Mr. X.. De EK9 wordt verkocht. Begin discussie @ pagina 7

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
slydawg

Post by slydawg »

WauW!
Goed bezig M.
jupke

Post by jupke »

is dat Stef van skracingparts uden op foto?
Jo&

Post by Jo& »

Mooie auto. Alleen vind ik de kleur niet optimaal voor een EK9 maar das persoonlijk.
Ff een vraagje... Denk je nou echt dat je die als daily drive gaat gebruiken? Als die af is, ben je dan niet te groos om hem als daily te gebruiken? Waarom de EJ daar niet voor houden......
Jdm_Whore

Post by Jdm_Whore »

Jo& wrote:Mooie auto. Alleen vind ik de kleur niet optimaal voor een EK9 maar das persoonlijk.
Ff een vraagje... Denk je nou echt dat je die als daily drive gaat gebruiken? Als die af is, ben je dan niet te groos om hem als daily te gebruiken? Waarom de EJ daar niet voor houden......

Omdat de ej niet vooruit te branden is lijkt me.

Met wat mods draait zo'n ding 110-120pk..

Met een zucht koppel, en een vermogen dat enkel bovenin aanspreekbaar is..

De b16 blijft een perfecte motor als daily in mijn ogen!

Ok, het vermogen is nog steeds in de hoge toeren te zoeken (alhoewel de b16 al een pak meer vermogen heeft onderin), maar hij draait dan ook pakweg 1000 toeren meer 8)
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Im coming by one of these days to have a look!

:thumbs:

You Sir are covered in projects...
Katana

Post by Katana »

Damn, zit op mijn werk en kan hier geen doorgelinkte foto's bekijken :evil:
mr. X

Post by mr. X »

ITR DC2 wrote:Zo zo, toe maar.
Jij zit ook niet stil.

Deze ben ik wel een beetje jaloers op :o ops:

Nice project :wink:

I try. Houdt me weer even van de straat af, tot ze klaar is, dan is het er niet meer veilig :twisted:. Als ze rijdt moeten we maar eens wat plaatjes schieten met elkaar (althans met de auto's :lol ).

Dimer wrote:Hij ziet er goed uit! :D

De shell ziet er in het echt echt top uit. Dit kan een heeeele mooie EK9 worden.

Kan? Iemand heeft er veel vertrouwen in...

baRt wrote:dude, WEER een Civic shell erbij? :D :D :D

mooi man!

One can never have too much of a good thing!
Wanneer kom je het stuk oud ijzer halen wat hier nog ligt van jouw sloop hok? :wink:

L4urenZ wrote:Leuk project om aan te beginnen..

Hoeveel civic's staan er nou bij jou in die garage ?
Denk dat je zowat wel een dealerschap kan aanvragen ]

5 :D

jupke wrote:is dat Stef van skracingparts uden op foto?

Scherp, dat bestaat namelijk toch al wat jaartjes niet meer.

Jo& wrote:Mooie auto. Alleen vind ik de kleur niet optimaal voor een EK9 maar das persoonlijk.

Wacht maar tot ze klaar en je de auto een keer in het echt gezien hebt :wink:.

Snap niet precies wat je bedoeld met 'groos' maar inderdaad als ik er lang over na denk twijfel ik wel eens. De shell is echt 100% goed (had 105.000 km gemaakt toen ze uit elkaar ging) en eigenlijk compleet roestvrij. Zonde om daarmee dagelijks te gaan rijden. Aan de andere kant, als ik trouw iedere week de auto was en er nu voor zorg dat de onderkant strak in de tectyl zit moet er weinig verkeerd kunnen gaan. Ik moet toch ergens mee tuffen, laat dat dan een onwijs mooie Civic zijn.

De EJ9 doet mijn bloeddruk stijgen door een gebrek aan power zoals JDM_hoeah zegt. Ik kan dagelijks niet in een langzame auto rijden.
Over een tijdje wil ik de EJ9 weg doen en proberen een S2000 te regelen.
Dan wordt de S2000 de mooi weer auto (en is er voor rwd vermaak), de Civic blijft daily en de Integra blijft gewoon voor de heb en om een enkele meeting mee af te gaan.

Ach, eerst dit maar eens rijdend zien te krijgen dan zien we wel verder.

Benjdmin wrote:Im coming by one of these days to have a look!

You Sir are covered in projects...

