kocht was dit:
Image

Een Toyota Supra SZ (non-turbo), hier in Engeland bij de Toyota garage waar hij net door de aankoopkeuring heen was gekomen. Zoals hij er standaard uitzag was het mooi, maar niet perfect. Daar moest dus het een en ander aan gedaan worden. Uiteindelijk is de auto als volgt geëindigd:
Image

Op een aantal fora (oa skylineclub) zwerft nog het import verhaal incluis foto's rond, leuk voor de speurneuzen onder jullie ;) Helaas heb ik met een gevalletje aquaplanning de auto tegen een andere auto geparkeerd. De deuk was wel te overkomen, maar met het oog op de toekomst (ik was aan het afstuderen van de ene studie, en ging door naar de volgende, maar dan in Groningen) en het feit dat ook deze auto niet veilig was voor vandalen (mijn broer kon op 1 nacht nog net voorkomen dat er een plantenbak op de auto gegooid werd) besloten de auto met schade te verkopen. Na de klap zag hij er als volgt uit:
Image

Toch heb ik genoeg lol gehad met die auto:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=vGY6HM8n9YE[/video]

En vervolgens was ik autoloos voor een paar jaar. Weliswaar samen met Mr. X de Carbagerun in dit hok gereden:
Image

En onlangs begon het weer te kriebelen. Ik heb altijd voor autogarages gewerkt (3 jaar Audi in Brabant, en 9 maanden Audi in Groningen, tot ik uit mijzelf gestopt ben om mij iets meer op de studie te kunnen richten) dus kon mijzelf redelijk 'voorzien' in mijn autobehoeftes. Maar na het wegvallen van mijn werk miste ik een drijfveer in mijn leven. En daarom heb ik toch weer een project gekocht:
Image

Een 240SX coupe met een PS13 nose-conversion. Oftewel een Sil40. Gaar hok, moet redelijk wat aan gebeuren, maar dat komt goed. Mijn studie loopt redelijk op de rails (+ heb pfeiffer gehad, dus krijg extra tijd) en waarschijnlijk ga ik wederom aan de gang bij mijn laatste werkgever in Groningen (ze waren immers wel tevreden over mij) dus er kan geld gestoken worden in deze auto.

Wat er aan moet gebeuren:
- Dorpels lassen
- Dak repareren
- Nieuwe koppeling
- APK
- Engine rebuild (of SR20 swap, maar KA24E-T is ook onwijs vet)
- en dan alles om hem drift/circuit klaar te maken (is al redelijk wat aan gedaan, dus zal niet heel veel meer zijn, maar denk aan kooi, betere kuipstoelen, leuk bodykitje met overfenders, etc)

De auto rijdt gelukkig wel al, maar is gaar als de pest, dat zie je ook duidelijk terug in het filmpje ;)

[video]http://www.youtube.com/watch?v=0vowGA-vivA[/video]

Zo, nu hebben jullie een idee wie ik ben. Als Mr. X ergens gaten in mijn verhaal ontdekt mag hij mij uiteraard op de vingers tikken, hij kent mij immers als geen ander (wij lopen redelijk in de pas qua kledingstijl, autosmaak, etc). Als afsluiter nog een foto'tje van ons twee samen in de buurt van Monaco:

Image

Tot spreeks :)
D_ToXx

Post by D_ToXx »

haha leuk voorsteltopic!
:D
mr. X

Post by mr. X »

Stef wrote:Door deze auto heb ik wel Mr X leren kennen, en ik zal ook altijd een zwak houden voor die CR-X.

Ik dacht even dat er stond dat je altijd een zwak zou houden voor Mr. X :mrgreen:.
Overigens leuk dat ik zojuist heb gepost in mijn voorsteltopic dat ik altijd een zwak heb gehad voor de CRX, en nu hier het bewijs op tafel ligt. Had deze auto namelijk bijna gekocht toentertijd en zodoende Stef leren kennen. It's a small world

Stef wrote:En vervolgens was ik autoloos voor een paar jaar. Weliswaar samen met Mr. X de Carbagerun in dit hok gereden:

Image

:clap :clap Zo'n gave foto!
Je zou onze filmpjes moeten posten!
Hoogstwaarschijnlijk zullen wij toch de enige zijn die er om kunnen lachen, maar juist daarom! :lol:

Image

Mr. X in de achtergrond op zijn vrije zondag 8)

Stef wrote:Als afsluiter nog een foto'tje van ons twee samen in de buurt van Monaco:

Image

En Mr. X toen hij nodig een haircut nodig had :slaan:
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Welkom !

En maak er alsjeblieft een KA24E-T van.. die blokken kunnen echt een hoop hebben...
'98 JDM Integra Type-R
Stef

Post by Stef »

Iedereen bedankt voor de welkomsten! :)

@L4urenZ,
Ik neig idd ook steeds meer en meer naar een KA24E-T, had alleen nóg iets liever een KA24DE-T gezien in dit geval. Maar het heeft momenteel mijn voorkeur over en SR20DET.

baRt wrote:
- Mijn Sil40

loopt ie op 2 cilinders dan? of is je accu nou nog niet wakker?
is gewoon een complete silvia hoor, alleen LHD... weet je nou gewoon niet wat je hebt?
hahaha

maar goed, Maarten, dude, WTF

@ BaRt (heb je opmerking even hierheen gequote, wil niet Mr. X's topic kapen :-))
Op het SXOC UK forum hebben we al een verhitte discussie gehad over de typering van de auto. Uiteindelijk kwamen we gezamenlijk tot de conclusie dat Sil40 inderdaad de beste benaming is momenteel voor deze auto, zie onderstaand.

Bahnstormer wrote:Welcome :wave:

If it used to have pop-up's it'll have been a Onevia (or I guess the yanks would call it a Twovia?) Now it's a Silvia :D

Pete wrote:Hate to correct you, but it would have been a 240SX Coupe. They came like that in the US. A Onevia is an S13 Silvia with a 180SX front end.

I think Silforty is the most correct name you could give what he now has.

En zodoende noem ik het ook gewoon lekker Sil40 (alhoewel Silvia af en toe wat makkelijk is voor een aantal mensen, alhoewel ze dan vaak denken aan een S14(a)).
ITR DC2

Post by ITR DC2 »

Welkom,

Wraklover lijkt me toch niet zo van toepassing?

Wat een nare verhalen over al die jaloerse mensen...
Of was je soms een grote badass op de middelbare en
was het paybacktime? :razz:
In ieder geval erg kinderachtig dat lui niet van andermans
eigendommen af kunnen blijven. Vaak heb ik het idee dat
het meer pure jaloezie is.
Rikky

Post by Rikky »

Welkom,

Jammer van die jaloerse mensen, helaas heb ik het zelfde probleem maar gelukkig staat mijn auto altijd binnen...

Succes!

Dit jaar geen carbagerun??
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Stef

Post by Stef »

ITR DC2 wrote:Welkom,

Wraklover lijkt me toch niet zo van toepassing?

Wat een nare verhalen over al die jaloerse mensen...
Of was je soms een grote badass op de middelbare en
was het paybacktime? :razz:
In ieder geval erg kinderachtig dat lui niet van andermans
eigendommen af kunnen blijven. Vaak heb ik het idee dat
het meer pure jaloezie is.

Nee, helaas heb ik nooit zo veel vriendjes gehad op mijn oude middelbare (vmbo) school in Uden. Zat zelf dan ook in het aangrenzende Veghel op school. Denk inderdaad ook dat het pure jaloezie is, verderop in onze straat hadden er een aantal ook last van.

En dat wraklover, tsja, de CR-X was een roestig oud hok (gaten in de bodem, zelfs de bevestigingspunten van de stoelen waren doorgeroest) en deze Sil40 is ook een roesthok, zodoende, maar weliswaar met een knipoog :)

Rikky wrote:Welkom,

Jammer van die jaloerse mensen, helaas heb ik het zelfde probleem maar gelukkig staat mijn auto altijd binnen...

Succes!

Dit jaar geen carbagerun??

Jawel jawel, zelfde hok als afgelopen jaar als het goed is. Dit keer iets beter voorbereidingen treffen, was afgelopen jaar een drama haha, echt alles moest nog de dag voor de rit zelf geregeld worden ;)
Dimer

Post by Dimer »

Hoi Stef!
baRt

Post by baRt »

je mag het best een silvia noemen hoor... ipv dat halfgare sil40... je bent geen yank :D

hoi Stef...
Stef

Post by Stef »

Hehe will do, reed jij trouwens niet een Prelude?
Spons

Post by Spons »

Die PS13 ken ik
idd behoorlijk wat werk aan maar verder wel vet ding
baRt

Post by baRt »

ja maar dan met afgeslepen dak, je kent het wel...
Stef

Post by Stef »

baRt wrote:ja maar dan met afgeslepen dak, je kent het wel...

Oh wacht, ik zat aan een andere Bart te denken, jij was bij Maarten niet te lang geleden ook toch? Nu weet ik het weer :)
vtec vince

Post by vtec vince »

Hey Stef , welkom hier op het forum!
Dat kan Mr.X wel waarderen als je een hoop crap in zijn threats zet :-)
Nice dat je weer lekker aan het sleutelen gaat...keep us informed!!
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Locked