Hahaha. I know, right!
EG3 and Golf need to go there is just no other way. The EG5 is getting the D16 in it again (for the CarbageRun) and I really can't trash the EG6. We'll turn that into a track car also.
If I have a few days off we should pull the 5 lug from the EJ9 and put it on the EG6 (DC2 5lug fits 1:1 on the EG) and start putting it back together. If I buy a B16A2 as a start for the EK9 we could put it in the EG6 when I swap to something else and that would run in no time as well. Oh well.. € 100.000,- would make life so much more easy hehe.
ITR DC2

Post by ITR DC2 »

mr. X wrote:
"ITR DC2":2a163i7t wrote:Zo zo, toe maar.
Jij zit ook niet stil.

Deze ben ik wel een beetje jaloers op :o ops:

Nice project :wink:

I try. Houdt me weer even van de straat af, tot ze klaar is, dan is het er niet meer veilig :twisted:. Als ze rijdt moeten we maar eens wat plaatjes schieten met elkaar (althans met de auto's :lol ).

[/quote:2a163i7t]

Denk dat dat inderdaad wel hele mooie plaatjes oplevert,
moeten we zeker eens doen.

En by the way.... Me like colour :wink:

Wil trouwens nog wel een gele EK9 voor MIJN daily :razz:
Dimer

Post by Dimer »

Ah M, je weet wat ik bedoel :lol: natuurlijk wordt dit een vet ding :D
Jo&

Post by Jo& »

Groos is als je ergens heel trots op bent en heel mooi is.
Misschien is dat een plaatselijk woordje...
Stef

Post by Stef »

Lekker al die foto's met mijn brakke kop erop :shock:
mr. X

Post by mr. X »

Stef wrote:Lekker al die foto's met mijn brakke kop erop :shock:

Stel je even voor wil je :wink:

Kunnen we even smakelijk lachen om dat sloop hok van je :twisted:.
Stef

Post by Stef »

Wil do, zet ik jou ranzige kop er ook bij ;)
mr. X

Post by mr. X »

[quote="Stef"]Wil do, zet ik jou ranzige kop er ook bij ]

Mag best, kan je gelijk compenseren voor de twee spelvoudten in je tweede post. Goedemorgen, gaat goed Stef! :D
FastFWD

Post by FastFWD »

Rijd ie al?
mr. X

Post by mr. X »

Uuh, nou..

Ik heb wel iets anders erbij gekregen wat rijdt? :mrgreen: Telt dat ook?
Heb een deal gesloten met mijn ouders.

In plaats van dit jaar Augustus zal de auto volgend jaar Juli/Augustus compleet klaar zijn met een B18C6. RSP meeting heeft mijn besluit definitief gemaakt.
Auto die erbij gekomen is, wordt mijn dagelijkse auto voor het aankomende jaar. Behoeft wat liefde. Zal zo eens foto's posten.
Stef

Post by Stef »

2 uur geslapen de afgelopen 48 uur, please forgive me oh holy one ;) Kon er ook niks aan doen dat het in de kroeg weer zo gezellig was vannacht!
mr. X

Post by mr. X »

Pff, liever jij dan ik! Heb mijn slaap goed nodig de laatste tijd.

Tsja, what can I say.

Nog een erbij dus :o ops:.
Sommige weten dat ik altijd ongelofelijk weg ben geweest van de CRX. Helaas is dit geen EE8 maar wel een auto van de eerste eigenaar. Dat is ook te zien. Interieur is uitzonderlijk netjes. Goede poetsbeurt en het ziet er als nieuw uit. Exterieur heeft wat liefde nodig.

Voor ik de auto kreeg had ik een bepaald beeld wat ik er mee wilde doen. Toen ze eenmaal hier stond, en het me werkelijk verraste hoe erg de roest mee valt, is het eigenlijk zonde. Wie weet.
Dit wordt dus de auto waar ik in ga rijden met mijn aankomende studie tot de EK9 klaar is. Dan wil ik de CRX rigoureus onder handen nemen.

In eerste instantie wil ik nu de complete motor even nalopen; nieuwe koppeling waarschijnlijk, paar pakkingen en filters vervangen, motorruimte wat poetsen en zorgen dat er Nederlandse platen op komen.

Regelmatige forum bezoekers hebben de foto's vast wel gezien maar bij deze een drietal om te bewijzen dat ze werkelijk hier staat:

Image
Image
(Matige iPhone kwaliteit maar het is een bonte collectie)
Image

Zijn jullie ook weer op de hoogte :lol:
Stef

Post by Stef »

Muahahah dit wist ik uiteraard al eeuwen (sinds gisteren dus) maar jij moet toch ook leven in Hemel Nummer 7 nu!

Wat heb je allemaal binnen staat:
- Integra Kanariegeel
- Civic EP3
- ED9
- EK9
- EJ9
- 3 EG'tjes?
- Mijn Sil40

Pfffff vette shit ouwe!
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Nice CRX Maarten, looks clean actually!